Jos tiedät jonkun pettävän vaimoaan, kertoisitko vai et?
En oikein tiedä mitä tehdä. Tiedän varmaksi, että eräs kaverini pettää vaimoaan. Hänellä on ollut jo kuukausia suhde toisen naisen kanssa. Lisäksi tiedän, että tämä ei ole ensimmäinen kerta kun hän tälläistä tekee, joka tuntuu uskomattomattomalta kun heillä on vasta 2v lapsi.
En tunne vaimoa, en ole edes tavannut häntä koskaan. Miehelle olen sanonut, että hän toimii törkeästi. Mutta hän ei missään nimessä aio kertoa vaimolle. Suhdetta aikoo kuitenkin jatkaa.
Jotenkin vain tuntuu siltä, että jotain pitäisi tehdä. Tuntuu väärältä, että minä tiedän jotain tälläistä ja vaimo on täysin tietämätön miehensä toiminnasta...
Kommentit (49)
Koska jos ajattelen omalle kohdalle, niin todellakin haluaisin tietää asiasta !
Ei sellaista pettämistä olekaan,josta joku ulkopuolinen ei tietäisi. Vaikea tilanne, mutta en kertoisi - kertomisella voi saada osapuolille enemmän vahinkoa aikaan kuin jos pettäminen paljastuu muulla tavoin.
kirjoita kirje tai sähköposti anonyymista osoitteesta. Kerrot siinä viestissä sellaisia faktoja joista sen petetyn on pakko tajuta että mies pettää. Esim. että se oli viime tiistaina naisen luona ja kellon ajat. Jotain sellaista mitä joku muukin tietää kuin vaan sinä.
Ei tuu paskaa sun niskaan vaan sen pettäjän niskaan.
Tunnetko tämän vaimon kavereita/ystäviä? Sano jollekin, joka tuntee tämän vaimon ja he voisivat sitten kertoa asian eteenpäin.
Jos sinä, vieras ihminen menet sanomaan, saattaa vaimo luulla, että olet vain itse kiinnostunut miehestä ja yrität rikkoa heidän välinsä. Mikäli sinulla ei ole mitään todistusaineistoa.
Voisin hyvinkin kuvitella, että kyse ois vaikkapa mun miehestä. Epäilen jatkuvasti että jotain on, mutta en tiedä varmaksi. Näin ajatellen olisin kyllä kiitollinen, jos joku jotain kautta mulle kertoisi!
Jos miehellä on ollut suhde jo pidemmän aikaa, on suuri todennäköisyys, että myös hänen vaimonsa jo epäilee asiaa, yleensä sellaset asiat vaan aavistaa. Sinun antamasi tieto saattaisi helpottaa naisen epätietoisuutta. Se nimittäin on paljon pahempaa, kuin totuuden tietäminen.
Olisin ehkä ennen nuorempana kertonut, mutta en enää.
Ei kuulu mulle.
itse sain tietää ulkopuoliselta ihmiseltä! arvelin itse jo ennen kuin minulle kerrottiin.. olin kiitollinen että minulle vahvistettiin epäilyni :) minulla monta lasta ja elämä jatkuu saman miehen kanssa. lapset eivät menettäneet isää. ( ainakaan vielä. ) sikana tuota miestä pidän kun ei itse kertonut. jos miehessä munaa pettää niin pitäisi olla munaa kertoa vaimolle kasvokkain pettäminen.
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen:
Vihjailisin vain eri keskustelufoorumeilla, mutta suoraan en ehkä sanoisi, siinä leimautuu katkeraksi. Toisaalta se, mitä ei tiedä, ei satuta. Itse en ehkä haluaisi tietää, että minua petetään.
Ero tuli vasta ehkä seitsemännen suhteen jälkeen, kun mies halusi vaihtaa minut toiseen. Kävi ilmi, että naisia oli ollut tätä ennenkin, en vain tiennyt. Mies oli osan viikosta toisella paikkakunnalla, ja tämä mahdollisti sen, etten saanut tietää.
Ero oli tuskallinen, ja kävin tosi pohjalla. Sain jossain vaiheessa tietää miehen kavereilta, että he olivat kyllä tienneet, ja olivat vilpittömän surullisia puolestani, että sain tietää vasta silloin kun sain. He olivat luulleet, että tiesin näistä naisseikkailuista. Olisin jäänyt monesta murheesta paitsi, jos joku heistä olisi kertonut miehen uskottomuudesta jo aikaisemmin.
Tällä perusteella sanoisin, että yritä kertoa jotenkin.
Eli muut luulee minun pettäneeni kumppaniani vaikka eletään avoimessaliitossa.
Minusta parisuhteen asiat on sen parin oma asia ja jos joku pettää kumppaniaan niin se ei minulle kuulu. Se on pettäjän asia miten toimii. Eihän muutkaan suhteen asiat kuulu muille, miksi seksi on muitten asia?
en kertoisi. Ystävyyssuhde menee sen ohi. Ystävyyteen kuuluu luottamus kaveriin.
Jos kyse on ystävästä, jota petetään, kyllä kertoisin. Senkin uhalla, että hän ei usko minua. En vaan voisi pitää moista asiaa sisälläni ja antaa hänen elää valheessa, varsinkaan jos kyse on lapsettomasta parista ja tapaus on sarjaa toistuva ja törkeää.
Tosin en ole kertonut sedälleni koskaan, että hänen vaimonsa petti häntä. Pitkä liitto, useampi lapsi. Yllätin vaimon itse teosta. Olisin tietenkin voinut, mutta asiaa mietittyäni pidin suuni kiinni kolmesta syystä: a) setäni ei ole osallistunut lastensa hoitoon-> lapset menee äidilleen b) setäni maksaisi ison summan elareita c) setäni oli luonnoltaan niin pirun pihi, ja vaimo kärsi siitä, että jopa säälin vaimoaan ja ymmärsin.... ero siitä tuli parin vuoden päästä.
En oikein tiedä mitä tehdä. Tiedän varmaksi, että eräs kaverini pettää vaimoaan. Hänellä on ollut jo kuukausia suhde toisen naisen kanssa. Lisäksi tiedän, että tämä ei ole ensimmäinen kerta kun hän tälläistä tekee, joka tuntuu uskomattomattomalta kun heillä on vasta 2v lapsi.
En tunne vaimoa, en ole edes tavannut häntä koskaan. Miehelle olen sanonut, että hän toimii törkeästi. Mutta hän ei missään nimessä aio kertoa vaimolle. Suhdetta aikoo kuitenkin jatkaa.
Jotenkin vain tuntuu siltä, että jotain pitäisi tehdä. Tuntuu väärältä, että minä tiedän jotain tälläistä ja vaimo on täysin tietämätön miehensä toiminnasta...
Eihän tuo asia sun asias ole.. Miksi vaivaat sillä päätäsi?
Itse olen kertonut omasta pettämisestäni omalle parhaalle ystävälleni. Ja kyllä menisi todellakin loppuelämäksi välit poikki, jos hän kertoisi miehelleni!!! Oletan, että mun ystävä on lojaali mulle, ei mun miehelle.
No, minulla tosin ei ole mitään jatkuvaa suhdetta, vaan kyse oli kännipanosta. Mutta silti.
Välit viestintuojaan menee sen takia, että petetyn häpeä on niin kova ja ne, jotka tietävät, muistuttavat siitä. Rankin tilanne on, kun omat kaverit/tutut ovat tienneet, mutta eivät kertoneet. Silloin menee luottamus myös kavereihin juuri silloin kun heitä eniten tarvitsisi.
Toivoisin, että minulle kerrottaisiin. Elämä on niin lyhyt, että haluan tehdä päätökseni tietojen, en luulojen varassa, enkä halua tuhlata aikaani pettureihin.
Minä haluaisin tietää, ehdottomasti. Nytkin tekisi mieli kertoa eräälle naiselle, että häntä on kyllä petetty sinäkin päivänä, kun on somessa hehkuttanut rakkauttaan miesystäväänsä. Nyt tosin mietityttää viitsinkö, kun ovat juuri ottaneet askeen eteenpäin suhteessaan. Toisaalta vielä nainen voisi ottaa takapakkia, mutta hän on niin ihastunut, ettei varmasti edes usko asiaa ja mies osaa selittää kyllä varmasti ettei ole totta.
Itse haluaisin tietää totuuden(tälleen petettynä) Tuntemattomille ehkä laittaisin anonyymina, mutta lähituttavuuksille kertoisin kasvokkain. Ei istu vaan omaan moraaliin olla kertomatta. Uskokoon tai ei. Jos kaveri tekisi kumppanilleen näin, joko antaisin kaverin kertoa itse tai itse kerron. Hyvä ystävä ei laita ystävään tuohon tilanteeseen, jossa pitää toisen puolesta valehdella tai salailla. En huolisi edes ystäväksi tuollaista ihmistä.
Pettäminen on elämän suola, eikä siitä kuulu ikinä kenenkään kertoa.
Olet todella kiusallisessa tilanteessa. Petetty osapuoli ehkä haluaisi tietää asian, mutta ei välttämättä silti haluaisi kuulla sitä ulkopuoliselta.
Kumman kaveri oikein olet, miehen vai hänen vaimonsa?
Tietysti kaverille voi sanoa, ettei hyväksy hänen touhujaan. Mutta kun mielipide on kerrottu, se on kerrottu ja kaveri tietää mitä ajattelet asiasta. Se riittää.
En varmaankaan kertoisi. Joutuisin sitten kuulemaan jatkuvasti tästä jutusta = tukemaan henkilöä, jolle olen kertonut ja lopulta hän suttuisi minulle.
En kertoisi jos tietäisin jostain tutusta tuollaista. Koska yleensä viestin tuoja "ammutaan". Ja varsinkin kun sinä et tunne vaimoa. Mielellään en sekaannu toisten asioihin, joskus sekaantunu jollain tavalla, hyvää hyvyyttäni johonkin asiaan ja itsehän siitä liemeen joutuu vaikkei sinänsä asiaan liittyisi.