***Heinähatut vko 20***
Hmmm, mihinkäs kaikki viestit ovat kadonneet? Minulle ei ainakaan avautunut yhtään, kun valitsin keskustelut-alta otsikon Odotus. Katsotaan ilmestyykö tämä esille...
Kommentit (40)
Näipälle ISOT onnittelut tytöstä ja hyvviä vointeja koko perheelle :) Ihan tuli tippa silmään kun luki tuota sinun synnytyskertomusta,hurja tarina,mutta onneksi onnellinen loppu :) Onnea vielä ja kaikkea hyvää :) pysythän vielä täällä meidän kanssa odottelemassa muitakin heinähattuja syntyväksi :)Me oltiin miehen kanssa tallinnan risteilyllä ihan kaksistaan,eilen kotiuduttiin. Päivällä käytin kävelemässä Tallinnan vanhassa kaupungissa 3 tuntia,aivan ihana auringonpaiste ja muutenkin kaiki puolin onnistunut matka,illalla kotiin tullessa tosin tiesi kävelleensä paljon päivällä,9 tunnin yöunet tuntuivat tosi makoisilta ja omassa sängyssä :) Täytyy välillä muistaa hoitaa tuota parisuhdettakin, esikoinen nyt 2,5 v ja eka kertaa oltiin reissussa hänen syntymänsä jälkeen. Ehkä sitä toisen lapsen kanssa muistaa sen parisuhteen hoitamisen tärkeyden huomioida paremmin,ekan kanssa tuntuu ettei millään raaskinut jättää hoitoon,lähteäkseen itse tuulettumaan. Miten muilla joilla useampia lapsia,kuinka usein käytte miehenne kanssa KAHDESTAAN jossain ulkona,matkoilla tms. ? Uusille palstailijoille,kiva kun tulitte mukaan! Itselle tämä palsta on kyllä tärkeä ja kiva kuulla kuulumisia muilta jotka täsmälleen samassa elämäntilanteessa. Esittelynä itsestäni: olen 26v äiti etelä-Suomesta,kotona asustaa mies,tyttö 10/05 ja koiranrontti. Asustellaan omakotitalossa jota remontoidaan pikkuhiljaa. Uuden,jo kovasti odotetun perheenjäsenen laskettu aika on 19.7.Joku kyseli äitiyspakkauksesta (anteeksi,en muista nimimerkkiä ) Minä en ole vielä omaani saanut,viime viikolla soittelin Kelaan ja sanoivat että uusi pakkaus on jaossa. Voikaahan kaikki paksusti :) T:Paitaressu rv. 30+5
Tein kyllä kirjoittaessa kappalejakoa,mutta näkyy tulleen yhtenä pötkönä. Onko lie näitä uuden palstan ongelmia...?
Ihanaa kuulla, että kaikki sujui hurjasta tarinasta huolimatta onnellisesti ja prinsessa voi hyvin. Antaa toivoa siihen, että pitkään jatkuneista supisteluista huolimatta heinäkuun pienokaisetkin alkavat pikkuhiljaa olla valmiita tulemaan maailmaan.
Meillä oli tänään lääkäriaika, ja kohdunsuu oli lyhentynyt supistusten johdosta. Perätilassa ollut vaavi oli kääntynyt oikein päin ja asettunut jo syvälle synnytyskanavaan. Lääkäri arvioi pojun kuitenkin pysyvän sisässä vielä jonkin aikaa, jos maltan ottaa rauhallisesti. Eli maaliskuussa alkanut sairasloma jatkuu äitiysloman alkuun asti.
Miten nopeasti olette muuten saaneet Kelasta päätöksiä äitiysrahasta ja -pakkauksesta? Itse olen jo kohta viitisen viikkoa odotellut viestiä, mutta mitään ei kuulu. Joku muistaakseni joskus kehui päätöksen tulevan parissa viikossa. No, onpa tässä vielä aikaa odotella. Eilen käytiin ostamassa Ikeasta kaikenlaista vauvarekvisiittaa - lakanoita, pyyhkeitä, sideharsoja, hoitopöydän suojusta jne. On se kyllä mukava valmistautua uuden perheenjäsenen tuloon. Vaunut pitäisi vielä jostain hommata.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille heiniksille!
t. Milja ja vaavi 30+3
Mulla sama juttu tuon äitiysrahan suhteen. Huhtikuun alussa vein hakemuksen, mutta mitään ei ole kuulunut. Pakkaus sentään saatiin jo pari viikkoa sitten. Oli 2007 versio vielä. Mulla ei tässä ole äitiysloman alkuun enää kauaa (3.6. alkaa), joten kaipa ne Kelassa saa kohtapuoliin päätöksen tehtyä äitiysrahastakin.
myLove rv 32+1
Tää vatsan kasvu ei näytä loppuvan...
Sf mitta oli viimeksi neuvolassa rv 32 33,5cm :|
Eli hieman yläkäyrällä..
Esikoista odottaessa oli samoilla viikoilla mitta 32.5cm, Viikolla 39 oli 35cm...
Taitaa tämä mennä yli sen.
Mammahousut eivät meinaa mahtua jalkaan. No yhdet collegehousut ja yhdet "ulkoilu" housut. En viitsi ostaa pitkiä housuja enään lisää. Näillä on mentävä.
Alkaa ahdistamaan kyllä.. Lonkkia särkee, alapäähän ja alavatsaan vihloo vähän väliä. Vauva on selkeästi laskeutunut alaspäin. "mukavalta" tuntuu kun vauva pyörittää päätä alhaalla! Esikoisen kanssa oli sama juttu, mutta ei näin aikaisin.
Hyvän nukkuma asennon löytäminen kestää. Taistelen ensin pari tyynyä jalkojen väliin, yhden mahan alle.. Ah, sit yöllä ravaan muutaman kerran vessassa, taas taistelen tyynyjen kanssa.
Päivittäin on kivuttomia supistuksia nyt ollut. Vauvan liikkeet eivät tunnu enään kovin kivoilta "hipaisuilta". Työntää nytkin alhaalta ja ylhäältä.. Potkii samalla.. SATTUU!
Mutta viikon päästä seuraava neuvola, kolmen viikon päästä kättärille... La ei ole enään kaukana, onneksi! Vajaa 7 vkoa!!! :D
Tuosta kelan jutusta, itse odottelin kuukauden verran. Soitin kelaan ja kysyin sitä niin sanoi että on ruuhkaa nyt. Varmaankin ruuhkaa aiheuttaa myös tämä
äp vaihtuminen :) Itse sain päätöksen jo.. Mutta koska työnantaja ei ollut toimittanut omaa osuuttaan kelaa, menee päätös uusiksi..
Äitiyspakkausta en ottanut, rahana siis.. Rahat sain kyllä jo tilille....
Nyt täytyy lähteä hakemaan tuota 4v poikaa sisälle iltapalalle :)
On isänsä kanssa autoa korjaamassa pihalle
T. eppuliini ja rv 33+2
valitusta täältäkin.. MITEN JAKSAA UHMAA?? viime yönä poika huusi 00-3.30 välisen ajan milloin mistäkin asiasta. eikä siis ollut hätä,vaan huuto oli "vettäääää" ja kun annoin vesilasin,pudisti päätään ja sanoi vaan "ei".. kun laitoin lasin pois,huuto alkoi alusta.. pari kertaa tarjosin,sitten lopetin ja OIKEASTI kaveri huusi,jankkasi ja valitti tuota helvetin "vettääääää" koko per...en yön! ja ei siinä mitään,jos sitten tuo uhma vaivaisi vain yöllä,mutta kun sama alkaa heti aamulla asiasta kuin asiasta.. viimeksi oli aamumehut väärässä lasissa ja huuto kesti puol tuntia.. *argh* yöllä ei millään jaksaisi koko aikaa nousta tämän vatsan kanssa ja pomppia ympäri asuntoa.. meillä poika nukkuu omassa huoneessaan,mutta haluaa sitten noina huonoina öinä minut viereensä. mutta eipä noi lasten sängyt kovin tilaihmeitä ole,enkä minä siihen mahdu.. tai mahdun,mutta aika siinä on hyvin rajallinen,mitä jaksan sitten kököttää pienessä.. minä alan olla ihan kypsä koko hommaan,kun ei se kiukkuaminen lopu mihinkään,vaikka päälläni seisoisin,jätkä vain huutaisi.. :/
tällä viikolla on tullut tosiaan tehtyä hieman liikaa,ehkä sen huomaa parhaiten juuri heikko hermoisuutena.. tänään en pakannut yhtään mitään.. kuuntelin aamun pojan valitusta ja sitten lähdettiin ulos tuulettumaan ja käytiin mun äidin luona kahvilla.. siellä mieliala koheni ja jaksoinpa sitten lähteä illaksi istumaan luennolle ja vasta 19.30 olin kotona.. mutta pakkaamisen täytyy vain jatkua,enää olisi ensi viikko aikaa pakata elämä kasaan ja sitä seuraavalla viikolla roudataan kamat ihan ikiomaan asuntoon :) ollan miehen kanssa kyllä fiilistelty,että enää muutama viikko ja päästään saunomaan omaan saunaan :DD
hirveä pesänrakennusvietti vaivaa minua ja haluaisin saada vauvaa varten kaiken jo esille ja laitettua,siksi tämä tavaroiden pakkaaminen onkin niin vastoin tätä olotilaa,että ihan tympii välillä! odotan kyllä kuin hullu puuroa,että päästään sinne uuteen asuntoon,kumpa nämä viikot vain menisi nopeaan!
jeps.. huomenna yksi tentti ja ens viikolla vain maanantaina ja keskiviikkona tentit,sitten on lukukausi minun osaltani ohi,miten vapauttava tunne! :D olen jo henkisesti heittäytynyt äitiyslomalle ja siksi onkin vaikeaa keskittyä mihinkään tentin lukemiseen enää.. ajatuksen karkaa vauvaan,synnytykseen,uuden asunnon sisustamiseen jne.. :) tosin minulle kyllä jo sanottiin,että niinhän sen kuuluu mennäkin :) kunhan nämä muutamat päivät jaksaa,niin voi heittäytyä aivan täysin rinnoin "lomalle" (pakkaamaan ja kuuntelemaan tuota uhmaa 24/7..)
..
vauva on alkanut hikkailla nykyään monta kertaa päivässä,mikä tuntuu hieman ärsyttävältä siinä mielessä,että tuntuu kuin olisi elohiiri vatsassa ;) eipä tuo vauvakaan siitä tunnu tykkäävän yhtään,heti aloittaa todella vihaisen potkimisen,kun hikka on kestänyt vähänkin kauemmin :) nyt sentään kaveri on oikein pän,toivottavasti pysyykin :)
voikaahan hyvin kaikki! :)
-annu ja pikkukakkonen 33+2-
Terveisiä täältäkin...
Ei oikein ole nämä sivut toimineet.
Kirjoitin yksi päivä isot jutut,ikä lähetys onnistunut =(
En nyt jaksa kirjoittaa pitkästi.Olo ihan ok.Neuvolassa kaikki ok viime viikolla.Pissat puhtaat,paikat kiinni jne.
Supistelee jo hieman enemmän,mutta ei mitään kivuliasta.
35 viikolla on se synnytyssuunnittelu...lähete tays:iin.Toivottavasti saan käynnistyksen ja siten asianmukaisen kivunlievityksen.
Onnea TYTÖSTÄ synnyttäneelle jo!!!! Hienoa,että kaikki meni ok!
Onnea muillekin tähän loppuun!
iltahämärä+ asukki 32viikkoa
En oo aikoihin tänne mitään kirjoitellut, mutta joka päivä käyn lukemassa teidän kuulumisia. Tuleepa nyt testattua toimiiko tämä uusi systeemi...
Maha on kasvanut täälläkin, mutta olo on onneksi ihan hyvä ("olosuhteet" huomioon ottaen). Tiistaina kävin neuvolassa ja hieman jännitin onko kaikki kunnossa, mutta onneksi verenpaineet oli normaalit ja sf-mittakin keskikäyrällä (rv 32+2 sf 29). Edellisessä raskaudessa mulla oli jo verenpaineet tosi koholla ja lopussa iskikin raskausmyrkytys, joten se painaa takaraivossa... Nyt on onneksi painokin pysynyt kurissa (+10kg), kun viimeksi oli tässä vaiheessa 5kg enemmän. Ulkopuoliset ihmiset on ruennu huomauttelemaan, että onpas maha alhaalla eivätkä meinaa uskoa, että laskettuaika on vasta heinäkuun alussa (6.7). Vaikka maha ei oo mikään hirveen iso, niin tunnen kyllä itsekin että se PAINAA... Raivotarjonnassa vauva siellä onkin ja on ollut samassa asennossa jo pari kuukautta. Lääkäri on vasta kuukauden päästä, joten ei auta kuin odotella sinne saakka. Terkkarin mukaan vauva ei kuitenkaan ole vielä kiinnittynyt, joten ei kai tässä hätää... Tosin Näippän kertomuksen jälkeen kaikki on varmaan mahdollista... ONNEA NÄIPPÄ ja pienelle prinsessalle kovasti voimia kasvaa!
ANZKU: Samassa tilanteessa tunnutaan olevan... Meillä on 2v3kk ikäinen poika ja uhma on todella nyt iskenyt päälle. Yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta vaan napsahtaa ja alkaa kauhee huuto ja kiukku. Sen voi tosissaan saada juuri niin pienestä asiasta, että itekin ollaan tässä vähän ihmeissään... Väärä paita, väärä muki tai jos ei saa tahtoa läpi, niin huuto alkaa. Meidän pojalla se ei oo juurikaan raivoa vaan itkee silmänsä päästään eikä sitten itsekään tiedä haluaako vai eikö halua... Omia sanavalintoja oon yrittänyt miettiä ja ilmaista asioita "kiertäen" välttäen suoraa ei-ilmaisua. Se auttaa välillä... Siinä suhteessa oon ollut tyytyväinen itseeni, että oon pystynyt olemaan noissa tilanteissa rauhallinen ja jos tuntuu, että nyt sappi kiehuu liikaa, oon painunut hetkeksi toiseen huoneeseen. Miehellä on vielä oppimista ja sanoinkin, että mä en todellakaan halua nähdä kahta huutavaa lasta... Se, että alkaa itse raivota, niin ei ainakaan auta ja onneksi mies on jo vähän oppinut.
Meillä ois muutto kuukauden päästä ja ihana ois alkaa jo pakkailla! Tilaa on vaan niin vähän, että eipä tee mieli laatikkojen keskellä kovin kauaa majailla. Saa nähdä päättääkö vauva putkahtaa juuri pahimpaan ruuhkaan. Jotenkin vaan tuntuu, että ei tämä heinäkuuhun asti masussa oleile.
Tuntuu, että kyllä tässä loppusuoralla aletaan olemaan! Mullakin on kuukauden päästä neuvolalääkäri ja sitten enää yksi neuvola... Ihan säikähdin, kun kuulin miten vähissä käynnit on... Edellisessä raskaudessa totuin viikottaiseen ravaamiseen neuvolan ja äitiyspolin välillä.
Tosi paljon voimia kaikille!
helmiska 32+5
Samoissa tunnelmissa täällä kuin esim. Anzku, eli muuttoa pukkaa ensi viikolla. Kaikenmoisia valmisteluja on tehty tällä viikolla ja ensi viikolla pakataan tavaroita. Uuden kodin remontin pitäisi olla valmis viimeistään ensi viikolla alkuviikosta. Ehkä jo viikonloppuna päästään siivoamaan siellä ja pesen ikkunoita. Toukokuun viimeistä viikkoa toivottavasti asutaan jo uudessa osoitteessa. Erinäisiä hankintoja on tehty uuteen kotiin ja muuton jälkeen täytyy tehdä vauvaan liittyviä hankintoja. Mukavia asioitahan nämä kaikki muutokset ovat, mutta pakko myöntää, että pikkuisen stressiäkin on päällä, vaikka kuinka yrittää pitää mielen rauhallisena. Suurin toive on, että masukki pysyisi tyytyväisenä masussa ainakin tämän muuttovaiheen yli. Ensi viikolla käydään eka kertaa uudessa neuvolassa ja seuraava neuvola onkin sitten lääkärintarkastus kesäkuun alussa - sitten enää kuukausi laskettuun aikaan, vähiin käypi.
Aurinkoista viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille sekä voimia muuttaville heinähattuperheille!
t: Tipsu79 + masukki 32+6
Milja, mulla kesti 8VIIKKOA, ennenkun sain pakkausrahan tilille!!! Ehdin jo kahteen otteeseen soittelemaan rahan peräänkin, kun ei tuntunut mitään tapahtuvan:( Laput oli aina vaan jonossa käsittelyyn!
Eppuliini kuulostaapa olosi tukalalta! Sympatiat siitä;)
Mulla olo on edelleenkin todella hyvä! Tottakai selässä tuntuu ja liitoskipujakin tuntuu heti, kun vähän enemmän tekee, mut on tää silti niin ihanaa :D
Naippää unohdin viime tekstissä onnitella! Pikkuisen varaslähdöllä tuli, mut hienosti oli kyllä jo tytöllä mittaa ja painoa!
Joku kyseli uimisesta. Itse kyllä olen käynyt joka viikko. Ja edellisessä raskaudessa kävin viimeisillä viikoilla myös järvessä parikin kertaa. Suosituksista en kyllä tiedä, et mitä sanovat jos kohdunsuu on jo auki. Mulla kun ei sitä ole tapahtunut kun vasta synnytyksen alkaessa..
Mut nyt hommiin...
Pricilla ja Muru 31+3
Aamulla piipahdin neuvolassa ja siellä kaikki ok. Paino on noussut n. 300g/viikko eli ei ihan mahdottomasti, sf mitta oli 29 (nyt viikot 30+4) ja menee tasaisesti omalla käyrällään. Hemppakin oli noussut ja oli nyt "hurjat" 109 eli lisäraudalla mennään edelleenkin. Hieman valittelin tämän viikon olotilaa (väsymystä ja lisääntynyttä supistelua) ja terkka sanoi, että haet sitten saikkua heti, jos alkaa tuntumaan, että ei enää jaksa töissä. Niin ajattelin tehdäkin, mutta koitan nyt kuitenkin sinnitellä vielä pari viikkoa...
Pikkuhiljaa alkaa tosiaan kroppa ilmoitteleen "olemassaolostaan" ja mulla kuten monilla muillakin yöt alkavat olla jo aikamoista "kärsimystä" lonkkakipujen, kääntymisen ja pohjekramppien kanssa. Ja sehän sitten vaikuttaa suoraan seuraavan päivän jaksamiseen. Eilen oli työreissussa 10 tuntia ja illalla sitten supistelikin oikein urakalla. Tänään on onneksi ollut rauhallisempi päivä, kun olen kotipäivällä.
Mullakaan ei ole vielä äitiyspäivärahapäätöstä näkynyt (laitoin eteenpäin maaliskuun lopussa), äitiysavustuksen sen sijaan sain jo tilille. Kaipa se päivärahapäätöskin vielä ehtii tulla ennen kuin lomat alkaa. Tosin työnantaja maksaa palkkaa sen 3 kuukautta, joten eipä tuolla päätöksellä mikään hoppu ole. Lähinnä olis vaan kiva tietää minkä verran sitä olisi tulossa sitten syksystä eteenpäin.
Kuinkas moni Heinämammoista meinaa istua tänään teeveen ääressä lätkämatsia tuijottamassa? Ajattelin nyt sitten ihan ekan kerran näiden MM-kisojen aikana katsoa koko pelin! Kävin jo kaupasta hakeen karkkia & popcornia, että pääsee kunnolla kisatunnelmaan :-)
Nyt jään odotteleen milloin poikasakki (oma + pojan 2 koulukaveria) pöllähtävät koulusta eli jonkinmoista säpinää tiedossa pariksi seuraavaksi tunniksi. Lättyjä lupasin välipalaksi tehdä, joten pakko kai sitten liikahtaa pois tästä koneen äärestä vähäksi aikaa :-)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Terkuin,
Tinttis ja Pirpana, 30+4
Tää närästys nimittäin! :( Täällä mä joka yö istuskelen kun närästää niin kovasti... ja vetelen Rennietä... Kuinka sitä jaksaa vielä pari kuukautta?
Muutenkin alkanut raskaus vaivaamaan ihan viikon sisällä. Pissalla saa ravata ja nyt on ruvennut supistelemaankin aika paljon. Kivuttomia onneksi on suurin osa supistuksista, mutta silti mietityttää että mahtaakohan vauva pysyä mahassa laskettuun aikaan asti...
Täytyy lähteä yrittämään nukkumista.
Anne rv 31+2
Eilen illalla vessassa käydessä huomasin että tuli pieni limatulpan "pala" !!!!!
Apua, ajattelin että ei nyt saa tulla jo!!
Esikoista odottaessa limatulppaa tuli ma ja ti, ke illalla lähdettiin laitokselle.
Syntyi rv 39+3
No mutta nyt tuo limatulppa oli kooltaan alle pikkurillin pään kokoinen. Onneksi ei ole tullut enempää! Oon ravannut vessassa vähän väliä kyttäämässä :)
Onneksi ei vielä tullut enempää. Supistuksia ei ole ollut myöskään.
Jos nyt vielä kuitenkin pysyisi masussa ainakin neljä viikkoa.
Voisin kyl lyödä vetoa että mä olen täällä vielä viikon la:n jälkeenkin :D
Mutta nyt täytyy lähteä kauppaan. Sit on ystävän pojan synttärit ja sitten matkaan esikoisen kanssa hämeenlinnaan.
Mies on koko viikonlopun ajamassa ( autokisat) ja kilpailemassa siellä. Sain mulle ja pojalle hotellihuoneen :D Järvi näköalalla, parvekkeella :D :D Ja kylpyammeella, sitä odotetaan molemmat pojan kanssa eniten. No okei, poika odottaa ehkä kuitenkin pääsevänsä varikkoalueelle autoja katsomaan :)
Mutta nyt täytyy lähteä..
T eppuliini jalat ristissä " minähän en vielä synnytä" rv 33+ 4
Mulla tosi pieni sf mitta 25 cm (30+1)ja alakäyrällä (ekassa mittauksessa keskikäyrällä 20cm( 23+3)) . Vauva on kyllä poikkitilassa ja neuvolassa sanottiin että ihan ok kokoinen käsikopelolla ja kun kääntyy raivotarjontaan niin sf mitta nousee takaisin keskikäyrälle.
Onnea jo tytön synnyttäneelle : ) ja voimia kaikille odottajille :) :)
Ihan kamala päivä!
Kaikki on ok, kunhan pysyn istumassa tai makuullaan, heti, kun nousen ylös vatsa menee ihan kivikovaksi, ihan keuhkoja puristaa. Ei nuo nyt kivuliaita ole, mutta ei ne hyvältäkään tunnu.
Lisäksi tuo liitos on ollut taas tänään pirullisen kipeä, vaikka mielestäni en ole tehnyt mitän raskasta, josta se rasittuisi =o(
Ei ole tehnyt edes mieli mitään syödä, kun koko ajan on niin huono olo, ihan kokonaisvaltaisesti.
No, eihän näille minkään voi.
En muista kuka kirjoitteli uhmaikäisestä. Minusta tuntuu, että meillä alkaa myös olla pikkusen sen suuntaista käytöstä. Mikään ei käy ja kaikki pitäis tehdä itse, vaikkei oikeen osaakaan. Lisäksi, kun tuo esikoinen ei vielä puhu (tulee siis 1,5v loppukuusta) niin kommunikointi on tosi hankalaa, kiljuvan lapsen kanssa, joka ei osaa kertoa mikä harmittaa. Aikansa kutakin. Kaikkein inhottavinta on se, kun poika kiljuu jostain seitsemän oktaavia korkeammalta kun normaali puhe ääni, ihan kamalaa. Välillä oikein korvissa soi ja pojalla on ihan ääni maassa. Hurja muutos, kun tähän asti poika on ollut se maailman herttaisin pallero, aina hyväntuulinan =o)
Tuli jo mieleen, että voisko millään tämän toisen tilauksen peruuttaa ;o)
Mutta ei tänne muuta
mam80
Töitä on paiskittu niin hulluna tänään, etten ole varma pääsenkö huomenna edes sängystä ylös! Pihahommia, puiden pinoamista, hiekan lapiointia ja kaatopaikkakuorman teko. Ei mitään iisiä hommaa ison massun kanssa! Kumma kyllä masu se vaan jaksaa, eikä edes suppaile, vaikka mamma onkin ihan sippi!!!
Anne, tuo närästys on sitten kamala vaiva. Mulla joka raskaudessa on pikkusen ollut, mutta nyt tässä odotuksessa ekan kerran oikein kivuliasta vaivaa. Vinkkinä, mulla auttaa manteli ihan superhyvin närästykseen! Kokeileppa, oisko siitä sullekin apua, mulla kun ei rennie tunnu yhtään tehoavan ja lääkärin määräämää jotain litkua en viittis hirveän maun takia ottaa. Onneksi apu löyty manteleista. Mummo niistä vinkkasi ja joku taika niissä kyllä on :D
Eppuliini, mulla on joka raskaudessa tullut limatulppaa jo rv 30 lähtien. Ja vaikka pieniä määriä onkin kerralla tullut, niin kuitenkin todella usein. Siltikin molemmat tytöt meni 2vk yli la:n. Että eipä se limatulpan irtoilukaan aina synnytystä meinaa ;)
Mut nyt huilimaan saunan lauteille!
Pricilla ja Muru 31+4
hieman positiivisemmalla päällä tänään kuin viime kirjoituskerralla :) pojan uhma todella on raastavaa,kun ei ole mitään,mikä sitä helpottaisi. mutta kuten joku jo sanoikin,niin kunhan itse pysyy rauhallisena,niin se huutokin on sitten esikoisella hieman lyhyempi :) tosin tuo rauhallisuus on yöllä umpiunesta herättäessä hieman hakusessa,jos huuto vain jatkuu ja jatkuu tunnista toiseen ja huomaa,että itse onkin herännyt aivan hereille ja tietää,ettei saa unenpäästä kiinni ihan heti.. :/ minulla ainakin tuo unensaaminen on nykyisin tosi vaikeaa. illalla kyllä sammun enkä herää pommiinkaan,mutta sitten siinä 2.00 jälkeen en saa unta,jos herään.. saatan valvoa hyvinkin aamuun asti ja herätä sitten suht pirteänä uuteen päivään. ehkä ne hormonit? :)
paljon on pakkailtu ja tentteihinkin olen saanut luettua hyvin. muuttopäivä alkaa kirkastua ja entiset omistajat lupasivatkin asunnon olevan tyhjä jo toukokuun viimeisen viikon keskiviikkona,jolloin päästään tekee pientä pinta remonttia ja kantamaan jo osa tavaroista sisään. ajattelinkin,että sillä aikaa kun mies on päivät töissä,me puretaan pojan kaa laatikoita uudessa asunnossa ja tutkitaan uutta asuinympäristöä :) sitten viikonloppuna roudataan loput suuretkin tavarat ja päästään oikeasti sinne asumaan :)
jeps.. hyvää viikon alkua kaikille heiniksille! :)
-annu ja pikkukakkonen 33+5-
Täällä kun tuntuu nyt niin raskaalle, niinkuin moni muukin oli kirjoitellut (raskaus rasittaa, lasten uhmat...)
Olen tuntenut itseni niin kamalan väsyneeksi nyt viikon parin ajan. Tänään oli sitten neuvola ja verenpaineet oli koholla. Perjantaina joudun menemään lääkärille sekä sydän-ja supistuskäyrään. Töissäkin vielä oon, mutta katsotaan nyt kuinka kauan jaksan.
Miehenkin kanssa on tällä viikolla ollut jotenkin kireä tunnelma ja tuntuu, että ei ymmärretä ollenkaan toisiamme tai siis halutaan tahallaan ymmärtää väärin ja sitten tulee riitaa.
Vauva vaikuttaa voivan vatsassa ihan hyvin. Liikkeet ovat voimistuneet ja säännöllisesti tunnen liikkeitä. Tosiaan voimaa potkuissa jo on, että välillä sattuu aikalailla.
Mutta nyt nukkumaan, aamulla taas töihin.
Myissi + pikkukakkonen rv 32+2,
Ei ole paljon täällä ehtinyt piipahtaa saati sitten kirjoittamaan kuulumisia.
Sairaalalla melkein menneet päivät vauvaa hoidellessa ja sieltä ei malttaisi pysyä poissakaan. Vaikka pitää kyllä itsekin levätä vielä. Tyttö jaksaa oikein hyvin ja voimistuu päivä päivältä. Syö osaksi jo itse mutta aina eivät voimat riitä siihen hommaan vaan sit menee letkun kautta. Lauantaina pikkuinen siirrettiin jo pois keskoskaapista ja pääsi omaan huoneeseen lämpöpatjalle. Lääkärikin ihmetteli kun ei mitään ongelmia ole vaikka syntyi niin aikaisin. Veikkasi et n. parin viikon päästä pääsee jo kotiin jos ei ihmeitä satu. Painoakin tulee joka päivä lisää.... vielä vajaa 200g ni ollaan jo 2kg:)
Näippä ja pikku Tiitiäinen (huomenna 2 viikkoa)
Eli rv 31 menossa ja sairaslomalla olen ollut jo kuukauden ja jakuu loppuun asti. Seisomatyö, jossa joutuisi nostelemaan ja kumartelemaan. Tuloksena hurjat suonikohjut ja ennenaikaisia supistuksia.... kohdunkaula lyhentynyt ja pehmennyt. Mukava kuulla Näippä, että teillä noinkin hyvän kokoinen tyttö, vaikka viikkoja vähän kasassa. Itse olen vielä selvinnyt kotona lepäilyllä ja toivotaan nyt etten sairaalalepoon joudukaan. Niin tämä on kolmas raskaus ja edellisillä kerroilla ei ollut mitään ongelmia. Kaksi poikaa ennestään ja nyt taitaa olla tyttö tulossa. Täytyy mennä taas pötkölleen, Hyviä vointeja kaikille! Loppusuoralla ollaan jo!