***Heinähatut vko 20***
Hmmm, mihinkäs kaikki viestit ovat kadonneet? Minulle ei ainakaan avautunut yhtään, kun valitsin keskustelut-alta otsikon Odotus. Katsotaan ilmestyykö tämä esille...
Kommentit (40)
...alku ei tosiaankaan ole ollut kovin kummoinen....
Tänään tuli sitten maagiset 30 viikkoa täyteen tätä odotusaikaa :-) Eilen miehen kanssa juteltiin asiasta ja todettiin, että 10 viikkoa LA:n on kyllä aika vähän ja uskomatonta, että siitä on jo melkein 30 viikkoa, kun tämä raskaus tuli omaan tietoisuuteen. Niin se vaan aika rientää...
Hieman omaa napaa: olotila on ollut kohtuullisen hyvä, mutta yöunen laatu on heikentynyt huomattavasti. Ja tänään on vasen kylki jomotellut minkä lisäksi häntäluu on alkanut vaivaamaan eli töissä istuminen vaatii välillä rautaisia hermoja. Perjantaina on taas neuvola ja mielenkiinnolla odotan hb:n mittausta, kun edellisellä kerralla oli romahtanut reippaasti alle sadan.
Äitienpäivä meni tosi kivasti, mitä nyt melkein 5v taas kiristi välillä pinnaa... toivon mukaan poika vähän tasoittuu ennen vauvan tuloa, muuten menee kyllä varmasti herne nenään useampaan otteeseen kesän aikana. On se vaan uskomatonta miten tuollainen pieni ihminen voi oikeasti löytää joka asiasta jotain valittamisen aihetta - sitten jos asiat ei mene sekunnissa oman tahdon mukaan niin joko lentelee tavarat tai ovia paiskotaan (ai miten niin meillä on kotona "varhaisteini"...).
Leppoisaa päivänjatkoa kaikille Heinämammoille!
Terkuin,
Tinttis ja Pirpana 30+1 :)
Neuvolakuulumisia: kaikki oli muuten hyvin, mutta verenpaine vähän nousussa. Terkan mukaan ei kuitenkaan vielä mitään hätää, kun mitään muita oireita ei ole ja pissakin oli puhdas.
Viimeksi kun ihmettelin, että vauvan liikkeet tuntuu tosi alhaalla ja että missäköhän asennossa vauva on, niin kyllä se vaan oli ihan pää alaspäin. :) Oli kuulemma pää tosi alhaalla ja syvällä lantiossa, että kai ne liikkeet on vaan sitä pään "poraamista" syvemmälle... Terkka muuten kirjoitti neuvolakortin "tarjonta"-kohtaan rtI (siis rt1), mitähän mahtaa tarkoittaa? Rt on raivotarjonta, mutta mitä toi ykkönen perässä meinaa?
Kaksostenrattaat on myös meillä olleet harkinnassa. Kun ei tuo poika (2v 3kk nyt) vielä osaa kävellä pitkiä matkoja. Se kyllä varmaan jaksaisi, mutta ei huvita, kun pitää säntäillä sinne tänne ojanpohjia tutkimaan. :D Mutta vielä ovat hankkimatta... meinaa tulla kohta kiire, mutta kun mies haluaa jättää kaiken viime tippaan. Turvakaukalokin on vielä ostamatta.
Sitten meillä on pulmia nukkumisjärjestelyjen ja tilanpuutteen takia. Ollan nukuttu perhepedissä ja yritetty siirtää lasta omaan huoneeseen, mutta aina se kipittää yöllä viereen, eikä todellakaan ole jaksettu yöllä aloittaa sitä sänkyynkuljettamisrumbaa. Muuten ei olisi ongelmia perhepedin kanssa, mutta kun sinne ei enää mahdu jos vauvakin on siinä tissillä. Ja kun tää on vaan kaksio, niin ei oikeen ole hirveesti ylimääräistä tilaa, että täytyy katsoa mitä me oikeen keksitään... Kun nyt jo nukutaan olohuoneessa.
Anne rv 30+4 (muistaakseni)
Näippä: onnittelut pienen tytön johdosta. :)
Täytyis päivitellä tuota esittelylistaa, kun jaksais. Se on vaan menny ihan kamalan näköiseksi, kun tällä uudella palstalla ei näköjään toimi värit ym. :(
Hei!Ilmottautuisin myös heinähatuksi :) .Pienen poikavauvan la on 3.7.
Itse olen melkein 31 vuotias, naimisissa oleva,10 vuotiaan pojan äiti.
Nyt vasta pääsin kirjautumaan vauva.fi sivuille,yrittänyt olen jo jonkin aikaa.Tökkii,enkä tiedä johtuneeko meidän vanhasta tietokoneesta,minusta vaiko näistä sivuista...
Raskaus on muuten mennyt suht hyvin,vauvalla todettiin viime viikolla rytmihäiriöitä joka nyt tuo sitten lisästressiä vaikka ei pitäisi kuulemma stressata...Käyn nyt tiheämmin sydänäänten seurannassa ja äitiyspolilla käyrissä ja ultrassa.
Vauvalla painoa on noin 1800 grammaa ja poika pitäisi olla tulossa.
Olen kyllä vähän nyt myöhään liikenteessä ,mutta toivon ,että otatte minut joukkoonne vielä mukaan :)
Eve 32+4
Elikkäs Ädä78 se tässä vaan, piti luoda uudet tunnukset kun en päässyt näille uusille sivuille kirjautumaan vanhoilla. Yritetty on, aina sillon kun sattuu keskustelutkin näkymään, nekin kun tuntuu olevan jossakin Jordaniassa vähän väliä.. Eli la on edelleen se 16.7.08 ja neljäs lapsi tulossa, K-SKS synnytyspaikkana.
Onko muilla udelleensynnyttäjillä tälläistä, outoa kipuilua? Mulla ikäänkuin polttaa ja repii tuosta nivusten yläpuolelta väliin niin, ettei tiedä itkiskö vai mitä.. Liitoskipuja nämä ei ole, eikä kannattimien venymistäkään, ainakin oletan. Virtsatientulehdus poissuljettu myös. Jos jollakulla kokemusta on niin mielenkiinnolla kuulisin mitä niihin on sanottu!!
Kaikki muuten kohtuu ok. Paineet pysyneet hyvinä, ja paino nousee tasaseen, vähemmän tosin nyt kun aiemmin, mikä on vaan hyvä. Vauva asettunut mukavasti perätilaan aiemmasta poikittaisesta asennosta, jännityksellä jään odottamaan mihin suuntaan päättää asettua. Yksi sektiohan minulle on tehty perätilan (asento vaikea, vettä vähän) vuoksi, enkä nyt mielelläni puukon alle lähtis.
Näippälle hurjastipaljon onnitteluja pikkuisesti rinsessasta, hurja aikasin hän päätti maailmaan tulla!!
Räpätäti alias Ädä+Ninni Elmeri rv30+5
Meillä laitettiin ensin pojalle patja sängyn viereen lattialle kun rupes tila sängystä loppumaan Oli innoissaan kun ei joutunut yksin nukkumaan,mutta saatiin pois meidän sängystä.
Nyt ollaan taas pitkästä aikaa ruvettu laittamaan omaan huoneeseen nukkumaan,mistä saa sitten vielä vauvan tuloon asti siirtyä yöllä patjalle jos siltä tuntuu. On toiminut hyvin ja muutamana yönä viikossa nukkuu jo koko yön omassaan.
Meillä tosin jätkä nukkui omassa sängyssä vielä puol vuotta sitten kunnes muutettiin uuteen kotiin,eikä täällä sitten mukamas uskaltanut enään...
Käytiin siellä lääkärissä ja pojalla onki värttinäluussa murtuma ja raukalla käsi 4vk kipsissä.
..jospa vähän rauhottais tota menoa... Toiveajattelua taitaa olla. :)
Vipu ja pojat
Olo alkaa olla jo nyt kypsä!!! Toivon että syntyisi pian!
Jos ei närästä, niin selkää särkee.. Jos ei kumpaakaan noista niin vihloo sattuu alavatsaan...
Vessassa ravaan väh kerran tunnissa lirauttamassa muutamat tipat.
Tyttö työntää itseään kovasti sivuilta ulos ja ylös päin... Monesti, kuten nyt juuri, työntää itseään ylös päin ja samalla työntää käsillään!
Ihanaa toki että liikkuu, mutta sattuu!!!
Reilu kolme viikkoa pitäisi odottaa vielä kättärillä käyntiä. Tekevät taas painoarvion..
Meillä siis rv 28 oli 1.5kg tuo arvio..
Istua en pysty lattialla kuin max 10min, selälläni pystyn makaamaan n 2min. Tulee tod huono oli ja tuntuu että taju lähtee.
Supisteluja päivättäin, kivuttomia kylläkin. Jonkun verran kivullisiakin on tullut jo. EI kuitenkaan vielä mitään tosi kipeitä, sen verran kyllä että tuntuu :)
vielä olisi 7vko laskettuun aikaan.. Toivon kyllä että esim 4vkoa olis enään :D
Miten muut olette jaksaneet?? Onko kaikki jo kuinka moni vielä töissä??
Olen ollut itse 1.5kk kotona.. Ensin vuosilomalla, sitten s-lomalla ja taas vuosilomalla. Sit aloitin varhennettuna äippäloman.. Muuten olisin joutunut olemaan vielä pari viikkoa tästä eteenpäin töissä... En tod olisi pystynyt!!!
Nyt täytyy lähteä katsomaan rumaa bettyä :D
Niin ja tervetuloa uusille! Joukkoon mahtuu aina!
Itse olen 28 ( no kohta 29), naimisissa, Vantaalta, esikoinen 4v...
t. Eppuliini ja rv 33
laittelin viestiä tuonne toiseen läjään.
MadamM
Onnea Näipälle! Tässähän tulee itsellekin sellainen olo, että ei ole enää pitkälti jäljellä. Tämä plikka ei kyllä taida pitää mitään kiirettä...
Torstaina tuli käytyä neuvolassa (viikot tasan 32), tasainen sykyttely kuului 140 paikkeilla, sf-mitta 25 ja hemoglobiini 130, verenpaine kunnossa, kaikki kunnossa. Vähän oli tullut reippaammin painoa, mutta eipä juuri muuta. Seuraavan kerran sitten neljän viikon päästä, vasta viikon 36 lääkärineuvolassa. Mahdan olla tylsä asiakas. Huomenna sentään alkavat perhevalmennussessiot, pääsen kyselemään tyhmiä sinne :)
Lauantaina haettiin loputkin kamppeet vauvelille. Nyt on sitten vaunut kamppeineen, pinnasänky, jalallinen amme, hoitotaso ja alustat, lakanoita ja ties mitä. Seurauksena paha shoppailukrapula ja kärsinyt visakortti, tosin tarpeeseenhan ne hankinnat tulevat :)
Juup, pitäis vissiin kokatakin jotain ennen kuin mies tulee bänditreeneistä
Voikaahan paksusti
MadamMangosteen & pikkumango rv 32+4
kiitos kaikille onnitteluista:)
Joo elikkäs viikko sitten yöllä (ma-ti) rupesi mahaan koskemaan.
Luulin että on vain jotain vatsakipua kun ylävatsassa tuntui ja röyhtäilytti ihan sikana.
Miulla on ollut tolllasta mahakipua ennen raskauttakin.
Soitin sit äitipolille ja sanoivat että voisi ottaa särkylääkkeen..ja minähän otin.
Sain sitten nukuttuakin kaksi tuntia, vaan sitten tuli herätys kun lakanat märkänä ja vessaan mennessä matotkin kastuivat.
Lapsivedethän ne sitten tulivatkin.Sit tuli lähtö sairaalan suuntaan.
Sairaalassa tutkivat ja totesivat että vaavi on perätilassa ja leikkaavat sitten kun on sen aika.
Olin koko yön ja melkein seuraavan päivän seurannassa. Vauvan sydämen ääniä kuunneltiin koko ajan ja miun suppareista
kone teki käyrää. Eipä siinä pahemmin supparikäyrät kuitenkaan nousseet ja vaavin sydämmen äänetkin olivat hyvät.
Iltaa kohden kuitenkin alkoi enemmän supistella ja sit ei ollutkaan enää kivaa. 19 jälkeen lääkäri kävi kokeilemassa kohdun suun ja oli auki 4cm..lääkäri soitti vielä erikoislääkärin
katsastamaan tilanteen. Tämä lääkäri oli jo omalla vapaa-ajallaan ja oli juuri lähdössä pelaamaan tennistä. Antoi toisille ohjeita ja kertoi kaikki riskit jne... Laittovat piikkejä jotka kypsyttävät vauvaa
ja estävät pikkuisen syntymästä vielä.Tämä erikoislääkäri sanoi tulevansa sitten leikkaamaan toisen lääkärin kanssa kun on aika. Yrittivät siirtää ainakin parilla tunnilla...
Mut kuinkas ollakkaan sit kokeiltiin kohdun suu ja auki jo 9cm.. Sit melkein rupesi pelottamaan:( supparit ihan sika kipeitä. Tässä vaiheessa kello oli vissii vähä vaille 20..
sit juostiinkin jo leikkaussaliin tosi kovalla kiireellä...huuto oli kova ku koski niin kovasti..enpä olisi uskonut et vaikka sairaalassa oltiin
silti juostiin leikkaussaliin sängyn kanssa..matka tuntui tosi pitkältä..hissillä johonki toiseen kerrokseen jne..Onneksi sitten nukuttivat. Empä olisi uskonut et ensimmäinen synnytystarina olisi tälläinen.
No haluun silti lisää lapsia:)
Äiti Ja tyttö voivat tosi hyvin. Tyttö pääsee kotiin kunhan ensin kasvaa riittävästi.Tyttö on oikein virkeä ja osaa jo kitistäkin:)
Imemistä ollaan jo harjoittelemassa..tosin pullosta vasta mutta kuitenkin.
Tyttö syntyi 6.5.2008 rv 32
Painoa pikkuisella oli 1675g ja pituutta 41.8cm pipo 28.2cm:)
Näippä ja Tiitiäinen 6vrk
vapaa päivä koulusta,mutta siihen se vapaa jääkin sitten..olen nyt pari päivää pessyt pelkkää pyykkiä!! siis vauvan kaikki kamat+vaatteet on pyöriny koneessa. tulin siihen tulokseen,että ne kannattaa pestä nyt ennen muuttoa,niin siellä saa vain purkaa tavarat paikoilleen. enkä tiedä,miten sitä sitten jaksaiskaan tehdä hommia.. kuitenkin kaikki laatikot täytyy purkaa,siinä on hommaa kylliksi!
itse olen nyt tosi pirteä ja energinen ja tuntuu,että jaksais tehdä vaikka mitä :) tosin sitten illalla tai viim seuraavana aamuna sen kyllä huomaa,että on tullut tehtyä liikaa. tänä aamuna koski joka paikkaan ja tuntui,ettei millään jaksaisi edes pukea. tuhti aamupala ja kahvi kyllä auttoi kummasti asiaa ja ehdin jo viedä pojan,käydä kaupoilla,postissa,pestä 3koneellista pyykkiä,vaihtaa petivaatteet,möyriä varastossa lisää vauvan tavaroita ja nyt istahdin hieman hengähtämään ennen imurointia. *huh*
tämä raskaus tuntuukin jotenkin varsin helpolta,joten sympatiat kaikille,joilla asia ei niin ole. painokaan ei ole nyt noussut juuri lainkaan johtuen tästä liikkumisesta,mikä on kai vain ihan hyvä.odotin kyllä,että se nousee sen +20kg taas,mutta taitaa jäädä alle 15kg:n tällä menolla. :)
jeps,mutta nyt hommiin,sain huokaistua rauhassa :D
mukavaa viikon jatkoa kaikille!
-annu ja pikkukakkonen tänään jo 33+0-
ainiin näippä,olipa hurja synnytyskertomus! onneksi kaikki on hyvin ja pikkuinen kasvaa :)
Tää uus sivusto ei anna päivittää meidän esittelypinoa, kun se valittaa että viesti on liian pitkä. :( Sekin vielä... Pitäisiköhän meidän tehdä ihan uusi esittely vai mitenhän tuon saisi lyhyemmäksi? Muutenkin tulee ihan tylsän näköinen esittely, kun ei saa eri värejä ja fontteja. :(
Sf-mitasta oli puhetta: mulla on myös iso sf-mitta. Viimeksi neuvolassa (rv 30+4) se oli 30 ja olenkin saanut ihmettelyjä isosta vatsasta ja on kummasteltu, että laskettu aika on vasta heinäkuussa...
Muutaman rivin kirjoittelen ja nostelen meitä samalla ylemmäs =o)
Ensinnäkin hyvä uutinen. Mun liitoskivut on helpottaneet aika paljon pelkällä levolla, eikä tullut edes kovin kipeäksi, vaikka ajoin nurmikon (noin tunti meni) eilen.
Esikoiselle nousi kuume eilen yllättäen, en tiedä mikä mahtaa olla vikana. Käytii eilen 1,5 vuotis neuvolalääkärissä ja siellä kuitenkin aamulla oli kaikki kunnossa, katsoi korvatkin. Voi olla, että poika kärsii allergiasta ja sehän nostaa aika ajoin kuumeenkin, ainakin mulle käy niin .
Kyllä on nokka tuhissut, kun ei noita lääkkeitä oikein voi käyttää =o(
Mutta nyt menen aamupalalle, palailen ehkä myöhemmin =o)
Jospa sitä jotain kirjottaisi pitkästä pitkästä aikaa.
Ensiksikin täytyy onnitella Näippää pienestä prinsessasta! Olipas neidillä kiire maailmaan. Onneksi kaikki kuitenkin hyvin.
Sf mitoista on ollut puhetta. Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja mitta oli huimat 33! Tosin mittaajana oli lääkäri eikä tuttu terkka, joten katsotaan mitä näyttää parin viikon kuluttua, kun on "normaali" neuvolakäynti. Nyt ne käynnit tosiaan tihentyvät olemaan jo kahden viikon välein.
Hb oli romahtanut, jonka kyllä olen omassa olossani huomannutkin. Nyt oli enää 97. Täytyy alkaa popsia rautaa säännöllisemmin, kun nyt on tullut otettua vain sillon tällön.
Kaikki muuten ihan hyvin omassa olossa, mutta tietekin tuo Hb:n alhaisuus väsyttää ja selkä tahtoo olla kipeä. Mutta eiköhän noiden asioiden kanssa pärjää.
Kaikki vauvan varusteet on vielä katsomatta. Mitään erikoista ei tosin tarvitse hankkia, kun tässä nyt on kuitenkin neljä lasta syntynyt kymmenen vuoden sisään, niin kaikki on vielä tallella. Ja nuorin on vasta 1,5 vuotias, niin mitään ei oo varaston perällekkään tullut vietyä. Meillä on pieni rottinkikorisänky odottamassa ja sen aion laittaa valmiiksi vasta muutama päivä ennen laskettua aikaa.
Että tämmösin ajatuksin keskiviikko päivään!
Jaksamisia vatsojenne kanssa.
_ äippä _ rv 33+0
ja rupean kirjottamaan useammin kun kerran kahdessa kuussa :D Nythän sitä varmasti löytyykin juttua vähän enemmän, kun on jo viimeiset 10viikkoa käsillä!Mulla raskaus on edennyt ihan omaan tahtiinsa mukavasti. Mitään kummempia vaivojakaan ei ole ollut ja neuvolassa kaikki arvot on joka kerta olleet ok. Varsin iisi raskaus siis! Tosin mullahan on jo kaksi edellistäkin raskautta olleet molemmat yhtä helppoja, joten olisin ollut kovin yllättynyt jos tämä olisi ollut erilainen. Tarkoittaakohan tämä nyt sitä, että kolmaskin olisi samaa sukupuolta, eli tyttö??? ;) Mites teillä muuten neuvolakäynnit menee? Mä olin ihan hämmästynyt, kun kätilö sanoi viimeksi, että nyt sitten varataankin kahden viikon välein aikoja!!! Mulla oli sellanen mielikuva, et vasta rv 35 jälkeen näin tehtäisiin...Viikko sitten kävin viimeksi neuvolassa ja pääsin samalla kurkkaamaan vauveliakin (kun tarpeeksi vihjailin, että ultra kiinnostaisi!). Siellähän se baby imi peukkuaan ja heilutteli varpaita. Sukupuolta tai painoa, ei täti osannut kertoa, mutta eipä noilla niin väliäkään ole. Tuskin nyt mitään hirmuisen isoa jössikkää on tulossa kun sf-mittakin on tasaantunut yläkäyrälle (rv 30+1 oli 30cm). Mulla mitta on ollut todella iso kaikissa raskauksissa, vaikka vauvelit onkin olleet ihan normikokoisia. Painoakin on tässä raskaudessa tullut vain 2kg, joten taisi tulla tahaton laihdutus-kuuri, yeah!Vauvan vaatteet on jo pesty ja järjestelty kaappiin, mutta muuta ei sitten olla vielä tehtykään. Pinniskin kasataan varastosta vasta la:n jälkeen Turha pitää kiirettä, kun varmana tämäkin viihtyy masussa sen kaksi viikkoa yli :) Ja mitään kummempia ei tarvi ostaakaan tutteja ja liivinsuojia lukuunottamatta.Mut nyt täytyy lähteä ruuanlaittoon! Pricilla ja Muru 31+1
Närästys on nyt sitten näköjään ruvennut vaivaamaan joka yö. :( Kurjaa...Mitenkäs, oletteko te muut vielä käyneet uimassa? Mua mietityttää, kun olen jostain lukenut, että ei saisi enää uida jos kohdunsuu on auki. Kun on ollut niitä harjoitussupistuksia, niin voi olla että jotain on jo tapahtunut kohdunsuulla... Ainakin edellisessä raskaudessa harjoitussupistukset pehmitti ja avasi kohdunsuuta, vaikka niitä oli silloin vähemmän kuin nyt. Pitää varmaan kysellä neuvolasta.Hassulta vähän tuntuu, että pitäisi kahden viikon välein ruveta käymään neuvolassa, mutta hyvähän se on että seurataan huolella onko kaikki ok. :)Anne rv30+6
Kun kappalejaot häviää jonnekin...
NÄIPÄLLE onnittelut tytöstä! Hyvä että vauva voi hyvin vaikka syntyikin etuajassa .EPPULIINI tuskaili vatsansa kanssa ja toivon jo vauvan syntymää. Täälläkin vatsa jo kovasti tiellä mm. nukkuessa. Mutta toisaalta kiva kun la:han vielä aikaa, kun tuntuu etten mitään oo ehtinyt vauvaa varten laittaa ja muutenkaan en ole valmistautunut synnytykseen. Odotan vain että äitysloma alkaisi ja pääsisin lepäämään töistä.Jaa, mies huutelee katsomaan tv:stä jotainMyissi rv. 31+4
äippäpakkauksesta piti vielä kysyä että joko kaikki ovat saaneet sen, jotka ovat ottaneet? Saitteko 2007 vai 2008 pakkauksen? Me saatiin tuo 2007 mutta oon kyllä tyytyväinen siihen.
Tulin kattomaan toimisko sivut jo paremmin..?
Yritys hyvä. =) Kokeillaan.
Oli neuvola viime to, ja sf mitta näytti muka jo hurjaa 28cm,eli ihan yläkäyrälle hyppäsin.. viikkoja oli 28+3.
Olo on kyllä sen mukanen..Ei paljoa jaksa seistä tai istua paikallaan, vaan on päästävä kävelee ja makuulle vuorotellen.
Tänään ollaan kulutettu pojan kanssa aamu röntgenissä, kun kompuroi ekan kerran kunnolla portaissa illalla ja tuli hurjasti pää edellä puoleenväliin alas!!
Ikää 4,5v ja portaat ihan tuttu juttu,mutta väsyneenä ei näköjään jaksanut keskittyä.
En oo ite kyllä varmaan ikinä säikähtäny niin paljon ku eilen.
Tuloksena kuhmuja,mustelmia ja vasen ranne vähintään venähtäny. (ei kestä koskea)
Todella vähällä päästiin,kun ajattelee kuinka pahasti olis voinu käydä!!!
Huh..vieläki kammottaa.
Nyt onki aika lähtee takasin lääkäriin kattomaan miltä ne rannekuvat näytti.
..tämmöstä edestakas menemistä..
Toivottavasti sivustot saadaan pikkuhiljaa toimimaan normaalisti!
Jaksetaan.
Vipu 29+0