Palkka ei mene omalle tilille - arvauksia mikä tässä voi olla syynä?
Mikä voi olla syynä, jos henkilön palkka (työnantaja yksityinen n. 50 hlön pulju) ei maksa palkkaa suoraa työntekijänsä tilille, vaan tämän avopuolison tilille?
Tällä henkilöllä ei ole myöskään omissa nimissä puhelinnumeroa, vaan prepaid-liittymä. Henkilöllä on myös ollut toiminimi, jotakin jäämistötietoja löytyy tästä netistä. Osto- ja myynti-ilmoituksia löytyy netistä ja kaikissa niissä on ilmoittajana avopuolison nimi, mutta oma prepaid-liittymän numero.
Huolestuttaa, koska oma, nuoriin sisko on tuo avopuoliso ja tämän uusi poikaystävä tämä jeppe. Kuvio tuli vahingossa minulle ilmi.
Kommentit (32)
Tuttu,yksi mies on istunut murhasta linnasta ja hän ei voi mitään omistaa koska omistuksesta menisi osat uhrien omaisille.Autot on kavereiden nimissä ja pankkilaina kämpästään myös (en edes ymmärrä miten mahdollista).Hänellä on pimeetä rahaa josta ei valtio tiedä.Käy kuitenkin palkkatöissä josta ei tietääkseni mitään mene koska hänellä huollettavia 4.
Tuttu,yksi mies on istunut murhasta linnasta ja hän ei voi mitään omistaa koska omistuksesta menisi osat uhrien omaisille.Autot on kavereiden nimissä ja pankkilaina kämpästään myös (en edes ymmärrä miten mahdollista).Hänellä on pimeetä rahaa josta ei valtio tiedä.Käy kuitenkin palkkatöissä josta ei tietääkseni mitään mene koska hänellä huollettavia 4.
joku kavereista myös omistaa sen kämpän, ja tämä mies maksaa siitä vuokraa vastikkeen ja lainanlyhennyksen verran. Kun ei kerran voi omistaa mitään.
Ulosottomies lähettää työnantajan palkanlaskijalle ilmoituksen, että palkasta ulosmitataan ennen maksamista tietty osa, ennenkuin loput palkansaajan tilille maksetaan.
Enemmän tulee mieleen, ettei ap:n tuttu osaa käsitellä rahaa, ja avovaimo hoitaa kaikki raha-asiat. Syynä voi olla peliriippuvuus tai tuhlaavaisuus.
ja pankillekin on velkaa niin siksi ei ota palkkaa omalle tilille.
Ap ei vaan voi mennä siskolleen sanomaan, että tietää tämän järjestelyn koska on vaitiolovelvollinen. Mutta muuten voit kyllä puhua siskosi kanssa rahasta. Minä ainakin sujuvasti velipojilta utelen ja komentelen :)
Pienempi kyllä väittää hallistevansa rahan käytön paremmin kuin minä, mutta voin silti kysellä ja "kontroloida". oikeastihan minulla ei ole mitään valtaa, mutta hyvä niiden nuorien perään on vähnä katsoa. JA siskon on helpompi tehdä se ko äidin.
onko liksa kuitenkin tavallinen, ettei maksu ole pimeää rahaa? Mutta joo, rehellisyys puuttuu tästä.
Mutta tee se jotenkin siten, että kaikki mitä olet sanonut ja tehnyt dokumentoituu jollakin tavalla.
Jos puhelimella hoidat niin päädyt suohon ja tulee hirveät puhelinlaskut, johon taloutesi kaatuu - ja sitä varmaan halutaankin.
Vouti vie rahan jo ennen kuin se kerkeää tilille, eli työnantaja maksaa sen rahan suoraan voutille.
Anna siskon elää elämäänsä.
On ihan Suomen kansainen, kansissa ja kirjoissa, ei siis kyse minkään sortin mutumaanista. Joku vilunki tässä hommassa nyt on kuitenkin kyseessä, on ostamassa koko ajan muka jotakin ja suunnitelmat on äärilaidasta toiseen, tulovirtaa ei kuitenkaan ole mainittavasti, olematon raha polttelee taskussa....
Harmittaa vain niin vietävästi, kun siskolle on annettu iso tukku rahaa kotoalähtiessään opiskelujen varalle, osa on myös perintörahoja isän kuoleman johdosta. Ei ole mukava ajatella, että tuollainen nuori (ja tyhmä) tyttö huomaa jossakin vaiheesssa, että rahat on humputettu turhuuksiin ja vielä vedetty mukaan mahdollisiin velkoihin tai muihin rikoksiin.
Järkeähän on melkeinpä tyhjä yrittää puhua, kun tämä ihana romanssi on vielä sen verran aluillaan.
Hänen firmansa oli minun nimissäni ja maksoi reilun palkan minun tilille jonka annoin hänelle. Autot, moottoripyörä ja aivan kaikki oli minun tai kavereidensa nimissä.
Ulosotossa oli niin paljon velkaa, että hänellä ei ollut muuta vaihtoehtoa koska halusi pitää elintasonsa. Sairas tyyppi kaikin puolin ja niin taisin olla minäkin (rakastunut tollo).
Jos on omat luotolliset tilinsä miinuksella, tämä tuli mieleen. Uutta tiliä ei ehkä saa avatuksi, jos useammassa pankissa näitä pommeja.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2011 klo 22:23"]
ulosotto syynä ei sen kummempaa.Liittymää et saa nimiis jos luottotiedot on menneet,eikä kaveri halua ilmeisesti maksaa velkojaan,vaikka ne olisi sovittavissa vielä.Vähän typerää.
[/quote]
Väärä tieto, liittymän saa kyllä auki kun maksaa vakuusmaksun. oon availlut aikanaan liittymiä operaattorilla ja jos luottotiedoissa häikkää, lähetettiin vakuusmaksukirjeitä asiakkaille. Sama käytäntöntö jos on asunut Suomessa vain vähän aikaa..
Ulosottoa tuo välttelee. Vouti ei saa mistään selville työpaikkaa ennen kuin ensimmäisen kerran verotus valmistuu, joten tuolla lailla ehtii välttelemään ulosottoa pitkään. Eli palkanlaskija ei voi vähentää ulosottoa palkasta - koska vouti ei tiedä minne kirjeen aiheesta laittaisi. Tällä lailla saattaa pystyä välttelemään reippaasti yli vuoden ulosottoa. Sitten kun vouti löytää työpaikan, voi aina vaihtaa toiseen...
[quote author="Vierailija" time="20.09.2011 klo 22:18"]ei kait systeemi voi olla niin typerä, että ulosoton voi kiertää tuolla systeemillä?
Tämän tapainen ongelma minullakin kyllä tuli ensimmäisenä mieleen, eipä sillä.
[/quote]
No ei voi koska ulosotot napataan jo siinä palkanmaksu vaiheessa eli täytyisi olla duunissa väärillä henkilötiedoilla
No itse tiedän ainakin ns. suurissa ikäluokissa muutamia tapauksia, että pienyrittäjät ovat pitäneet töissä hieman viinaanmeneviä kavereitaan ja sukulaisiaan ja palkka on mennyt vaimojen tilille, näin miehet ovat pysyneet edes jonkinlaisessa ruodussa. Mistään tukien huijaamisesta ei ole ollut kyse eikä myöskään ulosotosta.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 19:38"]
Ulosottoa tuo välttelee. Vouti ei saa mistään selville työpaikkaa ennen kuin ensimmäisen kerran verotus valmistuu, joten tuolla lailla ehtii välttelemään ulosottoa pitkään. Eli palkanlaskija ei voi vähentää ulosottoa palkasta - koska vouti ei tiedä minne kirjeen aiheesta laittaisi. Tällä lailla saattaa pystyä välttelemään reippaasti yli vuoden ulosottoa. Sitten kun vouti löytää työpaikan, voi aina vaihtaa toiseen...
[/quote]
ai kyllä yllä minä työnantajana vaadin verokortin jokaiselta työntekijältä jonka lähetän palkanlaskijalle ja joka lähettää sen verotoimistoon, 1-3kk kuluu kunnes ulosotosta tulee tieto että palkka ulosmitataan. Että sellasta.
Arvauksia siskosi miehestä:
1) Hän ei ole saapunut armeijan palvelukseen silloin kun olisi viimeistään pitänyt ja välttelee viranomaisia
2) Hän on holhouksen alainen, siskosi on määrätty edunvalvojaksi
3) Siskosi kuuluu johonkin uuslahkoon tyyppiä Wicca-noidat jossa naisilla on kaikki valta
4) Hänellä jokin sairaus että tietää kuolevansa pian, siirtää etukäteen kaiken ominaisuutensa avopuolisolle ettei hänen tarvitse maksaa perintöveroa (toisaalta menemällä naimisiin saisivat asiat järjestettyä)
5) Hän on velkaa jollekin rikollisjengille
kun on luottotiedot menneet? JOutusi pulittamaan osan tuloistaan ulosottoon?
ei kait systeemi voi olla niin typerä, että ulosoton voi kiertää tuolla systeemillä?
Tämän tapainen ongelma minullakin kyllä tuli ensimmäisenä mieleen, eipä sillä.
ulosotto syynä ei sen kummempaa.Liittymää et saa nimiis jos luottotiedot on menneet,eikä kaveri halua ilmeisesti maksaa velkojaan,vaikka ne olisi sovittavissa vielä.Vähän typerää.
Ihmettelen, tuleeko tuo kuvio vielä kostautumaan siskollesi...
Huonolta kuulostaa.
Olen ammatiltani siis palkanlaskija. Tilinumerolla ei ole mitään tekemistä ulosoton pidätyksen kanssa. Ulosotto otetaan pois jo palkan laskentavaiheessa ja tilitetään yrityksestä suoraan ulosottovirastoon. Muuta vilunkia sitten voi olla mitä vaan.