Minkä ikäisen annat itse syödä rusinoita?
Kommentit (11)
Sorry, oli pakko vaahdota, kun töissä näkee NIIN PALJON lapsia joiden hampaat on pilattu rusinoilla, joita napsitaan vähän väliä välipalaksi.
oli hyvää sormiruokaa.
Aluksi puolitin rusinan, enkä antanut kuivia, vaan sellaisia hiukan kosteita ja pehmeitä rusinoita. Hyvä hätävara myös bussissa ym.
Nyt ei taas anneta rusinoita, kun ovat tosiaan kuin karkkia hampaille.
Usein maissinaksu ajaa saman asian.
Eikä muuten ole yhtä paha kuin karkit. Ravitsemusterapeuttikin suositteli rusinoita: niissä on paljon rautaa, ei lisätty sokeria, ei lisäaineita jne.
T: 5, jonka lapsi nyt 11 kk
jo silloin, kun oli 1v4kk.
Olen antanut ehkä kerran viikossa muutaman rusinan.
Mutta koska eivät sula elimistössä vaan tulevat kakan mukana kokonaisina, en viitsi antaa kuin juuri pari rusinaa viikossa.
Silloin kun isommat saavat karkkia.
niitä tähän mennessä VÄHÄN HELVETISTI.
Sormiruokaa ja paloja on syönyt todella innokkaasti, kakomatta ja helposti erittäin pienestä, ei koskaan kelpuuttanut mössöjä- eikä kelpuuta edelleenkään.
näyttävät tulevan muuten vauhdilla läpi, ja vielä ihan iskemättöminä. Mitä nyt hiukan ovat turvonneet niinku maksalaatikossakin :)
Lisäksi niissä tavallisissa (ei luomu) oli vissiin liikaa rikkiä (tai mitä ikinä nyt olikaan, korjatkoon ken muistaa oikein) pienille lapsille. Se on totta, että lisäaineita niissä taas ei ole.
Meidän lapsi sai rusinoita ekan kerran joskus 2,5-vuotiaana ja sen jälkeen on saanut aina silloin tällöin, kun on pitänyt saada lapsi pysymään aloillaan ja olemaan hiljaa. Siis esim. pankissa tai jossain muualla. Bussi- ja junamatkat sujuu onneksi ilman rusinoitakin. Ja joskus harvoin (ehkä kerran viikossa) saa pari rusinaa jälkkäriksi.
Mutta luomurusinoita taisi syödä itse joskus parivuotiaana...