Onko teillä tuttua, jonka epäilette...
..Keksivän itselleen allergioita? Minulla on työkaveri, joka on allerginen mitä oudoimmille asioille... Siis ihan normaaleille jutuille, mutta tyyliin " en voi syödä perunaa, olen allerginen, mutta vain keitetylle perunalle" =sipsit, ranskalaiset, valkosipuli perunat kyllä maistuvat...
Samoin on allerginen muillekkin ruuille, epäilen että vain pidä esim. punajuuresta, ja on sille " muka allerginen" .
On aika laiska ihminen, ja allerginen myös mm. meikeille (tiedän osan ihmisistä oikeastikkin olevan, tässä epäilen kyseessä olevan vain sen, ettei jaksa aamuisin meikkailla, ja on taas " muka allerginen" ...)
On myöskin allerginen alkoholille, ja ei ole mikään sanontapa, vaan saa kuulemma allergia oireita siitäkin...
Ja termit eivät ole hänellä hukassa, tietää kyllä mitä allergia tarkoittaa. Unohdinko muuten mainita, että kärsii myös astmasta?=) Mielestäni hänen " sairautensa" ovat vain lapsellisia keksintöjä, jotta välttyy ikäviltä hommilta, ja mielestään pahoilta ruuilta, " sairauksiinsa" vetoamalla... Ja minusta tämä loukkaa oikeasti sairaita ihmisiä!:(
Kommentit (7)
Veljeni on allerginen raaoille hedelmille ja porkkanalle, mutta keitettynä voi syödä. Isäni suu on kuulemma kuin tulessa, kun syö hitusenkaan tavallista tomaatimurskaa(tölkistä). Onhan noita kaikenlaisia allergioita ja tuntuvat vielä usien kasaantuvan yhtdelle henkilölle erilaisia. Tiesitkö, että väreillekin voi olla allerginen? Jotkut eivät voi käyttää esim. tumman sinisiä vaatteita ollenkaan?
Tai. Sitten hän valehtelee. Siskoni on muka-sairas, jota saisi erikoiskohtelua ja erivapauksia. Raivostuttavaa. On ollut allergiat ja selkävaivat, migreenit ja reumat, anoreksiakin, vaikka tipu painaa takuulla yli 100 kiloa :D
" Tai. Sitten hän valehtelee. Siskoni on muka-sairas, jota saisi erikoiskohtelua ja erivapauksia."
Juuri näin epäilen asian olevan työkaveri kohdalla!;)
Laiskalle ihmiselle/" mä en pidä tästä ruuasta" voi sanoa suorat sanat, sairaalle ei. Ja toki ymmärrän OIKEASTI allergista/astmaatikkoa! On vaan kummalista, että välillä pöly haitaa niin kovin, ettei meinaan henkeä saada, ja joku muu joutuu käymään esim. pölyisessä arkistossa... Kotonaan tällä ihmisellä kuitenkin on aina sekaista, ja pölyä nurkat ja kaapin pääliset täynnä...
Ja tuokin ärsyttää, että todella kerää sääliä " allergioidensa" kanssa. Muut tuntemani allergiset sanovat että " anteeksi, en voi syödä tuota kalaa" tmv. Tämä kertoo traagisia tarinoita, kun on melkein pakotettu syömään jotakin ruokainetta tmv. =suurentelee asioita, ja väittää suunnilleen " kuolevansa" jos näkeekin jonkun allergiaa aiheuttavan asian...
Minulla myös tuollainen tuttava! Annan potea rauhassa allergioitaan, en enää reagoi suuntaan enkä toiseen. Voidaan sanoe, että olen oppinut olemaan kuulematta hänen valituksiaan ja selittelyjään.
Astmakin on ja ihan lääkärissä todettu. Mistä tiedät, että keksii tai liioittelee vaivojaan? Itselläni ainakin jotkin alkoholituotteet ja kosmetiikka aiheuttaa silmien punoitusta ja kutinaa, nuhaa ja aivastelua yms. Näitä ei ole mitenkään tutkittu, itse olen näille allergioille diagnoosit tehnyt ja onnellinen olen, että tiedän, että näitä välttämällä ei oireita tule. En kyllä levittele vaivojani ympäriinsä, läheisille olen asiasta kertonut:)
Ja mä kuulin yks päivä kun lapset jutteli kadulla. Toinen lapsi sanoi, että mä oon allerginen jollekin, mutta en muista enää mille, johon toinen vastasi, että mä OLIN allerginen kokikselle ja pepsille, mutta en ole allerginen enää.
Ja lapsesta se allergioilla vouhkaaminen alkaa.
Ei sillä, itsellä on astmaa ja suvussa on ihan oikeita laktoosi-intolerantikkoja sekä keliakiaa sairastavia ihmisiä jne.
Mutta huvittaa tosiaan, kun ihmiset keksii näitä allergioita itselleen.
minä tunnen tapauksen. mulla on samanlainen tuttava. allergia on pahin kalasta.. sattumoisin tiedän hänen syövän katkarapuja ja tonnikalaa ihan täysillä... heh heh.
hän oli aikanaan kaupassa töissä ja missäs muuallakaan, kuin liha- kala-tiskillä. Kun se hajukin teki hänet allergiseksi, mutta silti siinä päivät pyöri. JOs asiakas halusi ostaa lohta, hän huuteli toisen myyjän paikalla... välillä kuitenkin nosteli niitä nenä nirpassa paikasta toiseen, eikä kyllä reagoinut mitenkään.
elämillekin hän on allerginen, mutta hankki sittemmin koiran ja pupuja.
särkylääke allergia on, tottahan toki. Sitten kun oikeasti iskee kunnon jysäri, ei muista enää mille. ottaa mitä sattuu töissä kaapissa olemaan.
hajusteille myös. mutta sitten kun pääsi firman piikkiin laivalle, vietti parfyymi-osastolla aika pitkän tovin, eikä ollut moksiskaan.
että onhan näitä.
Myös muille ihmisille he mielellään diagnosoivat allergioita. Ovat kyllä testeissä käyneet ja oikeasti allergisia, mutta ylitulkitsevat itsekin. Jokainen vauvan pyllynpunoitus kertoo heti, että imettävä äti on syönyt jotain allergisoivaa.