Paljonko pitäs varata omakotitalon remonttiin rahaa??? ov
Joo siis eihän sitä voi kukaan varmaksi tietää mutta oisko joku tehnyt remppaa 50 luvun taloon.
Talo on ihan hyvässä kunnossa muuten mutta keittiö, kylppäri ja katto pitäs uusia, ja vissiin jotain putkia luulisin että vesiputkia että saa keittiöön tiskikoneen.
Ja takka tulisi myös täällä joskus ollut takka että siinä ei ongelmia.
makuuhuoneet vaatii vaan maalauksen ja lattian niihin ei tarvii laskee mitään on kyse kuitenkin pikku summasta.
Ja vissiin piippu pitää kunnostaa ja ilmanvaihto " putket" ?.
Että osaako joku sanoa edes noin suurin piirtein millaseen laina summaan pitäs varautua...
Kommentit (15)
Vierailija:
Joo siis eihän sitä voi kukaan varmaksi tietää mutta oisko joku tehnyt remppaa 50 luvun taloon.
Talo on ihan hyvässä kunnossa muuten mutta keittiö, kylppäri ja katto pitäs uusia, ja vissiin jotain putkia luulisin että vesiputkia että saa keittiöön tiskikoneen.
Ja takka tulisi myös täällä joskus ollut takka että siinä ei ongelmia.
makuuhuoneet vaatii vaan maalauksen ja lattian niihin ei tarvii laskee mitään on kyse kuitenkin pikku summasta.
Ja vissiin piippu pitää kunnostaa ja ilmanvaihto " putket" ?.
Että osaako joku sanoa edes noin suurin piirtein millaseen laina summaan pitäs varautua...
Riippuu tuloistanne, meinaatteko itse tehdä yms.
Aika kalliita remontteja tossa kyllä on jos katot ja kaikki? Meillä oli 50-luvun taloon (mikä aika paljon alkuperäiskunnossa) lisälainaa 4000 e, mutta moni varmaan ottaa kymmeniä tuhansia. Meillä jää rahaa kuussa tällä hetkellä sen verran mitä ehditään tekemäänkin, itse tehdään melkein kaikki (eli muut paitsi putket mitä ei paljon tulekaan).
olis kiva jos joku tietäs ees jotain mitä just vaikka kylppäri remppa maksaa, keittiön nyt pystyy laskeen kun eka tarvis valkata millsaen haluun... kylppäriin kaakelit ja uusiks lattialämpö ja sauna mut sauna ei vissiin hirveitä maksa...
Noi ON kalliita remontteja. Talo ei ole hyvässä kunnossa jos piiput ja katot joutuu laittamaan. Pelkkä katto teetettynä on noin 10-20 tuhatta, riippuu tietty katostakin ja muista, mutta käytiin katsomassa sellaista taloa kerran mihin olisi pitänyt heti uusia katto ja se myyjä oli jo kysynyt tarjouksia. Meidän pieni putkityö, pari metriä putkea, maksoi 300e. Pintaremontit, keittiö, kylppäri, maalaukset, lattiat, jne... on sellaisia mihin voi itse paljon vaikuttaa hintaan. Halvalla löytää (varsinkin jos on aikaa kerätä alennettuja hintoja yms.) paljon, joka asiaan on halpa ja kallis ratkaisu. Mutta katot, piiput, sähköt, putket on ja pysyy, ellei siis tee itse niitä.
4
Vierailija:
olis kiva jos joku tietäs ees jotain mitä just vaikka kylppäri remppa maksaa, keittiön nyt pystyy laskeen kun eka tarvis valkata millsaen haluun... kylppäriin kaakelit ja uusiks lattialämpö ja sauna mut sauna ei vissiin hirveitä maksa...
Meillä 2000e (ilman koneita), hinta olisi tuplaantunut pelkästä kasatuista kaapeista. Jos joku olisi sen koonnut olisi hinta varmaan triplaantunut. jne.
sähköhommat hoitaa tuttu sähkömies (toivottavasti halvalla...)
Katto remppa pystytään tekeen talkoilla kuin myös kylppäriremppa teitty sit ne mihin on pakko ottaa joku ammattilainen, ja keittiön saa hoitaa keittiöfirma.
Mietin vaan että mahtaako 40 000¿ riittää pakko sen on riittää.
Halvemmaksi tulee vetää putket pintaan, ettei tartte lattioita repiä. Meillä revittiin lattiat auki ja laitettiin uudet putket lattian alle. Katto remppa on vielä tekemättä. Meillä kattoa on n. 150 neliötä, ja remontin hintaarvio on teettetty. Se oli n. 30 000-40 000 e. Hirvittääkin ajatus.
aika paljon kyllä pystytään ite tekemään kaikkee ja paljon on sukulaisissa innoikkaita auttajia.
Vierailija:
Halvemmaksi tulee vetää putket pintaan, ettei tartte lattioita repiä. Meillä revittiin lattiat auki ja laitettiin uudet putket lattian alle. Katto remppa on vielä tekemättä. Meillä kattoa on n. 150 neliötä, ja remontin hintaarvio on teettetty. Se oli n. 30 000-40 000 e. Hirvittääkin ajatus.
Voi ei jos se maksaa noin paljon se katto, mutta meillä sitä ei kyllä ole lähellekkään noin paljoa...
Kylppäriremonttiin meni n.1000 e. Laatat lattiaan, kattoon ja seinille. Ja sit päästäänkin tähän ihanaan kattoremonttiin johon on uponnut tähän mennessä kohta 30 000. Ja lisää näyttäisi uppoavan. Valmiiksi ei taideta saada koskaan:(
Keittiöremppa n. 8000e(niin ja koneet päälle)
kylppäri n. 6000e
vessa n. 2000e
rannilan peltikatto n. 5000e (ruoteineen)
makkarit (kpl) n.2500e (uudet kaapistot, lattiat, katot, seinät)
olkkari+aula+eteinen (lattiat, seinät, katot) n. 3000e
Tässä nyt jotakin osviittaa sulle, kaikki ollaan tehty itse ja talo on rakennettu -78. 50-luvun talo on kyllä vähän eri juttu (meidän kotitalokin on) siellä piti kaikki purkaa rakenteita myöden...KÄÄK! Toivottavasti teillä ei käy niin huono tuuri...
Me suunniteltiin itse, ei ne niissä firmoissa sanonut oikein juuta eikä jaata. Tietty jos olisi oikein tilannut jonkun, mutta ihan turhaa. Kyllä sunkin kannattaa itse suunnitella. Piirrät vaan pohjakuvan, mietit mitä haluat ja miten ne pitää sijoittaa (esim. ikean sivuilla on vinkkejä, suomi24:ssä hyviä keskusteluja, rakentaja.com jne.).
Kyllä se varmaan sitten kannattaa jos itse noin hyvin pystytte tekemään ja mielenkiintoa riittää!
ja tiedetään että on hyvässä kunnossa muuten siis niin hyvässä kun tällänen voi olla itseasiassa kylppäri ja sauna on tehty joskus 70 luvulla, mutta ajateltiin että mieluiten saman tien sit kaikki jos tämä omaksi saadaan ostaa, katto siis varmaan vast kesällä 2007. JA just noi muut huoneet ollaan laiteltu tässä pikku hiljaa lattia ja maalaukset kun ei muuta tarvii... (olohuone+makkari, laminaatti + maalaus maksoi yht 450¿) että ei paha hinta lainkaan...
todella todella typerästi suunniteltu... ei yhtään ehjää seinää ja typerät seinään upotetut kaapit yhdellä seinällä, mulla ei niinkun järki sano mitään miten pitäs kaikki sijottaaa ja vielä kun se mikään tilaihme ei ole...
Kolmessa eri firmassa käytiin. Lopulta löysimme onneksi keittiötukun, joka teki suunitelman ja siitä saatiin sitten arviohinta. hintaa tuli koko 6 metrin keittiölle 1000e, ilman kodinkoneita, mutta halpa oli.
Putki remontit, kattorempat , ym ovat ihan sairaan kalliita.