Mikä dieetti teillä toimii?
Minulle on jokaisesta (3) raskaudesta jäänyt muutama kilo. Olen saanut ne pois mahdollisimman ei-suositeltavalla keinolla - jättämällä aterioita väliin. Päivi Räsänenkin laihdutti lähes 20 kg, kun ei syönyt ennen klo 18. Hän on lääkäri, joten tiennee, mikä on vaarallista. Painonvartijoiden tapa näyttää järkevältä, koska kaikkea saa syödä kulutuksen mukaan, mutta en jotenkaan pysty moiseen. Kilot evät ole hiipineet takaisin, minulla eikä Räsäsellä.
Kommentit (29)
Eli siinä varmaan laihuuden salaisuus: kohtuullinen sokerinkäyttö.
Laihtumiseen auttaa myös se, että syö tarpeeksi ja terveellisesti, mutta liikkuu.
Vähäisillä kaloreilla elimistö alkaa harrastamaan säästöliekillä olemista.
voi lääkärinä ja kristittynä antaa julkisesti tuollasien kuvan, eli laihduttaa itsensä epäterveellisesti alipainoiseksi ja kehua kuinka kauniilta nyt näyttää, kun 60 kiloisena oli läski. (Näin muistaakseni iltalehdessä sanoi, nyt siis 48 kiloa) ja on muuten ihan alipainoisen näköinenkin
Muutama lisäkilo ja henkinen nutturan löysääminen voisi tehdä ihmeitä.
Syön aika rasvaista ja sokerista ruokaa, mutta vastapainoksi imetän ja liikun. Paino putoaa. Kevennän varmasti ruokavaliota kun imetyskin vähenee.
sokeriton dieetti ja on vielä ihan nopea (0,5-1 kg/viikossa)
Karkit, pullat ja kaiken muun mihin on lisätty sokeria olen jättänyt pois. Maustetut jugurtit ja viili, murot, mehut... on kiellettyjä. Aika tarkkaan pitää tuoteselosteet lukea sillä niin moniin ruokiin lisätään sokeria.
Paljon olen syönyt vihanneksia, hedelmiä, marjoja ja vähärasvaisia/rasvattomia maitotuotteita ja kohtuudella juustoa, lihaa ja leipää.
Turhat herkut pois, lisää kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä.Ja liikunta, liikunta, liikunta....Eli päivittäinen hyötyliikunta ja muutaman kerran viikossa lenkkeily+jumppaa.
PV:lla sain 10kg pois, mutta ne tuli korkojen kera takasin :( Tykkään liikaa hyvästä ruuasta, joten alakarppaus on oikea vaihtoehto minulle.
Vielä kun painonpudotuksen lisäksi kaupan päälle tulee ei-turvonnut olo, energisyys ja pirteys, sopii mulle!
eli voi mennä pitkälle päiväänkin. Syön usein, pieniä aterioita sitten kun aloitan. Liikun n. 3 tuntia viikossa keskimäärin. Syön kohtalaisen vähän rasvaa. Jos herkuttelen, syön vähemmän välipaloja tai ruokaa. Eli tuolla olen pysynyt pitkään hoikkana. Joskus korvaan aterioita kaurapuurolla, sitä voi syödä vaikka 2 tunnin välein.
Aamulla kaurapuuro ja mehukeitto/maito. Lounas ja päivällinen lautasmallin mukaan eli puolet kasviksia ja puolet itsetehtyä vähärasvaista ruokaa. Iltapalana hedelmiä tai yksi juustosämpylä. Välipaloja en syö ollenkaan, koska huomasin että ne on mun ongelmakohta. Kun syö kunnon lounaan, niin pärjää hyvin päivälliseen asti. Päivän kalorit olen jakanut seuraavasti: aamupala 200, lounas ja päivällinen 500, iltapala 300.
vaikka vähän aina itse niitä sävellänkin omanlaiseksi =)
Nyt kokeilen periaatteessa samaa, mutta niin, että ennen puolta päivää syön vain hedelmiä. Sillä keinoin joku äidin tuttava oli pudottanut kuulemma 20kg!
Ollaan miehen kanssa laihdutettu niillä ohjeilla ja hyvin toimii. Olemme muokanneet niistä itsellemme sopivan tavan laihtua. Itse kävin välillä muutaman kuukauden ajan ryhmässä ja se on kanssa tosi hyvä juttu. Ryhmästä saa voimaa ja puhtia laihtumiseen. Eihän siellä ryhmässä ketään varsinaisesti tunne, edes nimiä ei tiedä, mutta koin sen hyväksi. Nyt ollaan syksystä asti laihdutettu kahdestaan, toisiamme tsempaten, ihan hyvin on mennyt. Jouluna jonkin verran löysäiltiin, nyt taas tiukempi syyni ostosten kanssa. Kaikkihan on loppujen lopuksi kiinni siitä mitä kaupasta kotiin kantaa. Jättää kaikki rasvaset ja yli suolaset tuotteet kauppaan ja ostaa kevyitä ja raikkaita syömisiä. Veden juonti on kans tärkeetä.
Ton verran laihduttajista laihtuu pysyvästi.
Itestä se on kiinni, miten jatkaa syömistä, laihtui sit millä tyylillä tahansa!! Eli multaki piste paikkareille.
Syön siis normaalisti, mutta uolisen tuntia ennen ateriaa nappaan 1-3 sokerisiepparia sen mukaan, paljonko aion syödä. Sitten kun asetun ruokapöytään, nappaan vielä rasvasiepparin ja syön ihan normaalisti. Pullaa, keksejä, jäätelöä, pastaa sun muuta menee kunnon annoksia ja syön päivässä 5 ateriaa. Vettä/light-limsaa juon ainakin litran päivässä, sillä nuo siepparit lisäävät kuidun määrää ja samalla ulostemassaa...
Tällä menetelmällä on lähtenyt 0,5-1kg/viikko.
Syön säännöllisesti, normaalia kotiruokaa lautasmallia käyttäen. Lisäannoksia en ota. Välipaloina syön hedelmiä ja kasviksia.
Olen herkutellut kerran viikossa, samoin kuin juonut lasin tai kaksi viiniä.
Jos arkisin tekee mieli jotain herkkua, olen juonut maitokahvin vaniljasokerilla maustettuna.
Harrastan liikuntaa kuutena päivänä viikosta. Kerran viikossa käyn vesijuoksemassa 45 minuuttia, kaksi kertaa viikossa jumppaan (toinen kerta tv2:sen jumppa, toinen kerta salilla) ja kolmena päivänä viikosta käyn kävelemässä 45-75 minuuttia.
Paino putoaa puoli kiloa viikossa melko lailla tasaisesti.
Jokin siinä täytyy mättää jos melkein kaikki lihoo takaisin.
Jos nimittäin jatkat tuolla ruokavaliolla, tulet lihomaan kaikki laihtumasi kilot takaisin kun et enää noita käytä.
Järkevämpää olisi muuttaa ruokavaliota terveellisemmäksi, kuin syödä pullaa ja toivoa, että pilleri poistaa sen elimistöstä.
Elämäntilanne nyt vain on niin poikkeuksellinen, etten pysty dieettiin enkä siihen liikuntamäärään, millä normaalisti pidän painoni kurissa.
11: Sokerisiepparit (tai tärkkelyssiepparit) muuntavat ravinnon nopeaketjuiset hiilihydraatit pitkäketjuisiksi ja lisäävät samalla kuidun määrää estämällä niiden imeytymistä. Näin minusta tulee läpipasko ja voin syödä vapaasti :) Rasvasiepparit taas tekevät samaa rasvalle, sekä ravinnon sisältämälle että kehossa jo olevalle.
8, sieppari ruispellossa ;)
Mietin nimittäin että jaksanko edes avata ko luulit olevan täynnä karppeja tämän ketjun...
T: paikkareilla 3 kertaa laihduttanut ja aina lihonut.