Mikä dieetti teillä toimii?
Minulle on jokaisesta (3) raskaudesta jäänyt muutama kilo. Olen saanut ne pois mahdollisimman ei-suositeltavalla keinolla - jättämällä aterioita väliin. Päivi Räsänenkin laihdutti lähes 20 kg, kun ei syönyt ennen klo 18. Hän on lääkäri, joten tiennee, mikä on vaarallista. Painonvartijoiden tapa näyttää järkevältä, koska kaikkea saa syödä kulutuksen mukaan, mutta en jotenkaan pysty moiseen. Kilot evät ole hiipineet takaisin, minulla eikä Räsäsellä.
Kommentit (29)
laihdutin viisi vuotta sitten 15 kg, joista totaalisesti poissa on pysynyt 10. itsestä on kiinni miten paino pysyy hanskassa - nyt taas surkean syksyn jälkeen olen aloittanut pisteilyn, jotta nuo silkasta mässäilystä kertyneet viisi kiloa lähtisi pois.
ja toisin kuin monet muut dieetit, painonvartijat nimen omaan antaa eväitä semmoisen ruokavalion oppimiseen, jossa voi pysyä koko loppuelämän. edes minimipisteillä (17, jotka mulla nyt laihdutusajan käytössä) ei tarvi nähdä nälkää. kun ruokavaliosta suuri osa kertyy kasviksista, marjoista ja hedelmistä, pisteet ja kilot pysyy kurissa. eikä tee pahaa kenellekään!
ainoastaan kalsiumin saannin varmistaminen on joskus hankalaa - siksi syön kalsiumtabletteja päivittäin. kaikki vitamiinit ja hivenaineet tulee varmasti hoidettua muulla ruokavaliolla.
laihtuminen ainakaan mulla ei ole siis nälästä kiinni, vaan mielitekojen vastustamisesta, ja siihen ei ole poppakonstia millään dieettimestarilla.
sielläkin pisteet ohjaa syömään juuri noin.
Vierailija:
laihtuminen ainakaan mulla ei ole siis nälästä kiinni, vaan mielitekojen vastustamisesta, ja siihen ei ole poppakonstia millään dieettimestarilla.
on se että olen lähes syömättä ja liikun hullun lailla. samalla tavalla pysyn laihana, ja kahvilla ja tupakalla.
minulla ei ole koskaan, koko elämäni aikana ollut nälän tunnetta, useimmiten tekee mieli vaan napostella ja sehän on juuri sitä vaarallista, tulee napsittua liikaa.
ja koska olen pitänyt itseni laihana syömättömyydellä, voitte kuvitella kuinka lihoin raskaana ollessa kun jouduinkin syömään.
60-kiloisesta 95-kiloiseksi!
oikea ruoka vaan lihottaa juuri minun kaltaisiani ihmisiä, näin se vaan on.
sokerisieppari: http://terveyskauppa.net/products.php?g1=b06c57
rasvasieppari: http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/cPath/37/products_id/350
En ole ajatellut käyttää näitä kuin 1-2kk ja jatkaa siitä kutri.net -menetelmällä, jota toki nytkin noudatan auttavasti...
8, sieppari
Olen aloitellut samalla linjalla, mutta hedelmien jättäminen tuntuisi hölmöltä. Ilmeisesti kuitenkin moni vähentää niidenkin syömistä runsaasti.
Mulla tekee AINA mieli herkkuja, olen sitten syönyt tai en. Syön sitten terveellisesti tai en. Vain silloin kun olen ahtanut vatsani täyteen suklaata tai pullaa tunnen hetkellistä kylläisyyttä moisiin... ja sitten se taas alkaa :(
Mun dieetti on siis joustava: syön nihkeesti niin kauan kuin pystyn ja sitten kun retkahdan, syön urakalla ja kaksin käsin. Pyrin liikkumaan niin paljon, että syöminen ei onnistu (ennen esim. uimista/juoksulenkkiä ei voi syödä pariin tuntiin tai kylkeen pistää)
jotkin ruuat sopivat toisille paremmin kuin toisille, täytyy vain löytää itselle ne sopivimmat. lisäksi syömisestä täytyy nauttia ja siihen täytyy käyttää aikaa ja syödä rauhassa. myös ruokaohjeita löytyy, mutta periaatteessa kaikella ruokavaliolla voi käyttää ayurwedaa, myös lihalla.
täytyy tiedosta oma kehotyyppi (luonne jne.) ja pyrkiä tasapainoon.
http://samhita.fi/
Olen jättänyt ruokavaliostani pois sokerin ja muut nopeat hiilihydraatit. Eli valkoisen vehnäjauhon, valkoisen riisin ja pastan. Lisäksi pyrin välttämään piilorasvoja, pyrin pitämään öljyjen ja muiden terveelliseten rasvojen suhteen koviin rasvoihin suunnilleen sellaisena,e ttä 2/3 osaa on öljyjä ja 1/3 kovia rasvoja.
Syön ruisleipää, tummia makarooneja jne. Paljon kasviksia, kanaa, naudan lihaa ja no, kaikkea.
Napostelu on jäänyt, sillä pitkävaikutteiset hiilarit eivät nosta eivätkä laske verensokria niin, että kauheita himoja pääsisi syntymään.
Tämä on toimiva dietti loppuelämäksi, ei tarvitse laskeskella, eikä kärsiä nälkää.