Miksi toisen kainaloni hiki haisee julmetun pahalta?
Tämä alkoi muutama vuosi sitten esikoisen synnyttyä. Ennen ei hikeni juurikaan haissut, eikä toinen kainalo haise vieläkään, vain tässä toisessa hiki haisee ihan järkyttävän pahalta, kuin kissankusi!
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää vain tuo hajun muuttuminen, olisikohan jotain hormoniperäistä... ap
Sheivaa kainalot, pese sen jälkeen saippualla kunnolla ja pyyhi pirtulla, esim Neo Amiseptilla, niin ei haise. Mikrobit siellä tekevät sen hajun!
Tuo on muuten paskapuhetta. Minulle tulee haju alle tunnissa suihkun jälkeen, vaikka miten kuuraisin ja sheivaisin.
Minulla selkeästi hormoniperäistä. Menkkojen aikaan löyhkä niin paha, että joskus itselläkin pahaa tekee, jos ei ole ehtinyt tarpeeksi dödöllä lotrata.
Kokeilkaa muuttaa bakteeriflooraa. Sitruunasiivu kainaloon ja pidetään vähän aikaa.
Se on likaisempi ja kasvanu vissiin joku bakteerikanta. Nehän haisee. itsellä sama juttu. Pitäs pestä paremmin. Hiki ei muuten haise. Ellei sitte joku valkosipuli tai vanha viina puske läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmiset kärsivät haju ongelmista kun apteekista saa niihin apua.
Minulla ollut kokeilussa noin 20 eri dödöä apteekista. Edes paljon mainostettu Triple Dry ei auttanut yhtään.
Oikea kainaloni rupesi työntämään hirveää hajua 2000-l alussa. Olen tehnyt kaikki temput saadakseni hajun pois tai vähemmäksi.
Paras tähän astisista aineista on Deo Crystal, mineraaalidödö jonka olen ostanut apteekista ja se pitää laittaa HETI suihkun jälkeen + käyttää vettä apuna että saa jyystettyä siitä irti jtn. Vasen kainaloni ei tarvitse hienestoa ollenkaan.
Vuosi sitten olen ostanut sen ja nyt olen pärjännyt.
Yli 20v olin joutunut leikkaamaan useimmista paidoistani kainalon pois.
Minulla auttoi vain Absolut torr.
Vuosia kärsin samasta ongelmasta, toinen kainalo haisi kamalalle ja pienikin stressinpoikanen sai molemmat kainalot valumaan. Paitoja meni pilalle, töissä jouduin vaihtamaan paitaa kesken päivän ja pyyhkimään kainaloita desinfiointipyyhkeillä.
Pahan hajun sai pois palasaippualla ja soodalla, mutta eipä se ilo kauan kestänyt. Marketin kaikki tehokkaaksi väitetyt dödöt kokeilin, apteekin triple dryn, roll on dödö alle ja sen kuivuttua suihke päälle, näistä mistään ei apua.
Absolut torrin kokeilemista välttelin pitkään kun monet sanoi että se rikkoo kainalot. Kyllähän se vähän kutittaa yöllä, mutta elämä helpottui kertaheitolla! Nyt on poissa jatkuva pelko haisemisesta, paidat ei mene pilalle, uskalsin vaihtaa työpaikkaa ja aloin saada kunnon palkkaa, en stressaa enää sosiaalisissa tilanteissa.
Harkitsin jo leikkausta ja laserhoitoja ja mitä kaikkea. Mutta ratkaisu oli pieni halpa pullo apteekista!
Pesen kainalot päivittäin hajusteettomalla pesunesteellä ja vielä sen jälkeen ruokasoodalla. Käytän apteekin alumiinitonta ACO Extra Sensitive deodoranttia. Enää ei haise.
Aiemmin ongelmaksi tuli hajusteeton deodorantti, josta sain allergiaoireita. Olin kuukausia ilman dödöä ja haju oli ongelma. Onneksi löysin tuon ACOn.
Sheivaamisen jälkeen en samana päivänä pese soodalla tai laita dödöä, mutta olen pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää vain tuo hajun muuttuminen, olisikohan jotain hormoniperäistä... ap
Sheivaa kainalot, pese sen jälkeen saippualla kunnolla ja pyyhi pirtulla, esim Neo Amiseptilla, niin ei haise. Mikrobit siellä tekevät sen hajun!
Tuo on muuten paskapuhetta. Minulle tulee haju alle tunnissa suihkun jälkeen, vaikka miten kuuraisin ja sheivaisin.
Kannattaa muuten pestä jollain muulla pesuaineella kuin emäksisellä saippualla. Esim. Lacoline on hyvä. Kaksi vaahdotusta. Lopuksi laimennettua etikkaa kainaloon ja huuhtelu. Tämä toistetaan vaikka parin viikon ajan. Jos kainalot alkavat haista noin nopeasti, niissä elää joku pöpö. Emäksisellä aineella pesemällä luodaan sopiva kasvualusta tuolle bakteerille. Happamat aineet (Lactoline ja etikka) tukevat ihon luonnollista bakteerikantaa.
Tällä samalla konstilla saa pahan hajun pois jaloista. Pesu Lactolinella (tai vastaavalla happamalla, maitohappoa sisältävällä pesuaineella) ja liotus etikkavedessä.
Pahalle haisevat syövät kaikkea paskaa kuten sipulia. Puskevat ihon läpi.
Vierailija kirjoitti:
Pesen kainalot päivittäin hajusteettomalla pesunesteellä ja vielä sen jälkeen ruokasoodalla. Käytän apteekin alumiinitonta ACO Extra Sensitive deodoranttia. Enää ei haise.
Aiemmin ongelmaksi tuli hajusteeton deodorantti, josta sain allergiaoireita. Olin kuukausia ilman dödöä ja haju oli ongelma. Onneksi löysin tuon ACOn.
Sheivaamisen jälkeen en samana päivänä pese soodalla tai laita dödöä, mutta olen pärjännyt.
Ruokasooda on emäksistä, pH on 9. Joku kirjoitti, että emäksinen saippua olisi otollinen kasvualusta bakteereille. Joten voi olla, että ruokasooda ei sittenkään olisi hyväksi. Täytyypä kokeilla sitä Lactolinea ja mahdollisesti laimennettua etikkaa.
Liika rasvakudos hautoo aina, vaikka kävis suihkussa niin se on 10min ja hautuu jo.
Olen huomannut saman. Vasen neutraali. Oikeassa pistävä haju. Säästäähän siinä toki, kun käyttää dödä vain oikeaan.
Minä vanhempi täti-ihminen jolla ei enää paljon hormonit hyrrää kärsin myös vasemman kainalon hienhajusta. Normaalisti ei haise kumpikaan mutta kun rytmihäiriöitä tulee ja huono olo niin vasen kainalo haisee. Luulen että stressihormonit (huonosta olosta) pukkaa hien siinä pintaan
Pyyhi kainalot talouspaperilla, johon on laitettu käsidesiä.
Minun hikeni haisee kauhealta jos on stressiä. Stressihiki on erityisen pistävän hajuista, kissankusi on hyvä vertaus.
Riippuu vaatteista myös paljonko haisee. Tietty keinokuitutakki itselläni hiostaa ja se päällä kun vähän juoksee vauhdikkaammin bussiin niin että vähän hikoilee, haisee ihan hirveälle. Vähemmän muovipussimaisissa vaatteissa haiseekin vähemmän.
Käytätkö käsisuihkua? Kummassa kädessä pidät sitä? Voi olla, että peset toisen kainalon huolellisemmin kuin toisen.
Höpsis, jotkut haisee jo suihkusta tullessaan