Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toisen kainaloni hiki haisee julmetun pahalta?

Vierailija
14.02.2007 |

Tämä alkoi muutama vuosi sitten esikoisen synnyttyä. Ennen ei hikeni juurikaan haissut, eikä toinen kainalo haise vieläkään, vain tässä toisessa hiki haisee ihan järkyttävän pahalta, kuin kissankusi!

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki ei haise vaan se likainen iho joka muhii siinä ympärillä.

Vierailija
2/63 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää vain tuo hajun muuttuminen, olisikohan jotain hormoniperäistä... ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua... illan naurut :D

Mutta vakavasti: mulla on ihan sama ongelma, olin varma, että olen kummajainen. Ajattelisin, että jostain syystä ko. kainalo hiostuu enemmän (kropan asento, työskentelyasento tms)

Vierailija
4/63 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kans sama ongelma esikoisen synnyttyä! tosi tympee vaiva

Vierailija
5/63 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin haisee vasen kainalo pahemmalta. Usein on niin, ettei oikea haise miltään ja vasemmassa ihan hirvee döfä!

Vierailija
6/63 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kainalot (=mun hiki) haisee vanhalta mieheltä. Repikää siitä huumoria. Siis sellainen oikein perinteinen +60v miehen perushaju. Varsinkin kesällä sitä haistaa paljon, kun vanhat miehet hikoilee.

Ja ei ole mun päässä tämä, asiasta huomautti ekan kerran mun mies. Jos siis dödö pettää niin... ei hyvä. Siksi käyn nykyään kaksi kertaa päivässä suihkussa ja käytän dödöä neuroottisesti...

T. N 24 v

Vierailija
7/63 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2007 klo 19:59"]

[/quote]

Ei tarvita mitään likaisuutta että hiki haisee. Erittyvä hiki ei tosin itsessään haise, mutta iholla olevat bakteerit käyttävät hikeä (ei likaa) ravinnokseen ja tuottavat sen pahan hajun.  Ihmisten bakteerikanta vaihtelee ja siitä johtuu erot hien hajussa. 

Vierailija
8/63 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan ketjun, sillä minulla on tätä vaivaa. Toinen kainalo hikoillessa tuoksuu edelleen ihan hyvältä, ominaistuoksuni vain voimakkaampana. Toinen kainalo haisee ukkojen hieltä.

Saman puolen rinta eritti vauvan synnyttyä kolminkertaisen määrän maitoa toiseen verrattuna. En vitsaile.

Raskauden aavistin muutama päivä ovulaatiosta, kun tuo kyseinen rinta oli painava ja arka. Nykyään ennen kuukautisia tuo rinta on hyvin kipeä, oikein sukkapuikkomaista kipua.

Mistä tämä muutos johtuu rinnassa ja kainalossa?

Vierailija
9/63 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kainalosta. Jollain on hyvä ominaistuoksu ja jotkut haisee ihan paskalle. Varmasti elintavoilla ja ruokavaliolla vaikutusta asiaan.

Vierailija
10/63 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kainalosta. Jollain on hyvä ominaistuoksu ja jotkut haisee ihan paskalle. Varmasti elintavoilla ja ruokavaliolla vaikutusta asiaan.

Oho pitäisi varmaan lukea koko aloitusviesti ennen vastaamista. Ei liittynyt aiheeseen. Jatkakaa :)

Vierailija
11/63 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa sellasta antiseptistä haavanpuhdistukseen tarkoitettua litkua pumpuliin ja pyyhkiä kainalot ja nivusetkin silloin tällöin, itse teen niin pari kertaa viikossa pahimpien hormonihöyryjen aikaan. Koska hiki itsessään ei haisen vaan ne iholla olevat bakteerit.

Vierailija
12/63 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi yrittää juoda vettä vaikka pari desiä lisää päivän mittaan. Voi myös johtua vaikka lapsen kantamisesta tai jostain vastaavasta, jonka takia toinen kainalo muhii enemmän kuin toinen.

Itse haisen ihan kamalalle, jos en juo tarpeeksi vettä.

Vierailija
13/63 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittaa sellasta antiseptistä haavanpuhdistukseen tarkoitettua litkua pumpuliin ja pyyhkiä kainalot ja nivusetkin silloin tällöin, itse teen niin pari kertaa viikossa pahimpien hormonihöyryjen aikaan. Koska hiki itsessään ei haisen vaan ne iholla olevat bakteerit.

En koe tarvetta tällaiseen, ihmettelen syytä miksi toinen kainalo haisee.

Vierailija
14/63 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mamma kirjoitti:

Voi yrittää juoda vettä vaikka pari desiä lisää päivän mittaan. Voi myös johtua vaikka lapsen kantamisesta tai jostain vastaavasta, jonka takia toinen kainalo muhii enemmän kuin toinen.

En kanna lasta vaan hän kävelee itse. Juon hyvin vettä päivän aikana.

Vierailija
15/63 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita mitään likaisuutta että hiki haisee. Erittyvä hiki ei tosin itsessään haise, mutta iholla olevat bakteerit käyttävät hikeä (ei likaa) ravinnokseen ja tuottavat sen pahan hajun.  Ihmisten bakteerikanta vaihtelee ja siitä johtuu erot hien hajussa. 

Hikoilu on yksi keino viilentää kehoa ja päästä kuona-ainaista eroon (vrt. Virtsaaminen), joten kyllä hiki voi haista, jos kehossa ei ole tarpeeksi nesteitä, ihan niinkuin kusikin haisee, jos on juonut liian vähän vettä.

Vierailija
16/63 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mamma kirjoitti:

En kanna lasta vaan hän kävelee itse. Juon hyvin vettä päivän aikana.

Ok, voi olla myös, että jostain syystä toisen kainalon hieneritys on lisääntynyt, jonka takia haisee. Apteekista pitäisi saada antiperspirantia, joka tehoaa hyvin voimakkaaseen hikoiluun. Radikaali ratkaisu olisi leikkaus, mutta en usko, että lääkärit suosittelee sitä ensimmäiseksi.

Vierailija
17/63 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös oikeasta rinnasta erittyy eritettä ja se kainalo haisee voimakkaasti. Toisessa ei mitään. Mammografia puhdas, hormonaalinen syy. Lasten saannista yli 10 v. Ärsyttävää. :)

Vierailija
18/63 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe tarvetta tällaiseen, ihmettelen syytä miksi toinen kainalo haisee.

Eikö se nyt ole tullut jo selväksi ketjua lukiessa, että toisessa kainalossasi on selvästikin erilainen bakteeristo? Hiki ei haise vaan ne hikeä prosessoivien bakteerien tuottamat yhdisteet, ja on olemassa täysin hajuttomia bakteerikantoja, sekä sitten liuta eriasteisia haisevia yhdisteitä tuottavia bakteereja, eikä näiden esiintyvyys aina ole identtinen jokapuolella kehoa.

Vierailija
19/63 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mamma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hikoilu on yksi keino viilentää kehoa ja päästä kuona-ainaista eroon (vrt. Virtsaaminen), joten kyllä hiki voi haista, jos kehossa ei ole tarpeeksi nesteitä, ihan niinkuin kusikin haisee, jos on juonut liian vähän vettä.

Mitä haisevia kuona-aineita sun mielestäsi hiessä sitten on? Ihmisten hien koostumus voi tietysti hieman vaihdella, mutta pääosin kaikilla on samat molekyylit siinä mukana.

Vierailija
20/63 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin haisee tuo vasempi puoli pahemmalle. Oikea kainalo pidemminkin tuoksuu hyvälle, tosin johtuu varmaan siitä ettei se edes hikoa niin paljon. Johtuisiko tuo sydämen sijainnista, kun kerran on enemmän vasemmalla puolella, jos vaikka paine-ero on riittävä että puskee nestettä läpi tehokkaammin toisella puolella tai jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan