turvakaukalo,käytettynä vai uutena?
Kumpaa suosittelette? Voiko luottaa että käytetty ei ole kolaroitu jne.
Kommentit (8)
kaukaloita ja istuimia ei kannata käyttää.
Kyse on kuitenkin NIIN tärkeästä asiasta. Säästä jossakin muussa!
itse ostan 90% tavaroista käytettynä.
Ostaisin käytettynä VAIN jos saisin joltain tosi tutulta, josta VARMAKSI voi tietää, ettei ole ollut kolarissa - pienessäkään. Ja uudehko pitäisi olla - turvaistuimet " vanhenevat" eli turvallisuus vähenee merkittävästi 3v:n iässä.
ostaisin tutulta niin tietää onko kolaroimaton muuten ostaisin uuden
Eli tuntemattomalta en olisi ostanut kaukaloa. Saatiin siskoltani 4 vuotta vanha Rock-a-Tot Deluxe kaukalo, kun tiesin varmasti että on hyvin pidetty eikä kolaroitu. Tuon vanhempaa en kyllä käyttäisi, koska kehittyvät niin nopeasti.
Ja muistakaa hyvät vanhemmat, että istuimen kangas on yksi osa kaukalon/istuimen turvallisuutta!! Älkää vaan ostako käytettyä istuinta, johon on kuluneen alkuperäisen kankaan tilalle vaihdettu joku ihana Nalle Puh -kangas! Alkuperäiset istuimenpäälliset ovat palamatonta materiaalia, mikä on tärkeä osa turvallisuutta!!
vaan normaalikäytössäkään kaukaloita ei ole suunniteltu kestämään monia vuosia, siis useammalle lapselle. Materiaalit hapertuvat ihan ajan myötä, siksi tuttavaperheen kahdella lapsella ollut kaukalo ei ole enää 5 vuoden päästä turvallinen.
Itse ostaisin käytettynä, mikäli jollakin tutulla tai edes tutun tutulla olisi myynnissä sopiva. Vaan ei ole, niinpä täytyy ostaa uutena.
ps. kannattaa perehtyä tekniikan maailman tekemiin testeihin, niiden perusteella me valitsimme. vinkkaa vaikka miehellesi, että netistä löytyy tekniikanmaailman tekemä testi, kaivakoon esille;)
meidän ei ainakaan ole kolaroitu. Itse ostaisin vanhana jos tietäisin että kunnossa. Menee niin vähän aikaa ettei kannata vaan rikastuttaa lastentarvikeliikkeitä