Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~Lokamasut viikon alkuun~

16.01.2006 |

Kun ei muita näy, niin aloitanpa itse maanantaikuulumiset.

Ankeaa on vaalien jälkeinen elämä. Ei niinkään vaalituloksen takia, vaan omien fiilisten. Jos olikin vielä viime viikolla " tuntemuksia" , ne on nyt pois pyyhkäisty. Viluttaa, väsyttää ja se kolmas v-sana. Kiukuteltuakin taisi tulla viikonloppuna. Ja selkääkin juijii.

Kuulostaako, että se tietty sukulaisnainen ois tulossa kylään? Joops, sitä pelkään.

(Turhaa muuten tätejä rienataan, mulla on suvussani ainakin yksi tosi riemukas ja muutama mukiinmeneväkin täti. Vähän rispektiä! Mutta tietysti tädistä voi puhua vaikka kaupassa kuuluvasti ihan ilman että joutuu silmätikuksi, ymmärrän...)

Vielä apaattisemmaksi veti, kun lukaisin noita loppuviikon pinon juttuja. Limat ja muut. Siis periaatteessa olen kyllä tiennyt tuon kaiken, mutta jotenkin tuli taas osaamattoman hölmö olo. Ja kun tämä pikkukakkosen yritys on ollut tähän asti vähän sellaista tjottailua, niin nyt tuli kamala fiilis, että eihän se varmaan niin luomusti edes ala koko raskaus! Jospa meilläkin tuo esikoinen oli vain sellainen onnenkantamoinen.

Kääk. Kauhea pelko iski persiiseen. Ainoa aktiivisuus, jota tähän asti olen harrastanut (pupuilun lisäksi) on Multitabs kakkosten popsiminen ja sekstailupäivien merkkaus kalenteriin (okei, laskennallisten ovistekin kyllä). Mutta jotenkin tuntuu, että ei vaan riitä.

Varmaan on koko ihminen sekaisin tuon kohdun ulkopuolisen jälkeen. Pian sitä löytää itsensä marraspalstoilta, pelkään.

onnis kp 21/26-28 (30)

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mennyt muutama päivä, etten oo kirjotellu mitään. Tuntuu, että on niin aktiivista väkeä, että kun kaikki pinot lukee( myös Kolibrit) niin joku jo huutelee äitiä...

pupu ja effica:jskus on palstallakin ollut puhetta, että kovin lyhyt kierto voi hankaloittaa raskautumista. Sen enempää en osaa kertoa, mutta kannattaa varmaan ottaa lisää selvää...

Minäpäs ilmoittaudun rohkeaksi ja kerron, että jos ei tässä kuussa tärppää, niin kaksi seuraavaa kiertoa otetaan rauhallisemmin. Elokuulta asti ollaan oltu täysillä mukana ja välillä alkaa olla jo suorituspaineita. Marras- ja joulukuu ei oo mun suosikkeja synttärikuuksi. Meillä on molemmat lapset syntyneet heinäkuulla ja jos saisin valita, kevät ja kesäkuukaudet olis ihaninta aikaa. Mutta totta puhutte, ei tässä auta alkaa ronkeliksi! Otetaan vastaan, mitä annetaan! Mieheni on itse syntynyt joulukuulla ja sisarusteni kaikki kolme lasta marraskuulla. Kummipoikamme syntyi.12. ja koulun alkua siirrettiin vuodella. Eihän se ole onneksi enää tänä päivänä mitenkään erikoista!

Mutta tietenkin kaikki on pelissä vielä tässä kierrossa. Ovisviikkoa mennään kp 14/24-32

Olisihan laskettuaika sama, kuin tulevan vauvan tädillä 25-vuotissynttärit ;)

Vierailija
22/44 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onniaulis kyseli, miksi en innostu joulukuun vauvasta.

Ihan siksi, että mun kierroilla laskettu aika osuu kuun 10. tai 11. päivään ja kun kuopus meni 2 viikkoa yliaikaiseksi (ja silloinkin vasta käynnistyksellä tuli), niin ollaan jo joulussa. Eihän mikään sano, että tällä kertaa menisi yli, mutta hyvin mahdollista kuitenkin. Mietityttää myös ihan loppuvuoden lapsen kohdalla mm. koulunaloitus, mutta ehkäpä sellaisia ei pitäisi tässä vaiheessa edes ajatella. ;)

Mutta, kuten aiemminkin kirjoitin, otetaan vastaan mitä annetaan eikä todellakaan aleta taukoilemaan joulukuun kohdalla. Jos meille olisi jouluvauva tulossa, tärppi olisi tullut kolmannesta yrityskierrosta ja olisin aivan varmasti ihan onnessani plussasta. :)

t. frilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä kierroista mitään enkä ota ainakaan vielä paineitakaan moisesta. Kaksi lasta siis jo löytyy ja molemmat tulleet noin neljän kierron yrityksellä. Koko aikuisikäni olen syönyt pillereitä ja kierto niiden kanssa ollut ennen kuopusta aika tarkasti sen 25 ja kuopuksen jälkeen pillereiden vaihdon yhteydessä kierto piteni 28. Nyt siis kahdet menkat olleet pillereiden lopetuksen jälkeen ja kierto ollut tuo 22. Jos ei tätiä rupea kuulumaan niin rauhassa ( ? ) odottelen ainakin sunnuntaihin ennenkuin testaan. Ikinä ei ole jääneet menkat tulematta, mutta synnytysten ja imetysten jälkeen pillereitä aloittaessa on aina mennyt kierto sekaisin ja menkkavuoto kestänyt 4 viikkoa. Lääkäriin ja lääkkeillä homma seis. Nyt siis kolmatta kuumeilen ja ikääkin jo 33.

Vierailija
24/44 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ennustus oli seuraavanlainen; teille tulee vielä yksi poika lokakuussa 2006!!!!! Saas nähdä pitääkö paikkaansa.... Vaikka minä kyllä toivoisin tyttöä----- että kehtaa vielä ronklatakin kun nyt tärkeintä olisi saada se nyytti!

Mutta nyt ollaan ainakin ukon kanssa ahkeroitu kovasti ja kaikkien laskureiden yms. mukaan ajankohtana jolloin pitäisi hedelmällisyyden olla huipussaan, saas nähdä. Tänään pitäis vielä jaksaa, vaikka täytyy sanoa, että välillä vähän tulee väkisin tekemisen maku... Kummallista koska puuha sinänsä on ihan mukavaakin...

Plussatuulia tämän talvimyrskyn mukana meille kaikille!

Vierailija
25/44 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mulle on jäänyt sellainen käsitys, että jos kierto on tosi lyhyt, niin ovulaation ajankohta saattaa aiheuttaa ongelmia raskautumisessa. Olikohan se nyt niin, että ei ehdi ovuloida ennen kuin kuukautiset taas alkaa tai että ovuloi niiden aikana? Nyt en ole varma tästä, enkä muista mistä luin, täytyykin yrittää löytää jostain lisää tietoa. Itseäni tämä ei kyllä koske, mutta periaatteessa kaikki aiheeseen liittyvä kiinnostaa;)

Ja vielä noista limoista: niistä mulla on (varmempi) käsitys, että ennen ovulaatiota lima on ei-niin-kirkasta eli kai sitä, mitä olemme tottuneet kutsumaan valkovuodoksi. Ovulaation lähestyessä lima muuttuu kirkkaammaksi ja venyvämmäksi. Ovulaation mentyä ohi lima katoaa, alkaa ns. kuivat päivät. Mutta pakkohan tämäkin on selvittää ihan varmaksi, joten moi tältä erää:)

-Lillis-

Vierailija
26/44 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On " hedelmällistä" ja " hedelmätöntä" limaa. Hedelmättömänä aikana valkovuoto on joko olematonta (emätin tuntuu kuivalta) tai lima tuntuu tahmealta ja on väriltään valkoista. Tällöin kohdunlima ei ole hedelmällistä maaperää siittiöille. Siittiöt eivät elä kauan tällaisessa limassa ja tämänkaltainen lima toimii tulpan kaltaisena esteenä siittiöille kohdunnipukassa... Hedelmällinen kohdunlima on puolestaan väriltään kirkkaampaa, liukasta, hyvin paljon raakaa munanvalkuaista muistuttavaa limaa, jota voi venyttää sormien välissä jopa muutaman tuuman pituisina säikeinä.

Tämä liman erityksessä tapahtuva muutos kuivasta/tahmeasta --> kosteampaan/liukkaampaan/venyvämpään vetää rajapyykin hedelmättömän ja hedelmällisen ajan väliin; Hedelmällinen aika on alkanut, ovulaatio on lähestymässä.

Hedelmättömien tai hedelmällisten päivien määrä voi vaihdella kiertojen mukaan. Yleensä lima muuttuu vähitellen joustavammaksi. . Päivinä jolloin ovulaatio on todennäköisin, lima on runsasta, liukasta ja joustavaa. Niillä naisilla, joilla limaa ei esiinny kovin selkeästi, huomaa ovulaation lähestymisen emättimen liukkuuden lisääntymisestä ja liman lievästä joustavuuden lisääntymisestä. Ovulaation aikana emätin yleensä tuntuu kostealta ja turvonneelta. Jotkut naiset kokevat ovulaatio-oireita esim. alavatsa- tai selkäkipua.

Vierailija
27/44 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierron pituudella ei periaatteessa ole paljon merkitystä, vaan sillä, miten pitkä aika ovulaatiosta on kuukautisiin (eli luteaalivaihe). Normaali aika on 12-16 päivää. Jos aika jää 10 päivään tai alle, saattaa olla, että hedelmöitynyt munasolu ei pysty kiinnitymään jo rappeutumassa olevaan limakalvoon.

Vaikka mulla on normaalin pituisia kiertoja, mulla jää usein luteealivaihe usein liian lyhyeksi, koska minulla ovis tapahtuu myöhään, tai (toiselta kantilta) kuukautiset alkaa liian aikaisin. Nyt mua jännittääkin, miten käy, kun tällä kertaa ovis oli harvinaisen aikaisin n. kp14 (yleensä ollut kp17-18).

Vierailija
28/44 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin nyt eräästä vanhasta viestistä tällä palstalla:

" Yksi merkki ongelmista voi olla nk. luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun. Normaalisti tämä on 12-16 vuorokautta. Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Alle 9 vuorokauden luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden onnistumiselle. Alhainen keltarauhashormonin määrä ei myöskään pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta vaikka kiinnittyminen onnistuisinkin. Keltarauhashormoni myös rentouttaa kohdun lihaksia. Alkuraskauden kohdun supistelu saattaa olla merkkinä alhaisesta keltarauhashormonin tasosta."

Tämä teksti on alunperin http://metku.net/~pesu/ -sivuilta, en vaan sitä onnistunut sieltä löytämään ja siksi kopioin suoraan jonkun toisen viestistä, anteeksi.

Oliskohan mulla nyt sitä muuta elämää:p

-L-

Vierailija
29/44 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelua täällä kuukautiskierrosta! Itsekkin ajattelin yrittää paikallistaa ovulaation noiden limojen perusteella. Tekis mieli myös lämpöjä mitata jotta näkisin tapahtuuko se, mutta.. onnikstuuko se sitten kun lapset vaatis vaan heti nousemaan. Täytyy ehkä kuitenkin yrittää.

Meillä lapset on kaikki syntyneet loppuvuodesta 1 marraskuussa ja kaksi joulukuussa. Ja jos nyt jostain n. seuraavista kolmesta kierrosta nappaa, niin sinnehän se taas menee, muttei haittaa!

Täällä monella taisi olla jo jännät paikat? bdbdbdb kaikille!! ja +++ säteitä myöskin!

Täällä täti nyt 2 päivää ja onkin oikein sellainen menkkamainen olo, särkee ja muuta sellaista asiaan kuuluvaa..

äitikki

Vierailija
30/44 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläpä onkin nyt mielenkiintoista asiaa :)! Kiitos Lillis! Noista tulikin mieleen, että mahtaakohan johtua tuosta keltarauhashormonin alhaisuudesta, että pillereiden jälkeen usein menee muutama kierto ennen tärppiä? Eikö ne pillerit vaikuta juuri tuohon hormoniin? Kertokaas joku, jos on tietoa!

Itse söin kuopuksen ja esikon välissä Merciloneja muutaman kuukauden ja kuopus sai alkunsa toisesta kierrosta. Esikko tärppäsi kyllä heti kun pillerit jätin, olin syönyt Harmonetteja silloin jotain kolme vuotta jos oikein muistan. Nyt siis söin viimeiset pillerit marraskuun alussa, söin Yasmineja. Joten siksi tuosta hormoni-jutusta kaipaisin tietoa :)...

Nyt kauniita unia ja hyvää keskiviikkoa kaikille jo näin etukäteen =)!

-himppu-

Vierailija
31/44 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on keskusteltu kierron pituuksista ja muusta.

Itselläni esikoinen on syntynyt huhtikuussa ja tuntui että se kevät/kesävauva oli hyvä, oli jo kesällä pikkaisen isompi. Mutta eipä väliä vaikka tulisi jouluvauva, yks tuttuni on syntynyt 31.12...

Söin ennen esikoista pillereitä noin vuoden verran. Niiden pois jättämisestä meni vuosi ja kuukausi että tärppäsi. Kierrot olivat pitkiä. Silloin ajattelin että en ikinä syö enää hormoneja, no ei ole tarvinnut. Esikoista imetin vuoden ja sen verran menkat pysyi poissa. Eli kierto on ollut taasen sen pari vuotta. Ja ehkäisyä ei pahemmin ole käytetty, joskus kondomia... en muista milloin viimeksi.

Laskin tässä yksi ilta unta odotellessani että tuttvaville on tulossa tai syntynyt 8 vauvaa.

Voi kun mekin joskus... *haaveilee*

-Ibe-

Vierailija
32/44 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaas vielä limatieteilijät, että merkkaako se mitää, että liman tulo ei ole ollenkaan loppunut?Koko ajan tulee vähän väritöntä limaa. Nyt hyvää yötä!

kp 21/22

Vierailija
33/44 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, hauska tuo effican limatietilijät ;))...

Ibe: mäkin ajattelin, että oli sitten viimeset pillerit, kun suuhuni laitan nuo marraskuun alun viimeinen satsi! On niitä tullut jo ihan riittävästi itteensä tungettua. Vaikka toisethan syö 10 vuottakin ennenkuin alkavat vauvaa yrittämään. Mulla on kierto onneksi melko tasaisena pysynyt, nyt lopettamisen jälkeen 30-32, pillereiden aikaan olivat 28 aina.

Mutta jos siis joku tietää tuosta eilen kysymästäni hormoniasiasta, niin tieoa otetaan vastaan :)! Vaikka niinkuin effica sen sanoi; tieto lisää tuskaa...

Nyt alan suoriutua koulun penkille! Hyvää päivänjatkoa kaikille!

-himppu kp 11/30-

Vierailija
34/44 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis effican limatietEilijät ;)... hih!

Vierailija
35/44 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan kovin montaa kertaa lokamasuihin kirjoitellut kun keijuista tipahtaminen otti niin lujille. Mutta josko tässä pikkuhiljaa taas aktivoituisi kun ovisaikakin taas lähenee.

Täällä on menossa nyt kp 10/28-30 ja pupuilut harmittavasti taka-alalla. Mies lähti työreissulle ja tulee koko loppuviikon ajan tod. myöhään kotiin. Joten saas nähdä saanko petiseuraa ennen lauantaita. *harmittaa*

Mun tarttee vähän lukaista teidän kuulumisia paremmin, olen vähän tipahtanut kärryiltä. Joten palaillaan taas paremmalla ajalla.

Vierailija
36/44 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole tullut kirjoiteltua, kun ottaa käyttämätön ovis niin pattiin. no varmaan jotain 20 % mahdollisuus tärppiin, et silleen :P Mut tulin nyt lukaisemaan teidän kuulumisia.

Mulla on kyllä ihan sairaan kipeä ovulaatio. kivut alkoivat hyvissä ajoin ja ovat edelleen. varmaan jo yli viikon kipullu. Alan oikeesti epäilemään endoa tai jotain kasvainta... tai no endoa olen aina vähän epäillytkin, kun menkat on niin kivuliaat ollut aina. Naisena elämisen kurjuus... muutama päivä " kivutonta aikaa" kuussa... Tässä kuussa ei kyllä kivutonta aikaa kerinnyt olemaan, kun menkkakivutkin kestivät yli menkkojen. ja sit melkein heti alkoi " ovis" kivut. Mikäli ne nyt niitä kipuja on.

no mut en jaksa kommentoida nyt muiden juttuja, mutta kovasti tsemppiä kaikille!!!!

-anzq kp 22/28-34

Vierailija
37/44 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään (sattuneista syistä;) Ilmatieteenlaitoksen sivuilla, mutta tässä porukassa taidettaisiin enemmän nyt tarvita Limatieteenlaitosta=) Kuka perustaa? Mä en, sillä en ole limatieteilijä, vaikka olenkin aiheeseen viime aikoina vähän perehtynytkin. Eli ikävä kyllä mä en ainakaan osaa auttaa [b]Efficaa[/b]:( Mutta voi hyvänen aika, sullahan on jo todellinen piina-aika alkanut! Jännittää...Taidat olla eka lokakuinen, joka TOIVOTTAVASTI testaa plussan+++++++++++ Olet jo varmaan kertonutkin aikatauluasi, mutta milloin aiot testata jos JA KUN tätiä ei näy?

Noh, pysytään päivän aiheessa, enkä nyt tarkoita pakkasta. Tänään olen taas limaillut ja mielestäni mulla on ollut muitakin ovisoireita; menkkamaista särkyä, alaselkä kipuillut jne. Tosin viime kierrossa mulla oli ihan kaikenlaisia (myös raskaus-)oireita ihan koko ajan, joten voi olla että mielikuvitus ja vauvahaaveet tekee taas tepposiaan:/ Tänään kp 14/28 eli se kyllä puhuu oireilun puolesta. Tämä ei tarkoita kuin yhtä asiaa tänä iltana=)))

-L-

Vierailija
38/44 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tosta sohvalta heräsin ja taidan kohta ryömiä sänkyyn. Nukuttaa aina vaan. Tätiä ei ole vielä näkynyt, mutta otan huomioon tuon 7,5kg painonpudotuksen ja odottelen rauhassa ( ? )... Sunnuntaina ajattelin testata, jos hyvin käy.

kp 22/22

Vierailija
39/44 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Effica: plussaonnea :)

Synttäreistä: meidän suvussa paria poikkeusta lukuunottamatta kaikki on syntyneet tammikuun ja heinäkuun välisenä aikana. Kun meidän suvussa ei kuulemma vaan voi tulla raskaaksi talvella. Ajattelin kumota tuon säännön ;) Yksi pääsiäisenä syntynyt meillä on jo, eikä se aika ollut ehkä kaikkein paras aika synnytykselle. Se kesä meni siinä imetys-, masennus- ym. ongelmien parissa.

Limoja ei täällä vielä näy, kp 9/35 eli ei vielä pitäisikään. Limojen tulon alkamisesta kun menee vielä varmaan se viikko ennen kuin ovis tapahtuu. Olen ihan " varmuuden vuoksi" juonut greippimehua ja mittaillut aamulämpöjä, vaikka tuo mies tuosta pian reissuun lähteekin... Tasaista 36,1 on ollut. Olenkohan tehnyt ihan väärin kun olen mitannut kainalosta? Mulla on uusi perinteisen mallin kuumemittari, jossa ei ole elohopeaa. Tulos pitäisi olla lukukelpoinen 2-3 minuutissa, mutta olen niin laiska, että en jaksa odottaa valveilla sitä aikaa. Kun kännykkä herättää klo 7.00, laitan kuumemittarin kainaloon ja annan sen olla siellä kunnes torkkuajastin herättää 10 minuutin päästä... Kaikki liikenevä aika siis käytetään nukkumiseen ;) Eilen illalla pupuilun jälkeen NUKAHDIN siihen sängylle. Piti odotella puolisen tuntia mutta se venyi 8 tuntiin! Tänään päivällä tuli sitten paperiin pyyhkiessä ison iso limaklöntti *äklötyshymiö* mutta se ei siis ainakaan ollut minun tuotoksiani ;D Mun valkkari on tällä hetkellä yhtä tahmeaa kuin Scotchin paperiliima.

Vierailija
40/44 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menossa kp 14,mutta mitään limoja ei näy,siis venyvää,kipuja jonkin verran,ei vieläkään oikeen haluta,kumma jos tästä kierrosta raskaudun,mutta se ois kiva ylläri :)Pitkä matka raskaustestin tekoon :)

Lämmöt on siina 35,4-8 eli matalat,sitte kun nousee niin ovis on ohi ?