Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TEAM PUNAISET JUMPPAHOUSUT**

16.01.2006 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaipunnitukset ei ole edelleenkään hyvä juttu, joten uusiksi taas huomenna. Eilen aamulla puntari näytti 76 tasan, joten viime viikolla paino putosi ropinalla. Tuntuu tämä herkuttelemattomuus tehoavan aika hyvin. Toki tulee syötyä paljon marjoja ja hedelmiä sekä kuitupitoisia ruokia. Eilen tosin päivällä äänestämisen jälkeen käytiin pizzeriasta hakemassa ruokaa, kebab lohkoperunoilla ei taas ollut maan kevyin ruoka, mutta eipä paljon muuta tullut sitten syötyäkään. Ja pitää sitä välillä herkutella.

Näin tänään, katsotaan josko huomenna puntarilla olisi mukavemmat lukemat mulle.

Vierailija
2/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät (mulla kevät alkaa heti joulun jälkeen ;o) on lähtenyt mukavasti käyntiin, viime viikosta paino laskenut 900g (66,5), ei ollenkaan huono. Viime viikolla aloitin tenniksen alkeiskurssin, oli aika hauska kokemus! Sitä täytyy ehdottomasti jatkaa, niin päästään miehen kanssa ensi kesänä pelaamaan. Mun salainen ASE on lyhyt tennishame ;o)

Tsemppiä teamiläiset!!! Kohta ollaan koko porukka bikinikunnossa :o)

Nella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun karppaus on lähtenyt käyntiin? Jos sulla on hyviä kirjavinkkejä, missä aiheeseen voi tutustua, niin kiitos tänne vain! Ja olikos joku toinen meidän teamistä myös joka aloitti? Anemos? Annales?

Mua on tossa karppauksessa askarruttanut lähinnä toi aamupala...mä kun olen niin TOTTUNUT syömään pari tummaa leipää teen kanssa...Miten muuten voi aamun aloittaa???

Nella

Vierailija
4/7 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottatosiaan, olen yrittänyt elellä karpisti tai vähän siihen suuntaan. Ekalla vähä hiilihydraattisella viikolla taisi painoa kadota ehkä 300-400g, eilen vaaka näytti 74,9kg.

Yleensähän (kai?) karppaus alotetaan sillä että elimistö saadaan katoosiin eli polttamaan rasvaa energiaksi hiilihydraattien sijaan. Tämä jakso Atkinsia mukaillen kestää tavallisesti 2 viikkoa ja silloin hiilarit on tosi alhaalla, alle 20g/päivä. Itse en tuota jaksoa suorittanut, soppakuurikin taisi olla lähes samaa luokkaa (paitsi riisipäivä) joten en niin tarkkaan ole hiilareita laskeskellut.

Toista viikkoa siis mennään ja pois olen jättänyt kokonaan leivät ja kaikki viljatuotteet, tavalliset jukurtit, hedelmätkin toistaiseksi ainakin, karkit tietty (70% tummaa suklaata pala sillontällön), mehut, valmisruoat jne. Yllätävistä paikoista niitä hiilreita löytyykin ja yllättäviä määriä.

Syönyt olen kaikenlaista lihaa, lohta, tonnikalaa, kananmunaa, pekonia, salaatteja ja yleensäkin kasviksia, raejuustoa, kasvissosekeittoa, rasvaista luonnonjukurttia, kermaa, rahkaa.....ja juomana vichyä. Eilen tein kesäkurpitsalasagnea, ja namia oli ainakin mun mielestä =)

Käykää Nella ja muut kiinnostuneet kattelemassa noita www.karppaus.info sivuja sieltä foorumi keskustelupalstaa, löytyy paljon tietoa!

Olo on ollut mahtava ja tästä on kiva jatkaa, katsotaan nyt miten paino alkaa laskemaan (...toivottavast laskemaan)

Olen vielä siis ihan untuvikko näissä jutuissa joten saa korjata ja kommentoida =)

Vierailija
5/7 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ihan unohdin käydä vaa´alla eilen... Ja tänään sitten muistin ja uskaltauduin. Vähän jännitti, kun en ton soppakuurin jälkeen ole ollenkaan punninnut olemustani! Mun oli tarkoitus jatkaa kevyellä vähähiilarisella ruokavaliolla soppailun jälkeen, ei nyt kuitenkaan ihan karppausta (mä en voi kuvitella olevani ilman tuoremehuja, tummia muroja, leipää...). Mutta sitten tässä on ollut kaikkea joka päivä. Mm. kova kiire ja en ole ehtinyt ruokaakaan laittamaan ja on tullut syötyä lennossa seisaaltaan kaikkea ei-kevyttä. Pelotti, että olisi tullut paljonkin takas niistä 2,5:sta soppailulla pudotetusta kilosta, mutta vaaka näyttikin vaan +300g! Eli ei paha eihän?!

Nyt TAAS aloitan kevyen linjan... Näitä aloituksia tuntuu olevan vähän väliä! :) Tekis mieli ottaa tässä jo pian uusi soppaviikko, tuntuu että tollanen totaalikieltäytyminen ja kuurin noudattaminen on mulle helpompaa ku tällanen oma sovellettu kevyt-linja.

Toivottavasti lukema lähtee taas putoamaan, kevät lähenee uhkaavasti...! Pian on jo tammikuukin ohi! Toukokuun eka pitäs mahtua uusiin työvaatteisiin...! Siinä on mulle tavoitetta! :)

Vierailija
6/7 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/7 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa oli lähtenyt -200g eli lähinnä olen pettynyt omaan itsekuriini. Ostin tuossa syksyllä itselleni karppausta käsittelevän kirjan, joka oli muistaakseni nimeltään Laihdu ilman nälkää ja kirja on suomalainen. Nyt se on anopilla lainassa:) Karpaaminen kuulostaa mielestäni fiksulta laihduttamiselta, sillä ei noista nopeista hiilihydraateista saa kuin pulskan vyötärön.

En kuitenkaan ole vielä innostunut testaamaan karppaamista, mutta ehkä myöhemmin keväällä testaan olla sillä kuukauden päivät, että saisi tähän painon pudotukseen vauhtia, kun homma etenee niin hitaasti. Pahin kompastuskivi on edelleen tuo oma itsekurin puute vaikka pullaa, keksejä ja karkkia en kauheasti enää syökään. Pitäisi varmaan houutella mies samalle karppauslinjalle, niin ruuan laitto helpottuisi huomattavasti.