-5/-10kg (vko 3)
Sopiikos ryhmään vielä yksi " vanha tulokas" ? Laihduttelin tässä porukassa toissa syksystä viime kesään ja tuollon tuli pudotettua 10 kiloa. Nyt on joulu taas tuonut reilut 3 kiloa, joten olis kiire tehdä jotain. Housut kiristää jo. Eikä kyllä haittais vaikka siinä samassa menis pari kiloa enemmän.
Olen kahden lapsen työssä käyvä äiti ja tavoitteena olis pudottaa 5 kiloa kesään mennessä, ainakin nuo 3 kiloa pitäis saada karistettettua. Liikunta on aina ollut se hankala asia ja sen vähäisyys on varmaan syynä noihin joulukiloihin. Viime kesänä kunto oli jo ihan hyvä, mutta syksyllä alkoi romahdus. Tekoyynä " laiskotteluun" käytän lapsia.
Vaaka näytti aamulla tasan 60 kiloa ja tavoitepaino kesäkuussa on 55 kiloa, välitavoitteena on, että pääsiäiseen mennessä olis pudonnut 3 kiloa. Tuo tarkoittais puoli kiloa/2 viikkoa. Eli ei pitäis olla mikään mahdottomuus, mutta kun vielä ihan normaaalipainon rajoissa, niin pudotuskin on tuskaisempaa.
Ensimmäinen askel tässä urakassa on liittyminen tähän ryhmään. Tuossa 10 kilon pudotuksessa tärkeä asia oli se, että kirjoittelin tänne joka ikinen viikko riippumatta siiten oliko paino pudonnut vai noussut. Pahin vaihe oli viime keväänä, kun paino pysyi paikoillaan reilun kuukauden huolimatta kovasta yrityksestä.
Toinen juttu on syöminen. Minun pitää lopettaa kaikki ylimääräinen napostelu, juoda vettä paljon ja pienentää hieman annoskokoja. Ei santsata. Kahvipöydän herkkuja kohtuudella.
Kolmas asia on sitten liikunnan lisääminen. Jumppa on kerran viikossa, mutta sen lisäksi pitää keksiä muutakin liikunta. Aion ottaa kuntopyörän käyttöön. Viimeksi poljin sillä muutaman kerran viikossa puolen tunnin ajan kerrallaan. Lisäksi kun lunta saatais lisää alkaisin hiihdellä. Lasten kanssa luistelemaan ja uimaan. Kunpa vielä saisin itseni tekemään vatsalihasliikkeitä, niin ehkä nuo roikkuvat vatsamakkaratkin hieman kiinteytyisivät.
Oliskos kellään jotain kevyitä salaattiohjeita? Omat salaatit alkavat hieman kyllästyttää: kiinankaalia/jäävuorisalaattia + porkkanaa + ananasta/persikkaa liemineen.
Kommentit (9)
Kyllä se vain näyttää heti auttavan kun vähän viitsii kontrolloida mitä suuhunsa lykkää. Aamulla puntari näytti 70.2kg, eli tuon mukaan -500g viime viikkoon. Perjantaina lukema käväisi 69.8kg, mutta näköjään nousee heti kun viikonloppuna on ollut useammat vieraat ja on sitten tullut oltua kahvilla monta kertaa päivässä, monien herkkujen kera. Muttaa passaa tuo puolenkilon vauhti oikein hyvin. Jospa se tästä taas alkais parempaan suuntaan menemään.
Viime viikolla olisi se jumppakin alkanut, mutta lastenhoito-ongelman takia se jäi väliin. Sen sijaan on tehty lähes joka päivä 5-7km lenkki. Siinä kun tuulessa ja tuiveruksessa työntää kaksostenrattaita, kyllä hiki irtoaa! Ja hyvä niin.
Jatketaanhan samaan malliin!!!:)
ter. Kaapeli
Painon suhteen ei muutosta (samoissa menty jo oikeastaan kolme kuukautta) mutta eilen ajattelin testata että kuinka paljon vielä ennen kuin mahtuu ne vanhimmat, pienimmät ja kaikkein parhaat farkut jalkaan. Pari kuukautta sitten ei menneet kiinni. Ja nehän solahti jalkaan hienosti! No joo ei se nättiä ollut mutta piristi kummasti. :0)
Vanukkaita suklaan korvikkeena mussuttaen,
Hippo
Tervetuloa uudestaan mukaan vaan piikki-pallero! Mäkin oon roikkunu tässä ryhmässä syksystä asti....mutta vaikeeta on! Mä oon vissiin ainut jolla paino taas pompsahti viime viikosta ylöspäin ja aattelinkin että en ees viitti tänne kirjottaa ku niin paljon v...taa!!!! Mutta ehkä saan paremmin itseä niskasta kiinni ku aina pinoudun olkoon suunta ylös tai alas. Mulla ongelma numero 1 on karkit...tiiän et ku pystyn olee pari viikkoo ilman ni sit ei tee ees mieli, mut vaikeeta on. Viime viikolla repsahtelin makeisiin useampana iltana. tosin viikonloppuna käytiin myös ravintolassa jne. Liikuntaa olen tosin harjoittanut edelleen aktiivisesti ja siitä olenkin tyytyväinen, että liittyessäni tähän ryhmään sain takaisin liikkumisen innon ja se ei multa heti laannu ku tykkään niiiiin liikkumisesta...mut toi syöminen...AUTTAKKEE!!!! Teen tähän vähän ittelleni ylös tän vuoden tilastoa, ni siitä näkyy et onhan se paino kuitenkin alas tullu:)
vko 1 72,6kg
vko 2 71kg
vko 3 71,8kg
TSEMPPIÄ VAAN KAIKILLE!!
T:Ragna
Mulla jäi viime viikon pinoutuminen väliin ihan kiireiden vuoksi/saamattomuuttani. Vähän on lipsumisia ollut mut on paino pudonnut. Tässäpä siis kahden viikon " saavutuksia" . Lähtöpainohan oli sen 77kg ja eilen näytti vaaka 74,9 Elikkäs 2,1kg vähemmän. Olen vähän jumppaillut kotosalla. Yritän saada mahdutetuksi ainakin 3krt viikossa jumppaa. Olen vuorotyössä käyvä yksinhuoltajaäiti. Tytön kanssa jumppaillaan ja ulkoillaan. Liikunnat on aikalailla siinä. Ensimmäinen tavoitteeni on 70kg ja siitä sitten vielä ainakin 5kg lisää. Mitään kitukuuria en harrasta vaan syödään järkevästi. =) Herkkuja en ole kotiin ostanut viikolla joten kiusauksia ei ole tullut. Ja yhteinen karkkipäivä pidetään lauantaisin.
Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon.
Yksi mahamakkaroista kärsivä tulisi ryhmään mukaan jos sopii.
Olen kahden lapsen äiti ja nuorimmainen on nyt n. 5kk. Paino on jämähtänyt ja vararengas senkun laajenee...
Mittari näytti just 72kg ja tavoite olisi ainakin 65kg.
Suurin paheeni on suklaa ja muutkin herkut uppoaa.
Laihdutusta aina myös vaikeuttaa se, että en juurikaan syö vihanneksia tai hedelmiä koska olen aivan sairaan nirso. Ja vika on siinä suhteessa korvien välissä ja pysyy. Vihannekset ei vaan uppoa, ennemmin tulee yrjö. Että näin. Mutta tahto on kova, että pääsis näistä läskeistä eroon ja toivottavasti se onnistuu tässä porukassa ;)
olen ollut kummallisessa mahataudissa ja tänään pääsin sitten taas töihin :) " pääsin"
Painoa oli tänään 74,4 tai 74,2kg empä muista kun on harva pää... mutta pudotusta nyt kuitenkin jopa -600g ainakin.. vaikka en ole kyllä yhtään katsonut syömisieni perään, paitsi nyt olen syönyt varovasti ton mahataudin aikana että jospa se sai aikaa tän pudotuksen... mahatauti oli kyllä kummaa laatuaan, ei tarvinnut oksentaa, kerran päiväs hätinä pääsit vessaan ja maha oli räjähtämäisillään koko ajan.. olisi jo toivonut että oksennus olisi tullut... mutta ei. Nyt joudun verikokeisiin että mikä tollasen aiheutti, kesti melkein kuitenkin koko viikon.
Salaatin ohjeita, mä tykkään sellaisesta ruokaisasta salaatista että on ihan perinteinen jäävuorisalaatti pohjana ja sitten kurkkua tomaattia ja kevyt fetaa ja sitten jauhelihaa tai kanaa sekaan ja on hyvää...
Ja nälkäkin pysyy poissa hetken :)
Ostin noita uusia pro feel jugurtteja kaupasta ja aamulla sellasen söin ennen töihin lähtöä tossa kuuden maissa niin nyt on jo kamala nälkä, mä kun kuvittelin että se on kuitupitoinen ja pitää nälkää hyvin loitolla... eipä ainakaan mulla...
Palaillaan...
Hyvältä maistui ja käy minullekin kun on hylaa, mutta ei sillä kyllä minunkaan nälkä kurissa pysy. Iltapalksi olen nyt syönyt jugurttia, mutta olen lisännyt sinne tölkistä ananaspalasia, että tuntuis täyttävämmältä.
Joskus olen laittanut jugurtin joukkoon myös leseitä, mutta leipä ja puuro pitää kyllä minulla parhaiten nälän kurissa tai ainakin saa tuntee että on syönyt jotain.
Olen yrittänyt ottaa jonkinlaisen tehoalun tälle laihdutukselleni ja pitää nuo syötävät mahdollisimman pienenä. Se minua lihottaa, kun syön, kun tekee mieli ruokaa, enkä silloin kun on nälkä. Nuo tunteet vaan on jotenkin niin samanlaiset, että sekoitan ne. Tottakai se nälkä katoaa, kun ahtaa itsensä täyteen, mutta tunnin päästä tekis sitten jo mieli taas jotain syötävää. Töihin olen ottanut mukaan heledelmiä ja jos oikein kovasti nälättää, niin olen syönyt hedelmän.
Tänään niitä vaan ei kotoa löytynyt. Tämän aamun ruokana oli vain ruisleipä, jossa oli kevyttuorejuusto ja kinkkua ja mukillinen teetä. Lounaaksi on sitten iso kipollinen salaattia ja pieni annos makaroonilaatikkoa.
Kiitos Kukka75 salaattiohjeesta. Fetaa en ole kokeillutkaan. Sitä vois kokeilla ja toivoa että lapsetkin tykkäis.
Tsemppiä kaikille.
ostin kanssa noita jugurtteja ja ne ovat minusta hyviä. Viime yönä oli eväänä töissä ja tänä yönäkin ajattelin ottaa.
Appelsiinit ovat kanssa tällä hetkellä hyviä.
Täytyy tunnustaa että olen laiskistunut kun pakkanen iski, olen mennyt yövuoroon autolla ja tänäänkin kyllä menen.
taas on puntarillakäyty ja tulos 62kg joten paino pysyy paikoillaan. Parempi sekin mmutta voisi nuo viimeiset kas kiloa pudota.
Huomenna pääsen taas pitkästä aikaa vesijumppaan ja siellä käynkin sitten kaks kertaa tällä viikolla.
Mää syön salaatteja aika vähän ja samaa se on melekien aina jäävuorisalaattia , kurkkua ja tomaattia.
Aamulla söin painovatjoiden meroja ja mehukeittoa ja nyt lounaaksi leipää ja kalakeittoa ja nyt otan iltavuoroon töihin mukaan thaikeitto pussin, 2 appelsiinia ja viinirypäleitä.
Pyörällä menen töihin, auto saa jäädä kiltisti talliin.