---Maanantaita SYYSväki -04---
Kommentit (43)
Minun viikkoni kohokohta on tänään illalla: Illalla luvassa omaa aikaa ystävien kanssa... Haluaisin laittaa noiden kolmen pisteen sijaan nipun huutomerkkejä ja hymiöitä ja en tiedä mitä kaikkea :)
Olenkin vapaan tarpeessa. Sairastaminen on pitänyt meidät niin tiukasti kotona, että seinät kaatuu vähän niinkö päälle... Normaalioloissa yritän huolehtia vähintään yhden kavereidentapaamispäivän per viikko, mutta viimeisen kahden kuukauden aikana en ole voinut pitää siitä kiinni. Onneksi nyt alkaa jo helpottaa, pelkkä korvatulehdus ei meitä kotona pidä.
Sairastupamme on saanut " uuden" potilaan, Kakkonen on kotona potemassa kipeää mahaa...
Nyt on mentävä suihkuun,
ei kun ei ihan vielä, nimittäin Tuttikselle on pitänyt sanoa jo vaikka kuinka kauan niihin raskausepäilyihin liittyen: Minulla on samankaltainen h-härveli ja joka kierron puolessa välissä tulee varsin selkeitä raskausoireita. En tiedä, olenko oikeasti raskaana kerran kuussa; ajatus kuukausittaisesta keskenmenosta ei tunnu oikein kivalta... Ja hankalaa aikaa vehkeen asentamisesta kesti melkein yhdeksän kuukautta, jos nyt tekisin valintaa uusiksi, niin en päätyisi samaan ehkäisimeen. Niin epämiellyttävää tämä on ollut. Toisaalta, jos seuraavat neljä vuotta on sitten pelkkää auvoa, niin ehkä on kannattanut muutama kuukausi kärsiä :)
No niin, nyt menen. Toivottavasti joku muukin on jo kirjoittanut, täytyy olla muuten tosi pieni kupillien kahvia että tämä riittää seuraksi :)
Jospa minä nyt kirjoitan että Jatulle riittää kahvilukemista... Vai joko kahvi loppui?
Viikonloppuna ei meillä remontti näkyvämmin edistynyt. Vain keittiöstä vanhat laatat pois ja muutama lista saatiin paikalleen. Siivosin perjantaina ja jo lauantaina täällä näytti siltä kuin ei olisi siivottu kuukauteen... Ja ärsytyskerroin nousi kohisten. Juuri nyt kaikki mitä mies tekee (ja ei tee) ärsyttää suunnattomasti. Olenkin jo kolme yötä nukkunut yksin Lillin huoneessa, joka toimii työkaluvarastona. Liekö PMS tai jotain muuta vaivaa nyt minulla vai mikä tökkii.
Niin, viikko sitten kysyin teiltä neuvoa seksiasioissa, että mitä tehdä kun haluaisi haluta mutta kun ei onnistu haluamaan. No, nyt en enää edes halua haluta joten jotain edistystä (?) havaittavissa.
No joo, pitää laittaa sähköpostia sähkömiehelle (laitetaanko putkimiehelle sitten putkipostia?) että joko se lähipäivinä on tulossa vai pitääkö ruveta tekemään jotain muuta huonetta kuin keittiötä tässä ensin. Ja siivotakin pitäisi, vaikkei se kyllä enää huomenna missään näy.
Mukavaa omaa aikaa Ayapille!
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Mutta kiva että Ayapilla on mukava päivä :-)
Kiitokset Enkeli ja T-P " nälkäpähkäilystä" .Eilen tankkasin typyä ja 6.58 heräs,puol 8 joi vellin ja sitten saikin tosissaan herättää kun piti lähtee poika viemään..TAvalta tuo tuntuu ja siksi pidän kiinni et ei ennenpuol8 velliä ku T-P:n tavoin pelkään et lipsuu vielä yösyömiseks..
Jotkut hormonit kiusaa tälläkin.pillereiden ekavko ihan ku raskausyökötystä,mut sit helpottaa..menkat ei kipuile,kiristää vaan nuppia ja antaa koko perheelle osansa.
Ikäero on ollu pinnalla..Meillä erittäin hyv tämä 4v.Minä kovasti olisin putkee halunnu,mies ei-onneks!Ku poika oli 2v ja monella oli se pikkunyytti siinä ni kyllä oli meidän elämä mukavaa.2v ei enää niin säikähä jos rytmi ei ole ihan kohallaa,kuhan ei menny peräpäivinä sekasin..Pystyttii retkeillee ja olemaa rannalla ja poika nukku päikit myöhemmin tai nukku liikkees minkänukku...Ja ei kai täst ois mitää tullu jos typyn koliikis ja valvomisis ois ollu reilu1v mukana..
Nyt tahtosin vaavin siinä keväällä,kesällä ku typy sit täyttää 3.Ihan vaa siks et kesällä on helpompaa ja sit et ei tarvis mitää työvirityksiä välii yrtittää..No sitä lastahan ei enää meille tule joten turha mettiä :-(
yritn vkl:na miehelle jotain puhua mut se ei edes vastannu ja ku kysyin et kuunteleeko edes ni mutis vaa jotain et puolelkorval...Meni aika masentuneena koko vkl!
Aavis:Ne sairastumiset ja harmitukset on pakko purkaa..Ja varsinki ku sairaan kanssa kotona kökkii ni tännehän ne on laitettava.Kukaan ei varmasti ajattele mitän muuta ku et voi kun teillä jo helpottas!Nii et anna tulla vaa....Ja ois kiva jos joskus laittasit postii parikuvaa teiän pihapiirist ni sais mun kuvitelman jotain todellisuuspohjaa...
Enkeli:Pe on hyvä,jos teille enää käy.Anteeks unohtu vastata...
Nyt kauppaan
jatu
Böö!
Pikainen tervehdys Lanzarotelta! Sää tuulinen, kylmä ja välillä sateinenkin, pari kunnon aurinkoista päivää on ollut. Matka mennyt hyvin ja taapero viihtynyt!
Palailen palstalle kunhan palataan taas normaalirytmiin ja ehdin vähän pinoja vilkaista. Viimeksi olen tainnut vierailla täällä ennen joulua.... Toivottavasti olette kaikki kunnossa ja vuosi on alkanut hyvissä merkeissä!
äitikuu ja poika 1v 4 kk
Kun on ihan rauhallinen hetki, lapset siis nukkumassa :), niin kuitenkin, ettei itse ole jo ihan nukahtamaisillaan, ota puolison vasen poski oikeaan kämmeneesi (tai päin vastoin), käännä pää (hellästi) itseesi päin ja kysy, mitä Sinulle kuuluu? Jos vastaus on murahdus tms. kerro, että haluaisit oikeasti tietää, koska rakastat. Ja sitten täytyy kuunnella keskeyttämättä, kun saa vastauksen (ei ihan helppoa :)).
Kannattaa ainakin kokeilla. Helposti jumittuu murehtimaan asioita omalta kantiltaan ja unohtaa, ettei toinenkaan välttämättä ole tilanteeseen tyytyväinen.
aos ayap
Illalla kostoksi koira oksensi kaksi kertaa olohuoneen vaalealle matolle. Sen siitäkin sai palkakseen, kun kävi leikittämässä koiraa koirapuistossa. Onneton otus kun syö niitä keppejä ja sitten oksentaa:(
Nyt on ihan väsy olo, vaikka nukuin kai ihan ok. Tää väsymys taitaa olla niin kroonista, ettei tästä pääse enää ikinä eroon.
Ayapille kivaa iltaa!
T: Ynis
En ehtinyt viikonloppuna lukemista pidemmälle, oli lauantaina työpäivä ja eilen oli tehopäivä ulkoiluineen, kaksine ruuanlaittoineen, sämpylöitäkin leivoin ja typyn seurasta nautin. Nyt on ikävä miestä ja typyä, ihan liian vähän on ollut meillä kotipäiviä viimeisen kuukauden aikana.
Kylläpä onkin pitänyt miettiä Ayapin autogallupia!! Kamalan vaikea kysymys. Ehkä oon vähän niinkuin tuo meidän VW Golf - ei mikään erikoinen tai huippupersoonallinen, mutta luotettava ja vakaa vaikka varoitusvalot välillä vilkkuukin. Eikä kuluta paljon. Missään nimessä en olisi mikään loistoauto tai italialainen " tulinen" Alfa Romeo taikka pieni ja pippurinen. Ei, kyllä minä olen tuollainen keskikokoinen ja ihan tavallinen.
Vaihteeksi meillä pohditaan unikuvioita. Nukahtaminen venyy 23 asti, ei oo kivaa. Siis typyn nukahtaminen. 6 vkon kuluttua alkaa " puolihoito" . Yritettiin kertarytinällä siirtää rytmiä, muttei se niin käy. Nyt sitten vartti kerrallaan aamuherätyksiä aikaistamalla ja opetellaan myös ilman syliä nukahtamista. Eilen onnistui jo päikkäreille, jihuu!! Vaatii vaan tosi väsyneen nukutettavan, muuten ei tuu mitttään.
Pahoinvoinneista: mullakin on noita aamupahoinvointeja tämän tästä. Nytkään en tod. ole raskaana, mutta niin vaan oli aamulla tosi heikko olo ja hampaidenpesu yökötti. H-kierukasta vähän samoja kokemuksia kuin Ayapilla, vuodottomuus tosi jees mutta muut sivuvaikutukset ei niinkään. Saa nähdä otanko toista kertaa, nythän kierukka oli vain 9 kk ajan enkä ehkä ehtinyt tottua? Kaveri sanoi että vuosi menee että tasoittuu alavatsakipuilut yms. Vaikka eipä ihmiset tuolla ehkäisynlassa ainakaan lääkärille valita että ois huono, kovin tyytyväisiä ovat suurimmaksi osaksi.
Nyt meen sinne kadehditulle lounaalle :)
Paranemista ja roppakaupalla jaksamista allergia- ja sairasteluperheisiin!
- tea -
Teukkikselle vain toivotan pikaisesti klisheisen (kateisen ja kaunaisen?) NAUTI meijänkin puolesta lounaastasi!
Mitä sekin lienee tarkoittaa, meijän puolesta? Mutta vilpittömästikin, hauskat lounaat. Meillä anopin hirvi-tatti-pekonimureketta ja päärynäpossua. Toppasin itseni eilen umpitäyteen herkkuja, nam.
Omaa aikaa, antakaa sitä minulle, hermot pinnassa joo.
Kukkuu ja 16.raskausviikko kera Ihmelapsen. Mukana menossa Poikanen ja Kukkanen
Minä olen miettinyt viikonloppuna parisuhdetta, perhettä ja ennen kaikkea itseäni. On ollut kamala huomata, että minä olenkin se, joka voisi vaikuttaa paljon meidän perheen hyvinvointiin. Näyttää taas siltä, että liian vähäinen oma aika on johtanut siihen, että musta on tullut hirviö ja sitä mukaan miehestäkin. Ja soppa on valmis. Yksin en suostu kantamaan syyllisyyttä huonosta ilmapiiristä kotona, mutta ainakin 50% on mun syytä ;). Lääkkeenä siis omaa aikaa hyvällä omallatunnolla. Aloitetaan tänään. Joten minä myös lähden kapungille illalla kera ystävien. Viikonloppuna menen vaikka elokuviin, yksin, jos en saa ketään kaveriksi. En muista millon viimeksi olen ollut leffassa. Miehenkin kanssa tahoisin kotoa pois. Mutta valitettavasti meidän luottolastenhoitaja aloitti jatko-opinnot ja lisäksi käy töissä, joten hän voi tulla hoitamaan lapsia yhä vähemmän. Täytyy kehitellä muita kuvioita. Pärjäisiköhän isovanhemmat illan molempien kanssa? Tulevat tiistaina, kun menne työpalaveriin, täytyy tiedustella.
Ankkis: voisko hermoja rassata toi remontti? Teillä on varmaan ollut rankkaa pari viimeistä kuukautta, joten ei ole ihme, jos ei huvita. Ehkä asiat parenevat, kun saatte remontin valmiiksi.
Aavis: mä ainakin tiedän, että allergia-korvatulehduskierteessäkin on niitä hyviä hetkiä ja vaikka asiasta valittaakin, ei se tarkoita että koko elämä on yhtä tuskaa ja helvettiä.
Poika meni päiväunille ilman lounasta. Kanassa kun oli jotain vihreetä (mausteita pinnassa) ja hän ei edes siihen koskenut. Ja muuta en antanut. No, oikeasti söi vasta klo 9.30 aamupalan, joten ei vielä tainut olla riittävän kova nälkä.
Viikonloppuna kävin Kirjakaupan ja Marimekon alennusmyynnissä. Molemmista tein mielestäni loistolöytöjä. Lapsille vaan...
Kahvi riisimaidolla on yllättävän hyvää... Taidan ottaa vielä päivän herkkuannoksen kaksi kaurakeksiä :)
Moimoi.
Oli aikasta levoton yö meillä. Levoton oli illalla nukutettavakin. Puoliltaöin heräs, kuului sängystä ensin juttelua ja sitten itkeskeli. Eikä nukahtanut. Siinä valvottiin sitten 1,5h. Vaihdoin vaipan ja rasvasin jalat, jos niitä vaikka kutitti. Maitoa ja mies sylitti ja nukahti. Silti kuului vielä sängystä ääniä mutta nukkui se. Ja kuuden aikaan kuului taas juttelua mutta ei herännyt edes vaikka miehen kello soi, minä tökkäsin, että sammuta se ja mies tietysti ei löytänyt kelloaan vaan se soi ja soi ja lopulta sai harottua sen verran, että se kaatui ja kolisi... Mutta Onni nukkui n. 7.45 asti.
Nyt päikyillä ollut puoli tuntia. Nukahti kyllä taas heti. En tiedä mikä tuo viime yö sitten oli.
Ajattelin mennä itsekin tuohon sohvalle. Söin juuri vakiolounaan, kaakaota ja leipää. Nyt palelee, kun juon aina kaakaoni kylmänä.
Ayapille kivaa omaa aikaa!!!
Ankkis, samat aatokset mulla sen pupuilun suhteen:(
T-P
Mamman hengähdystauko - molemmat lapsukaiset nukkuu esikoisen ollessa koulussa. Mies hoitaa bisneksiään alakerrassa...
Täällä on alku ainaskin lähtenyt tosi kivasti käyntiin. Neiti vaan nukkuu ja syö, mikä on tosi kummallista, koska T ei nukkunut, söi ja kitisi vaan vauvana. Saattaa nukkua päikkäreitä jopa 4 tuntia yhteen menoon. toivotaan vaan, että sama meno jatkuisi. T on ehkä hieman mustis siskovauvasta, ilmenee siten, että on koko ajan pyrkimässä jonkun syliin. Muuten vaan katselee ja sanoo söpösti " vauvva" . Äipän iso poika.
Ayapille mukavaa iltaa!
Allille jaksamista perheen murheissa!
Ja missäs välissä Kukkuulle noita raskausviikkoja on noin paljon tullut? Kysynpä vaan :D
Mimmulille intoa sisustus ja väripuuhiin!
Yniskö oli menossa tai ainakin suunnittelemassa Vuokattiin menoa? Katinkultaanko? Katinkullassa lomaosakkeissa on tosi jyrkät tikasmaiset portaat parvelle, jotka on kaikkea muuta kuin lapsiystävälliset. Niissä on aikuisenkin vaikea pysyä pystyssä. Muuten suosittelen Vuokattia, on muuten huomattavasti lähempänä kuin lappi, sieltä etelästä päin ajateltuna.
Nyt kuuluu vaativaa nälkäitkua makkarista, neiti kutsuu. Johan tuo on jo kolme tuntia nukkunut.
Mimmu kera pesueen
Viime aikoina olen pohtinut, tuumaillut ja tutkiskellut omia reaktioitani. Nöösän yöunille nukuttaminen on viime viikkoina ollut pitkällistä. Vain äitin kanssa hän nukahtaa ilman järkyttävää huutoa (mies on ollut rakentamisesta hyvin väsynyt, joten olen suosista nukuttanut Nöösän). Minunkin kanssani kuitenkin kuluu 30-60 min ennen kuin nukkumatti vie höyhensaarille. Nöösä yrittää jatkuvasti kääntyä ja nousta ja leikkiä, vaikka silmät on välillä jo puoliksi kiinni. Siispä häntä on melkein pideltävä hellästi paikallaan, jos ajattelee hänen nukahtavan saman vuorokauden aikana. Olen ollut viime aikoina melko väsynyt näihin nukutussessioihin. Olo on välillä kireä. Nyt olen miettinyt, että miksi reagoin näin. Miksi en voisi nauttia näistä hetkistä, jotka saan viettää pienoista nukuttaen? Miksi en voi ymmärtää, että tämä on väliaikaista ja menee Nöösän kasvaessa ohitse? Miksi minun vuokseni nukuttamisen pitäisi sujua parissa minuutissa, eihän itselläkään uni tule aina heti ja ongelmitta? Miksi en ole iloinen siitä, että voin tarjota tyttärelle turvaa hänen sitä kaivatessaan? On kyllä totta, että oma stressi ja väsymys tähän ajaa, mutta eikö tätä iltahetkeä voisi itse ottaa positiivisena ja levollisena hetkenä (minähän saan pötkötellä samalla omassa sängyssä pinniksen vieressä)? Enpä tiedä. Taidan itsekin olla lapsi, joka änkeröi. Taas olen huomannut, miten paljon opittavaa ja kasvettavaa itsellä onkaan.
Viikonloppuna maalaaminen oli terapeuttisen rentouttavaa. Oli mukava nähdä oman käden jälki. Minä nautin erityisen kovasti pintamaalin töpöttämisestä. Vaikka viimeistä seinää töpöttäessä käsi alkasi jo olla väsynyt, nautin ja rentouduin sen kaksi ja puolituntisen aikana. Lopputulokseen olin todella tyytyväinen. Innolla odotan tämän viikonloppua, kun pääsen maalaamaan lisää. =)
Hormonit: Täälläkin raskausoireita mukamas vähän joka välissä näitten pillereitten kanssa. Tänään aloin epäillä näitä pillereitä ja hormonijuttuja syyksi ajoittaiseen syömättömyyteen. Taaskaan ei mikään lämmin ruoka maistu. Täytyy laittaa kalenteriin ylös, josko olisi kierrossa tietyssä vaiheessa aina havaittavissa.
Ankkis: Haleja ja voimia! Kyllä tuo remontti verottaa. Täältä lähtee remonttivertaistukisäteitä ----* ----**!
Ayap: iloista omaa aikaa!
Tomeran lukihäiriö sai eilen minut kunnon nauruun. =D
Aavis: En minä ainakaan saa mitään ihmeajatuksia kirjoituksistasi. Tänne saa valittaa, me kyllä ymmärrämme sen, että on raskasta, mutta myös sen, että teillä on arjessa hyviäkin hetkiä. :) Haleja!
Mimmu: Ihana kuulla teidän vauva-arjesta. Kuumetta pukkaa. Jaksua!
Jaksua kaikille tasapuolisesti!
-Mimmuli ja Nöösä
Nuo Mimmun kuulumisten lukemiset saa minut aina hymyilemään, mietin sitä pientä, voi söpöyttä:) Kerro vaan lisää!
Oma Aika, tuo ihanainen äitien helpotukseksi keksitty käsite. Tällä hetkellä olen saanut tarpeeksi, mutta arvatkaapas vaan onko sekään hyvä, välillä on ollut kovin syyllinen olo, että olen liikaa pois, viime viikolla jumpassa kolme kertaa...Joten Pilelle ja Ayapille ihanaa iltaa, voi ystävien kanssa vietetty aika, sitä kaipaan, mutta ystävät sellaiset ovat niin kaukana.
Tomera, hieno juttu että sekä iituli että sinä olette sopeutuneet hoitoon menoon. Positiivisia kokemuksia tällä rintamalla tahtoo kuulla aina!
Mimmuli: Teidän raksakuulumiset ovat myös mielenkiintoista luettavaa, kerro vaan aina kun jaksat!
TUttikselle kovasti tsemppiä töiden ja hoidon aloitukseen! Mitenkäs ne sun työkuviot ja palkat, onko asia edennyt tai järjestynyt?
Kukkuulle toivon omaa aikaa ja ihmettelen myös että onko sulla joko supervauhti tuossa raskauden edistymisessä?:)
Mites Lempo ja Pönksy?
Jatu: Kuvien laitto on koko ajan mielessä, kun vaan kerkeisin asiaan perehtyä!
Nyt taidan tehdä lihaskuntotreenin ja hiukan järjestellä. Korvalääkäristä soitetaan kolmen jälkeen moneltako voidaan tulla, ottaavat jossain välissä vaikka ajat olivat täynnä, korvahoitaja kuulosti olevan huolissaan tuosta vuodosta ja sanoi että pakko katsoa jonkun tänään. Hyvä niin, katsotaan mitä tuleman pitää.
Aavis-positiivisella mielellä ja hassuttelija MOtti- joka on tainnutettu särkylääkkeen voimin
Ajatuksemme ovat liikkuneet samassa asiassa, nimittäin Motin tainnutus on ollut varsin haasteellista, vaikka meillä mies on suurena apuna. Motti ei itke tai kiukuttele, haluaa suukotella, istuu ja kertoo päivän tarinat jne. ja sitten lopuksi pyörii mahallaan ja etsii unta. Minäkin tolkutan koko ajan itselleni että enhän itsekään nukahda heti jne. mutta kyllä se on välillä tosi rasittavaa, varsinkin kun nukkumaan meno on taas venynyt puoleen yöhön ja itse on jo monta tuntia siihen mennessä odottanut että saisi jo mennä nukkumaan. Ei se ole helppoa, joten myötätuntoinen halaus sinulle!
Aavis
Sinulla oli eilen kysymyksiä. Joskus th sanoi meille, että muutama päivä ihottuman poistumisen jälkeen pitää käyttää vielä kortisonia, että sitten varmasti tehoaa ja pysyy poissa. Kehotti meitä käyttämään viikon kortisonia ja sitten tauko. Eli kai se määrätty kuuri loppuun. Joku alan ihminen ehkä osaa korjata, jos olen ihan hakoteillä. ;)
Kortisonin ja latistuksen suhteesta ei tietoa, joten jätän viisaammille.
Leipäohjetta kyselit myös. Annan tässä yhden sämpyläohjeen, joka on Nöösän lemppari. Voit kokeilla myös ihan tavallisesta ohjeesta tehdä leipää, mutta korvaat vehnäjauhon esim. riisi- tai maissijauhoilla. En ole kyllä kokeillut, mutta voisi ehkä toimia. Tässä se sämpyläohje:
3 dl puuroa (mikä sitten Onnille sopiikaan)
1 dl vettä
3 dl maissijauhoja
1 ½ dl maissitärkkelystä tai perunajauhoja
½ pussia kuivahiivaa
2 rkl öljyä
Sekoita vesi, jauhot ja kuivahiiva haaleaan puuroon. Nostele pienellä kauhalla/lusikalla nokareita uunipellille leivinpaperin päälle. Anna kohota n. 15 min. Paista 225 asteessa reilut 15 min, sämpylöiden koosta riippuen.
-M
nukutusasiasta ja taas saarnaa tunteista.
Poikasen kanssa nukutus oli samanlaista tuntien venkoilua aina kolmeen vuoteen asti. Mikäs siinä, mutta oma olo alkoi olla ärsytyksestä kireä kuin jousi. Sain silloin elämää suuremman neuvon työkaverilta (mulle tällaiset asiat pitää kertoa heh heh). Jos ärsyttää, asialle on tehtävä jotain. Pitää siis päättää haluaako olla vieressä illan pitkää vai hoitaa asian lyhyen kaavan mukaan.
Lähdin silloin opiskelun tielle. Yritän olla tekemättä ärtyneenä. Jos haluan jatkaa pitkää nukutusta niin se on silloin OMA valintani, ja artynyt voin olla omasta tyhmyydestääni, itselleeni. Pätee moneen muuhun asiaan, niin kutsutut negatiiviset tunteet haluaa kertoa jotain omista arvostuksista ja haluista, kehoittavat tarttumaan omaan elämään ja tekemään sille jotain.
No, me lopulta silloin kolmevuotiaan kanssa EI haluttu jatkaa nukutusruljanssia, joten lapsen kapinan kesti vähän paremmin. Vain vähän. Kukkasen kanssa olen hieman haistellut itsestäni samoja fiiliksiä. En halua olla ainoa nukuttaja (varsinkin, kun usein teen töitä kun lapset nukkuu ja kovin myöhällä ei aivot toimi) enkä siedä tuntien nukutusta. Vienosti jo miehelle ehdotin muutoksen aloittamista. Vieno ääneni ei ihan yltänyt korvista aivoihin, joten loppuviikolla otan asian uudestaan esiin, tomerasti (terkut Tomeralle!)
Pointti koko hommassa on se, että sen mitä tekee, tekee mielellään ja jos ei jaksa, on keksittävä muuta. Usein jo päätös siitä kauanko jaksaa jatkaa, auttaa. Paitsi ei kai voi päättää kauanko jaksaa allergioiden kanssa, mutta muuten.
No huh, pääsin vauhtiin, sori paasaus joka kuitenkin hyvällä tarkoituksella solisi suustani. Vai sormistani?
Kukkuu oikeesti 15+ jotain, muttakun en tiedä paljonko.
Mies lähti tänä aamuna kouluttamaan itseäään uutta työpaikkaansa varten. Tiesin ettei yksin Sinin kanssa puuhastelu ja huushollaaminen ole helppoa tässä tilassa, mutta yllättävän mukavasti on sujunut. No imuroida täytyisi mutta teen sen illalla jos jaksan. Otan varovasti. Täytyy ensin katsoa miten vartaloni reagoi päivän Sinin nosteluihin ja kanteluihin.
Eilen käväistiin äänestämässä. Mies kysyi autoon päästyämme että ketä äänetin, kysyi neljä kertaa ja katsoi epäuskoisena. :-O Pääsin sentään auton kyydissä kotiin, eikä mies laittanut kävelemään. :-D Illan sainkin kuunnella esitelmää kommunismista jne.. Minä kun äänestin Halosta ja mies on tälle alueelle tyypilliseen tapaan pesunkestävä keskustalainen.. Saapi nähdä milloin rauhoittuu..
Sini on alkanut leikkiä huomasti enemmän leluillaan kun lelut siirrettiin olkkarista " leikkihuoneeseen" . Olikohan ympärillä olkkarissa liikaa häiriötekijöitä vai mikäköhän on vaikuttanut asiaan. On piirrellyt ja innostunut vähäsen palikkatornienkin rakentelusta. Leikkihuonekin tarvitsisi välttämättä uuden maton. Kaikki isot matot mitä varastostani löysin ja mitä lattialle koitin, olivat ihan liian puhtaan sävyisiä.
Ayapille nautinnollista iltaa! :-)
Mimmu, kiva että arki on lähtenyt mukavasti rullaamaan.
Aavis, mukavaa jos pääsette tulemaan. Yöksikin voi jäädä! Matka on kuitenkin aika pitkä, niin silloinhan Motti voisi mennen tullen nukkua päikkärit autossa.. ;-)
Alli, paranemisia ja lepoa miehellesi. Miehet ovat usein niin toopeja, etteivät usko ennenkuin keho lähettää kunnon varoitusmerkit liiasta kiireestä. Mikä rytmihäiriö miehelläsi oli? Onneksi rytmihäiriöistä suurin osa on hyvänlaatuisia. Miehelläni on kohtauksittainen sinustakycardia (siis leposyke nousee yht´äkkiä lähelle 200). Vaiva ollut miehellä jo vuosia, kerran normaali syke jouduttu palauttamaan sähköllä muuten on saatu lääkittyä normaaliksi. Muutaman kuukauden on syönyt kohtauksiin estolääkettä.Leposyke on pysynyt suhteellisen normaalina mitä nyt muutaman kerran viikossa sydän pitää edelleen hoppua.. Mutta juu, ei hän tähän tule kuolemaan! :-) Niin ja mieheni Kokonaiskolesteroli on 3.6, on urheiluhullu ja katsoo todella tarkkaan syömisensä.. Eli tuskin sydänkohtausta saa, vaikka pumpussa tälläinen sähkötysvika onkin. Sydäriin kun tarvitaan sepelvaltimon tukkeuma ja se taas ihan eri juttu kun tämä. Eli pistin nyt vähän pidemmästi tästä kun tämä sinustakycardia on aika yleinen, jos vaikka on meidän miehillä samasta häiriöstä kyse. Tämän kanssa kyllä pärjää! :-)
Jaksuja kaikille, joiden paaperot eivät osaa nukahtaa ilman nukuttumista! Kovin työläälle kuulostaa nuo nukahtamispuuhat! :-(
Lila75
T@hti, tuo Krauterblutsaft nostaa hemppani tosi mukavasti, mutta se haju!! Kun avaa korkin niin samantien alkaa ällöttää.. Sama Floravitalissa. Liikaa olen tainnut niillä itseäni tankata. Nyt käytössäni on luontaistuotekaupan tablettimuotoinen rauta, joka ei haise niin pahasti raudalle ja joka laskee alas ihan mukavasti. :-) Saapi nähdä miten se nostaa hemppaa..
Jos nyt syötän typyn ja tulen siiten kahville ni oisko kuulumisia? :-)
jatu