Kertokaa mielipiteenne nimestä..
..Nikolai Matthew!! Sopiiko Daniel-pojan veljen nimeks?
Nikolai Benjamin olis kans hieno nimi..mutta tuo Matthew on jotenki niin erikoisen hieno :)
Kommentit (8)
...minusta, itse tykkaan Nikolaista, harkitsimme sita omallekin pojallemme, vaikka aika " tsaarillinen" nimihan se on (ja kun viela ne Nikolai-tsaarit olivat Suomelle niin ikavia hallitsijoita... ;-)). Se on minusta oikeasti komea nimi. Matthew taas on minusta peri-englantilainen, aika tavallinen, keskiluokkainen nimi (onko teilla suvussa englanninkielisia, tai jopa perati Matthew nimisia? jos niin niin sitten ymmarran paremmin). Suomessa asuttaessa ainakin kannattaa miettia osaako kukaan oikeasti lausua Matthew:ta " maethjuu" :na, saati sitten kirjoittaa sita.
Mulla kanssa sorahtaa korvaan tuo, että Nikolai on niin selkeästi venäläinen nimi ja Matthew taas niin selkeästi englantilainen nimi. Tämä yhdistelmä käy, jos olette venäläis-englantilais-suomalainen? perhe, mutta jos olette ihan vaan " kotimaista" porukkaa, niin miettisin kyllä jotain muuta yhditelmää. Nikolaista tykkään minäkin enemmän, joten sen jättäisin ja vaihtaisin tuon Matthewin johonkin toiseen nimeen.
ja sopii ihan tavalliseen suomalaiseen sukunimeen jos Nikolai on kutsumanimi. Benjamin on myös kiva, mutta yleisempi ja tavallisempi...
Danielin kanssa sopii myös!
Matthew on ihan suomalaiselle lapselle Suomessa hankala nimi. Jokaisen täytyy kysyä, miten se lausutaan tai kirjoitetaan? Vaihtoehtoja lausumiseen on todella monia. Suosittelen siis Benjamin-nimeä, jos olette suomalainen perhe.
miks ei vaikka nikolas/nikolaus ja tosta matthewistakaan en tykkää..
Matthew ei minusta sovi lainkaan, jos olette ihan suomalaisia ja suomenkielisiä. Matthew' in tilalle voisi laittaa Matiaksen, Matteuksen tai Mattiaksen.
Kiitoksia mielipiteistänne!!
Ollaan ihan tavallisia suomalaisia koko perhe. Itse tykkään hirveästi tuosta nimestä,ei väliä vaikka Matthew on toisten mielestä vaikea lausua tai muuta vastaavaa koska itse lausumme sen samaten ku kirjotamme ja kun tuo Nikolai on kutsumanimikin... Mukava että ees jotku tykkäs.... :)
on hieno, kunhan sukunimi ei ole tyyliin mähönen...