Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOHIIRET MAANANTAIHIN

16.01.2006 |

Heissan kaikille!

Ihmettelen suuresti tätä raskautta, joka tuntuu olevan aivan erilainen kuin edellinen 12 v. sitten. Viikkoja on täynnä 12+0 ja vatsa + rinnat ovat jo selkeästi kasvaneet. Edellisessä raskaudessa vatsa alkoi kasvaa vasta viidennellä kuulla. Toinen ihmeellinen ongelma on se että juoksen vessassa alvariinsa. Ensin jouduin heräämään vessaan kerran yössä ja nyt joudun ravaamaan siellä jo kolme kertaa yössä. Todella kummallista tällainen jo näin aikaisessa vaiheessa. Onko teillä muilla ollut samoja oireita? Muistelen että vessassa ravaaminen tihentyi viimeksi vasta kun raskaus oli paljon pidemmällä. Omituista....

Paha olo on lähtenyt tyystin, joten muuten tuntuu kuin en raskaana olisikaan. Tämän viikon pe on varattu neuvolan lääkärille aika, joten ainakin sydänääniä päästään kuulemaan silloin =).

-Mariskooli- 12+0

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariskooli tuossa vertaili tätä raskautta edelliseen, niin kyllä on täälläkin aika erilaista. Väsymys ei ole niin hurjaa mitä ekassa, mutta oksennus lentää paljon helpommin, ei välttämättä ole ees paha olo, yht äkkiä vaan pitää rynnätä vessaan ja hyvä jos saa pöntön kannen auki kun tavara jo lentää :(. Hajuaisti on ihan omaa luokkaansa, esikoisen kohdalla haistoin omasta mielestäni ihan normaalisti, tässä raskaudessa ei ole ollu sitä alkuraskauden lämpöilyä mikä oli ekassa (luulin sillon olevani flunssassa), alapää tuntuu jo nyt turvonneelta kun viimeeks alko noi alapään turvotukset joskus reilusti rv 20 toisel puolel. Ekassa oli kauheet emätintulehdus kierteet ja veren vuotoo, mut nyt ei ole. Paino nousi viimeeks tasasesti kokoajan, nyt se laskee... Mitähän muuta vielä, aika paljon kaikkee erilaista juttuu... Samaa on se, että makkara etoo mua vieläkin ja makea uppoaa paremmin mitä suolanen.

Tuo koulunkäynti mua risoo ihan hirveesti, lähinnä siksi kun nyt kaks ekaa viikkoo on iltapainotteista ja sitten kaks seuraavaa viikkoo on kellon ympäri ja sitten taitaa olla pari viikkoo sen mukaan mitä tekee harjoittelussa työvuoroja, ja siis tyttöö en ehdi nähdä oikein ollenkaan, muutaman tunnin illasta :( Tänäänkin teki niin pahaa jättää toinen hoitoon kun se vaan itkee siellä... ahdistaa ihan kauheesti tuo hoitohomma.

AIR meillä on kestot käytössä ja niitä ollaan nytkin käytetty kun mua etoo se kertisten haju niin paljon enemmän :).

Mutta nyt pitää lähtee kauppaan ja sitten sitä pitäski viilettää sairaalan kautta koululle. Kaveri joutu raskausmyrkytyksen takia osastolle ni pitää käydä sitä moikkaamassa.

hanneli rv11+1

Vierailija
2/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsikooli: Mulle ei ole missään raskaudessa tullu yöllistä vessassa käynnin tarvetta.. mut päivisin sit saatan ravata tunnin välein.Oonkin ihmetelly tota et kuin sitä pärjää koko yön kun sit päivällä täytyy olla vähän väliä veskissä.. Samoin mulla on tää ollu siinä mielessä ihan toisenlainen raskaus kun kolme muuta, oksennan nykyään päivittäin ja useaan kertaan.... Aikasemmissa raskauksissa on ollu vaan lievää kakomista. Tosin mies sanoi että keskimmästä odottaessa olin käyny junassa vähän väliä oksentamassa kun mentiin samaa matkaa töihin.

Pumpuli ja air: Mä olin kans kuopusta odottaessa aluks joulukääröissä2004, mut kun la siirtyi tammikuun puolelle kirjoittelin odotuspuolella tammiksiin. Yahoon listasta joulukääröt oli kuitenkin tullut niin " omaksi" et siellä jatkoin ja olen edelleenkin vaikka tytsy tammikuun puolella syntyikin. Työ ette kai kumpikaan ole tuolla yahoon joulukääröt 2004 postituslistalla...?

Olosta vielä. Eilen illalla alko etomaan ja nappasin nopeesti pari leipää ja tuoremehua. Ei menny siitä kuitenkaan kauaa kun tulivat ylös. Vaikka vatsa tyhjenikin niin huono olo ei hellittäny. Valvoin ties kuin pitkään kun vatsassa velloi. Pitänee tänään käydä ostamassa Beroccaa jos siitä olis vaikka apua.

Peeveli rv 10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mua jännittää ihan sairaasti toi ultra...mä en saanu nukuttuu kunnolla ja kohta se on (10.20) tuntuu siltä että jalat lähtee alta ja oksettaa ku niin paljon jännittää..onkohan normaalia :D

ilmottelen sitten miten meni...

k.h.p ja tärppi rv 7+6

Vierailija
4/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

K.H.P:

samanlaisia tunnelmia täällä! Mulla on ultra vasta iltapäivällä, joten nelisen tuntia pitäisi vielä odotella. Eilen en vielä stressannut, mutta ilmeisesti alitajunnassa asia on möyrinyt, sillä yöllä näin unta, että ultrassa nähtiin kolmoset (hui! Clomiraskaushan tämä on, mutta...). Oli ultraavan lääkärin mukaan kaksi tyttöä ja poika... Tulepa kertomaan sitten mitä näkyi, minäkin palaan tähän asiaan illemmalla!

Mäkin saan ravata vessassa jatkuvasti. Osittain johtunee siitä, että mulla on jatkuva jano ja nälkä. Kaiken kaikkiaan tuntuu, että aineenvaihdunta on muuttunut ihan totaalisesti. Nälkä on tunnin välein ja yön aikana juon puolesta litrasta litraan vettä :D

Nyt on PAKKO alkaa tehdä työjuttuja, hommia on rästissä ties kuinka paljon!

Allu 8+0 (tai todennäköisemmin 7+5)

Vierailija
5/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tupakoinnin lopetettua eikä enää ole mitään hirveitä vieroitusoireitakaan. Hankalin aika on aamulla kun tuntuu ettei herää ilman sauhuja mutta kyllä se tästä. Pahaa oloa ei oo vieläkään ilmaantunut mutta vessassa pitää rampata. Mulla ei oo ollu tarvetta syödä vähän väliä ja alkaa tuntua että ruokahalu olis kadonnu johonkin. Janottaa kyllä aika paljon ja mä kun en saisi juoda vettä hirveesti ettei natriumin määrä laske liikaa.

rv 8+2

Vierailija
6/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pääsee kirjoittelemaan. Viime viikolla alkanut sairastelu ärtyi pahemmaksi loppuviikosta... itsekin tuli haettua penisiliinikuuri korvatulehdukseen. Nyt istutaan järkyttävässä flunssassa koulunpenkillä, eikä kiinnosta yhtään!!

Mullakin tämä toinen raskaus on ihan erilainen kuin edellinen. Eka meni todella hienosti: ei väsymystä ei pahoinvointia. Nyt todella väsynyt iltaisin, pahaolo pukkaa heti kun syö.

Lisäksi tuskailen tuon mahan kanssa. Vikkoja on korkeintaan 8, ja tavalliset farkut ei mahdu enää!! Täytyy varmaan kaivaa jo nyt äitiyshousut esiin.

Mä jännitän vielä neuvolaa kaksi viikkoa, joten tuskaillaan myöhemmin...

Anu ja rv n8

Vierailija
7/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie näin viime yönä unta että tää kakkonen oli syntyny (oli jo kyl varmaan 6kk ikänen), vauva oli puettu vaaleanpunaisiin mutta silti sillä oli pippeli :)... kumpi lienee tulossa, toivottavasti ei kuitenkaan ollu mikään enneuni, et tulee lapsi jolta löytyy molemmat sukuelimet *jaiks*.

peeveli: mie olin sillon tulla joulukääröjen postituslistalla, mutta en vaan saanu koskaan aikaseks sinne mitään kirjottaa joten sain potkun persuuksilleni sillo sieltä :), eli joulukuinen olen minäkin mutta tyttö synty tammikuussa.

Vierailija
8/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen valitin sitä verenvuotoa täällä. No, yöllä ei tullut mitään eikä vielä tänään ole mitään ilmennyt. Kävin aamulla neuvolassa ja sydänäänet kuului tällä kertaa heti (toisin kun viikko sitten, silloin niitä ei kuultu ollenkaan). Päätin siis jättää menemättä yksityiselle ultraan. Ei se ultra auta jos on kesken mennäkseen. Ja oli siellä ainakin sydänäänet ihan kohdallaan jumputtamassa, eli tyyppi oli siis vielä hengissä ja olemassa ja luulen, että kohdun ulkopuolisuusriski on varmaan jo ohitettu. Luulis sen jo oireilleen tässä vaiheessa.

Jos kerran viikolla 9 ultrassa todettu sydämensyke vähentää keskenmenoprosentin enää vain 5%, niin mahtaako tuo sydänäänien kuuntelu antaa saman varmuuden? Tietääkös kukaan?

Onko muilla ummetusta? Mua vaivaa se todella paljon. Mitäs hyviä neuvoja tulee mieleen?

Mä luulen, että osittain se mun eilinen verenvuoto on voinut johtua siitä, että vietin kaks tuntia vessassa yrittäen saada jotakin aikaan, mut en tosiaan saanut muuta kuin verenvuotoa. Nyt en sitten uskalla senkään vertaa mennä vessaan ponnistelemaan :/

Niin, ja lintsaan muuten tänään luennolta. Kakkosen neuvolakäynti oli " niin raskas" etten jaksanut enää lähteä takaisin kylälle kävelemään ja istumaan junassa. Laiska!

T:Jamssa rv10+2

Vierailija
9/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa, että olet lopettanut tupakoinnin! Mulla lopettamisesta tulee toukokuussa 5 vuotta. Päivääkään en ole katunut, MUTTA ennen tätä raskautta oli syksyllä jostain syystä tosi kovat halut alkaa tupakoimaan uudelleen. Ihme, että se riippuvuus vaan kestää ja kestää ja kestää...

Mutta tsemppiä sinulle!!! Muutaman viikon päästä se helpottaa kummasti. Ja vauva antaa sulle potkua! Mun mies lopetti silleen, että se laittoi joka päivä tupakka-askin verran rahaa possuun ja osti sitten itselleen kaikkea kivaa. Sähän voit nyt nekin rahat tuhlailla ihaniin vauvakamoihin ;)

Jamssa

Vierailija
10/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että joukkoon on tullut ainakin kolme uutta (en muistele nyt nimiä), joten tervetuloa vaan teille! :)

Jamssa: Hyvä, ettei vuoto jatkunut ja muutenkin vaikuttaa kaikki hyvältä :) Itselläkin käynyt välillä mielessä, että kuinka paljon tuolla vessassa uskaltaa ähistä, kun näyttää ensimerkit ummetuksesta tulleen. Että ehkäpä se ois jotenkin vaikuttanut sulla noiden muutamien tippojen muodossa.

Vierailija
11/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jomotusta alavatsassa? Ei varsinaisesti tee kipeää, mutta tuntuu ikävälle. Mitään vuotoja (verta/tuhrua) ei ole ollut. Mutta kaiken lisäksi vielä hiivasieni iski, ensimmäistä kertaa koskaan. Ensi viikolla np-ultra, siihen asti vielä jännitetään.

Hyvää alkanutta (työ)viikkoa kaikille!

Lyyti06 rv 9+3

Vierailija
12/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä se pikku sydän jyskytti :) ai että on helpottunu olo,ja lääkärikin oli mukava! sai rv 7+2 mutta epäilee silti sen olevan lähellä 8 huomenahan tulis 8+0...:)

mutta onne kaikille ketkä menee ultraan tänään..

Vierailija
13/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla loppu 2viikkoa sitten oireet ja tuntui koko ajan että en ole raskaana ja äsken se selvisi. viikkoja 11+6 ja ei ole vieläkään tullu ulos, odotellaan vähän aikaan ja jos ei tule kaavitaan.Molemmat täällä itketään, mies sekä minä. en tiedä mitä tehdä, tuntuu niin pahalta. niin moni tietää tästä raskaudesta...miten kertoa heille? miten mä jaksan? ultrassa näkyi vaan tumma pieni pussi...sanoi gyne että on se siellä ollu mutta loppunu kesken....meni puolet ohi korvien kun vaan itkin ja itkin.

Jos joku muu alkaa päivittään listaa mun puolesta?

päivi 0+0

Vierailija
14/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotot täältä ja tupla suuret halit teille sinne!!!!!! :( Surkaa rauhassa menetystä, on se niin suuri! Ja elä mieti sitä listaa et kuka sitä alkaa päivittämään, keskittykää nyt vaan toisiinne siellä!

JAMSSA eikös se nyt ole ihan sama et näkyykö se sydämen syke siellä ultrassa vai kuuluuko se neuvolassa, eikös se samalla tavalla kuitenkin paukuta menemään :), ja kyllä se taitaa hienompi homma olla että ne äänet kuuluu, kertoo että on sydämmessä voimaa tykyttää!!!! HYVÄ JUTTU!

hanneli jolla tippa linssissä, hekkis mikä herkkis....

Vierailija
15/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki elovauvojen kasvattajat! Olen käynyt pinoja lukemassa, mutta ei ole tullut kirjoiteltua kuin yahooseen. Nyt oli kuitenkin monta tuttua asiaa, joihin halusin kommentoida.

Ihan ensin pahoitteluni Ronynille :( Tuntuu pahalta puolestasi. Itselläni oli km elokuussa, mutta selvisin siitä lopulta kohtalaisen hyvin. Minun tapauksessani tiesin tosin alusta saakka, että kaikki ei ole hyvin ja eka ultra rv7 paljasti, että km taitaa uhata (kaavittiin sit kuitenkin vasta rv9+4). Sen haluaisin kuitenkin sanoa sinulle, että älä murehdi mitä muut sanovat tai miten heille kertoa! Minulle se oli ainakin yksi keino käydä km läpi, kun kerroin siitä ystävilleni. Itse asiassa taisi käydä niin, että kerroin useimmille vasta sitten, kun km oli selviö, eikä minua yhtään kertaa nolottanut puhua siitä. Itse sain vertaistukea kuumepuolen haahuista, jotka ovat kokeneet myös keskenmenon. Tsemppiä sinulle ja miehellesi jatkoon.

Itsestäni pari sanaa. Olen siis kakkosen odottaja (esikoinen 11/03) ja rvt tänään 8+6. Tuo kesäinen km on pitänyt jalat maassa ja hyvin mennyt alkuraskauden ultra pari viikkoa sitten antoi toivoa, samoin nämä raskausoireet, jotka jatkuvat selvästi vahvempana kuin tuossa km-raskaudessa. Eka nla on 26.1. eli rv10+2 ja toivon hartaasti, että silloin sydänäänet kuuluisivat. Np-ultra on sit jo seuraavalla viikolla rv11+1.

Muutoin siis eka raskauteni esikoista odottaessa on mennyt pitkälti saman kaavan mukaan. Silloin tosin en muista tällaista väsymystä ja toisaalta nyt voin juoda ihan hyvin kahvia, kun taannoin se tökki pahasti alkuraskaudessa. Muista oireista päällimmäisenä on yölliset vessassakäynnit (tosi ärsyttävää, kun saatan jäädä yli tunniksi hereille sen jälkeen), rintojen arkuus ja viluisuus. Alavatsajomotteluja ei ole ollut sitten rv4, kunnes tänään on nipistellyt vastaavasti (kukas se näistä jomotteluista just kirjoitti, Lyytikö?) - toivotaan ettei tiedä mitään ikävää, vaikka kai nämä kuuluvat kohdun kasvuun. Samaten etova olo on tullut esiin vasta nyt, tänään piti ekan kerran yökkästä, kun oli vatsa tyhjänä. Esikoisesta en kyllä oksentanut kertaakaan, onneksi!

Yksi ikävä vaiva myös täällä on ummetus: olen jo nyt alkanut syödä visibliniä ja aamupuuroa, mutta laihat on tulokset. Viime raskaudessa ummetuksen kanssa oli välillä aika tukalaa, muttei sentään vielä näillä viikoilla :( Pitänee lisätä ruokavalioon lisää vettä ja luumuja.

Eiks se niin ole, että jos alkuraskaudessa kaikki on ok, km-riski putoaa just sinne viiteen? Kyllä mä ajattelisin, että jos sydänäänten kuuntelulla todetaan, että sikiö on yhä elossa, miksei se km-riski olisi yhtä pieni? Toisaalta, ultrassa voidaan todeta myös sikiön kasvu, enkä ole ammattilainen sanomaan, onko vakavissa kehityshäiriöissä sikiön kasvu tavallista hitaampaa (joka voi sit aiheuttaa ehkä km:n myöhemmillä viikoilla). Parasta olla hiljaa, kun en asiasta tarkemmin tiedä.

Mukavaa masunkasvatteluaikaa kaikille,

KK

Vierailija
16/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan vielä tännekin listalle, että jaksamista sinulle ja miehellesi. Sanat eivät riitä lohduttamaan. Halaus.

Jamssa

Vierailija
17/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän hirmuisen paljon lohtua teille!! En oikein osaa muuta sanoa kuin että surkaa tämä nyt pois kunnolla ja voimia uuteen yritykseen, kun olette siihen valmiita. Olet kyllä ehdottomasti ollut elokuisten tukipilari, kun olet tuota listaakin toimittanut, joten nyt jää tärkeä työ jollekin muulle. Kiitos vielä vaivannäöstäsi!

KARMIINI, alatko sinä nyt hoitamaan listaa? Muistaakseni teit aiemmin siihen jotain säätöä. Vai ilmoittautuuko joku muu? Minä en osaa noita väri- ja muita hommeleita niin kätevästi.

Mun väsymys alkaa selvästi helpottamaan. Tänään ei ollut lainkaan maanantai-aamuolo vaan oon ollu ihan " normaali" . Ruoanlaitto ja muut kotihommat hoitui ilman kamalaa tuskailua. Kohta taas kiskaisen pakkokahvin, joten vähän saan lisäpiristystä.

PISSALLA JUOKSU: Terkka kysyi ekalla neuvolakäynnillä, onko jo tullut tihentynyt tarve käydä. On kuulemma ihan normaalia, vaikka mäkin muistin sen kuuluvan vasta loppuraskauksiin. Juu, yölläkin tarvii nykyään käydä. Ärsyttävää, kun koirat aina lätevät kirmaamaan ympäri taloa luullessaan, että nyt alkoi aamu. Pelkään aina, että lapset siihen herää. Mutta nyt ainakin toinen koira vaan jatkaa uniaan, eli alkaa kai tottumaan uuteen yörutiiniin: emäntä käy pissalla, minä en vielä pääse.

ULTRA- JA SYKEKUULUMISET! Onnea k.h.p sykkeistä!! Ja sori jos nikki meni väärin, en nyt muista niitä kirjaimia ;-) Samoin Jamssa, hyvä kun kävit äänet tarkistuttamassa.

Mulla tuli JAMSSA mieleen, että oisko toi sun vuoto sittekin olla joku pukamavuoto? Mulla nimittäin on ollu pukama molempien synnytysten jälkeen, mutta muuten ei oo vaivannu, Tänään kuitenkin tuntu taas ikävälle käydä vessassa ja niinpä niin, vanha kaveri ilmoitti itsestään ja valutti pari tippaa kirkasta verta. JAiks, toivottavasti ei nyt ala kiusata riesaksi asti. Aattelin vaan, kun sanoit eilen tynnäilleesi ummetuksen kanssa ja tuloksena oli veritipat.

ALiinalle tsemppiä ultraan ja tulehan kertomaan kuulumiset. Meillä on ylihuomenna np ja kyllä jännittää!!

PEEVELI, en muistanutkaan sua jouluisten listalta aiemmin. Ehkä tulin mukaan vasta kun sä olit jo jääny pois. Mä en listautunut yahoon listalle laisinkaan. Tykkään ennemmin käydä täällä.

Ja kaikille tasapuolisesti jaksuja!

Pumpuli rv 11+3-5

Vierailija
18/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronyn mä olen pahoillani teidän puolestanne :( Kerroit kuinka olette jo kertoneet usealle raskaudestanne. Työtoverini aikoinaan sai keskenmenon niin hän laittoi " sanankiertämään" yhden työtoverin kautta jolloin hänen ei tarvinnut aina uudelleen selittää tilannettaan. Mä toivon teille kaikkea hyvää.

Erilaisista raskauksista: Mulla esikoisen odottaminen oli ns. helppo homma. Ei pahoinvointia, lievääkin lievempi väsymys mutta loppua kohden iskiasvaivaa oli kyllä kovasti. Nyt on pahoinvointia ja väsymys vaivaa. Saas nähdä tuleeko niitä hermovaivojakin myöhemmin.

Ummetuksesta: Ensimmäinen neuvo taitaa olla runsas juominen. Liotetut luumut toimii myös. Pojalle olen laittanut yöksi luumuja likoon ja aamulla keittänyt siitä vedestä plus luumuista puuron. Kuidut auttavat myös (hedelmät jne.). Apteekista Duphalac/Levolac-mikstuuraa voi ymmärtääkseni käyttää raskausaikanakin. Tässä muutama neuvo.

pubu ja Unski rv9+1

Vierailija
19/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän mä jumiuduin tähän koneelle vallan.

Pumpulille:

mäkin ensin ajattelin, että jos olis vain pukamista tms., mutta sitten sitä verta tuli jonkun verran lisää, ja selvästi jotain kohdunsuulta taikka sieltä " puolelta" kuitenkin. Koko illan sitä tuli vielä pissalla käydessä kun pyyhki. Että sellaista ;)

Mutta vielä tuosta ummetuksesta. On pakko yrittää jotakin keksiä. Mä muutenkin reagoin mahallani kaikkeen, ja yleensä just ummetuksella. Kun olin sairaalassa leikkauksessa 10 pv niin koko sen ajan olin käymättä isommalla tarpeella. Onneksi ei ole synnytysten yhteydessä pakotettu jäämään sairaalaan siiheksi, että saa isomman tarpeen tehtyä. Mä olisin varmaan vielä esikonhakureissulla (tosin ehkä räjähtäneenä tai jotain).

T:Jamssa, joka nyt lopettaa palstailun oikeasti! ja menee ottamaan tenttikirjan kauniiseen kätöseen... (as if)

Vierailija
20/36 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani menetyksestänne :(. Älä huoli muille kertomisesta, eiköhän se asia järjesty aina jotenkin.

Sitten tuosta vessassa ravaamisesta.. Mulla ei ole mitään hirveää rumbaa vielä alkanut, ehkä vain sen verran enemmän suhteessa, mitä tulee juotua. Koskaan en ole mikään tunnin välein vessassa ramppaaja ollut muutenkaan. Öisin joudun käymään aina 1-2 kertaa. Kukas täällä sanoikaan, että koirat alkaa ryntäillä, kun käy vessassa :) Heh.. voi kuvitella. Meillä nuo kissarouvat yleensä nukkuu tyytyväisenä, jos käy kolmen aikaan vessassa. Mutta sitten jos se menee lähemmäksi kuutta, niin voi odottaa, että jompi kumpi tulee pian käynnin jälkeen makkarin ovelle kyselemään, joko olisi aamupalaa tarjolla. Hiljaa on hipsittävä siis täälläkin.