Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten KUKAAN pystyy asumaan pikkupaikkakunnalla? : P

Vierailija
27.09.2011 |

Ajattelin, että olisi niin mukavaa ja idyllistä kasvattaa lapseni pikkukaupungissa maaseudun keskellä. Minulla oli täällä tuttujakin ja tukiverkkoja, joten muutin tänne peltojen keskelle kauniiseen maalaismaisemaan.

Mutta ei helvetti tätä kyräilyä, juoruamista, nurkkakuntalaisuutta, vittumaisuutta ja kaikkien samaan muottiin tunkemista vaikka väkipakolla!! Mitenkään et saa poiketa ankeasta valtavirrasta, mitään uusia ideoita tai elämäntapoja ei suvaita eikä täällä ole MITÄÄN tekemistä maisemien ihastelun lisäksi. En kestä enää. Lähden takaisin kaupunkiin. Hyvästi ja näkemiin. Ensi kuussa muutto. : )

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vielä päivittää uusimmat juorut lähipiiristäni:

Hyvä ystäväni on narkkari. Varma tieto kuulemma. Ei tosin ole koskaan edes kokeillut mitään, mutta koska hän oli baarissa miesystävänsä kanssa ja oli kuulemma "sekava" ja "nauroi kovaäänisesti ilman mitään syytä" (oli kuskina...), hän käyttää siis aineita.

Itse kuulemma seurustelen erään puolitutun kanssa, jonka kanssa juttelin puoli tuntia samaisessa baarissa. Myös varma tieto. Mutta koska samaisen tietolähteen mukaan pussailin pusikossa muutama kuukausi sitten erään toisen tyypin kanssa, olen nyt kylän huora! Wau. En tosin ole harrastanut seksiä yhtään kenenkään kanssa yli vuoteen, mutta hutsu mikä hutsu. Nih.

Muuttoautoooooo, missä viivyt?

Vierailija
62/66 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo liki epätoivoinen, kun omat asiat eivät pysy sitten millään vain omina asioina. Kyselin jo AI:ltakin ja se antoi vastauksena tämmöisiä:

Yksityisyyden säilyttäminen pikkupaikkakunnalla vaatii tietoista rajojen vetämistä ja oman tiedon jakamisen säännöstelyä. Keskeisiä keinoja ovat "harhaanjohtavan" eli tylsän arkisen small talkin hyödyntäminen, sosiaalisen median tarkka rajaaminen sekä omien asioiden pitäminen erillään kylän palveluista.

Suojaa yksityisyyttäsi näillä konkreettisilla toimilla:

Hallitse small talkia: Vastaa uteluihin ympäripyöreästi ja tylsästi. Kun kerrot kuulumisiksesi vain "kiitos, hyvää kuuluu, arki rullaa mukavasti", annat ihmisille sen verran vähän tarttumapintaa, että he kyllästyvät kyselemiseen.

Valitse vakiopaikkasi huolella: Jos haluat asioida täysin rauhassa, keskitä ostoksesi ja palvelusi naapurikuntaan tai isompiin keskuksiin. Oman kylän kaupassa ja kahvilassa kohtaat aina tuttuja.

Suojaa sosiaalinen media: Älä hyväksy työkavereita tai naapureita henkilökohtaisille some-tileillesi. Pidä profiilisi yksityisinä ja harkitse tarkkaan, mitä elämästäsi ja perheestäsi julkaiset.

Erota työ ja vapaa-aika: Työpaikat ovat pikkukunnilla usein juorujen ykköslähteitä. Älä koskaan puhu työpaikallasi henkilökohtaisista tai perheasioistasi.

Ohjaa keskustelu muihin: Ihmiset puhuvat mielellään itsestään. Kysy kuulumisia ja osoita kiinnostusta muita kohtaan, jolloin huomio siirtyy luontevasti pois sinun asioistasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupunki on se pahin jos rauhaa tavoittelee. Isossa kaupungissa ja kunnolla syrjässä saa rauhaa. Ja mitä tulee siihen ettei ole mitään tekemistä muuta kuin maisemien ihailu, niin mikäli esim. luontokuvaus ja eläinten havainnointi kiinnostaa, niin syrjäseuduilla ei ole koskaan tylsää päivää. Mutta mikäli harrastukset riippuvaisia muista ihmisistä, niin vaikeaksi taatusti voi mennä.

Vierailija
64/66 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole mitään tuollaisia  mainitsemiasi negatiivisia asioita huomannut täällä pienessä kylässä maaseudulla. Kaupungista tänne muutin 10 vuotta sitten enkä kaupunkiin muuta koskaan takaisin.

Vierailija
65/66 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole mitään tuollaisia  mainitsemiasi negatiivisia asioita huomannut täällä pienessä kylässä maaseudulla. Kaupungista tänne muutin 10 vuotta sitten enkä kaupunkiin muuta koskaan takaisin.

ja täällä nimenomaan parasta on se rauha.

Vierailija
66/66 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin itse en ihan maaseudullakaan viihtyisi, mutta pienehkö kaupunki on minulle juuri sopiva paikka asua ja kasvattaa lapsia.

Nykyaikana tietoliikenneyhteydet toimivat erittäin hyvin lähes asuinpaikasta riippumatta olipa kyse maan sisäisistä tai kansainvälisistä kontakteista. Omasta asunnosta voi muokata juuri mieleisensä mukaisen ja jos se on vähän kauempana kaupungin ydinkeskustasta, niin samalla rahalla saa sieltä isomman asunnon. On täysin turhaa rajoittaa omaa elämäänsä muiden ihmisten mielipiteiden takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä