Kaunis Pieni Elämä on taas ehtinyt:
Kommentit (51)
Itse en olisi kyennyt tuohon kolmatta odottaessani. Olin vuorotyössä ja todella poikki ja oksentelin vielä raskauden loppuvaiheessa. Yövuorot varsinkin sai jalat turpoamaan ja särkemään ja raskaiden potilaiden kääntämiset särki selkää ja supisteli välillä.
Pakko tunnustaa, että en olisi jaksanut miettiä tytön alushameen pitsejä, saati ottaa herkkiä kuvia ja pitää blogia yms.
Rispektit blogin pitäjälle. On kyllä supernainen. Pakko kunnioittaa.
Kun jatkan miettimistä, ei mietitytä enää. Jos käyttäisin haaveideni toteuttamiseen ja yleiseen järjestyksenpitoon sen ajan, jonka katson TV:tä, roikun netissä(!) ja luen lehtiä, ei minulta mitään puuttuisi - näin Raamatun sanoin ilmaistuna.
Kun jatkan miettimistä, ei mietitytä enää. Jos käyttäisin haaveideni toteuttamiseen ja yleiseen järjestyksenpitoon sen ajan, jonka katson TV:tä, roikun netissä(!) ja luen lehtiä, ei minulta mitään puuttuisi - näin Raamatun sanoin ilmaistuna.
Kyllähän paljon sais tehtyä, jos jättäisi noita turhanpäiväisiä siellä täällä roikkumisia pois. Täytyy nostaa hattua kyseiselle blogistille :)
töissä kodin ulkopuolella?
Uskon että näissä syitä ehtimiseen..
Tässä juuri tikua väännän kun henkisesti niin väsynyt monista syistä enkä vähiten siksi ettei miestä kiinnosta tippaakaan se miltä kodissamme näyttää tai sopiiko huonekalut, värit yms toisiinsa jne.
Ja minä yritän sitten luovia ja setviä hankinnat ja tehdä päätökset miehen kanssa joka tuuma evvk ja lasten kanssa jotka about samalla linjalla+sotkevat.
Odotan itsekin viimeisilläni kolmatta lasta ja just ja just jaksan pyörittää pari koneellista pyykkiä ja laittaa tiskit koneeseen. Enemäpään musta ei ole kaikkine näine vaivoineni ja huonosti nukuttujen öiden takia. Eipä silti, ei musta olisi puoliksikaan tuohon kaikkeen, vaikka ei olisi ainuttakaan lasta :D
Kaikesta ihailustani blogin pitäjää kohtaan, pakko sanoa, että hieman ampuu yli tuo tavaran haaliminen. Itse edustan linjaa, että vain oikeasti tarpeellinen hankitaan, kaikki muu on turhaa. Itse voisin huonosti kaiken tuon ylimääräisen tavaran keskellä. Kaunis koti heillä kyllä on.
kotinne just oman mielesi mukaan! Ei tarvi tehdä mitään kompromisseja kun miehellä on eri maku kun sulla.
Miksi ihmeessä sä yrität tehdä päätöksiä miehen (ja lasten) kanssa joita asia ei kiinnosta. Päätä ite!
t. eräs jonka mies ON kiinnostunut siitä miltä meillä näyttää, eikä suinkaan ole aina ihastunut mun ideoista.
Tässä juuri tikua väännän kun henkisesti niin väsynyt monista syistä enkä vähiten siksi ettei miestä kiinnosta tippaakaan se miltä kodissamme näyttää tai sopiiko huonekalut, värit yms toisiinsa jne. Ja minä yritän sitten luovia ja setviä hankinnat ja tehdä päätökset miehen kanssa joka tuuma evvk ja lasten kanssa jotka about samalla linjalla+sotkevat.
se, että miten blogistit saa otettua kuvia niin paljon. Jokainen otos ei onnistu varmasti ekalla kerralla.
Eli käytännössä..
Leivotaan, lapsilla päällä hienot leipomisvaatteet ja välineet myös uutuuttaan kiiltäviä (anopilta saadut ei kelpaa). Siinä leivotaan, ja sitten "Odottakaa, äiti ottaa taas vähän kuvia." Ja monesti vielä kuvia on blogeissa runsaasti, esim. leipomisen kaikki vaiheet alusta loppuun kuvattuna. Ollaanko siinä tekemisessä ollenkaan läsnä lasten kanssa, vai meneekö suorittamiseksi jotta saisi blogiin hyviä kuvia? Tätä minä kovasti mietin.
Touhuamista varmasti on joka perheessä, mutta itse en kyllä voisi ajatella että mahduttaisin kuvaamisen joka tilanteeseen (tai ainakin melkein joka tilanteeseen).
Tällä blogistilla kaunis koti ja kauniita kuvia, sitä en kiellä :)
Aivan kuin suoraan jostakin lavastetusta sisustuslehdestä.
Ihania!
Vaan miten tuo tavaramääärä saadaan pidettyä noin mininoidun esteettisenä?
Mullakin on kuvauksellinen koti, mutta joo, pitäis kyllä aina tehdä pientä tavaroiden asettelua, että olisi noin hillitty...ehkä tässäkin, kuitenkin.
kotinne just oman mielesi mukaan! Ei tarvi tehdä mitään kompromisseja kun miehellä on eri maku kun sulla.
Miksi ihmeessä sä yrität tehdä päätöksiä miehen (ja lasten) kanssa joita asia ei kiinnosta. Päätä ite!
t. eräs jonka mies ON kiinnostunut siitä miltä meillä näyttää, eikä suinkaan ole aina ihastunut mun ideoista.
En ole se kenelle vastasit, mutta meillä ongelmaksi tulee ettei mies jaksa tehdä mitään ylimääräistä kotiin. Jos pyytäisin miestä laatoittamaan jonkun siivouskomeron lattian (kuten blogissa), niin aika kauan saisin odotella, ehkä pari kolme vuotta.
Bloggaaja on hankkii elantoaan sisustussuunnittelijana. Tuskin tekee mitään 8-16 työarkea, mikä meistä normimammoista vie kaikki mehut. Sisustustaito on hallussa. Uutuutena tuo sisustusnettikauppa. Blogi ja oman kodin esittely on hänelle käyntikortti ja oman liiketoiminnan promoamista.
Ihan turhaan olette kateellisia ammattilaiselle :) Miksette vaan inspiroidu tuosta? Miksi pitää alkaa haukkua ja ilkeillä. Tai sitten voi jättää lukematta jos aikaasaava äiti ja kaunis koti noin paljon ärsyttää.
Joku snoi imelää, joku ihmetteli jotain muuta. Se koira älähtää..
Kuka on haukkunut ja ilkeillyt? Joku snoi imelää, joku ihmetteli jotain muuta. Se koira älähtää..
No jos et haukkuja teksteistä osaa lukea, niin en tiedä voinko auttaa... Yritetään.
Ensinnäkin tuossa yllä verrataan Aueriin. Tosi asiallista.
Epäillään myös että valokuvien ottaminen on pois lapsilta. = "huono äiti"
Haukutaan imeläksi jne.
Aina nämä samat laulut. Ja en ole blogin pitäjä jos sitä epäilet.
Yritin vain sitä painottaa, että blogin pitäjän ammatti ja toimeentulo liittyy sisustukseen. Siinä motiivia kerrakseen blogin pitämiselle, taidokkaille valokuville ja kauniin kodin esittelylle julkisesti. Kiva että saamme ilmaiseksi katsella hänen ideoitaan :)
en löydä kenenkään kirjoituksesta mitään haukkuja, monessa on ihmetelty jakasamista ja sitä mistä aikaa riittää, mutta kiunnioittavaan/kehuvaan sävyyn. Sinä itse olet eka, joka tuollaisia negatiivis-sävyisiä vertauksia tekee.
oli ihan pakko kommentoida. en ole ap, enkä ko blogin pitäjä, enkä kukaan muukaan. :)
ja minusta hän on paljon ammattitaitoisempi kuin blogin pitäjä ja hänellä on paljon paremmin hallussa uudet tuulet.
http://www.lacabane.fi/
no vaikka kuinka luen ja luen tätä ketjua läpi en löydä kenenkään kirjoituksesta mitään haukkuja, monessa on ihmetelty jakasamista ja sitä mistä aikaa riittää, mutta kiunnioittavaan/kehuvaan sävyyn. Sinä itse olet eka, joka tuollaisia negatiivis-sävyisiä vertauksia tekee.
oli ihan pakko kommentoida. en ole ap, enkä ko blogin pitäjä, enkä kukaan muukaan. :)
Ehdottaisin kaikella kunnioituksella käyntiä optikolla. Ai niin. Ei ne osaa auttaa, jos et osaa lukea rivien välistä ;)
Juu juu, pelkkää hunajaista kehua tämä ketju eikö niin. Ja yleensäkin av:lla aina kehutaan kaikki blogit maasta taivaisiin.
Tuo bloggaajan vertaaminen Aueriin, sehän on vain kunnianosoitus, eikö niin? Auerhan on sankarimuija kun murhastakin selvisi ilman tuomiota.
Eli av:lla puhutaan pelkkää hyvää blogeista ja lehmät lentää. ;)
sisustaa millään muulla tyylillä kuin tuolla valko-beige-musta-maalaisromanttisella? Jos lyötäisiin kasa 70-luvun värikästä tavaraa eteen ja aanottaisiin että sisusta, niin saisiko mitään hyvännäköistä aikaan?
tuollainen olla mahdollista. Jotenkin liian ruusuista, sokerista ja aikaansaapaa ottaen huomioon, että odottaa viimeisillään kolmatta lasta, pyörittää nettikauppaa, remontoi vaatehuoneen päivässä etc...
Ja ei - en ole millään muotoa kateellinen. Kunhan nyt vain itsekseni funtsailin :-)