Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maanantaihin ELOkuiset!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi on kylässä ja itse oon flunssassa joten taidanpa mennä koisiin...

Ei pitäisi kai hehkuttaa mutta... Meillä on kolme hyvää yötä takana. Poika siirrettiin perjantaina omaan huoneeseen ja sen jälkeen on mennyt hyvin. Kahtena ekana yönä oli 1 tutinnosto ja 1 syöttö, viime yönä nukuttiin putkeen noin klo 22-8! Siis meillä, ihan uskomatonta!! En uskalla vielä juhlia koska tiedän että huonoja öitä on taatusti edessä vielä mutta mahdollista tämä on siis meilläkin! Ollaan niin onnellisia.

Meillä siis varmistui maitoallergia ja nyt ei ole poika masua itkenyt. Ja kiinteät aloitettiin heti lauantaina, nyt on 2 päivää syöty 2 tl bataattia, katsotaan nyt uskaltasko tänään nostaa määrää. Ja toivoa että tämä sopisi, kun näissä kiinteissäkin täytyy nyt olla varovainen mahdollisten allergioiden takia.

Mutta kaikille oikein hyvää alkavaa viikkoa!

Baby ja mussu 5,5kk

Vierailija
2/10 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Baby, onnea teille hyvistä yöunista! Meilläkin menee kohtuullisesti. Edelleen on se 2-3 syöttöä yössä. Meinaan imettää tuohon puoleen vuoteen saakka ja sitten pikkuhiljaa lopetella. 6-7 kk on mulle sopiva aika ja niihin aikoihin on meillä lapset muutenkin alkaneet olla vähemmän kiinnostuneita rinnasta. Sitten onkin selvät ruoka-ajat ja ajattelin vähentää yösyöttöjä yhteen. On kuitenkin sen verran pieni neiti, että yhden yösyötön meinaan jättää jos hän niin haluaa.

Meillä ollaan siitä onnekkaita, että ei ole allergioita. Ainakaan vielä. Ruokavalio on siten jo monipuolinen: aamulla ja illalla puuroa ja päivällä yksi liha-kasvissose ja yksi hedelmä tai jugurttisose. Bataattia keittelin yks päivä pakastimeen. Tänään vois laittaa vaikka kukkakaalia ja porkkanaa.

Noi D-vitamiinit meinaa aina multa unohtua =( En tiedä mihin väliin laittaisin ne, että tulis rutiini, jonka muistaisin. Se on tää imetysdementia, heh heh...

Laitoin Ennin sänkyyn unta odottamaan, täytyy mennä kääntämään masulleen, on näköjään väsähtäny. Mukavaa päivää kaikille!

Kukka ja Enni 5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby; Ihanaa että syy itkuisuuteeen ja levottomiin öihin on löytynyt:) Olen ollut melkain viikon netti pimennossa, joten ei ihan tiedä mitä täällä on tapahtunut ja kenelle, onko muita hienoja uutisia????

Iina on edelleen reipas tyttö nukkumaan ja syömään, innolla odotan keskiviikon neuvolaa, painoa on varmasti tullut mutta kuinka paljon!?!!?

Viikonloppu meni vauhdikkaasti ainakin minulla, oli tosiaan ne polttarit ja lauantai päivä oli yhtä hulinaa, ja hyvin oli Iinakin pärjännyt ilman tissiä. Itsellä oli välillä tosi hankala olo, mutta rintapumppu mukana pelasti tilanteen....

Pelkääkö teillä muilla vauvat kovia ääniä kuten imuri tms.???? Meillä Iina on vauvasta asti ollut oikeen iloinewn kun imuri on päällä, hiustenkuivaaja tms, mutta viime viikolla kun aloin imuroimaan alkoi kamala huuto, lopetin neiti hiljeni, kokelin pian uudestaan ja sama jatkui, joten tyttö ulos nukkumaan jotta saa imuroida ilman huutoja.

Muistelen että isommat lapset olivat ihan samanlaisia jossain vaiheessa, mutta mun mielestäni vanhempana.

Jos lähtis aamutoimiin ja petivaatteet kantamaan pihalle kun on kunnon pakkanen:)

Marraspallo ja Iina tänään 5kk

Vierailija
4/10 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby! Vau, toivottavasti hyvät unet jatkuvat! Viimeksi taisin sanoa vähän pöllösti, että hienoa, kun allergia selvisi. En siis tarkoittanut, että allergia on " hienoa" , ajatuksena oli sanoa jotain siihen suuntaan, että varmaan oli helpottavaa saada varma tieto, mikä pikkuista itketti. :)

Käytiin viikonloppuna moikkaamassa anoppia, eikä poika tuntunut kauheasti vierastavan. Se rauhoitti vähän mieltä, sillä taisin aikaisemmin kertoakin jo, että anoppi on värvätty lapsenhoitajaksi muutamaksi tunniksi lauantaina. Se on eka kerta, kun vauveli jää hoitoon ja miehelle jo sanoinkin, että jos poika huutaa jo ennen kuin ovi on ehditty sulkea, niin mä en lähde mihinkään... :)

Meillä ei täällä sen kummempaa, tänään pitäisi lähteä kahvittelemaan muiden mammojen kanssa H:gin keskustaan. Se on aina oma ohjelmanumeronsa lähteä Helsinkiin täältä Espoosta, vaikka kulkuyhteydet ovatkin ihan hyvät.

Vierailija
5/10 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby, hienoa että teillä on nukuttu hyvin!

Mua on alkanut kiinnostaa ajatus tytön siirtämisestä oman huoneeseen nukkumaan, yöt on rikkonaisia, kun mä herään joka kerta, kun tyttö touhuaa enemmän unissaan. Neitikin voisi paremmin rauhoittua takaisin unille, jos maitohanat eivät olisi metrin päässä. Mutta tiedä sitten, ajatuksena on kuitenkin ollut tuonne vuoden ikäiseen pitää samassa huoneessa.

Viikonloppu tuli ja meni taas. Lauantaina käytiin miehen työkaverin perheen luona ja eilen miehen serkku kävi n. 2 vee poikansa kanssa. Lauantai-aamuna tyttö heräsi ennen herätyskelloa, liekö mieleen iskostunut, että oltiin uimaan lähdössä heti aamusta, kun niin oli virkeänä. Uimahallilta lähdettäessä uni tulikin taas heti, rankkaa se on tuo vauvauinti.

Meillä mennään vielä täysimetyksellä, ens viikolla on neuvola ja katsotaan kuinka tuo paino on kehittynyt, että joko aletaan heti maistattelemaan vai jatketaanko vielä vähän aikaa täysimetyksellä. Painoa on tähän asti tullut n. kilo joka kerta lisää edelliseen punnitukseen, joten sen puolesta ei kyllä ole mitään syytä vielä muuta antaa.

Mutta nyt poistun taas täältä takavasemmalle, mukavaa alkanutta viikkoa!

Vierailija
6/10 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille, neiti nukkuu vielä hetken ekoja unia joten pikasesti koneella.

Meillä on alkanut kans nyt Ava vierastamaan. Anoppilla oltiin kylässä ja hän tuli höpöttämään lähelle ja kauhee meteli nousi. Kova pala oli anopille, tuli sit illalla viel käymään et Ava tottuis häneen.. Yritin selittää et tää on vaan tällänen vaihe eikä tätä kannata ottaa henkilökohtasesti. Samoin sai kohtauksen mun äidille. Kummipojan synttäreillä oltiin ja sielläkin nousi meteli, huutaa aivan hysteerisenä ja kestää ennen kuin saa rauhoittumaan. Ei oo kauheen kivaa, kuinkakohan kauan tätä kestää? Esikoisella en ainakaan muista tällasta..

Siivosin tossa pieniä vaatteita vaatehuoneeseen ja huomasin et oli paljon sellasia vaatteita mitä ei ollu lainkaan tullu käytettyä. Toisin sanoen epäkäytännöllisiä. Esimerkiksi hupulliset paidat koin itse tosi huonoiksi, aina huppu oli myttyrällä toisen niskan alla. Ja sit kietasupaidat nousi aina kainaloihin, kietaisubodyt oli taas tosi hyviä. Meillä ei käytössä oo paljon ollu sukkiakaan, kun neiti potkii niin hirveesti ettei ne pysy jalassa. Sukkahousut on ollu parempia.

Mites teillä muilla, onko tullut ostettua jotain turhaa ja toisaalta mikä on taas ollu hyvä ostos vauvaa varten? (Siis muutakin kuin vaatetta)

Ihan ehdoton on meillä kyl toi sitteri, enää en lähde kyläänkään ilman sitä! Ava viihtyy siinä hyvin jos leluja käsissä. Ja toinen hyvä on toi lelukaari/leikkimatto mikä tuli joulupukilta, välillä oikein hihkuu innosta kun pyörii sen päällä! Ja sit hyvä ostos oli unipussi, nyt pysyy neiti lämpösenä yöllä vaikka kuinka potkii. En osaa kyl sanoo muuta turhaa ostosta kun noi epäkäytännölliset vaatteet.

Nyt kutsu käy... täytyy mennä.

Vierailija
7/10 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu hurahti todella nopeasti, kun olimme miehen vanhempien kanssa pohjoisessa mökkeilemässä. Ensimmäinen yö meni aivan harakoille, kun neiti päätti sitten valvoa koko yön!!! NUkuttiin...siis...yritettiin nukkua parvella, jossa oli aika kuumat oltavat, kun takkaa lämmitetty koko päivä. Siinä sitten ihmeteltiin, kun neiti jokeltaa höpötteli yön. Meininki oli kuin teini-iässä konsanaan, kun ukon kanssa valvottiin ja hihiteltiin mitä pienimmillekin asioille yliväsyneinä. Tytön yöllinen unenpuute johtuu osaltaan siitäkin, kun kotona nukkui pitkät päikkärit ja lähdettiin ajelemaan melkein heti, kun heräs-->nukkui autossakin monta tuntia.

Toinen yö menikin kivasti, nukkui koko yön, kun laitettiin nukkumaan vaununkoppaan.

Nyt viime yö täällä kotona olikin aivan loistava!! Tehtiin eräänlainen ennätys, nukui nimittäin 22.30-10!!!! Heräämättä kertaakaan. Johtunee varmaan rauhallinen yö siitäkin, kun nostettiin vaununkoppa pinnikseen ja tyttö sinne nukkumaan, ei pääse kovin pyörimään ja on mukavan pehmeä ja " turvallinen" nukkua. Pinnasängyssä on niin paljon tilaa öisin pyöriä ja hyöriä, että heräilee aina tuon tuostakin, kun pyörähtänyt milloin mihinkin asentoon.

Tyttö sai kyllä viikonloppuna niin paljon huomiota ja sylihoitoa mummulta ja papalta, että saapa nähdä kun arki taas kunnolla pääsee vauhtiin, että kuinka huomionkipeitä ollaankaan!? Kävi elämänsä ensimmäistä kertaa ulkosaunassakin isovanhempien kanssa ja nautti aivan suunnattomasti. Kotonahan tyttö on jo tottunut kylpijä eli " vanha tekijä" ;))))

Jaahas, nyt pulkkamäkeen, kun esikoinen jo kuumeisesti odottaa. Kävin muutes ostamassa viikko sitten itselleni luistimet!! ajattelin ruveta harjoittelemaan sitäkin taitoa uudemman kerran, nyt kun esikoinenkin innostunut. Siitä onkin jo 15 vuotta vierähtänyt, kun viimeksi oikeat kaunot ollut jalassa (rullistellut toki olen kesäisin)

Vierailija
8/10 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Baby että teillä menee jo paremmin! Vastasinkin sinulle tuonne allergiapuolelle siitä Kelakorvausasiasta. Me siis edelleen odottelemme...

POika oppi viikonloppuna konttamaan. Tällä viikolla tulee ikää pojalle 6kk! KOvasti kaipaa viihdyttämistä eli voisin sanoa häntä sellaiseksi " haikkariksi" =) Hampaita vielä odotellaan,kuolaa valuu ja yöt vähän levottomia... Otin kyllä ruokavalioon uudelleen bataatin mutta toivon että levottomuus johtuu niistä hampaista..

UNNA:lle kiitoksia terveisistä perjantain pinossa! Meillä poika siis edelleen pukailee mutta vähemmässä määrin! Kiinteitä pitäsi saada ruokavalioon enemmän niin maitokin vois pysyä sisällä...! Mirolla taitaa puklailu olla historiaa jo?

Ja sitten hieman omaan napaan... Onko muita jotka menevät heti äitiysloman jälkeen töihin? Minulla ei ole vakituista työtä joten tarkoitus olisi mennä heti toukokuun alussa töihin... Kunhan saan pojalle hoitopaikan jossa nuo allergia-asiat järjestyy!

Vierailija
9/10 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja muillakin tuntuu arki rullaavan. Meillä on vuodenvaihteen jälkeen ollut korvatulehdus ja nyt heti perään se RS_virus. Pari viikkoa on menty ilman kunnon unia ja alkaa kyllä syömään kuntoa...miehen kanssa huolissaan kun olemme niin riitelemme keskenämme ja...ja...

Tuntuu että pojassa ei tapahdu paranemista ollenkaan! Päivät on pitkiä ja yöt vielä pitempiä.

Poika lopetti yöllä rinnansyönninkin nyt kipeänä ja olen antanut pullosta, joten ensi yön minä nukun ja mies valvooo!

Ja jotta kaikki olis täydellistä hukkasin eilen vihkisormukseni! ne on synnytyksen jälkeen ollut vähän löysiä ja aina välillä tippuneet, mutta nyt kun tulin ulkoa eilen... huomasin niiden kannonneen eikä ole löytyny! Vituttaa kuin pientä eläintä!

Että tälläinen purkaus tällä kertaa.

Vierailija
10/10 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo pitkään aikaa pinoutunut ,lukemass olen kyllä käynyt.

Kiva kuulla että Babylla menee yöt paremmin ja toivottavasti Sydänäänen sormukset löytyy! Mulla on myös aina kova huoli ettei ne pääse katoamaan. Kerran oli vihkisormus monta päivää kadoksissa ja pengottiin sitten koti mullin mallin moneen kertaan, ihan sattumalta löytyi lopulta lasten leikkiauton sisältä! =D

Vauva on edelleen oma ihana itsensä, aina hyvällä tuulella , ei itke oikeestaan koskaan ( osaakohan tuo edes itkeä, niin harvassa ne kerrat on ollut )ja nukkuu yöt pääosin hyvin, yösyöttöjä 1-3 riippuen miten päivällä on maistunut. Täysimetyksellä ollaan edelleen. Pikkuhiljaa alotellaan kiinteitä kunhan saan aikaiseksi. Vauva on itse vähentänyt aika paljon imetyskertoja. Eikä maistu vaikk kuinka tuputtaisin.

VAuva ei edelleenkään käänny mihinkään suuntaan, eikä näytä edes kiinnostavan moinen homma.No, kyljelleen on muutaman kerran kääntynyt. Kaipa tuo ehtii. =)

Onko ketään muuta jolla vauva yhtä passiivinen ton kääntymisen suhteen?

Isosiskoilleen nauraa kihertää kamalasti ja vauhti olis kova jos vaan pääsis leikkiin mukaan. Huutelee innoissaan siskoilleen jotain niiden mennessä ohi ja langettaa ihailevia katseita silmät pyöreänä... =0)

NO mutta tässäpä ne kuulumiset...mukavaa viikkoa kaikille!