Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** 30+ ESIKOT VIIKOLLA 3 ***

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas Lene! Oisit kampittanu sen äijän ja istunu päälle!

Eiku oikeasti, sillä ei voinu olla kaikki kunnossa ku lyö raskaana olevaa!! Näkikö sitä kukaan?

Olen kans rikosilmoituksen kannalla.

Susumille onnea rouvautumisesta! Ja prinsessasta jos en vielä ole muistanu onnitella!

Tuosta ilokaasusta tuli mieleen että miekin vetelin sitä posket lommolla ku vitkuuttelivat jotain sen epiduraalin antamisen kans. Kätilöharjoittelijan ja miehen sanat jäivät ¿läpättämään¿, junnamaan korviin ja niitä itekseni olin hihitelly.

Mulle kävi ihan samoin sitten lopulta sen epiduraalin kans, että auttoi kyllä supistuskipuihin mutta tuo meidän pikkuneiti oli jo puskemassa ulos ja tunsin paineen kokoajan. Yritin sanoa kätilöille että pitäis saada työntää, ne vaan jutteli keskenään ja sano mulle että ei se vielä tuu, yritä vaan rentoutua. Kun ne sitten viimein suostu kattoon tilanteen niin johan tuli vipinää!

Onpas sulla Tutanna käyny huono tuuri th:n suhteen! Toivottavasti sillä oli vaan huono päivä ¿ tai sitten sen pitää alussa vähän päteä. Mutta tuota liikelaskentaa en kyllä ymmärrä. Sehän on tarkotettu niille joiden vauva liikkuu vähän. Hmm... toivottavasti se th saa jotain tyydytystä ku se luulee että oot paniikissa maannu joka ilta tuntitolkulla laskemassa liikkeitä ;)

Jaipur: Miten ois Naantalin kylpylä? Sehän on ihan Turun vieressä. Huone vaikka siitä laivasta kylpylän vieressä... Oltiin viime kesänä Naantalin kylpylässä ja ihan kiva paikka, ei mitään muuta valittamista ku se ns. Buffet päivällinen :} oli vähän ankeat tarjoilut.

Tuoreet äipät; se on ihan normaalia että itkettää kunhan välillä naurattaakin. Miekin itkeä pillitin vähän väliä jos millaisesta asiasta ¿ yleensä kehittelin kaikenmaailman kauheuksia omassa päässäni ja sitten itkin että jos ne onkin totta. Mutta pääasia että itkee silloin kun itkettää ja kertoo miehelle mitä itkee, vaikka se ois kuin ¿hullua¿. Siten siitä pääse yli ja kyllä ne itkut siitä hellittää. Voimia! Ja voimia tietty niihin yöllisiin huutoihin. Mekin elettiin pari ekaa viikkoa tuolla aikataululla että n. 01-02.30 oltiin hereillä, mutta minkäs teet. Noin pieni ei vielä tiiä onko päivä vai yö, mutta kyllä se siitä tasoittuu kun ikää karttuu. Ajatelkaa positiivisesti; se on vaan pari tuntia ¿ vois huutaa koko yönkin!

Epparin paranemiseen piti vielä lisäämäni ilmakylvyt! Fridan mainitsema suihkuttelu ja ilmakylpy niin johan on kumma jos ei parane! Laitoin pyllyn alle siteen, ettei sänky sotkeennu ja köllöttelin peiton alla polvet koukussa ja luin kirjaa silläaikaa kun pikkuinen oli päikkäreillä. Tulipa samalla myös levättyä. SnowApplelle pitikin sanomani, että lepää muuten vaikkei uni tulekkaan silmään. Pelkkä makoilukin auttaa.

Ruddycat: Mulle sanottiin että uimassa saa käydä niin kauan kun paikat on kiinni.

Meille ei mitään ihmeitä kuulu, neiti nukkuu makkarin sängyllä ja ähisee. Harmittaa kun on niin paljon pakkasta ettei voi viedä ulos, nukkuisi niin paljon paremmin ulkona.

Susumi: me ollaan yritetty tarjota tuttia mutta ei huoli. Oikein yökkäilee kun yrittää laittaa tutin suuhun. Ollaan kokeiltu eri malleilla, silikonilla ja luonnonkumilla mutta ei kelpaa. Eipähän tarvi sitten myöhemmin vieroittaa tutista ;)

Tuttipulloakaan ei huoli, ei vaikka siellä ois lypsettyä maitoa! Eli hoitoon jättämisestä voi vain haaveilla ¿ ja jatkaa yrittämistä

Nyt täytyy rientää laittamaan armaalle ruokaa.

Kirpsakkaa torstain jatkoa!

Ja Beibin lailla, messengeri löytyy jos jotakuta kiinnostaa chattailla :)

Toukkis ja Pinja 2kk6pv

Vierailija
82/101 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu tuossa megaviestissä kysyä, että miten olette saaneet vauvan päästä karstan pois?

Olen yrittäny laittaa ruokaöljyä ja pipon päähän pariksi tunniksi (siis vauvalle, heh heh), että karsta pehmenee, mutta pitääkö sitä vielä lisäksi rapsutella vai lähteekö muka pesemällä?! Ja millä ne hiukset saa puhtaaksi? En ole vielä ostanu vauvashampoota ku minusta se on vähän turhaa...

T: toukkandeera

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sinulla Lene tosiaan aikamoinen kokemus. Tuo mieshän oli aivan hullu! Onneksi lyönti ei osunut mahaasi. Mieheni sisko sai kerran vähän samansuuntaisia kokemuksia omien koiriensa kanssa Joensuussa. Joillakin ihmisillä tuntuu olevan vaikka mitä lemmikkejä vastaan :(

Tutista voisin kommentoida: Me olemme koettaneet antaa tytölle tuttia, koska joskus hän pitää tissiäni huvituttina ja siitä seuraa lisää pulauttelua. Neito ei vaan oikein perusta koko tutista. Kätilöopistolla kätilö sanoi, että tutin voi ihan huoletta antaa jo pariviikkoiselle ja tutti kuulemma vähentää kätkytkuoleman riskiä. Siksi olisin iloinen, jos neitimme hyväksyisi moisen kapineen.

Toukkis: Meidän tytöllä ei ole ollenkaan karstaa päässä. Hänellä on paljon hiuksia ja takatukka (!) jo niin pitkä, että alkaa mennä takkuun, vaikkei tyttö ole vielä edes neljää viikkoa. Hiuksia saa siis olla harjaamassa monta kertaa päivässä.

Tänään muuten pulauttelu on ollut aika pahaa. Jos sama jatkuu huomenna, soitan neuvolaan. Luulen, että puklaaminen johtuu ihan niistä suihkutisseistäni, joiden suhteen olen kokeillut vaikka mitä. Tyttö ei pulauta joka kerta, mikä viittaisi ongelmiin mahaportin toiminnassa. Silti tuollainen tiheä puklaaminen tuntuu pahalta.

Katja ja puklu-Pupu

Vierailija
84/101 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa vauva-arkea teille! Baby blues taitaa vähän kuulua kaikkien arkeen, niinkuin olette kirjoitelleetkin, mutta pääasiassahan arki on uskomattoman ihanaa vauvan kanssa. Mulla meni ekat 2 vkoa kanssa niin, että purskahdin itkemään herkästi (yleensä aina, kun mulla oli nälkä, niin aloin itkemään). nyt ei ole itkuja enää tällä vkolla tullut. vauvaenergiaakin mulla on kuitenkin ollut. olen kokkaillut täällä pitkän kaavan mukaan ja teen suursiivousta. mies on vähän ihmeissään, kun kuitenkin mulle on kans vähän univelkaa kertynyt. onko muilla vastaavanlaista energisyyttä?

toukkikselle: ensinnäkin ihana nimi teidän tytöllä! Toiseksi karstasta. nlatäti neuvoi meitä harjaamaan päivittäin vauvan hiuksia vastakarvaan, että päänahka saa ilmaa ja karsta lähtee. meillä ei paljoa ole karstaa ollutkaan. muistan myös, että nlatäti puhui vauvaöljyn käytöstä, jos paljon karstaa. mulla on, hei, vähän huono muisti vieläkin. jos ei heti tarvitse ottaa nlatädin neuvoja käyttöön, jää vain aavistus mieleen siitä, mitä nlatäti sanoikaan. sen muistan kuitenkin, ettei shampoota tai saippuaa saa vauvalla käyttää. koitapa siis vauvaöljyllä ja vastakarvaan harjaamalla. Kiitos reikätyyny-vinkeistä Toukkikselle ja Fridalle!

Mulla on varmaan tuo Lenen kuvaaman kätilön kaltainen pääsiäiskäsi ollut synnytyksessä. anteeksi vaan.. mulla on tikit auki ja siksi kait vie aikaa. ja kummallisesti tosiaan kursittu.

kiitos jaipurille myötätunnosta! ja kiitos jaipurille nimistä. ihania nimiä! ernest voisi olla meidän pojan yksi nimi. ehdotin miehelle myös ephramia yhdeksi nimeksi, mutta mies ei kauheesti innostunut.

kurjaa oli lukea tutannan tökeröstä nlatädistä. kummallista, että kommentoi sun painoa. mä sain kans, niinkuin turpo-urpokin, n.16 kig raskausaikana painoa lisää ja mun terkkari oli tyytyväinen. en kans tajua tuota liikeseurantaa, jos vauva liikkuu kuin viipperä. mun piti tehdä sitä lopuksi siksi, ettei meidän vauveli oikein liikkunut.

nyt poitsu on hereillä. meen taas syöttämään

kanika ja poika 2vk 3pvää

näyttelyyn meno yhdessä voisi kiinnostaa muakin!

Vierailija
85/101 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä työpäivät alkaa mulla kokoajan venymään tänne iltaa kohti, kun pääsen kokoajan huonommin aamuisin ylös. Tänään tein ennätyksen, olin vasta puoli yksitoista töissä, josta tuli jo aika huono omatunto. No, täytyy olla salliva, kerrankos sitä vaan raskaana ollaan. Olenkin kyllä ottanut siitä kaiken ilon irti!

Lene, todellakin pelottava ja järkyttävä lenkkimatka! Vapisisin varmasti vieläkin...Luojan kiitos mitään ei sattunut fyysisesti.

Minulla oli yksi, ei kyllä ihan noin järkyttävä kohtaaminen kanssaihmisen kanssa, kun otin Ally McBealin tyylistä mallia ja näytin mieltäni Stockan ryysiksessä yhdelle (hullun näköiselle) miehelle, joka käveli väkisin päin. Hänpä suuttuikin reaktiostani niin että tönäisi ja sanoi jotain tosi rumaa. Pelästyin ihan valtavasti, Ally-urheus katosi saman tien.

Kerrankin voin kommentoida jotain vauva-kysymykseen, nimittäin muistan lukeneeni vauvalehdestä, ettei karstaa kannata lähteä rapsuttamaan, vaan juuri irroitella öljyn avulla. En sitten tiedä jos se ei reagoi siihen mitenkään, eikä tämä ole satavarma tieto.

Hyvä, kysynkin huomenna lääkärissä ovatko paikat kunnolla kiinni, ja jos, niin sitten nautiskelen huoleti kylpemisestä. Päädyimme Ruissalon kylpylään, siellä kuului olevan herkullinen gluteeniton aamupala. Se vaihtelee kauheasti, sillä yhdessä neljän tähden hotellissa oli vain pakasteleipää (aina sitä samaa joka paikassa), riisikakkuja ja keksejä (niihin kyllästyy kun on vain paria laatua olemassa), täällä toisessa oli vaikka mitä kakkuja ja riisipiirakoita jne. Huippukivaa vaihtaa maisemaa hetkeksi.

Ai niin, onneksi olkoon Susumi, onpa tapahtunut viime viikolla valtavasti sinulla! Tutanna, minulla ei ole onneksi pyydetty laskemaan liikkeitä, tulisin varmaan heikkohermoksi... Ja mäkin olen lihonut välilllä yli kilon viikossa, nyt yhteensä 7-8 kiloa, ja olen sentään sua jäljessä. Herkutellaan hyvillä mielin!

Jaipur 28+3

Vierailija
86/101 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin multa suljetaan nettiyhteys. Mies kuulema laittaa kohta koneen pakettiin, ja sitten en tiedäkään milloin pääsen lukemaan teidän juttuja. Muuttopäivä on siis huomenna, mutta mä nyt " lepäilen" tässä muuttotouhujen lomassa... Pitää kuulema levätä riittävästi ja ihan pieniä askareita saa tehdä, se on nla-tädin käsky :) Huomenna ajattelin, että olen kisujen kanssa täällä vanhassa kodissa niin pitkään kunnes uuteen kotiin on kaikki tavarat kannettu ettei tartte palella ja seisoskella kylmässä. Onneksi vanha sohva jää vielä hetkeksi tänne, että on sitten joku leposija. Verenpaine oli vähän korkealla tänään, kun kävin nlassa, muuten kaikki ok ja vauveli liikkui varsin vilkkaasti kun th kuunteli sydänääniä ja mittaili.

Tutannalle vielä siitä painosta: mulle on tullut 11 kg ja th oli sitä mieltä, että ei ainakaan ole liikaa ja itse oon ihan samaa mieltä. Eihän tässä ehdi enää paljoa tullakaan.

Aivan Karmiva tilanne sattunut sulle, Lene. Siis ihan pistää vihaksi tuollaiset hullut sekopäät!!! Miten kenellekään tulee edes mieleen lyödä toista ihmistä puhumattakaan raskaana olevaa naista. Yhdyn tohon Toukkiksen kommenttiin, että oisit kampittanut sen typeryksen. Tai tee niin ens kerralla, kun juoksee vastaan. Hitsi mitä hulluja tähän maailmaan mahtuu.

Susumille oikein paljon onnea rouviintumisen johdosta!

Nasumasu: muuten voisinkin kertoa kumpaa ultrassa on veikattu, muttei me kysytty. Mulla itselläni taitaa olla enemmän tyttöolo, mutta sehän ei nyt mitään kerro. Kavereiden mielestä (ne, jotka ovat saaneet poikia) mulla on ollut ihan poikamaha, samoin työkavereiden. Mutta sehän jää nähtäväksi.

Kaikille oikein mukavaa viikonloppua jo näin etukäteen!

Rudis 33+2

Vierailija
87/101 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenen tapausta piti vielä kommentoida. Hirveän kuuuloinen juttu!Kaikenlaisia sekopäitä sitä kulkee vapaana. Kauheeta, etttä joku kehtaa käydä raskaana olevaan naiseen fyysisesti käsiksi. Sillä miehellä viirasi kyllä tosi pahasti. Toivottavasti soitit siitä poliiseille. Tuollaiset tyypit pitäisi saada pois vapaasti kulkemasta!

Susumille toiset onnittelut jäi kirjoittamatta. Onneksi olkoon rouvalle! Teillä on ollut paljon ihania perhetapahtumia :)

omasta vauvelista vielä voisin kirjoittaa sen verran, että hän pitää nykyään myös vanhempiaan hereillä klo 1-3. En oikein tiedä, onko itku vatsavaivaa, nälkää vai seuranpuutetta. Eri öinä auttaa eri lääke. Ekana yönä rinta huvituttina toimi, viime yönä auttoi syöttö ja isän vatsan päällä makoilu. toivottavasti tänä yönä tuo yövalvominen jäisi pois...

vinkiksi odottajille, jatkona Fridan imetysliivi-kommenttiin: mun mies haki stokkalta kotisovitukseen 3 imetysliivit heti kotiutumisen jälkeen. en tiedä, saiko liivit kotiin sovitettavaksi vain stokkan kantiskortilla. myyjä oli sitä ehdottanut ja tuntui kyllä meikäläiseltä tosi hyvältä palvelulta :) mulle kävi kuten Fridalle: sairaalassa mukana olleet imetysliivit oli väärää kokoa. harmi muuten Frida, että sun liivien ympärys on mulle iso.

no niin, nyt menen kurkkaamaan taas vauvelia. mukavaa iltaa kaikille!

t.,Kanika ja poika 1vko 3 pvää

Vierailija
88/101 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

UUDESTA TYÖPAIKASTA! HIENO HOMMA!

T.,kANIKA

Vierailija
89/101 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tuoreelle Susumi-rouvalle! Perästä koitetaan tulla kun ehditään... ;)

Kävin tuossa illan mittaan äidin kanssa uimassa. Tai no en siinä paljon uinut varsinaisesti, kelluin ja löhösin hierontapisteissä, muutaman kierroksen uin rauhallisesti. Käytiin höyrysaunassakin. Oli ihanaa. :) :) :)

Supistuksia tuli muutama, mutta menivät ohi aika nopeasti.

Ja ihan kuin neuvolatätiä uhmatakseni ostin suklaapatukan ja limpparin! Tulkoon vaikka kuinka paljon painoa, itsehän sen kannan. Ei tuo vaaka minusta vielä liian paljon näytä.

Laitoin muuten sen liikeseurantakaavakkeen kaappiin. En usko että minun kannattaa niitä laskea ellei liikkeet huomattavasti vähene. Eiköhän meillä ole oikeus itse päättää onko se tarpeellista vai ei. Tuskin tuohonkaan hommaan ketään voidaan pakottaa.

Miehen kanssa makoiltiin iltapäivällä pari tuntia sängyssä puhellen vanhemmuudesta, sen herättämistä ajatuksista ja tunteista, odotuksista jne. Oli muuten hedelmällinen keskustelu!

Teidän kirjoituksenne luettuani mulla oli moneen asiaan sanottavaa, mutta lahopää kun olen, niin en kertakaikkiaan muista yhtään mitään...

Ehkä onkin parempi lähteä iltapalalle ja pehkuihin, uimahallireissu toi ihanan raukean olon joten unta ei varmaan tarvitse kauaa odotella.

Viikonloppua odotellen,

susanna 30+3

Vierailija
90/101 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaviesti.

Voisin ostaa Frida sinulta ne imetysliivit. Taisin juuri sovittaa mainitsemaasi merkkiä ja kokoa Lindeksillä.

Minulla oli paikat jo pehmentyneet kohdunsuulla... no ei kai sille mitään voi... kolmen viikon päästä uudelleen lääkäriin.

Kirsi29+3

Vierailija
91/101 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Hui Lene, olipa sinulla karsea kokemus! Kaikenlaisia hulluja sitä kulkeekin vapaalla jalalla. Tähänkö on nyt menty, kun mielenterveyden ongelmia ei tässä yhteiskunnassa enää välitetä hoitaa?!?

Tulin jokunen tunti sitten Kirkkonummelta vierailulta ja olo on mielettömän onnellinen. Sain ison pussillisen vauvanvaatteita sieltä lainaan. Serkun tyttö täyttää sunnuntaina vuoden, joten vaatteet ovat täydellisen kokoisia tuleviin vuodenaikoihin nähden. Todella nättejä ja ihania. Innostuin sitten vihdoin lajittelemaan vauvanvaatteet pinoihin. Noista kolme pienintä kokoa menee ensiksi pesuun, suuremmat sitten sitä mukaa kun niitä ruvetaan tarvitsemaan. Pitää olla muuten tarkkana noiden ulkomailta ostettujen kokojen kanssa. Siellä senttimetrit ovat varmaan lyhempiä kuin täällä Suomessa. ;)

Nyt nukkumaan, hyvää yötä!

terv.

Sukkula Astronautteineen

Vierailija
92/101 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, pitäisikö tehdä rikosilmoitus tuosta ukosta. Mutta minulla ei ole hänestä kuin tuntomerkit, eikä poliisi löytäisi häntä kuitenkaan. Saisin itse rikesakon koirien pitämisestä irti. Sen maksaisin kyllä mielelläni, jos olisi varmaa että ukko sitten löytyisi ja joutuisi vastuuseen teostaan. Kaiken lisäksi tapauksella ei ole silminnäkijöitä (pyörätiellä ei tosiaan ollut kulkijoita), joten voisihan ukko tehdä oman tarinansa vaikka millaiseksi. :-( Se olisi minun sanani hänen sanaansa vastaan tilanteessa, jossa en voi todistaa lyömistä tapahtuneen. Kukaan ei nähnyt eikä mitään vammaakaan (onneksi) syntynyt.

Ajattelin kyllä haastatella naapuruston koiranomistajia, varsinkin sellaisia, jotka ovat pitkään asuneet täällä. Ehkä joku tietää kuka se äijä on. Sehän on selvästi ihan hullu koiranvihaaja. Jos saan henkilöllisyyden selville, saatan hyvinkin mennä juttelemaan poliisille asiasta. Kieltämättä tänään on ollut turvaton olo koiria ulkoiluttaessa, kun ei keskipäivälläkään ole turvassa kotinurkillaan.

Tuntematon mies pahoinpiteli minut 16-vuotiaana. Tuon tapauksen johdosta harrastin itsepuolustusta enkä pelkäisi puolustautua tosi paikan tullen. Tässä tilassa viimeisillään raskaana se vain on täysin mahdotonta. Sitä on fyysisesti tosi heikoilla, ja vauvaa täytyy suojella. :-/ Kyllä me naiset joudutaan toisinaan kestämään kaikenlaista.

Tuo agressiivisuus liikenteessä on kanssa tosi pelottava juttu. Lahdentiellä näkee kanssa kaikenlaista. Usein ne on just noita kalliilla autoilla meneviä " tärkeitä" keski-ikäisiä miehiä, mutta kyllä mun takapuskurissa on roikkunut mm. kolmikymppinen nainen näyttäen keskaria, samoin kuin joku nuori jannu Datsunillaan. Enkä edes aja hitaasti, vaan yleensä hiukan yli rajoitusten, ettei kukaan roikkuisi takapuskurissa. Ongelmakuskit on just näitä " mun pitää päästä ohi" -tyyppejä, jotka menee sataaviittäkymppiä miltä kaistalta vaan, oli toisella sitten ohitustilanne menossa tai ei.

Nasumasu: siitä sitruunapannasta piti kysyä. Onko se pienelle vai isolle koiralle? Haluaisitko kenties myydä sen? Mulla on ollut vuokralla Aboistop-panta pienelle koiralle. Se pitäisi palauttaa piakkoin, ja olen kiinnostunut ostamaan oman pannan näille otuksille. Jos kiinnostuit, laita meiliä osoitteeseen synt1974@luukku.com

Vierailija
93/101 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaset vielä jatkuu ja halkoja saa kantaa sisälle.

Näyttää mukavalta auronkoiselta ilmalta jos ei katso lämpömittaria, -28.

LENE: Minulla on Aboistopin sittis isoille koirille, ei toiminut kaverin cockerilla joten en voi auttaa. Paljonkos muuten noissa pannoissa on vuokra? Ja kuuluko niihin täyttöaine?

Pieni tietokysymys viikonlopun kunniaksi:)

Miten vauvan vaipat liittyvät avaruuslentoon?

Oikean vastauksen saatte myöhemmin;)

Löytyykös joltakin nimikirja " Osma, Ronja, Vilmiina" ?

Minulla on tuosta se uudempi ja olisi kiva tietää mitä nimiä tuossa vanhassa on. Eli jos joku viitsisi listata H:lla ja T:llä alkavat nimet (selvityksiä ei tarvitse), niin kiitän kovasti.

Nyt pikku happihyppelylle. Mukavaa viikonloppua kaikille. Itsellänikin on " vapaa" viikonloppu kun en ilmoittanut koiria Turun näyttelyyn.

t.Nasu ja Touko 22+5

Vierailija
94/101 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjoitin iltapäivällä seuraavan viestin, mutta meidän neittyhteys pätkäisi joten talletin viestin Texteditiin:

Susumi: Onhan sulla Lansinoh-rasvaa rinnanpäihin? Se on ihan ehdoton rinannpäiden pelastaja. Lisäksi suosittelen lämpimästä rintakumeja. Mulla jäi niiden käyttö päälle, koska vauva saa kumin avulla paremman imemisotteen ja äidin ei tarvitse huutaa tuskasta kun toinen aloittaa imemisen.

Nyt on käyty Akateemisessa ja samalla ekna kerran ulkona sitten sairalasta kotiutumisen. JHyi helkkari kun siellä on kylmä! Toivottavasti lämpenisi ensi viikoksi että päääsisi ulkoilemaan tytön kanssa. Ostin Akateemisesta Dorothy Einonin Kehittyvä ja onnellinen lapsi -kirjan. Vaikuttaa hyvältä, siinä kerrotaan mitä 0-6-v. lapsi oppii missäkin iässä ja miten kehitystä voi tukea. Oli kyllä kallis mutta en ehtinyt jäädä vaiheilemaan kun pieni oli kokon ajan mielessä, jos sille olisi tullut nälkä.... Hyvin olivat miehen kanssa pärjäilleet kotona. Kokeilin sitä juoksemistakin, mutten kivaa mutta pissat tulee housuun :-( Täytyy jatkaa lantionpohjalihasharjoituksia ahkerasti.

Sitten tätä päivää:

Ensinnä hurjasti onnea tuoreelle rouvalle eli susumille! Hyvä ajoitus teillä :-) Meillä oli vähän samanlaiset suunnitelmat mutta oltiin liian saamattomia ja myöhästyttiin. Mujtta hetiihän sitä. Nyt on täytetty kaavake avioliiton esteiden tutkinnasta ja laitetaan se tänään postiin kunhan saadaan toinen todistaja allekirjoituksille.

Kirsi10: imetysliivit on sun! Miten haluat toimituksen, treffataanko/tuletko Annantalon näyttelyyn jos saadaan reissu järjestettyä/laitanko postiin?

Kanika: myös tuo vauvaenergia kuullostaa tutulta. Meillä on kaikki paikat erinomaisessa järjestyksessä ja pyykkikorit odottaa tyhjillään lisää pestävää, kone laulaa kaiken aikaa. Tänään ajattelin viedä petivaatteet ulos, täytyy tuosta pakkasesta nyt jotain hyötyä ottaa irti. Kurja juttu tuo sun eppari, toivottavasti se nyt lähtisi paranemaan.

Meillä kävi tänään th kotikäynnillä. Tytön paino on noussut jo reilusti yli syntymäpainon, olikohan se nyt 2920 tai 2930g (syntymäpaino 2835g, matalimmillaan laski 2650g:aan). Kohta ollaan yli kolmen kilon! Ja kehuja tuli taas. Nyt on hyvä mieli.

Jaaha, joskohan sitä sitten panisi toimeksi noiden petivaatteiden kanssa!

F & F 1 viikko 4 päivää

Vierailija
95/101 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt ja ytimekäs viesti tälläkertaa ;)

Nasumasu: ei saa pitää hullua uteliaisuudessa koko viikonloppua!! Mikä se vastaus on?!

Voisin tulla kans sinne näyttelyyn jos vain aikataulu mätsää

Ja sitten se tärkein eli kuva meidän rinsessasta löytyy http://www.kastetut.fi/kastetut/

Terkuin,

Satu ja Pinja

Vierailija
96/101 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Minä kävin siis eilen siellä lääkärissä ja se oli vähän huolissaan... minä kun luulin että näillä viikoilla 29+5 voi paikat olla jo vähän pehmentyneet... niin ei kuulemma olekaan hyvä juttu eikä normallia. Onko muilla ollut kohdunsuu pehmentynyt jo tässä vaiheessa? No ei kai se silti sitä tarkoita että vauva on syntymässä. Ei se vissii auta että jos on paikat pehmentyneet että yrittää pitää alapään supussa istumalihaksin... he h he

Ihan mielenkiinnosta mitä alaa sinä Beibi opskelet, olen ihan kade noista sinun opinnoista ja näytät voivan tehdä niitä vaikka vauva mukana... minä tähtään samaan...

Frida pistätkö sähköpostia kirsi04@hotmail.com niin sovitaan liiveistä.

Ihmettelen kyllä miten Tutannalle oli mainittu painosta. Minulla on noussut jo 8,5 kg tähän mennessä (la viikon myöhemmin) ja kukaan ei ole maininnut mitään.

Eilen illalla oli eka hikka mahassa... se ei ollutkaan kivaa, kun yritin nukkua niin tasainen hikotus kävi mahasta. Josta päättelin että vauva voisi olla oikein päin eli pää alaspäin kun hikka oli niin alhaalla.

Sain tänään esimieheltäni vastauksena omaan ilmoitukseeni (että olen sairaslomalla äitiysloman alkuun) että minulta otetaan minun ylennys (toisen yksikön veto) pois ja siirretään toiselle (ei väliaikaisesti vaan kokonaan pois) ja koska minulla ei ole omantoimen ohella tuota toista yksikköä niin myös rahakorvaus otetaan pois. No onneksi ennätin valmistella uuden yksikön budjetin ja nauttia että sain lisää alaisia /vastuuta jopa 4 kk. Toi yksikkö on aika iso ja haastava juttu ja olisin todella halunnut pitää sen itsellä siellä on henkilökuntaa 100 henkeä ja rahaa aika paljon kiinni. Ja koska se on uusi yksikkö niin kaikkea kivaa kehitettävää.... No olen sen verran jo kouliintunut tuossa että meinaan kyllä valittaa, mutta silti asia lähinnä vaan naurattaa.... ensin en saannut esimieheni paikkaa vaikka olin vastaanottavista hakijoita pätevin ja sopivin (mutta koska esimieheni tajusi kysyä että olenko raskaana) ja sitten ne vielä ottaa sekä ylennyksen pois toimenkuvasta että palkasta... ja vielä ennen äitiysloman alkua... No onneksi voi valittaa molemmista yhtä aikaa.... tuntuu vaan niin hassulta kun ei ikinä ennen ole käynnyt mitään vastaavaa...

No vauvanhuonetta on ihana sisustaa... taas on pyykkikone laulamassa.

Ja mies lupasi tulla ajoissa kotiin ja kun on viikonloppukin. Jaettiin miehen kanssa työt ja mies lupasi hommata pakastimen ja kaapit täyteen ruokaa ennen vauveliinuksen syntymää... ja hommata vaunut.

Onpas taas hyvä mieli!

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Kirsi 29+4

Vierailija
97/101 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tosiaan ollut vilkasta! Jee, kivaa, paljon lukemista vaikka en varmaan muista puoliakaan mitä ootte kirjoitelleet.

Frida, juu, sain sairaalasta lähtiessä mukaan Lansinohia, mutta mun mielestä sen laittaminenkin sattuu kun se on niin tahmaista. Olen nyt laittanut ihan Bevitaa. Ja rintakumitkin on käytössä. Taisi vaan käydä niin, kun tytöllä oli imemistekniikka (ja minulla imettämistekniikka) hakusessa ekat päivät, niin ehti lupsutella rinnanpäät rikki, ja kun mulla ne ovat tosi herkät muutenkin niin kestää varmaan vähän aikaa parantua. Tänään ajattelin vain pumpata maidon ja antaa noiden parantua. Niin se fysioterapia siellä sairaalassa oli hyvä, pitäisi tosiaan treenata lantionpohjalihaksia, sellaisia " kauhutarinoita" fysioterapeutti kertoili.

Kiitos muuten kaikille rouviintumisonnitteluista! Pieni jännitysmomentti oli ehditäänkö naimisiin ennen vauvan syntymää. :)

Ai niin, aiemmin puhuttiin sairaalakassista. Mulla jäi melkein kaikki tavarat käyttämättä, olisin selvinnyt neuvolakortilla, hammasharjalla ja -tahnalla, perusvoiteella (kasvoihin) ja huulirasvalla. Oikeasti mitään muuta siellä ei olisi tarvinnut, kun turvakaukalon ja kotiinpaluuvaatteet mulle ja vauvalle toi mies.

Kirsillähän on ihme meininkiä työpaikalla. Miten ylennyksen voi ottaa noin vain pois...? :O Teillä tuntuu olevan aikamoista tappelua kaikki työpaikalla. Koita nyt levätä vaan kun pehmenemistä on jo ollut.

Toukkiksen tummatukkainen Pinja on tosi suloinen!! :)

Hyi mikä ilma, ei edes viitti ulos lähteä käymään kun tuiskuttaa ja on liikaa pakkasta. Toivottavasti ensi viikolla vähän lämpenee.

Kanika puhui energisyydestä, juu, täällä podetaan kanssa ihme energiatautia, vaikka pitäisi väsyttää noiden muutaman tunnin yöunien kanssa. Koko ajan pitäisi puuhata jotain. Kohta ajattelin tosin mennä lötköttämään vähäksi aikaa. Telkkarista on muuten tullut täysi vieroitus, ei meinaa jaksaa katsoa. Hyvä vaan. :)

Mutta oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

susumi

Vierailija
98/101 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja miksei muillekkin...

Kokeileppa kaali-hoitoa kipeisiin rinnanpäihin! Mulla meni nännit ihan avohaavoille ja itku pääsi rintakumillakin kunnes löysin vinkin kaalin lehdistä.

Eli jääkaappikylmästä, raakasta kaalesta otat lehden ja vaikka kaulimella rikot pinnan. Annat olla n. 3 tuntia rintaa vasten ja uusit tarpeen mukaan. Mie ehdin käyttää 2 lehteä ja sitten saatiin heittää rintakumetkin pois. Suosittelen!

Toukkis

Vierailija
99/101 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olette taas ehtineet kirjoitella - kiva kun on vilkasta!

Radio 1 klo 17.30 Kyllä kansa muistaa - ohjelmassa aiheena imettäminen, tästä linkistä http://www.yleradio1.fi/yhteiskunta/id3929.shtml lisää tietoa jos kiinnostaa.

Onnittelut Susumille naimisiinmenon johdosta, ja Toukkis; ihana tyttö ja ihana nimi! Kiva kun laitoit linkin kuvaan.

Kirsi10 - tosi ikävän ja oudon kuuloista tuo työpaikkasi toiminta. En kyllä ole aikaisemmin vastaavasta kuullut. Tsemppiä valitusten tekoon!

Sinne Annantalon näyttelyyn olisi siis tähän mennessä kiinnostuneita tulijoita itseni lisäksi, Frida, Toukkis ja Kanika - vai unohdinko jonkun? Näyttely on siis nähtävillä 5.2. saakka, olisiko vielä muita kiinnostuneita vai mietitäänkö aikataulua tällä porukalla?

Toivottavasti tuo pakkanen lauhtuu ensi viikolla - olisi mukavaa päästä vähän liikenteeseen.

Sonja

Vierailija
100/101 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosiaan paljon viestejä :) Luin niitä pitkin päivää, mutta tyttö ei halunnut olla missään muualla kuin sylissä ja yhdellä kädellä on hankala kirjoittaa. Mies ottaa usein kannettavan töihin ja mulle jää tämä pöytäkone. Nyt on taas miehen vuoro pitää neitoa sylissään.

Susumille oikein lämpöiset onnittelut avioliitosta :)

Toukkis: Tosiaan ihana kuva teidän Pinjasta!

Pakkanen saisi tosiaan hellittää, jotta pääsisi ulkoilemaan. Laitan sulle Sonja viestiä lähiaikoina, jos tapaamme Kuusijärvellä tai muualla lähimaisemissa.

Katja ja joulutyttö