*** 30+ ESIKOT VIIKOLLA 3 ***
Kommentit (101)
On siinä vaan aina samanlainen työ pitkästä aikaa käydä viestejä läpi, etten puoliakaan asioista muista. Sitäpaitsi aina välillä olen ehtinyt lukea osan viesteistä, ja AJATELLUT vastata niihin, niin tuntuu siltä, että jotkut asiat on jo kertaalleen kirjoittanut :)
Mutta nimistä piti ainakin kommentoimani.
Vaikka vielä on ehkä aavistuksen aikaista omalle nimeä päättää, niin nimiä on silti todella ihana katsella ja mietiskellä.
Itsekin olen huomannut, että kaikkein suosituimmissa nimissä on omasta mielestäni aivan ihania nimiä, ja tietenkään omalle lapselle ei haluaisi samaa niemä kuin " kaikilla" . Olen kuitenkin miettinyt, että koska nykyään nimiä annetaan laajemmalla skaalalla kuin ennen, niin niitä suosituimpiakaan ei siis ole yhtä paljoa kuin kaikkein yleisimpiä nimiä 70-luvulla. Siksi voisin ihan hyvin miettiäkin nimeä suosituimpien listalta, mutta täytyy nyt katsoa, sillä vähän uumoilen, että tulemme miehen kanssa olemaan hieman eri linjoilla nimen suhteen...
Niin ja aivan loistavia nimiä Jaipur olit löytänyt! Jokseenkin lennoikaita osa.
Tutanna, ikävää että terkkarikokemuksesi oli alkuun noin kurja, toivottavasti tapaamisenne jatkossa ovat parempihenkisiä.
Itsekin pelkään kovasti, että neuvolantätini ei ole mukava, vaikken ole häntä vielä tavannutkaan. Ehdin vasta soittaa itselleni aikaa, ja omalta terkkariltani vastasi hänen flunssansa johdosta vain vastaaja, jonka kuvittelin kuulostavan ehkä aavistuksen tympääntyneeltä (voi toki johtua myös flunssaisesta äänestä...). Soitin sitten toiselle terkkarille, joka teki aikavarauksen ja kuulosti aivan älyttömän mukavalle. Hyvä etten kysäissyt, että mikäs sen osoitteen pitäisi olla, että saisi käydä hänen luonaan. Mies vähän naureskeli, että olisihan sekin tietty peruste muutolle...
Eka neuvolakäynti on vasta ens viikolla, ja neurootikkona olen jo ehtinyt kuvitella ties mitä kauheuksia ennen sitä. Lähinnä pelkään tajuttomasti, ettei siellä olisikaan ketään kasvamassa, vaan olisin jotenkin onnistunut kuvittelemaan koko jutun. Siksi en meinannut uskaltaa laittaa nimeänikään listaan, mutta lisäsin sen sitten kuitenkin tuonne äärettömän kauas. Vaikka kaipa se aika siitä rupeaa hieman nopeammin kulkemaan, kun saan jollain rauhoitettua mieltäni.
Mutta nyt alkaa höpinät tältä iltaa riittää,
kaunista viikonjatkoa taas kaikille!
Ulviina 7+3
Seireeni@
la 19.9.2005
Poika s. 16.9.2005 Naistenklinikka
paino: 3885g pituus: 51 cm pipo: 33
Beibi0905
la 30.9 Naistenklinikka
Tyttö s 13.10.2005 Naistenklinikka
paino: 3844g pituus: 49cm pipo: 34cm
SoleMio
la 10.10.2005
Poika s. 25.10.2005
Paino: 3562 g pituus: 53 cm
Mari@lokavaavi
la 10.10.2005
Tyttö s. 7.10.2005
annam75
la 2.11.2005
Poika s. 11.11.2005
Paino: 3760 g pituus: 53 cm
Cindi ja Hgin Naistenklinikka
la 06.11.2005
Tyttö s. 3.11.2005
Paino: 2760 g pituus: 48 cm pipo: 33 cm
Toukkis73 KOS
la 10.11.2005
Tyttö s. 13.11.2005
Paino: 3610 g pituus: 51 cm
SnowApple KOS
la 14.12.2005
Tyttö s. 25.12.2005
Paino 3575 g, pituus 52 cm, pipo 36 cm
Swheatie KOS
la 26.12.2005
tyttö s.20.12.2005 suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi
paino 3720g ja pituus 50cm. pipo taisi olla34cm
Kanika, NKL
la 31.12.2005
Poika s. 2.1.2006
Paino 4049g, pituus 53cm, pipo 35 cm
Turpo-Urpo KOS ja Haikaranpesä
la 4.1.2006
tyttö s. 5.1.2006
paino 3536g, pituus 48 cm, pipo 33 cm
Frida75, NKL
la 14.1.2006
tyttö s. 9.1.2006
paino 2835g, pituus 47 cm, pipo 35,5 cm
susumi, NKL
la 15.1.2006
Lene74
la 25.1.2006 Naistenklinikka
Olivera
la 29.1.2006, Naistenklinikka
Suiza
la 29.1.2006 , Kättäri (KOS)
Modesty68, Kättäri
la 2.2.2006
RouvaSukkula, KOS & Haikaranpesä
la 3.2.2006
Ruddycat, Tays
la 7.3.2006
Tutanna PKKS
la 27.3.2006
Callistrate, NKL
la 27.3.2006
Kirsi10, HYS
la 3.4.2006
Jaipur, NKL
la 10.4.2006
Nasumasu74
la 21.5.2006
Ulviina
la 3.9.2006
susumi: Onnittelut vielä tytön johdosta! :)
Jaipur: onnea miehellesi uuteen työhön! Se on hieno tunne ja iso asia, kun hakujen ja pitkän työhönottoprosessin jälkeen saa sen haluamansa paikan. Kyselit hotelleista Turussa. Olen käynyt siellä työmatkoilla. Lähinnä olen yöpynyt uudessa Scandic Hotel Plazassa ihan torin reunalla eli ydinkeskustassa. Tuo Hotelli Caribia (kylpylä) on varmastikin yksi Suomen hienoimmista kylpylöistä. Sielläkin voi yöpyä, mutta kannattaa tarkastaa, olisiko heillä jotain hyviä tarjouspaketteja. Hinnat ovat muuten kovat - toisaalta pääseehän siinä sitten kylpemään ilmaiseksi. Itse olen yöpynyt työmatkoillakin joskus siellä, sillä saan sinne edullisen tarjouksen liiton jäsenkortilla. Hyvänä puolena on helppo pysäköinti, sillä Caribia on ehkä viitisen kilometriä ydinkeskustasta. Caribiassa on muuten kaikkia ihania kylpyläpalveluita kasvohoidoista hierontaan... :)
Kanika: Pikaista paranemista täältäkin! Yhdelle läheiselle oli vastikään meinattu Jorvissa ommella tikit vain yhdellä solmulla, mutta viime hetkellä oli vanhempi kätilö tullut korjaamaan harjoittelijan työtä ja kommentoinut, että pitäisi aina tehdä tuplasolmut. Tämän tutun kätilöäiti oli ihan järkyttynyt kun kuuli asiasta, kuulemma tekee itse kolminkertaiset solmut että varmasti pitää. Eli kyllä sitä voi huono ompelijakin sattua kohdalle. :-( Toivottavasti haava lähtee paranemaan itsestään eikä uutta operaatiota tarvittaisi.
Tutanna: suosittelen pienen romantiikan luomista hääyön yhteyteen! Kyllä tuo hääpäivä on jäänyt mieleen yhtenä elämän hienoimpana päivänä tähän asti. Vaikka häitä viettäisi pienemmällä kaavalla, suosittelen vähän juhlistamaan - vaikka sitten ihan kahdestaan hotellin sviitissä ja hyvällä illallisella. Se kannattaa! Tuntuu muuten kohtuuttomalta tuo liikeseuranta teidän neuvolassa. Meillä ei ole pakotettu siihen ollenkaan, on vain kysytty, liikkuuko vauva paljon, ja kun olen sanonut joo, niin asia on jätetty siihen.
Omaa napaa: olen nukkunut koko päivän neuvolassakäyntiä lukuunottamatta. Välillä väsyttää ihan sikana ja välillä uni ei tule millään. Nukun aina kun nukuttaa, vaikkapa valoisaan aikaankin - niin se täytyy sitten varmaan yrittää sen vauvankin kanssa.
Mulla on muuten käynnissä koirien koulutus hiljaiseksi sitruunapannan avulla. Mulla alkoi mennä hermot vanhemman koiran huutamiseen sisällä ja nuoremman ulkona. Sheltti on tosi haukkuherkkä rotu! Tarvin vain yhden pannan: se on sisällä vanhalla koiralla ja ulkona nuoremmalla. :) On muuten toiminut! Tuo meidän koko elämänsä toisille koirille järjettömästi räkyttänyt pikkukaveri on nykyään ihan hiljaa vaikka sen nemesis, naapurin musta chihuahua menisi vierestä haukkuen ohi. Aivan loistavaa. Nyt se ei myöskään itse räkyttämällä provosoi kilttejä muita koiria haukkumaan, ja on jopa päässyt tutustumaan uusiin kavereihin (narttukoiriin, joille se on aiemmin räkyttänyt pelkoaan). Tämä hiljaisuuskoulutus tuli tarpeeseen, sillä en tosiaan olisi jaksanut, jos vauva heräisi aina koiran haukkuun, oltiin sitten ulkona tai sisällä.
Lene rv 39+0
Kiva oli lukea Susumin synnytyskertomus... ja seuraavaa sitten taas odotellaan, katotaan tosiaan kumpi ehtii ensin Lene vai Olivera :)
Frida: hienoa kun kerrot noista fiiliksistä, siis ihan kaikista, varmaan helpottaa sua itseäsikin ja sitten tiedetään me muutkin vähän mitä voi olla odotettavissa. Tuskinpa se nyt sitä vaaleanpunaista arkea se alku olekaan, vaikka kuinka sitä on odottanut ja toivonut ja käynyt hoitoja läpi. Että vaikka kaikki olisikin niin hyvin kuin olla ja voi niin silti se baby-blues voi iskeä. Onneksi näistä asioista puhutaan nykyisin.
Jaipurko se kyseli Turun hotelleista? Itse olen ollut muutamassa yötä ja Hambuger Börs oli mun mielestä hyvä (muutkin ihan jees, että yönsä nukkuu...) Mutta jos sinne kylpylää, siis Karibiaan, suuntaatte niin kannattaisikohan olla siellä yötä samalla? Siellä en ole kyllä koskaan itse käynyt. Itse odotan jo innolla pääsyä omaan kotikylpylään eli poreammeeseen- pitäis käydä ostamassa jotain ihania tuoksujuttuja sitä varten. Tietääkö joku millaiset suositukset ovat noiden kylpylöiden /uimahallien suhteen? Miten pitkään saa käydä uimassa? Omassa ammeessa varmaan pidempäänkin, kun siellä on vaan omat bakteerit?
Tutanna, onneksi mielesi on jo virkeämpi. Ehkä sillä th:lla oli vaan huono päivä niinkuin joku jo totesi. Tosin että on kyllä valinnut sellaisen alan, jossa ei saisi olla tympeä tai epäkohtelias. Me raskaana olevat / tuoreet äidit ollaan niin kovin herkkiä. Mulla onneksi oli eka tapaaminen uuden th:n kanssa ihan miellyttävä kokemus. Tämä jopa pystyi tunnustelemalla tietämään missä on vauvan jalat, peppu ja selkä! Mikä ihmetytti minua kovin, mutta toisaalta siitä jäi luottavainen mieli. Mutta ovatko kaikki tarkkailleet liikkeitä päivittäin? Siitä ei mulle ole kyllä puhuttu yhtään mitään... pitää kysyä kun menen huomenna nlaan.
Vielä nimistä: toi Eedla on IHANA! Mahtavaa, että joku jaksaa tännekin niitä kirjoitella, Jaipurille kiitokset :)
-Rudis 33+1
ja vielä kerran onnittelut Susumille. Kiva kun jaksoit jo kertoa kokemuksesta, aika rivakka oli sinunkin synnytyksesi. Voimia sinne kotiin ja koeta kuitenkin nukkua, ettei tolkuttomasti velkaa pääse tulemaan. Varmaan tuo maidonnousun yhteyteen tuleva hormonimyrsky pistää useimmat meistä itkeskelemään synnytyksen jälkeen, välillä ihan syyttä suottakin. Alkuvaiheen juttuja vaan useimmille onneksi.
Minä täällä pelkään, että virun synnärillä pari päivää, kuten äitini oli minua saadessaan joutunut olemaan... nyt kun tiedän, että tämä tilannekin on ihan epäkypsä (kohdusuuta 3cm jäljellä ja vauva ylhäällä...). No se on sitten sen ajan murhe, täytyy lähettää mies sitten välillä kotiin jos urakka menee pitkäksi.
Sain tänään kirjastosta sen ' Synnytä rentoutuneena' CD:n, täytyy siis huomenna ruveta harjoittelemaan rentoutumista. Huomenna tulee myös kaveri kylään pikku poikansa kanssa (5 kuukautinen).
Aika ikävän kuuloinen th Tutanna ja omituiset liikelaskennat, jos sen suhteen ei ole mitään ongelmia ollut...? Mulla oma th on vähän liiankin empaattinen -tuntuu välillä melkoiselta lässytykseltä, mutta ei varmaan pitäisi siitä valittaa. Parempi näin päin.
Olipas nimilista Jaipur :o) Aika erikoisia nimiä nykyaikaan, ei varmasti tule heti vastaan. Muutama ihan nättikin.
Mitähän muuta mun piti kommentoida... Lene, ostitko ne pannat vai vuokrasitko? ihan hyvä idea saada niitä hiljaisemmiksi. Mun pitäisi ostaa koirille valjaat, olisivat paremmat sen jakajan kanssa. Treenattiin vaunukävelyä viikonloppuna taas ja ihan hyvin menee. Nyt ei viitsi lähteä tuone tolkuttomaan kylmään viimaan paleltumaan varmaan muutamaan päivään.
Olivera 38+3
reilu viikko onkin jo vierähtänyt kotona tytön ja miehen kanssa...
Täällä elämä normalisoituu pikkuhiljaa ja omat voimat ja olo paranee päivä päivältä... Tuosta baby-bluesista kommentoisin, että se on varmasti hyvinkin yleistä ja herkimmillään kai äidit on n. 2 vkoa synnytyksestä. Itselläni oli ihan selvästi oireita, joita tietysti vahvisti tuo teho-osasto hässäkkä. Viime viikolla oli itkut vielä tosi herkässä, mutta nyt on alkanut mieli tasaantua.
Huomenna mennään tytön kanssa neuvolaan, kiva nähdä miten paino on noussut viikossa. Ainakin parissa päivässä on poskiin tullut lisää pyöreyttä. Ihanaa on seurata miten jo viikossa tulee muutoksia, lisää ilmeitä ja ääntelyitä ja katsekin on terävämpi jo... ja se vauvan TUOKSU, se on niiiin IHANA!!
Itselläni onkin perjantaina kontrollikäyntejä HUS:ssa, varmistetaan että kurkku paranee niinkuin pitää ja että elimistön kaikki arvot alkavat palautua normaalilukemiin. Olen aika hyvin saanut eri osastoilta itseäni ja tyttöä koskevat epikriisit ja vielä saan myös Meikun teholta omat tiedot. Itselleni on tärkeää, että saan käytyä tapahtumat läpi ja jäsenneltyä ne kunnolla.
Vielä YHTEISESTI ONNITTELUT VIIMEKSI VAUVAN saaneille, pitää taas käydä lukemassa tarkemmin aiempien päivien kirjoituksia...
Muutamana päivänä ehdittin jo käydä tytön kanssa vähän ulkoilemassakin, mutta nyt joutuu taas odottelemaan kelien lauhtumista...
Mukavaa viikon jatkoa, yritän huomenna ehtiä kirjoittamaan taas muutaman rivin ainakin...
Suiza ja " Kuikkis" -tyttö
vielä tuon listan...
Seireeni@
la 19.9.2005
Poika s. 16.9.2005 Naistenklinikka
paino: 3885g pituus: 51 cm pipo: 33
Beibi0905
la 30.9 Naistenklinikka
Tyttö s 13.10.2005 Naistenklinikka
paino: 3844g pituus: 49cm pipo: 34cm
SoleMio
la 10.10.2005
Poika s. 25.10.2005
Paino: 3562 g pituus: 53 cm
Mari@lokavaavi
la 10.10.2005
Tyttö s. 7.10.2005
annam75
la 2.11.2005
Poika s. 11.11.2005
Paino: 3760 g pituus: 53 cm
Cindi ja Hgin Naistenklinikka
la 06.11.2005
Tyttö s. 3.11.2005
Paino: 2760 g pituus: 48 cm pipo: 33 cm
Toukkis73 KOS
la 10.11.2005
Tyttö s. 13.11.2005
Paino: 3610 g pituus: 51 cm
SnowApple KOS
la 14.12.2005
Tyttö s. 25.12.2005
Paino 3575 g, pituus 52 cm, pipo 36 cm
Swheatie KOS
la 26.12.2005
tyttö s.20.12.2005 suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi
paino 3720g ja pituus 50cm. pipo taisi olla34cm
Suiza,la 29.1.2006 (KOS)
Tyttö s. 30.12.2005, NKL (hätäsektio)
Paino 2640g , pituus 48,5 cm
Kanika, NKL
la 31.12.2005
Poika s. 2.1.2006
Paino 4049g, pituus 53cm, pipo 35 cm
Turpo-Urpo KOS ja Haikaranpesä
la 4.1.2006
tyttö s. 5.1.2006
paino 3536g, pituus 48 cm, pipo 33 cm
Frida75, NKL
la 14.1.2006
tyttö s. 9.1.2006
paino 2835g, pituus 47 cm, pipo 35,5 cm
susumi, NKL
la 15.1.2006
Lene74
la 25.1.2006 Naistenklinikka
Olivera
la 29.1.2006, Naistenklinikka
Modesty68, Kättäri
la 2.2.2006
RouvaSukkula, KOS & Haikaranpesä
la 3.2.2006
Ruddycat, Tays
la 7.3.2006
Tutanna PKKS
la 27.3.2006
Callistrate, NKL
la 27.3.2006
Kirsi10, HYS
la 3.4.2006
Jaipur, NKL
la 10.4.2006
Nasumasu74
la 21.5.2006
Ulviina
la 3.9.2006
Ihana aurikoinen aamu ulkona.
Minulle soitettiin jo toistamiseen että lääkäriaikani on peruttu kun lääkäri on sairas (sama tapahtui toiselle lääkärille jo maantaina). Onneksi pääsin jonon ohi ja sain iltapäiväksi lääkäriajan. Kyllä on raskaana olevana helpoa (vaikka hammaslääkäriin ei pääsekään jonon ohi ja jonoa on vuosi).
Nyt on kyllä hyvä fiilis. Eilen illalla kyllä mahaa taas supisteli niin että mietin että pitääkö tässä ruveta laskemaan supisteluja... no ei sentään vaikka mielessä kävikin... maha supisteli ekakertaa niin että se jotenkin aaltoili ja supistukset tunsi että milloin ne alkoi ja milloin loppui. Ennen minulla on supistanut niin että tunnen vaan kun maha on pallona ja se alkaa ajanmittaa olemaan ' ei kivaa' ja kun ne supistukset on kestäneet sitä 15 minuttiia ja koko illan ja yön... niin ei kivaa.
Toisaalta koko eilisen illan ' erkki' jumppasi niin ahkerasti että en ollut kyllä huolissaan. Minulla on varmaan vaan supisteleva kohtu.
Onko muilla kuorsausongelmaa. Minä olen siis kuorsannut jo kaksi kuukautta. Ennen kuorstaisin kerran vuodessa, ja hillitysti. Nyt kuorsaan aina ja ääni on kuin isolla norsulla. Herään itsekin siihen, että kuka täällä kuorsaa. Meillä mies joko tökkii minua koko yön että olisin kuorsaamatta tai sitten minä hermostun kun en saa nukuttua kun toinen tökkii ja jompi kumpi menee vierashuoneeseen tai vähintään kääntää pään jalkopäähän.... Loppuukohan kuorsaus kun vauveliinus syntyy... kokemusta? (onneksi ' erkki' on tottunut jo kuorsaukseen kun minähän olen koko ajan kuorsannut kun sille on vauvakirjan mukaan kehittynyt kuulo... h eheh)
Miehen äiti alkaa vähitellen lämmetä vauvalle. Kun mies kertoi aikaa sitten että meille tulee vauva niin hänen äitinsä ei edes onnitellut... että siitä lähdettiin... nyt kyselee jo jopa minun ja ' erkin' vointeja ja eilen tuli tuliaiseina miehen mukana ihana Marimekon raitabody... aikas kiva.
Aloin laittaa vauvan vaateita kaappiin ja tajusin että ei ne mahdu sinne mitenkään. Pakko hommata isompi lipasto... ihana kun alkaa olla tavarat kasassa. Älkää muut huolestuko minulla on todellakin ollut tätä ylimääriäistä aikaa... joskus päätin että ennen joulua en hommaa mitään vauvakamaa... enpä, kaikki tavarat löytyi jo ennen joulua pestynä. Kiitos Beibin listan. Joskus päätin myös että en ala hössöttää vauvasta... enpä, mietin jo koirien kanssa ääneen vauvalle sopivia nimiä... että kuka on hurahtanut? (ja mies raasu; soitin eilen sille töihinkin niinkin tärkeän asia kun että vauva vaatteet eivät mahdu kaappiin... mies mietti että voisiko sen asian pohtia myöhemmin... he heh)
Ihana lukea Fridan juttuja vauveliinuksesta.
Pitäsköhän ihan reväyttää ja lähteä jo ennen lääkäriä syömään keskustaan... taidan tehdä sen.
Hikkaa odottellessa,
Kirsi 29+3
Piti tulla kertomaan niinkin tärkeä asia, että laskettuani niitä liikkeitä/liikesarjoja eilen 15 minuuttia lopetin homman siihen. Kasassa oli siinä vaiheessa 43 merkintää paperissa. Sama tahti jatkui vielä puolitoista tuntia, joten totesin että vauvalla on varmaan kaikki hyvin enkä jatkanut laskemista. ;)
Siinä paperissa muuten oli seuraavanlaiset ohjeet:
1) vkolta 34 alkaen lasketaan kahtena iltana viikossa
2) vkolta 37 alksen joka ilta
3) jos lapsi liikkuu paljon, ei koko tuntia tarvitse laskea, merkitään paperiin laskemiseen käytetty aika
Miksihän terkka antoi tuon homman mulle jo nyt, miksi joka ilta, miksi koko tunti...? En kyllä aio sen ohjeita noudattaa, vaan silmät kirkkaina sanon vaan toimineeni paperin ohjeiden mukaan!
Jeps, eipä muuta tällä erää, uppoudun tutkimaan kylpyläesitteitä...
susanna 30+3
Olipa aamu... Viime yönä tyttö täysin tavoilleen (ihan kuin alle neliviikkoisella olisi kovastikin tapoja ;) ) poikkeuksellisesti huusi suoraa huutoa yhden ja kahden välillä, älisi sitten unissaan ja söi tosi tiheään pulautellen ahkerasti. Nyt neito sitten nukkuu rankan yön jälkeen kolmatta tuntia :) Minulla itselläni vaan on silmät ristissä: Väsyttää, mutta en osaa nukkua tähän aikaan. Lisäksi sitten uudesta taloyhtiöstämme oli mennyt sekä netti/tv-kaapeli että lämpöputki rikki. Aamulla patterit olivat aivan kylmänä. Laitoin tytön nukkumaan makuupussiin, joka on lämmin ja hyvinhän tuo uni tuntuu maittavan. Nyt kaikki toimii taas, joten huoltoyhtiön miehet ovat ripeitä ja reippaita.
Frida, Susumi, Suiza ja muut tuoreet äidit: Tuo Baby blues on kummallinen ilmiö. Minulla se oli vahvimmillaan vauvan kaksiviikkoispäivään saakka ja nyt oloni on helpottunut. Itku saattaa silti tulla illalla tai yöllä, jos neidolla on mahavaivoja, joita en osaa helpottaa. Onneksi miehenikin jaksaa valvoa yöaikaan ja pitää tyttöstä sylissään. On myös totta, että muutto tänne pääkaupunkiseudulle ahdistaa hieman ja jos vaan olisi mahdollista, muuttaisin heti takaisin Joensuuhun. No, toki tälläkin alueella on puolensa ja ainakin minulle 30+ esikoilla on tosi iso merkitys! Tämän palstan kautta olen, ainakin tapaamisissa ja sähköpostein, tutustunut muutamiin tosi ihaniin ihmisiin, joten kiitos kaikille :) Kyllä oma olokin aina helpottaa, kun voi lukea toisten kommentteja kaikenlaisista asioista.
Jaipurin postittama nimilista on kiinnostava.
Olivera: Yksi tuttuni kertoi oman kohdunsuun tilanteensa olleen täysin epäkypsä vielä lasketun ajan jälkeen. Hänen synnytyksensä oli käynnistetty ja tämä kaverini oli pelännyt tosi paljon. Vaan vauva olikin syntynyt helposti muutamassa tunnissa!
Tutanna: Jos vauvasi liikkuu hyvin, niin ehkei sitä neuvolan ohjeistamaa liikelaskentaa tarvitse tehdä niin ahkeraan. Olipa sinulla tosiaan ollut kummallinen th... Ihan näin entisenä joensuulaisena kiinnostaisi tietää, kuka on kyseessä. Mutta ihmisten oikeat nimet eivät kuulu tänne ja hyvä niin :)
Jotain muutakin piti kommentoida, mutta tyttö alkaa elehtiä siihen malliin, että pian on vaipanvaihto ja imetystuokio paikallaan.
Mukavaa pakkaspäivää!
Katja ja joulutyttö
Huomenta,
Olin tänäaamuna neuvolassa ja tällä kertaa Astris oli hereillä sydänääniä kuunnellessa. Taisi herätä kun kopeloitiin niin masun päältä, että missäsä asennossa hän siellä nyt oikein on. Sydämensyke vaihteli sitten 135 ja 155 välillä tiheästi. Sf-mitta taisi olla siinä 34cm ja terkka totesi, että turha enää ottaa sitä hg:täkään, kun se on se mikä on ja selvästi raudan syöminen on sitä hiukkasen kohottanut (alimmasta 106 arvosta jopa 117 asti!!!). Muutenkin höpöttelin tosi vapautuneesti ja vauhdilla kaikenlaisia vauvelijuttuja, kun mies ei nyt ollut mukana, hehe.
Olen nyt leskenä muutaman päivä, kun mies lähti työmatkalle Ranskaan. Palailee huomenna, mutta joutuu lähtemään jo sunnuntai-iltana tass liikkeelle, Saksaan tällä kertaa. Tuo reissu on onneksi vain yhden yön keikka, joten tulee kotiin maanantaina. Sanoin kyllä, että nyt saa sitten pysyä isyysloman loppuun saakka Suomessa. Tosin vauveli on yhäkin kovin korkealla (ja kylkiluut vain meikäläisellä heiluvat kun toinen pyörittää pyllyään), joten tuskin hän on sieltä ihan heti tulossa. Jännää ajatella, että viimeistään 4 viikon kulutua pitäisi se nyytti olla jo sylissä!
Hauskaa pakkas-torstaita kaikille. Itse lähden nyt Kirkkonummelle serkun perheen luo kyläilemään. Saan serkun vaimolta kantoliinan ja jotain muuta vauvakamaa lainaan, kun siellä nuorin on nyt vuoden vanha.
Terkkusin,
RouvaSukkula & Astronautti (37+6)
Tulin kertomaan hti tänne, mitä äsken koirien kanssa ulkoillessa tapahtui. :-(
Mulla oli koirat irti kävelytiellä. Ulkona oli tosi vähän ulkoilijoita varmaankin pakkasen takia, joten uskalsin laskea koirat vapaaksi. Nehän ei tee kenellekään mitään, mutta en yleensä pidä niitä irti, kun jotkut ihmiset pelkää koiria.
No, olin jo palailemassa kotiin päin, kun näin kaukaa tulevan juoksijan. Juoksijat suhtautuvat irti oleviin koiriin huonosti (voin ymmärtää miksi), joten otin nuoremman koiran viereeni istumaan komennolla. Vanha koira ei piittaa kenestäkään, edes juoksijoista, vaan oli kaukana tiestä puskassa haistelemassa jotain. Ukko alkoi huutaa jo kaukaa:" ON SULLA S****NAN PITKÄ LIEKA KUN KOIRA ON TUOLLA ASTI!" Lähemmäksi tultuaan hän huomasi vieressäni kiltisti istuvan nuoremman koiran, ja jatkoi huutoa:" JA TOINENKIN VIELÄ IRTI, PER***E! KAKSI KOIRAA IRTI!"
Tässä vaiheessa ukko oli jo kohdallani, nosti kätensä ja LÖI minua ohi juostessaan kylkeen. En ehtinyt reagoida mitenkään, sanoin vain" Hei, älä lyö!"
Nämä " kauheat, irti olevat hurttani" eivät edes tässä vaiheessa hermostuneet ukkoon, vaikka vanhempi koira huomasi kyllä tilanteessa jotain epätavallista ja juoksi hädissään luokseni. (Ties mitä se ukko olisi koirille ja minulle tehnyt, jos ne olisivat alkaneet puolustaa minua.)
Millainen mies LYÖ viimeisillään raskaana olevaa naista? Onneksi lyönti osui enemmän selän puolelle kylkiluiden kohdalle eikä mahaan!
Järkyttyneenä,
Lene
... jos tosiaan lyö tuntematonta raskaana olevaa naista.
Mulle kävi kanssa kesällä yksi juttu liikenteessä, olin silloin kanssa raskaana. Ehkä (vähän) ärsytin yhtä mieskuskia, joka sitten kiilasi valoissa autonsa mun eteen ja tuli lyömään kämmenessä sivulasiin tosi kovaa. jäi oikein kämmenen jälki ikkunaan mut ei menny rikki. Ja näki että oon nainen. Otin kuvan rekkarista (oli kamera onneks mukana) ja kun rupesi ielä soittelemaan mulle kännykkään, niin menin poliisille ja sieltä soitettiin rekkarien perusteella kyseiselle henkilölle ja sanottiin että ei saa soitella. Eikä oo soitellu.
Kaikkia ÄÄLIÖITÄ maa päällään kantaakin kun naista tullaan lyömään!!!!! 8(
j+beibi
Kylmät väreet meni sun juttua lukiessa. Kai teet rikosilmoituksen? MIKÄÄN ei oikeuta lyömään naista, puhumattakaan viimeisillään raskaana olevasta naisesta! Koirien irtipöitäminen on aika pieni rike siihen verrattuna. Pistää niin vihaksi etten löydä sanoja!!!
Täällä voidaan huomattavasti paremmin. Tyttö innostui seurustemaan eilen kun kaverini oli käymässä ja nukkui yön todella hyvin heräten vain syömään, lukuunottamatta noin tunnin kestänyttä ähinäepisodia viiden aikaan. Olisivatkohan illalla nautittu lasillinen punaviiniä tai homejuustot aiheuttaneet vatsavaivoja? Itselleni eivät kyllä aiheuttaneet.
Tämän päivän erikoisen kiva juttu: lähden yksin käväisemään akateemisessa ostamassa kirjan vauvan kehityksestä. Ja aoin JUOSTA matkalla :-) En ole juossut ainakaan seitsemään kuukauteen! Toinen kiva asia oli äitiysvaateiden pakkaaminen pois, jonka tein aamulla kun tyttö nukkui miehen vatsan päällä tyytyväisenä. Ne C-kupin liivit osoittautuivat liian isoiksi nyt kun maidonnousu on tasaantunut, joten jos joku haluaa voin myydä ne edullisesti. Hinta Lindexissä 29.90, itse maksoin 19.90 alennuksessa, joten voisin myydä esim. 8 eurolla. On pesty kerran ennen käyttöä ja kerran käytetty ja sen jälkeen pesty, uuden veroiset Swegmarkin valkoiset liivit, joissa olkaimissa kaunis lehtikuvio. Ovat todella mukavat, mutta koko siis minulle väärä. Ostin nyt kahden kappaleet samaa mallia kokoa B. Näissä siis koko 85 C.
Mutta nyt taidankin lähteä kun pieni nukkuu tyytyväisenä!
F & F 1 vko 3 pvää
Hui, mitä Lenelle sattui lenkillä!! Toivottavasti ei käynyt pahasti, muuta kuin henkisesti. Tällaisten tilanteiden jälkeen ei tarvi ihmetellä jos koirat alkavat käyttäytyä kummallisesti lenkkeilijän nähdessään. Kyllä ne mielialat huomaavat.
Olen tässä aamun lämmitellyt taloa ja nyt pitäisi uhmata pakkasta ja lähteä koirien kanssa ulos. Hrr.
Joku kirjoitteli sitruunapannasta. Ostin aikoinaan pannan kun asuimme kerrostalossa ja nyt jo edesmennyt koiramme haukkui ovikellolle, sekä meidän että muiden lähi naapureiden. Pannasta oli hyötyä vain sen verran että lopetti muiden ovikellojen haukkumisen. Meidän kellolle haukkui ja sen jälkeen joi paljon. Nyttemmin tuo panta lojuu vian kaapissa ja olenkin sitä lainaillut kavereille. Yhdellä kaverilla panta auttoi niin että pelkästään tyhjänäkin kaulassa ollessaan koira oli hiljaa. Nyt koiralla on sitten vain sitruunan hajuinen tavallinenpanta kaulassa:)
Lueskelin tuota listaa ja ihmettelin että eikä minun ja Ulviinan välissä ole ketään? Pitkä kesätauko tulossa.
Voisiko listalle laittaa myös kumpaa odottaa ultran mukaan? Olisi kiva lukea miten " ennustukset" ovat pitäneet paikkaansa;)
Ja muisti pätkii kun en muista keskustelu aiheita. Lähden siis virkistäytyyn ulos.
t. Nasu ja Touko 22+4
LA 21.5 ja ultran mukaan poika
Onneksi Lene sulle ei käynyt kuitenkaan mitään. Mitähän miehen päässä oikein liikkui kun löi...? Eihän kenelläkään ole mitään oikeutta lyödä vaikka olisi sata koiraa irti! Hullu, ihan hullu...
Katja: terkkarin nimen voisin sinulle kyllä kertoa, mutten täällä julkisesti sitä tee.
s
...mulla oli koko ajan tyttö olo ja miehellekin sanoin että saako palauttaa, jos on poika. ;) Ultrissa ei sukupuolta sanottu ei edes yliaikaiskontrollissa vaikka sitä kysyinkin, joten sukupuoli oli yllätys siihen asti kunnes tyttö syntyi.
modestyä edelleenkin kaipailen....
Onkos joku jäänyt koukkuun tuohon aamulla tulevaan Sydämmen asialla tv-sarjaan? Pakko kattoo joka aamu. Onneks tyyttö herättää 8-8.30 aikaan joten ei tuu nukuttua liikaa.
j+beibi
Tuo lyömisjuttu on aivan uskomaton!! Todellakin täytyi olla mielenvikainen ihminen kun menee vierasta ihmistä lyömään, ja vielä raskaana olevaa. Tunnistaisitko miehen vielä, eikö kannata tosiaan tehdä rikosilmoitus? Noita olen kuullut, että autoa tullaan hakkaamaan jos onnistuu ärsyttämään jotain liikenteessä. Sekin on aivan järjetöntä, joillain ei ole minkäänlaista pinnaa liikenteessä. Joitain ihmisiä ärsyttävät varsinkin moottoripyöräilijät hirveästi, kerrankin kävi niin, että joku sikaniskaäijä esti tahallaan minua vaihtamasta kaistaa, siis kun olin vaihtamassa kaistaa, niin kiilasi koko ajan rinnalle. Grrrrr.
Tutanna, teidän neuvolan liikelaskentajutut kuulostavat vähän liioittelulta. Meillä sanoi terkkari ihan loppuvaiheessakin vielä että ei kannata hysteerisesti alkaa laskea liikkeiden lukumääriä ollenkaan, kunhan liikkuu.
Nasumasu, ei me oltu kysytty ultrassa mitään etukäteen sukupuolesta, kun ei haluttu ollenkaan tietää. Poikaolo oli ihan vaan mun omassa päässä, ja väärä olikin. Se siitä raskaana olevan naisen intuitiosta. :)
Jaipur olit löytänyt tosi erikoisia nimiä. Mun äidin siskoista yksi on Ebba nimeltään, se on jännä nimi. Me ollaan jo melkein päätetty nimi, mutta vähän mietintää ehkä vaatii vielä.
Mitäs muuta te olittekaan puhuneet...? Ai niin, oli puhetta kuka elää " synnissä" . Mehän ollaan eletty viime viikkoon asti, mutta käytiin 10. päivä maistraatissa visiitillä. :) Sen kummemmin ei juhlistettu, käytiin vihkimisen jälkeen syömässä pitkän kaavan mukaan, mutta mitään hotelliyötä ei varattu. Pitää juhlistaa myöhemmin lisää. Nyt ei ainakaan tarvitse tehdä isyyden tunnustusta, tosin se taitaa olla ihan helppo nakki?
Vauva nukkuu sohvalla reporankana, viime yö oli taas yhtä taistelua ja jatkuvaa syöpöttelyä, sain sitten aamusta unta klo 8-11, kun mies meni vauvan kanssa olkkariin ja nukutti sohvalle. Vauva ei itke pitkiä aikoja kerrallaan, mutta ei saa oikein untakaan vaan koko ajan syödään. Ja mulla on rinnanpäät ihan rikki mikä " vähän" hankaloittaa imetystä. Heh, kohta menen varmaan zombina täällä.
Hei, te ketkä olette jo synnyttäneet, oletteko muuten antaneet vauvalle tutin? Ostin ihan varuilta yhden tutin mielenrauhan vuoksi, mutta yritän pitkittää sen antamista mahdollisimman pitkälle, ettei tutin imeminen vaikuttaisi sitten imetykseen. Mutta vaikuttaako se? Tällaistakaan en tiedä.
Juups, eipä muuta tällä kertaa. :)
millaisia ihmisiä... päänaukominen nyt on vielä normaali juttu, mutta lyödä nyt ventovierasta ihmistä (tai muutenkaan) keskellä lenkkipolkua...? Kaikenmaailman pipipäitä sitä löytyy. Ymmärrän järkytyksesi täysin, kyllä varmasti tekisi mieli ilmoittaa poliisi moisesta, mutta vaatiihan tuo oman energiansa ruveta tekemään ilmoitusta... Mä järkytyn myös tuollaisista ja näistä liikennejutuista.
Joskus olen ollut monta päivää tuohtunut/järkyttynyt kun minut ohitettiin moottoritiellä oikean puoleista kaistaa pitkin- olin siis itse ohittamassa hitaampaa autoa ja palaamassa oikealle kaistalle kun viimetingassa huomasin että iso BMW mieskuskeineen tulee tosi lujaa oikeaa kaistaa ja kieppaa edestäni tosi vaarallisesti. Kyse ei ollut edes siitä että olisi hidastellut ohitustilanteessa, ajoin niin lujaa kuin meidän vanhasta Nissanista lähtee (125km/t) ja olin palaamassa takaisin oikealle puolelle heti kun olin ohin päässyt. En myöskään kiepannut ohittaman tämän BMW:n eteen, vaan häntä ei kyllä takapeilissä näkynyt kun ohitukseen lähdin. Ilmeisesti hänellä oli vain kiire ja eikä pystynyt pudottamaan 140-150 km tuntinopeudestaan yhtään...
No, joo kylläpä oli tosi raaka ilma tänä aamuna kun neuvolaan kävelin. Kaverikin jäi vauvan kanssa kotiin eikä halunnut lähteä kyläilemään- ymmärrettävää. Pistinkin sitten meidän peiton, tyynyt ja petarin parvekkeelle puhdistumaan pölypunkeista päiväksi. Petasin vauvalle nyt sängyn ä-pakkauksen laatikkoon ja täyty nyt peitellä se lakanalla, ettei pääse pölyyntymään- jos tässä vielä reilut 3 viikkoa menee ennen kuin vauva on maailamassa...
Vauva on ollut tosi vilkas pari päivä- peppu vaan kääntyy tuossa ylhäällä (kuten Rva Sukkulan Astriskin tekee) rintojen alla, näkee kun lähtee käännökseensä. Ja muutenkin monottelee. Onneksi paineet on ihan ok ja vointi hyvä.
..meillä ei ole tutti käytössä ja tyttö on yli 3kk. Vähän alussa tarjottiin mutta siihen se jäi. Eikä tyttö käytä muakaan tuttina, joten ei varmaan aleta enää käyttämään.
jos joku haluaa kirjoittaa niin sp-osoite on beibi2005+miukumauku+ luukku.com korvatkaa siis +miukumauku+. Meiltä löytyy myös skype ja msn.
j+beibi
Olipa hauskaa lukea synntyskertomuksesi susumi! Ja lohdullista että sulla on samoja oireita... Kuulunevat asiaan. Mulla ollut tänään parempi päivä. Epparista voin lohduttaa, että minä istuin tänään ensimmäistä kertaa kovalla alustalla vaikka toisen asteen eppari! En minäkään alkuun uskonut että voisi parantua näin noepasti. olen suihkutellut ahkeraan ja tehnyt lantiopohjalihasharjoituksia, sekä istunut vain välttämättömän ja aina reikätyynyn päällä. Joku kyseli mistä sain reikätyytnyt niin juuri noin kuin toukkis ehdotti eli vanhaan vauvan vaahtomuovipatjaan reiät. (Vaihdoin suvun keirrätyssänkyyn uuden.) Olisi niitä saanut synnäritläkin hintaan 60 e... Kävitkö fysioterapean ohjauksessa? Se oli mielstäni tosi hyvä.
Olipa Tutannalla ikävä nlakäynti. Ihmettelen miksi jotkut työskentelevät alalla vaikka ei ole siihen edellytyksiä. Raskaana olevien ja äitien kanssa vaaditaan empaattisuutta. Onneksi minulla on aivan ihana neuvolaterveydenhoitaja.
Jaipurille nimistä: niin, tuosta Vennistähän joskus puhuitkin täällä. Se on kanssa tosi hyvä nimi mielestäni. (Tulee mieleen taitelija ja Juhani Ahon vaimo Venny Soldan-Brofelt, joka oli upea ja vahva nainen). Muita ihania olivat Agda ja Eedit (molemmat oli harkinnassa), minulle uusia Eedla ja Ebba, aivan ihania!! Olen hulluna nimiin. Tänään täytettiin ilmoitus nimestä maistraattiin, huomenna lähtee postiin.
Sonja, olen kiinnostunut näyttelystä! Erittäin ajankohtainan aihe :-) Olisi kiva samalla nähdä teitä muita ja vauvoja.
Nyt unille, pieni nukahti.
F & F 1 vko 2 pvää