Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niille, jotka miettivät kätilölle lahjaa

04.02.2008 |

Luin tuossa viestin kätilöille annettavista lahjoista. Mielestäni kannattaisi ottaa huomioon, että viinipullo ei todellakaan ole paras mahdollinen lahja kätilölle.

Olen kotoisin paikkakunnalta, jossa on melko paljon lestadiolaisia. Lähes kaikki lestadiolaistytöt tuntuvat kouluttautuvan joko kätilöiksi, sairaanhoitajiksi tai muuten vaan hoitoalalle. Tuttavani, joka valmistui kätilöksi, vahvisti tämän: kätilöissä on melko paljon lestadiolaisia tai muita uskovaisia. Tai paljon ja paljon, mutta verrattuna moneen muuhun alaan kuitenkin melko runsaasti.

Ylipäätään on vaikea tietää, juoko ihminen alkoholia lainkaan vai ei. Ja osataanko viinipulloa arvostaa vai ei. Jos jotain on pakko ostaa, niin jotain muuta kuin viiniä =)

Sinänsä olen samaa mieltä niiden kirjoittajien kanssa, jotka eivät osa mitään. Itse voisin kortin ja kuvan antaa, mutta mielestäni on turhaa ostaa mitään sen suurempaa henkilölle, joka vain tekee työnsä. Mutta tämä onkin makuasia.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harmittelen kotioloissakin, kun niin moni tuo sitä viiniä tuliaisena, vaikka kukaan ei sitä täällä käytä, vaikkemme ole edes lestadiolaisia :)

Vierailija
2/2 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroinkin tuolla aiemmassa ketjussa oman mielipiteeni, eli voi tulla nolo tilanne, jos kätilö ei halua/voi ottaa viinipulloa vastaan. Noloa tosin ennemminkin lahjan antajalle...

Olen myös saanut sen käsityksen, että kätilöistä suuri osa? on uskovaisia. Itse tiesin enemmän muslimikätilöitä, mutta nyt tuli siis selväksi, että myöskään esim. lestadiolaiset eivät mielellään ota viinipulloa vastaan.

Joillain voi olla muukin, kuin uskonnollinen syy siihen, miksi viinipullo ei ole mikää iloinen " yllätys" . Esim. kätilö, jonka perheessä on alkoholisti, voisi viinipullo olla ennemminkin ikävä muistutus.

Ihmiset suhtautuu niin erilailla alkoholiin, uskonnollisista ja muista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla