*** 30+ ESIKOT VIIKOLLA 3 ***
Kommentit (101)
[color=darkpink] [b]Vaaleanpunaiset onnittelut Susumille![/b] [/color]
Tyttöjä näemmä tuntuu kertyvän.
Tänään oli toinen kerta rokotetutkimuksessa ja sen jälkeen tyttö on ollut kränäpäällä. Vähän väliä itkee eikä missään ole hyvä olla ei edes äidin sylissä. nyt tosin on omassa sängyssään ja katselee mobileaan ja kuuntelee sitä. Katsotaan nouseeko yöllä kuume kuten viimeksi. Olin jo laittamassa suppoa, mutta en kuitenkaan vielä laittanutkaan. Odotellaan miten tilanne kehittyy.
Huomenna olisi sitten kevätkauden eka luento. Käyn nyt ainakin tuolla ja jos on sellainen että pärjää matskun lukemalla niin en rupea siellä tytön kanssa juoksemaan.
2 kiloa jo lähtenyt tämän vuoden puolella ja 4 cm vyötäröltä. eiköhän nuo loput viisikin sitten lähde kevään kuluessa. Mietin tässä, että kuinkahan paljon rinnoissa on maidon takia painoa?
Koskas siirrytään tuolle vauva-puolelle? Tää pino on oikeastaan ainut jota käyn täällä odotus-puolella enää kattelemassa.
j+beibi yli 3kk
huhuilen edelleen....*huhuuu*. Tuliko mun posti perille?
j
http://www.imetystukilista.net/faq/nannikipu.php. Tuolla linkissä on jotain tekstiä nännikivuista, liittyy tietty imetykseen, mutta varmaan jotkut kohdat pätevät jo odotusaikana.
j
minäkin olen niitä nauttinut. En enää muista miltä viikoilta, aika aikaisin aloitin, kun tuli se uusi tutkimus esiin syksyllä. Eli sen mukaanhan äidin raskauden ja imetyksen aikana nauttimilla maitohappbakteereilla saattaa olla vauvalle allergioita ja astmaa ehkäisevä vaikutus. Lisäksi sillä saatetaan ehkäistä vauvan mahavaivoja.
Siispä olen uskollisesti siitä lähtien napsinut luontaistuotekaupan probioottikapseleita (siinä useita eri maitohappobakteereja) sekä juonut ja syönyt päivittäin Gefilus- ja Asidophilustuotetteita, kun ei niistä mitään haittaakaan ole.
Olivera: puudutuksesta. Mulla ei oo koskaan puudutettu paikkauksen yhteydessä. Sattuuhan se vähän mutta ei musta kauheesti. Tosin mulla on 15 vuoden aikana vaihdettu yksi paikka eikä paikattu yhtään. Jos tuntuu siltä niin ota ihmeessä puudute. Multa on myös viety koko viisaus kerralla kun ottivat kaikki 4 hammasta pois yhtäaikaa. Olipa kiva kokemus kun oli koko suu puutuneena ja eikä pysty nielemään tai sylkemään.
Maitohappopakteereja söin yhden purkillisen kun olin kesällä reissussa espanjassa ja ranskassa. Ei tullut mahavaivoja vaikka join raanavettä Barcelonassa, kuten muutkin siellä. Pariisissa taas kaikki joivat pullotettua vettä. Nyt en oo antanut tytöllekään kuten alussa kun pitäisi pumpata maitoa pulloon eli on antaminen vähän hankalaa.
j+beibi
Ja sylikaupalla ONNEA kaikille jotka ovat hakeneet nyyttinsä kotiin. :)
On niin ihanaa aina lukea kun joku on saapunut synnäriltä kotiin... :`)
Itellä ainakin on niin pieni elämä että synnytys oli jotain aivan uskomattoman suurta ja hienoa...
Tehän poksahtelette nyt kuin popcornit! :D
Lenellä ja Oliverallakin on jo jännät paikat! Paljon onnea ja voimia teillekin tulevaan koitokseen.
Rouva Sukkula: Sain vihdoin ja viimein varattua itselleni ratsastustunnin Tuomarinkylään, menen ensi viikon perjantaina. Luulenpa että teikäläinen prinsessoineen haluaa viettää siinä vaiheessa iltojaan jo jossain aivan muualla kuin kylmässä maneesissa seisoskellen.. ;) Mutta ehkä te tulette sitten kesällä vaunulenkkeilemään sinne? :)
Täällä kasvetaan ihan uskomatonta vauhtia... välillä tuntuu että vaatteetkin jää päivässä pieneksi tytölle, aamulla vielä menee mutta illalla näyttää jo pieneltä.. :)
Niin iso likka jo.. ihan haikeeta laittaa pienimpiä vaatteita mappi ööhön odottamaan kirpputorille pääsyä. :(
Mutta toisaalta kuitenkin kivaa ja ihanaa seurata kuinka hän joka päivä melkeinpä oppii jotain uutta ja kehittyy huimaa vauhtia. :)
Nyt leffaa kattelemaan ja nautiskelemaan " omasta ajasta" .
Voikaahan hyvin!
T: Mari & Dina 3kk+9pv
Ohhoh, täällähän on tehty vauvoja oikein urakalla! Onnea kaikille nyyttinsä hakeneille!!
Olivera: Multa on paikattu enemmän ku tarpeeksi ja yleensä se tehdään ilman puudutusta. En tykkää siitä ku parin tunnin päästä paikkaamisesta alkaa puudutus lähteä ja sitten iskee särky - yleensä päänsärky. Tokihan se poraaminenki sattuu ihan sairaasti välillä mutta kun yrittää olla mahdollisimman rentona niin sen kestää. Ja sitähän kestää vain hetken. Kyllä se hyvin menee. Ja ainahan sie voit aloittaa ilman puudutusta ja jos alkaa sattua liikaa niin pyydä sitten puudutus.
Meidän Papusta tuli lauantaina Pinja Pauliina. Pinja oli koko kasteen ajan kiltisti, edes veden valeleminen päähän ei saanut itkua aikaiseksi. Mutta rankkaa on täytynyt olla koskapa illalla imi tissiä ku itikka ja sitten nukkui 8,5 tuntia heräämättä kertaakaan!!! Mutta olipa ihanat unet äidillekin, aah.
Perjantaina oli 2kk neuvola ja huh huh, ei se ihme ole että meinaa kädet väsyä ku kanniskelee vauvaa mukana! Pinja on nyt 5695g (3610) ja 58cm (51) eli aika jötikkä jo. Bonan keltainen naama saa kuulla aina uusimmat jutut kun mennään vaihtamaan vaippaa :) Hirmuset hymyilyt ja jokeltelut sille naamalle! Mutta jos Fridan tytöllä on vaaleanpunainen itku niin meillä on kyllä sitten kirkkaan punainen. Mies meinas että se kuuluu jo ulko-ovelle :O
Vauvauintiinkin ilmoittauduttiin vihdoin ja viimein. Maaliskuun alusta mennään tuohon Pikku Huopalahteen, Wilhemiinaan vauvauimaan. Vähän jännittää miten me siitä selvitään. Suihkussa käymistä ollaan kerran kokeiltu kotona ja kyllähän se onnistuu ku mieskin on siinä apuna mutta siellä vauvauinnissahan ollaan sitten ihan kaksistaan suihkussa. Onneksi tässä on vielä aikaa treenata ja Pinjahan on silloin melkein 4kk joten käsitteleminenkin on jo helpompaa eikä pääkään enää notkahtele.
Mutta nyt täytyy varmaan mennä nukkumaan, silmät on jo ihan viiruna.
Mukavaa vauva-arkea kaikille ja odottelua masukkaille :)
T: Toukkis ja Pinja 2kk3pv
Ihan alkuun kysymys vauva-asioissa edellä oleville :) Minkä ikäisenä teidän pienokaisenne alkoivat viihtyä sitterissä tai katsella jumppalelua? Meillä ei ole vielä kumpaakaan. Tyttömme täyttää tulevana viikonloppuna (jo!) neljä viikkoa ja on nyt selvästi enemmän vailla seuraa kuin vaikkapa viikko sitten. Milloin noita em. juttuja olisi hyvä kokeilla?
Toukkis: Pinja on ihana nimi :)
Olivera: Minut on viime aikoina puudutettu hammaslääkärissä, viimeksi raskausviikolla 34.
Vielä Jaipurille närästyksestä: Minua närästivät nimenomaan sitrushedelmät. Rennietä meni paljon, ja vauvan synnyttyä närästys lakkasi ja on nyt unohtunut melkinpä kokonaan.
:)
Katja ja joulutyttö
Mittari näyttää -21 astetta, ja kiristyvää on luvassa...
Multitabs GG siinä purkin kyljessä lukikin, piti ihan äsken tarkistaa.
Tänään olisi perhevalmennus viideltä. Mitenkähän auto käynnistyy sen jälkeen kun on seissyt kaksi tuntia lämmittämättä neuvolan pihassa...? Pakkasta saattaa illalla olla vielä enemmän kuin nyt. No, se on sen ajan murhe, jospa se vaikka hyvää hyvyyttään käynnistyisi. ;)
Neuloin eilen illalla pienenpienen villasukan, nyt ajattelin tehdä sille parin ja lisäksi lapaset. Mies nukkuu yövuoron jäljiltä, joten hiljaista hommaa on keksittävä ja neulominen onkin ihan kivaa taas muutaman päivän tauon jälkeen.
Lähetin eilen koiran kasvattajalle levyllisen kuvia pennusta, tai ei se nyt tietenkään täysi ole, mutta paljon siinä on tavaraa kuluneen reilun puolen vuoden ajalta. Ensimmäisiä juoksuja tytölle odotellaan, ei vaan näy eikä kuulu. Saattaahan se isolla koiralla mennä lähemmäs vuoden ikääkin ennen kuin alkavat, joten ei tässä kiirettä kun vasta kahdeksan ja puoli kuukautta on ipanalla ikää.
Saapa nähdä millaisia kommentteja kuvista saan, jännityksellä odotan vastausta. :)
Jaahas, taidanpa keittää teetä ja mennä neulomusten pariin.
susanna 30+1
...pakkasta vain -2 astetta ja vähän vihmoo lunta.
SnowApple: Meillä tyttö alko kiinnostumaan leluista joskus 2kk jälkeen. Yritin kyllä roikottaa käsissäni vaikka minkälaista lelua mutta eivät kiinostaneet. Sitterissä alkoi istumaan 3 viikon ikäisestä ja nytkin silloin tällöin istuu pitempiä aikoja jos esim äiti tekee ruokaa ja saa sitä katsella. Meillä vain ei onnistu sitterin pöydälle nosto, kun ei ole sellaista tilaa, joten lattialta katselee. Jos on väsynyt niin ei halua istua yhtään.
Eilen tyttö itkeskeli pikkien jälkeen tosi herkästi ja sitten oli ihan hiljakseen kun kuume nousi 38,3. Annoin siis supon ja kuume laski, mutta heräsi useampaan otteeseen yöllä ja 4:30-5:30 pitikin sitten seurustelutuntin aivan kirkain silmin. Äiti ei ois kyllä mitenkään jaksanut seurustella tuohon aikaan. Onneksi nukahti sitten uudelleen.
Tänään illalla siis luento. Katsotaan miten tytön saa viihtymään.
Tiistaita!
j+beibi
Aamupäivää,
Tässä lueskeltuani mailini ja teidän kirjoitukset aamupalaani syöden jatkan kohta siivoamista. Siivoojien piti tulla eilen, mutta heitä ei sitten kuulunutkaan paikalle. Olen täällä jo kärvistellyt viime viikosta lähtien pölyn keskellä, joka takan asennuksesta tuli, joten odotin siivousta todella. Suutuin sitten niin, että tartuin itse toimeen ja apinan raivolla hakkasin takapihallamme kaikki sohvatyynyt puhtaiksi ja raikkaiksi. Seurauksena uusi raikas tuoksu olohuoneeseen (varsinkin kun olin vielä imuroinut lattiat, matot ja sohvat) ja kaksi rakkulaa oieaan kämmeneen. Nyt sitten aion jatkaa siivoamista pala palalta voimien mukaan ja ilmoitan siivousfirmalle, ettei tartte tässä kuussa enää tullakaan.
Siivoatteko te itse vai käykö teilläm siivooja? Me päädyimme syksyllä siivoojaan kahdesti kuussa, kun olimme niin kiireisiä töissä ja remontti kotona vei omat voimat. Nyt harvensin siivouskerrat kertaan/kk ja tiedä häntä närkästyikö firma siitä. Ajattelin, että saisin normaalit imuroinnit yms. hoideltua ja joku kävisi kerran kuussa hakkaamassa matot jne. Tosin käyttämäni firman omistaa venäläinen ja nyt kun sen asiakaspalvelua ei enää hoitelekaan suomalainen, kuten aiemmin, on kommunikointi vaikeutunut vähän liikaa. Ajattelin siis ruveta katsastamaan muita vaihtoehtoja tuon eilisen oharin jälkeen!
Mari, kertoisitko monelta sulla ensi viikon perjantaina on se ratsastustunti, niin katsotaan josko vaikka tulisin vähäksi aikaa tallille masuni kanssa notkumaan. Laitatko hevosen tunnille valmiiksi itse? Olisi kiva vaikkapa nähdä ennen tuntia tai sen jälkeen ja voisit esitellä tallia ja heppoja minulle. Mutta voidaan olla asiasta yhteydessä ensi viikolla ja katsoa millainen on tämä oma oloni.
Astronautti kun on ainakin vieläkovin korkealle, eli ei ole laskeutunut vielä tuonne lonkkien väliin. Välillä iltaisin punkee pyllyään kylkiluihin niin että ritisee, hehe. Katsotaan meneekö yli vai milloin tässä päästään tositoimiin.
Eli närästys vain jatkuu, Jaipur. Tässä vaiheessa närästää ihan kaikki, ei ole väliä mitä syö, mutta happamat hedelmät ja -mehut ovat pahimpia. Olen ryhtynyt ostamaan Gefilus-mehuja ja jos oikein närästää juon lasin maitoa, jonka sekaan lorautan pari tippaa gefilusta. Näin maitokin menee alas paremmin, kun en ole sitä tottunut juomaan.
Juu, mutta nyt siivoamaan!
terv.
RouvaSukkula & Astronautti (37+4)
Ensinnäkin myös minä kiitän nimilinkistä! Täytyykin mennä tutkimaan sitä kohtapuoliin, jos vaikka löytyis ihania nimiä... Mulla on yksi nimikirjakin lainassa, vielä en ole ehtinyt paneutua siihen.
Täällä oli keskutelua maitohappobakteereista... ja nytpä taas muistin että niitähän mun on pitänyt ostaa apteekista jo siitä viime syksystä lähtien. Onkohan niistä hyötyä, jos aloittaa niiden popsimisen vasta nyt, reilu kk ennen laskettua aikaa? Toisaalta noita gefilus-tuotteitta kyllä olen käyttänyt ja meillä tulevilla vanhemmilla ei ole kauheasti allergioita, onneksi.
Turvotuksesta: mulla on kanssa välillä sormet turvoksissa (toisen sormuksen olen jo ottanut kokonaan pois, vihkisormus onneksi vielä mahtuu olemaan hyvin tossa paikoillaan) ja viikonloppuna kun olin aika paljon jaloillani, niin nilkat turposivat. Mutta yön aikana kuitenkin ovat turvotukset laskeutuneet. Tutanna ja muutkin, jotka tästä vaivasta kärsivät, niin onneksi nyt on sentään talvi, kesällä vois olla helteellä aika karmivaa...
Rva Sukkula taisi kysellä siivouksesta? Meillä on siivottu itse, mutta mun haaveena olis saada siivoja käymään vaikka tyyliin kerran kuukaudessa. Itse tykkäisin kovasti... Tuossa just miehelle ehdotin yksi ilta, että jos vauva on kovinkin vaativa ja minä itse ihan väsynyt, niin voitais kyllä siinä vaiheessa käyttää ulkopuolista siivousapua. Koska ei niitä viimeisiä voimia kannata sitten siihen hommaan käyttää. Ja eläimiä kun perheessä on niin pitää siivota vähän useammin. Tässä muutenkin olen yrittänyt miettiä kaikkia ns. pelisääntöjä tai toimintatapoja sitä varten, jos tosiaan vauva on vähän vaativampi eikä sellainen helppo, mikä ollaan tilattu :) Meillä kun kaikki apu asuu vähän kauempana, eikä voida soittaa mitään mummoa hätiin lyhyellä varoitusajalla, niin kuin esim. monella kaverillani on tilanne. Kaikkeen kun osaisi varautua...
Niin vielä Rouva Sukkulalle piti sanomani, että ethän nyt vaan rehki sitten liikaa? Tiedän, että sotku ahdistaa, mutta siivoathan varovasti ja hitaalla tahdilla ettei tule mitään jälkiseuraamuksia!
-Rudis 33+0
Tulipas sitten lyhyet yöunet yövuoron jälkeen. Heräsin vessareissulle ja sen jälkeen en saanutkaan unta kun aloin miettiä iltapäivän neuvolareissua:)
Beibille kiitos imetystuki-vinkistä. Simpukan kuoria ei ole mutta täytyy käyttää jotain vastaavaa.
Rouva Astronautti kyseli siivouksesta. Meillä siivotaan ihan itse. Tosin laiskasti, olisi ihana saada siivoja kotiin vaikka kerran kuussa tekemään oikea siivous. Tahtoo tuo siivoaminen olla meillä vain imurointia, lattioiden luutuamista ja enimpien pölyjen pyyhkimistä. Kun jotan huonekalua tms innostutaan liikuttelemaan niin silloin tulee siivottua se unnolla. Koiria kun on imuri kulkee päivittäin ja silti joka päivä näyttää siltä ettei ole vähään aikaan siivottu...
Ja kukas se kertoili koiranpennustaan? Meillä noutajarotuisilla on ekat juoksut tulleet vasta vuosikkaana, tällä nuoremmalla muistaakseni tuli vasta 1v2kk ikäisenä ja sen muualla asuvalla siskolla vielä myöhemmin.
Sitten oli vielä puhetta maitohappobakteereista. Mihin ne auttavat? Silmiini ei osunut selitystä aiheeseen. Kirjoituksista päätellen silläkö voi ehkäistä maitoallergiaa? Vastaavan olen kuullut että käyttämällä luomumaitotuotteita odotusajan niin vauvalla ei olisi maitoallergiaa. Onko muut kuulleet tästä? Itse juon ihan tavallista maitoa ja reilusti yli litra menee päivässä, mutta jugurtit ja juustot sitten jäävätkin vähemmälle.
Täytyy mennä suihkuun ja lähteä neuvolaan. Touko oli hengessä mukana viime yönä töissä, rokkasi lähes koko yön. Tätä menoa meillä valvotaan yöt tulevaisuudessakin kun äidilläkään ei ole säännöllistä yö-päivärytmiä...
t. Nasu ja Touko 22+2 (LA 21.5)
Sukkulasta tuli sitten Rouva Astronautti:D
Ehkä en ole vielä täysin hereillä...
Nasu
Täällä kirjoitellaan tytön tuhistessa rinnalla, imetystyyny on pop! niin jää kädet vapaaksi kirjoittelua varten. Tai miksei mikä tahansa iso tyyny aja saman asian.
Kantoliinakin olisi nyt pesty ja kuivunutkin, eli täytynee tänään testata homman toimivuus. Ajattelin myös itse kantoliinaa hommatessa että voisi olla kätevä koiria ulkoiluttaessa, mutta omat hurtat kyllä tulee nätisti vaunujenkin kanssa. Mutta onhan liina sitten siitä mukava, että kun vauva on mukana liinassa niin pääsee liikkumaan sellaisissakin paikoissa johon vaunujen kanssa ei pääse.
Muistaisi vielä mitä kaikkea piti kommentoida, siivouksesta ainakin oli puhetta. Täällä siivotaan myös ihan itse ja tosiaan vaikka päivttäin imuroi niin ei kyllä siltä näytä. Olisihan se ihanaa jos joku muu siivoaisi kunnolla vaikka kerran kuussa - ehkä joskus.
Katja; katellaan ensi viikolla jos ilmat olis sopivia niin voitais tosiaan nähdä siellä Kuusijärvellä lenkkeilyn merkeissä. Tulisin varmaan autolla ja ottaisin koiran/koirat mukaan myös jos vaan kaikki mahdutaan autoon. Täytyy testata miten paljon tilaa jää takaboksiin jos vaunut laittaa sinne, josko hurtatkin mahtuis kyytiin. Eli kyllä farmariautonkin tila on rajallista - ellei sitten vaunuja saa mahdutettua matkustamon puolelle.
Nimiasia olisi vielä täälläkin vaiheessa ja noita linkkejä on tullut tutkittua, joitakin ehdotelmia on jo valmiina mutta mitään ei ole vielä päätetty. Eli täytyy nyt paneutua asiaan oikein toden teolla. Monta itselle mieluista tytön nimeä kun on kavereiden lapsilla/sukulaisilla jo käytössä.
Ja olikohan täällä muita synnissä = avoliitossa eläviä ? Meillä on maanantaina aika tuohon isyyden tunnustamiseen lastenvalvojalle, mielenkiinnolla odotan tapaamista, olen kuullut noista aika monenlaisia juttuja. Ko. asiasta tulee lastenvalvojalta automaattisesti postia (itse soitin lastenvalvojalle ja sovin ajan), mutta mikäli isyyttä ei ole vahvistettu kastajaisiin mennessä niin lapsi kastetaan äidin sukunimelle ja sukunimen voi sitten halutessaan myöhemmin vaihtaa. En tosin vielä tiedä kuinka hitaasti tai nopeasti toi homma etenee, ajattelin olla ajoissa liikenteessä niin voi ihan rauhassa miettiä tota sukunimiasiaakin.
Nyt vaipanvaihtoon ja kantoliinan testaukseen - kirjoittelen kommenttia liinailusta myöhemmin.
Mukavaa viikkoa kaikille! Ja muistakaahan loppusuoralla olijat lepuutella ja kerätä voimia tulevaa varten!
Sonja ja Rinsessa
Mukavaa tiistaita neidit/rouvat,
RouvaSukkula, kyselit siivouksesta. Meillä on käynyt siivooja jo vuosia. Siivooja kävi kerran viikossa, kun tein paljon töitä, matkustin ja vielä opiskelin työn ohessa. Mieheni työ on myös vaativaa ja hän tekee pitkää päivää. Tuolloin saatoin olla viikosta 2-3 päivää ulkomailla työmatkoilla, ja pahimmillaan vielä muutaman illan opiskelemassa. Meillä kävi tuolloin usein myös koiranulkoiluttaja. Onneksi tuota pahinta aikaa ei kestänyt kuin noin vuoden verran, mutta en todellakaan olisi jaksanut siivota palatessani lentokentältä kotiin kymmenen aikaan illalla. Koiramme pudottavat aika lailla karvaa ja ehdoton minimi-imurointitiheys meillä on kerran viikossa. Kun vaihdoin työpaikkaa ja matkani vähenivät, muutimme ostosiivoustiheyttä kahteen kertaan kuussa. Nyt kun jäin äitiyslomalle, lopetimme siivouksen ostamisen kokonaan. Viime aikoina meillä kävi ulkomainen pariskunta, jotka ovat tehneet huolellisempaa työtä kuin yksikään suomalainen siivooja. Otamme heidät varmasti takaisin, kun palaan töihin, mikäli he ovat tuolloin vielä saatavilla. Minusta tuo siivouspalvelun osto on ollut todella hyvä juttu ja edullista, kun 60% saa pois verotuksessa ja samalla työllistää. Toisaalta kyllä pidän siivouksesta, ja nyt kun on taas aikaa, teen sitä mielelläni itsekin.
Turpo-Urpo: Mainitsit, että suosikkietunimiänne on jo tuttavapiirin lapsilla. Meidän suosikkinimi on aika suosittu tällä hetkellä. Satuin mainitsemaan siitä äidilleni, että ei olisi kiva, jos lapsella olisi monta kaimaa samalla luokalla. Äiti vain tokaisi:" Jos tykkäätte siitä nimestä eniten, niin antakaa se lapselle. Ei sillä ole mitään väliä onko se suosittu tai mitä muut ihmiset ajattelevat." Ja se on totta. No, katsotaan nyt ensin, onko lapsemme edes ollenkaan sen nimen näköinen ja oloinen. Sukunimipähkäily on meilläkin vielä menossa, vaikka olemme naimisissa. Me pidettiin kummatkin omat nimemme. Mies haluaisi lapselle minun harvinaisen sukunimen, mutta en ole itse oikein vakuuttunut asiasta. Toisaalta en halua olla eriniminen kuin lapsemme. Hankala paikka - tämä on nyt se päätös, jota ei sitten helposti voi enää muuttaa.
Heippa,
Niinpä siinä menikin koko päivä kun pikku holjaa siivoskelin. Olen sellainen perfektionisti, että mihinkään ei saanut jäädä pölyhippustakaan. Noh, sain siivottua makuuhuoneet, kylppärin ja eteisen. Olohuone ja portaikko saavat odottaa toista kertaa. Nyt on kyllä aika väsy olo ja selkää kolottelee. miehen on parasta pitää minua nyt todella hyvänä, kun kohta kotia saapuu.
Meillä on nuo nimet tytölle oikeastaan jo valittu. Jos Astronautti kaikesta ennustelusta huolimatta osoittautuisi pojaksi, niin sitten tulisikin tenkkapoo. Meillä oli Tobias listalla aika kärjessä, mutta tässä on kaveripiiriin ilmestynyt kaksi Topiasta ½ vuoden sisällä. Sitten on se Oliverankin suosima Oliver, johon varmaankin päätyisimme, mutta vuotta vanhempi serkkupoika on Olavi, joten nimet olisivat aika samanlaiset. Ole Astronautti tyttö, niin kaikki olisi paaaljon helpompaa!
Sukunimi meillä on jo päätetty tulevan minun mukaani. Ensinnäkin sukunimeni on harvinaisempi ja perhesuhteet tiiviimmät, joten lapsi tuntee kuuluvansa todellakin johonkin tiettyyn sukuun. Ymmärrän kyllä miehesi halun antaa lapsellenne sinun sukunimesi, Lene, se kun on niin erilainen ja erikoinen, nätti, tosin ei varmaankaan helppo ulkomailla.
Mistä päin se ulkolainen pariskunta teille tuli, Lene? Jos jälki oli hyvää ja kaikki muu kohdallaan, voisin olla kiinnostunut kokeilemaan vaikkapa heidän kanssaan jossain vaiheessa.
Kohta tulee Astriksen isukki kotiin, joten lopettelen tältä iltapäivältä.
terv. Sukkula Astronautteineen.
Nasumasu: maitohappobakteereista: äidin raskauden ja imetyksen aikana nauttimilla maitohappobakteereilla saattaa olla vauvalle allergioita ja astmaa ehkäisevä vaikutus. Lisäksi sillä saatetaan ehkäistä vauvan mahavaivoja. Siksipä täällä niitä otetaan kun haittaakaan niistä ei kuitenkaan ole. Miehelläni tai minulla kummallakaan ei ole varsinaisesti allergioita tai astmaa, mutta lapsena minulla oli ollut hieman atooppista ihottumaan talvisin taipeissa, mutta ei kovin pahaa ja sittemmin se katosi kokonaan.
Hampaan paikkaus meni hyvin ilman puudutusta. Reikä oli niin pieni ettei koko käyntiin mennyt kuin 15 min. Vähän ilkeästi se vihloi mutta poraus kesti vain ehkä 10 sek. joten sen kesti.
Aika monella taitaa olla turvotusta...? Mullakin alkoi vaivat jostain 25+ viikoilta. Tukisukat (lentosukat) on olleet käytössä siitä asti. Nyt turvotus on koko ajan vaan lisääntynyt. Se on ok, jos en tee juuri mitään päivän aikana ja lepäilen (jalat kohotettuna), sitä on vain vähän, mutta jos olen paljon liikeellä, kuten tänään, on nilkat tukkina ja sormet nakkina. Nyt sitten tässä loppuilta ollaankin vaakatasossa, tämä koneella istuminen ei tee oikein hyvää...
Hampilääkärin jälkeen lähdettiin Itikseen shoppaileman. Vedenkeitin ja leivänpaahdin (jotka tuotu Enkuista mukana ja varmaan lähemmäs 10v. vanhat) sanoivat työsopimuksen irti samanaikaisesti, joten uudet piti etsiä. Nyt olikin hyviä tarjouksia ja tyylikkäät vempaimet löytyivät koht. edullisesti. Lisäksi vauva sai taas jotakin kun bongasin Cittarista Reiman haalarin ensi talveksi (80 cm). Hinta on 35 euroa. Kun sitten kävelin Stockan lastenosaston läpi niin sama haalari oli siellä 105 ¿- miten voi olla tuollainen hintaero...!!!???
Nimistä: minun suosikkini tytölle, Emma (on myös äitini puolen suvussa), taitaa olla yksi suosituimmista tytönnimistä Suomessa tällä hetkellä, mutta en ole juurikaan ajatellut sitä siltä kannalta. Jos sitten on useita kaimoja niin sitten on, pääasia, että itseä miellyttää. Pojalle en ole oikein päässyt tuon Oliverin yli (eli se on edeleen suosikkini- tosin se ei ole niin hirveän yleinen kuitenkaan) ja RvaSukkula: mieheni tykkää Tobiaksesta :o) Mutta aika vaikea tehtävä kuitenkin, sitten pähkäiltävänä vielä toiset (kolmannet ?) nimet...
Otappas Rouva Sukkula iisisti sen perfektionismin kanssa ettei käy hullusti! Tiedän kyllä tunteen, olen aika tarkka itekkin, mutta onneksi tuo pikkuihminen on tuonu tullessaan vähän rennomman otteen. Enää ei niin ehdi jynssätä ja puunata tai välittää jos kaikki ei ole tiptop. Me asutaan pienehkössä kaksiossa, tähän ei kehtaa siivoojaa ottaa, mutta jos ois vähänkään isompi luukku niin varmasti ottaisin jonkun auttamaan.
SnowApple: meidän pirpana ei vieläkään viihdy sitterissä (2kk) ku sekunnin. Joskus alkaa huutamaan jo kun kumarrun laskemaan häntä sitteriin. Jumppaleluistakaan ei paljon perusta, hyvin nukkuneena ja syöneenä saattaa olla sellaisen puuhakaaren alla max. 15 min. Ja syli se on täälläkin se paikka missä viihtyy. Mutta pitää nauttia siitä, koska sitten kun oppii liikkumaan niin ei enää jouda sylissä istuskelemaan vaikka äiti kuinka haluais ;)
Närästys - aah niitä aikoja... Koettakaa kestää, närästys loppuu ku seinään kun vauveli tulee ulos. Mulla närästi loppuajasta jo pelkkä veden juominen ja söin Rennietä ku leipää. Synnytyksen jälkeen olen syöny 2 rennietä ja nekin jouluna kun tuli syötyä vähän liikaa torttuja.
Moni tuntuu käyttävän kantoliinoja ja kysymys kuuluukin, että miten te opitte tekemään ne solmut?! Olen yrittänyt kattoa kuvia netistä mutta eihän siitä hommasta tule mitään. Tai en ainakaan uskalla laittaa Pinjaa siihen liinaan :} Olen kuullut että jotku on järjestäny kantoliinaesittelyjä, onko kukaan osallistunu? Pitäis varmaan mennä kattoon jonkun asiaan vihkiytyneen solmuesittely...
Ihan niinkuin täällä joku huutais ruokaa... tarttee mennä.
Terkuin
Toukkis ja Pinja 2kk4vrk
Maanantaita!
Mullakin alkaa viikot jo kolmosella, niin se aika vaan kuluu huomaamatta...
Kampaajalla kävin minäkin tänään, ammattikoulun toisen vuosikurssin opiskelijalla. Nyt on tukasta lähtenyt parikymmentä senttiä pituutta, puolet paksuutta ja väriä on tullut lisää erilaisten raitojen muodossa. Ihan kiva tästä tuli, vaikkakaan ei ihan sellainen mitä ajattelin sinne mennessä. En oikein osannut vissiin tuoda mietteitäni julki... Mutta tosiaan, hyvä tämä on. :) Ensi kerralla sitten vielä räväkämpi leikkaus ja vielä reilummin väriä, eipähän tule liian iso muutos kerralla. ;)
Huomasin siellä kampaajalla istuessa, että mulla on sormet ihan turvoksissa, sormus puristaa eikä liiku minnekään. Kellon rannettakin piti löysätä. Nytkö ne turvotukset sitten alkaa... Pohkeet on myös ihan tukossa, en osaa sanoa ovatko turvoksissa mutta ihan kipeät ja jumissa ovat. Pitää keskiviikon neuvolassa mainita näistä uusista ihanuuksista. Ja kukas se siitä närästyksestä puhui, täälläkin sitä jo on ihan kunnolla.
Maitohappobakteereista joku kyseli, mulla on ollut käytössä se Multivita GG (vai oliko se nyt tuon niminen...?). En tiedä onko sillä ollut vaikutusta mihin, mutta ainakin minua aiemmin vaivanneet vatsavaivat ovat helpottaneet aika paljon. Toivottavasti pitäisivät ne vaavin allergiat tosiaan loitolla, meillä kun sekä mies että minä ollaan allergista sakkia.
Se FC Venus -elokuva oli myös ihan kiva. :) Meinattiin käydä Mattikin katsomassa tässä joku päivä.
Lisäsin Nasu sinut tuonne listaan, itse voit täydentää sitä helposti kopioimalla ja liittämällä. Ulviinan nimi sieltä myös puuttuu, olikos muita " uusia" jäseniä jotka eivät ole vielä listalla? Lisätkää itsenne :)
Nyt lähden miehen kainaloon sohvalle. :)
susanna 30+0
---------------------------------------
Seireeni@
la 19.9.2005
Poika s. 16.9.2005 Naistenklinikka
paino: 3885g pituus: 51 cm pipo: 33
Beibi0905
la 30.9 Naistenklinikka
Tyttö s 13.10.2005 Naistenklinikka
paino: 3844g pituus: 49cm pipo: 34cm
SoleMio
la 10.10.2005