Tammitähtösten uusi viikko!
TAMMITÄHTÖSTEN ELI TAMMIKUUSSA 2006 VAUVAN YRITYKSEN ALOITTANEIDEN ESITTELYT:
Nimimerkki: Kumppani/
Oma ja miehen ikä: 28-vuotta kumpikin
Asuinpaikka: Keski-Suomi
Lasten iät: ensimmäistä yritetään
Nimimerkki: ohranjyvä
Oma ja miehen ikä: oma 32/ mies 33
Asuinpaikka: pääkaupunkiseutu
Lasten iät: -
Nimimerkki: fiikuna
Oma ja miehen ikä: minä 22, mies 24
Asuinpaikka: helsinki
Lasten iät: poika 6kk
Nimimerkki: elaine80
Oma ja miehen ikä: oma 25, mies kohta 27
Asuinpaikka: Tampere
Lasten iät: esikoinen toiveissa
Nimimerkki: P76
Oma ja miehen ikä: 29-vuotta molemmat
Asuinpaikka: Varsinais-Suomi
Lasten iät: Ensimmäistä kuumeillaan
Nimimerkki:Piqu
Oma ja miehen ikä:28/28
Asuinpaikka:pirkanmaa
Lasten iät:poika 5/04
Nimimerkki: Anniliinu
Oma ja miehen ikä: molemmat tänä vuonna 28
Asuinpaikka: kainuu
Lasten iät: 3 v
Nimimerkki:Joonatan05
Oma ja miehen ikä:Minä 24 ensi kuussa 25, mies 27
Asuinpaikka:Oulun lääni
Lasten iät:10kk
Nimimerkki: Signorina-Iiris
Oma ja miehen ikä: 25 ja 27
Asuinpaikka: Tampereen seutu
Lasten iät: tyttö 08/04
Nimimerkki: Neitinokkonen82
Oma ja miehen ikä: Minä 23v, mies 27v
Asuinpaikka: Oulu
Lasten iät: Ensimmäinen työn alla
Nimimerkki: Amy75
Oma ja miehen ikä: vuosimallit -75 ja -79
Asuinpaikka: etelä-Suomi
Lasten iät: ensimmäistä kuumeillaan
Nimimerkki: Pipu-77
Oma ja miehen ikä: Minä 28 ja mies 32
Asuinpaikka. Tampere
Lasten iät: Esikoinen haaveissa
Nimimerkki: hyrre_72
Oma ja miehen ikä: Minä 33 ja mies puoli vuotta vanhempi
Asuinpaikka: Tampereen lähistöllä
Lasten iät: 2v 8 kk
Nimimerkki: Beebi
Oma ja miehen ikä: minä 26-v ja mies 28-v
Asuinpaikka: Varsinaissuomi
Lasten iät: 05/05
Nimimerkki: Hepeliini
Oma ja miehen ikä: 26 ja 27
Asuinpaikka: Pääkaupunkiseutu
Lasten iät: Ensimmäinen haaveissa =)
Nimimerkki: IIJA
Oma ja miehen ikä: itse 23 mies 26
Asuinpaikka: etelä-pohjanmaa
Lasten iät: iida tyttö. 2v1kk
Nimimerkki: Leje
Oma ja miehen ikä: molemmat 29v (tänä vuonna täytetään 30v)
Asuinpaikka: pääkaupunkiseudun ympäryskunta
Lasten iät: - (ensimmäinen lapsi on nyt toivomuslistalla)
Nimimerkkini on siis RuuPikkuinen, Heippis kaikille!
Oma ja miehen ikä 27/29,
Asuinpaikka Keski-Uusimaa
Lasten iät: Ensimmäistä yritellään...tärppäispä pian.
Nimimerkki: V@rpunen
Oma ja miehen ikä: 22 ja 24
Asuinpaikka: Seinäjoen seutu
Lasten iät: - Ensimmäinen haaveena
Nimimerkki:Tractio
Oma/mihen ikä:23/22
Asuinpaikka: Pohjois-Suomi
Lasten iät:Esikoista toivotaan nyt
Nimimerkki:Minea_78
Oma ja miehen ikä: 27 ja 26
Asuinpaikka: Tampere
Lasten iät: - Ensimmäisestä haaveillaan, toistaiseksi hoivailemme vain koiraa.
Nimimerkki: myyrä06
Oma ja miehen ikä: 30/33
Asuinpaikka: uusimaa
Lasten iät: ensimmäisestä haaveillaan
Nimimerkki: nesselia
Oma ja miehen ikä: minä 25 (tänävuonna 26), mies pian 27
Asuinpaikka: Tre
Lasten iät: Ensimmäistä vaavia kuumeillaan...
PLUSSANNEET TAMMITÄHTÖSET:
Nimimerkki/ plussauspvm/ LA
Kommentit (68)
Jopas on käynyt vilske Tammitähtösissä! Meni pitkä tovi pinon läpi selaamisessa. Heitän tässä nyt ihan mietittäväksi, että pitäisikö siirtyä päivittäisiin pinoihin tai esim. alku- ja loppuviikon pinoihin, kun juttua tuntuu riittävän kivasti. Itse en ihan joka päivä kerkee lukemaan/kirjottamaan niin olisi jotenkin helpompi pysyä kyydissä, kai???
Näistä ainakin oli keskusteltu:
Meillä esikoinen tärppäsi kanssa neljännestä yrityskierrosta. Ehkäisynä tätä ennen oli e-pillerit. Mies ainakin oli yllättynyt, että näinkö nopeasti. Olin ehkä hieman liikaa puhunut siitä, että e-pillereiden lopettamisen jälkeen saattaa mennä pitkäänkin ennen kuin omakierto tms tasoittuu ;-)
Vauvabuumia ei meidän tuttavapiirissä juuri nyt ole. Paitsi että kaikki kyselee meiltä, että koskas teille tulee toinen. Siihen minä, että ei vielä ole mietitty... " Iso valkoinen valhe" , mutta haluan tämän pitää meidän salaisuutena. Yksi kaverini tietää, että multa on kierukka poistettu, muuten ollaan ihan hiljaa...
Töitä teen terveysalalla,hyvin viihdyn työssäni.
Hyrre-72: Meilläkin poika ollut kuumeessa (38.5-39.5) maanantaista lähtien, ei mitään muita oireita. Ei siis päästä putkitukseen huomenna, se siirtyy ainakin kahdella viikolla, huoh! Anestesialääkärin ohjeesta käytiin jo heti maanantaina lääkärissä, mutta ei löytynyt mitään ihmeitä, jopa korvat oli rauhalliset. Toivottavasti kuume nyt laskisi, ettei tartte uudelleen taas lääkäriin lähteä.
Olin kuvitellut olevani tämän viikon kotona pojan kanssa, mutta mut hälytetttiin maanantaina töihin täksi ja ensi viikoksi. Toisaalta mukavaa, mutta kotonakin olis ihan jees olla... Varsinkin nyt kun poika sairastaa... Mutta tätä tämä pätkätyöläisen arki on! Onneksi mies pystyy jäämään kotiin pojan kanssa.
Muuta: kp nyt 9/28-30; ovis lähenee... Sillekin asialle pitäisi suoda ajatuksia ;-)
Pysykäähän kaikki lämpiminä pakkasessa
Piqu
Tervetuloa kaikki uudet mukaan! Meitä on jo komea lista olemassa.
Pitäkää täti loitolla ja piinailijoille plussa-onnea!
Piqu
Eli uusi kuumeilija ja yrittäjä ilmoittautuu joukkoonne!! =) Huomenna siis alkaa yritys ja saa nähdä kuinka nopsaan tärppää. Ensimmäinen tuli yksien menkkojen jälkeen ja toivottavasti pikku2 pistää paremmaksi ;)
Vinkkinä vaan kaikille, että puputtelua joka toinen päivä, niin kyllä se siitä. ;) :)
Niin ja onnea jo plussanneille!!
terv. Tahmatassu
Siis terv. tahmasormi ;) Hih näin sitä sekaisin menee pieni ihminen, kun niin paljon jännittää... =)
Nimimerkki: Tahmasormi
Oma ja miehen ikä: 26/27 v
Asuinpaikka: Varsinais-suomi
Lasten iät: 11 kk
..tässä joutessani (pitäs tenttiin lukea muttei oikeen oo inspistä:)..
Meillä ei oo perhepiirissä vielä vauvoja, eikä ystävistäkään kuin yhdellä pariskunnalla. Vähän hirvittääkin välillä että mitäköhän ystävät ja omat + miehen vanhemmat oikeen tuumaa sitten jos (ja toivottavasti kun) vaavi ilmottaa tulostaan.. Ei oo kellekään edes vihjailtu mitään, joten voi olla joillekin yllätys. Mutta eiköhän kaikki loppuviimein ihan yhtä tohkeissaan ois kun mekin:)
Vauva-lehtiä en oo tilannut, mutta kauheesti tekis mieli.. Varmaan pakko ainakin irtonumero kohta hakea, helpotusta(?) yrityksen aloittamisen odotukseen..:)
Mut jos nyt lähtis vielä käyttämään koiraa iltakävelyllä, aiemmin käytiin reilun tunnin lenkillä ja hrr kun oli jäätävää! Koissu kyllä näytti tarkenevan mainiosti, en kyllä ymmärrä että miten kun ei sillä tuota turkkia ny nii kovin paljoa oo.
Hyvät yöt kaikille! Ja vauvaunia:) *heiluttaa*
Piti taas tulla katsomaan muitten kuulumisia. Ja kovasti keskustelua riittää. Mä olen samaa mieltä Piqun kanssa, että voitais tehdä muutama pino viikossa, koska tosiaan näistä ketjuista tulee tosi pitkiä. Huomenna voisi aloittaa viikonloppupinon, sopiiko?
Iija: Kiva kuulla susta! Ja hyvä, että menkat vihdoin alkoi, niin pääsette uuteen kiertoon. Tsemppiä! Mä olen kanssa samaa mieltä noista vauvalehdistä eli tuntuu, että samat juttuaiheet kiertää. Onhan se toki ymmärrettävääkin. Mä olin muuten ihan kokonaan unohtanut ton etomisen valkosipulin hajusta raskauden aikana. Se tosiaan oli aivan kamalaa silloin ja mieskin kyllä kärsi kun mä valitin hajuista (muistakin). Ja tuo maku suussa, heh! Nyt mä taas kuvittelen olevani raskaana kun mukamas heti rupesi maistumaan suussa joku outo maku...
Johku: Mä testaan vasta viikon päästä la, jos vaan jaksan odotella. Mulla kun välillä on vähän pidempiä kiertoja ja inhoan yli kaiken negatestin tekemistä. Haluan siis olla melko varma asiasta ennen kuin testaan. Mä näen kanssa raskaana olevia naisia, mutta se ero on nyt esikoisen jälkeen, että näen vain raskaana olevia naisia, joilla on jo yksi taapero!!! Näin se näköjään menee...
P76: Salsatunnilla tosiaan käyn ja se on aivan ihanaa!!! Mulla on haaveena joskus päästä etelä-amerikkaan, mutta saas nähdä koska se tapahtuu. Ehkä sitten eläkkeellä, heh ;) nauttikaa lomasta!
Tervetuloa mukaan tahmasormi! Lisään sinut seuraavaan päivitykseen.
tuola aijemmin päivällä kirjoittelinkin kuulumisia, mutta jatkampa nyt parin vastauksen verran kun silloin unohtui.
mulle tulee kaks plus jo toista vuotta. Loppuu kyllä parin kuukauden päästä. Enkä varmaan aijo enää sitä sitten tilata. Tuntuu, että sielä on aina samoja asioita käsitteleviä juttuja vuodesta toiseen.. Että jos nyt pitäis pientä taukoa ja vaikka tilais sitten joskus jonku muun vauva aiheisen lehden.
Matkustellu lentokoneella en ole raskauden aikana, enkä varmasti tulevan aikanakaa. Ei oikein tuo etelän matkailu ole meidän perheen juttu. Varmasti olisi mahtavaa jos rahaa olisi riittävästi ym. mutta vielä ei olla siihen tilanteeseen päästy. Asunto just ostettiin joulukuulla, niin on ihan tuota rahan menoa..... Mutta ehkä sitten joskus meikäkin pääsee ulkomaille. Jos ei ennemmin, niin sitten viimestään eläke iässä. :)
Ja sitten vielä noihin maku ja haju aisteihin...
itselläni edellisessä raskaudessa ei muita oireita ollutkaan kun nuo. Kaikki hajut ällötti yli kaiken. Ensimmäinen ällötys oli, kun mies tuli töistä ja lämmitti itselleen päivällä ollutta valkosipuliperunalaatikkoa.. siis se haju mikä siitä levis koko asuntoon. Miltä mies haisi kun tuli sänkyyn vaikka pesi hampaat ym..... Ja normaalisti siihen asti oon nauttinut niin sen ruoan hajusta! Mutta silloin se etoi niin paljon, että.... Ja sillon sitten nousinkin tekemään testiä ja plussaa näyttti. :)
Makuaistikin oli aika tarkkana. Tämän tästä perunat maistui teräkseltä jne... Mies nauroikin ku sanoin aina että perunat maistuu taas hacmannilta, en pysty syömään.. :)
Mutta tässä vaan odotellaan niitä seuraavan raskauden oireita.. :) saas nähdä mitä silloin tulee. onko yhtä helppo raskaus ku edellinen. Silloin tosiaan ei ollut yhtään mitään muuta.
plussia kaikille!!!