***LOKAMAMMAT MAANANTAINA***
Kommentit (61)
Hereillä taas oltu jo ennen kuutta. Huomasin, että Juhana kuullosti hieman " köhäiseltä" yöllä eli ihan kuin keuhkoissa/keuhkoputkissa olisi ollut paljon limaa. Vähän yskiskelikin ressukka, mutta muuten vaikuttaa kyllä terveeltä. Mä lupauduin olemaan huomenna koko päivän veljen 1,5v pojan kanssa, kun hänen äitinsä menee ekaa kertaa pojan syntymän jälkeen töihin. Saas nähdä millaista meininkiä tulee olemaan 2kk ja 1,5v poikien kanssa kotosalla :/ Viimeeksi näin on ollut kun nuo kaksi vanhempaa lasta olivat pieniä. Heillähän on vain 1v29pvä ikäeroa.
MONETKO VAATTEET KULUU PÄIVÄSSÄ? Meillä aikalailla yksi vaatekerta riittää päivässä. Ihan pikkuruisesta puklusta en vaatetta vaihda, mutta jos ohivuotoja tai isot puklut tulee niin sitten menee vaihtoon.
MENKOISTA oli puhetta aikaisemmin. Vielä ei siis ole alkanut, mutta kun esikoisen olin saanut, muistan menkoistani (siis ne muutamat jotka ehti tulla ennen kakkosen alkua) että muuttuivat todella kivuliaiksi. Kipu alkoi jo viikkoa ennen menkkoja ja jatkui viikon sen jälkeen. Lisäksi vatsa oli ripulilla koko tämän ajan. Yleensä siis ollut kivuttomat menkat. Onnksi tämä ei jatkunut kakkosen syntymän jälkeen.
Minäkin sitten kävin lisäämässä Juhanan kuvan kastetut.fi -sivulle. Suloisia vauvoja siellä kertakaikkiaan :)
Meilläkin äänestettiin jo ennakkoon viikko sitten sunnuntaina ja eri ihmistä miehen kanssa. Nyt miehen ehdokas ei ole jatkossa, joten saa nähdä kummalle ääni menee seuraavaksi ;)
JOH@NNAN Vili-pojalle onnittelut komeasta nimestä!!!!
COPPOLA huh... kertoilehan sitten mitä se testi näytti. Onnea sinne kumpaa tulosta ikinä toivotkaan!!
Meillä Juhana viihtyy tissillä sellaiset 5-10minuuttia kerrallaan. On siis täysimetyksellä. Tänään olisi ekan kerran tarkoitus olla poissa kotoa kauemmin kuin vajaa tunti (joka on siis tän hetkinen enkka), kun menen jumppaan. Pitää yrittää vähän pumppailla hätävaramaitoa, jos sattuisi huuto alkamaan. Ihana päästä vihdoinkin rehkimään kunnolla. Tähän mennessä kun olen tehnyt vain noita reilun 4000 askeleen lenkkejä.
Mukavaa maanantaita toivottelee Sinilainen ja Juhana tänään 2kk1vko
Kivaa maanantai aamua kaikille lokamammoille!!! En nyt ole pariin päivään mitään kerinnyt kirjoitella. Otetaampa takaisin;)
Mulla on nyt ISO ongelma, kertokaapa mielipiteitänne!!
Eli kun äippäloma loppuu elokuussa ja pitäisi jotain keksiä, olen ajatellut hakea kouluun, MUTTA ne alat jotka mua kiinnostaa on toisilla paikkakunnilla jonne matkaa meiltä 120-140km (Turku ja Tampere). Tuota matkaa en edes harkitse ajavani autolla kahta kertaa päivässä. Elikkäs jos pääsen jonnekin opiskelemaan, otanko pojan mukaan ja laitan päivä hoitoon ja mieheni on " vaan" viikonloppuisä vai jätänkö kotiin jolloin Aleksin mummu, mun mummuni, isäni ja mieheni voisivat hoitaa+ muutama tunti päivässä kunnalliseen hoitoon ja minä olisin viikonloppu äiti?? Kun joka tapauksessa mun pitäisi kouluun mennä, mulla on yksi ammatti(kampaaja) mut niitä töitä en haluaisi enää tehdä. Selkä ja kädet ei kestä kahta vuotta kauempaa niitä töitä.
Onhan tuo hoitovapaa yksi vaihtoehto, mutta rahatilanne on mikä on ja nyt tekisi mieli opiskella, tuleeko tällästä fiilistä sit enää muutaman vuoden päästä??
Antakaa vinkkiä mitä voisin tehä, mies sanoi ettei hänellä ole väliä, teen niinkuin parhaaksi näen, kun en vaan teidä mikä se fiksuin tapa tässä on!!
Aleksi on ollut nyt kuin enkeli, nukkumaan viim.22.30 ja herää syömään n.07 ja nukkuu vielä 09 asti. Rintaraivaritkin on loppunut, toiv. pysyvästi. Kyllä se välillä huutaa niin et korviin koskee, mut noin yleensä aikas nauravainen poika.
Joku puheli, ettei vauva enää pysy makuuasennossa, meillä kyllä pysyy ei puhettakaan et alkaisi päätään nostamaan sylissä. Hän haluu olla vaan vauva;) Lattialla viihtyy tosi hyvin ja on alkanut tajuamaan jumppalelun tarkoituksen, meteliä piisaa kun hän potkii sitä ja siitä kuuluu musiikkia. Mutta ei tartu mihinkään vielä. Musta tuntuukin että puhe hänellä voisi kehittyä aikaisemmin kuin esim.kävely.
Mulla oli eilen oikeen " oma" päivä. Heti aamulla lähin 1.5h sauvakävelylle. Sit pesin ja siivosin. 14.00 mentiin kavereitten kanssa paikalliseen ottamaan yhet siiderit ja puheleen. Kun tulin kotiin mies oli hoitanut pojan hyvin, tampannut matot, korjannut sängyn ja pinniksen+vaihtanut kanit kuiviin. IIIIHANAA PÄIVÄ!! Tänään menen salille niin et poika(toivottavasti) nukkuu vaunuissa. Itkari vaan muistaa ottaa mukaan.
Olipas omaa napaa, nyt pitää mennä lukemaan eilinen pino loppuun.
Annu
Kylläpäs taas kelpaa.Neiti nukku taas kokonaisen yön.23-07.Syötön jälkeen meni taas nukkumaan.Kyllä nyt pitää nauttia.La ja su välisen yön neiti sit kuitenkin jakso taistella aina yhteen asti.Et satunnaistahan meillä on tuo yöunille meno ja kuitenkin on säännöllisesti herännyt vähintään kerran syömään yöllä.
Oon ihmetellyt tätä mun hiustenlähtö juttua,kun raskaus ja imetysaikana mulla ei ole ollut tota ongelmaa niin nyt kun imetys loppunut n. 3 vko:a sitten niin nyt on ruvennut hiuksia lähtee ja katkeilee niin pirusti.Liekö joku hormoonijuttu?
Ja vielä tuohon imetys asiaan.Anoppini kun kuuli et en enää imetä niin voi helvetti mikä haukku ryöppy tuli niskaan:(samalla hän haukku minut koko suvulleen ja vielä kaiken huipuksi erehty soittamaan äidilleni asiasta.Nyt on anopit keskenään sotajalalla...On taas lukenut lehtijuttuja kun kuulemma nykyäidit ei halua imettää jne.kuulun muka samaan kastiin.Kyllä ottaa päähän.Olis ite ollu katsomassa kun itkua väänsin kun imetys sattu niin paljon ja sitten kun rinnat parani ei sitä maitoa vaan enää tullutkaan.Ja taas itkua väänsin kun lapsi itki tissiä ja en voinut sitä antaa kun ei sieltä mitään tullut ja sai sitten niitä raivareita.Vieläkin tuo asia on vaikee mulle.Onneks mies on ollut ihana tässä asiassa.On jaksanut olla ISONA tukena.
Tulipas taas purettua itteeni.Kiitos kuuluu myös teille.
Siivoilin eilen taas aadan vaatekaappia oli paljon pieniä vaatteita tullut.Enää on turha tytön päälle laittaa alle 60cm vaatteita.
Taidan mennä aamukahvia nauttimaan lehden kera kun neitikin nukkuu.Mun mielestä nää aamut on päivän parhaimpia hetkiä.Varsinkin viikonloppuisin.Me yleensä miehen kanssa herätään ajoissa ja rupatellaan kahvimukien ääressä.Ollan kun mitkäkin eläkeläisiä,hih=)
johannu ja aada kohta 3kk
Pakko hehkuttaa tänne vielä yhtä asiaa.Meillä lauantaina aada oli mahallaan puuhamatolla ja kas kummaa neiti kierähti selälleen ja kun laitto uudestaan mahalleen niin hienosti nosti päätään ylös ja kiepautti itsensä selälleen.Vautsi!Siitä se liikkuminen sitten lähtee.
Ja nyt sinne kahville...
Tietänee kuuria.Onneksi sen takia ei tartte lääkäriin mennä, kunhan reseptin saa apteekkiin. Ärsyttää,vaikka olikin odotettavissa, kun esikoisellakin oli vastaava.
Tietääkö joku muuten, että voiko joku pieni silmätulehdus mennä itellään ohi?Ettei tartteiskaan lääkettä...annetaanko rokotus, jos on jotain tällaista?
Tänä aamuna Eemil sitten päätti herätä jo hiukan ennen klo 6.00, just kun mua ois väsyttäny niiiiiin vietävästi! Nyt se sitten laittokin tuossa kasilta unille. Onkohan nuo nyt sitten ne aamupäiväunet vaiko mitkä - on se aika mystistä tuo vauvojen elämään/päivärytmiin kiinni pääsy ;D...
Karu totuus hyppäsi tätä äitiä tänä aamuna silmiin: laihdutuskuuri alkaa! Siis ihan semmonen, missä tarkkailen syömistäni. Vaikeeta tulee olemaan ja herkkujen perään haikeudella kattelen, vaan ei auta!!! En enää halua pitää noita 40 numeron housuja, nyt täytyy päästä entisiin 36:siin.... Kova urakka siis!! Mutta eiköhän se tästä ku käyn 2xvko rasvanpolttojumpassa ja muutaman kerran hiihtämässä/reippaalla kävely-juoksulenkillä, ainakin toivoa sopii :-/
NASULI: Meillä vähän vaihtelee tuo pojan tissittelyaika. Musta tuntuu, että alussa syötin poikaa 24/7 mutta nyt ONNEKSI aika on hiukan lyhentynyt ;). Toisinaan roikkuu tissillä pitkäänkin ja toisinaan vain muutaman minuutin. Jos sanon, että aikaa yösyötöllä menee n. 5-15 min, en paljoa valehtele. Päiväsyötöt on samaa luokkaa, joskus kuitenkin vain ehkä 2 minuuttiakin, mutta silloin kyllä syö ½ tunnin välein. Tavallinen syöttöväli päivisin on 1-1½. Eli paljon tissitellään vielä.
ÄITIKOLMELLE: Maidonluovutuksesta aloin taas :). Mulla tuntuu, että maidontuotanto tasoittuu eli kohta en enää luovuta. Poika on ilmeisesti alkanut syödä enemmän ja munkin lypsysäätelyt on vähentäneet tuotantoa. Hyvä näin, nyt on jo mukavempi olla. Vielä tulevan viikon katson, mitä määriä joudun lypsämään, mutta sitten päätän jatkot. Esim. eilisestä tähän aamuun saldo on VAIN: 190ml!!! Ja nyt yönkään jälkeen ei ole tarvinut ollenkaan tyhjätä, poika on ollu LIIANKIN aktiivisesti tissillä ;D.
EMPPU: Ihanaa, että madot on voitettu! Nämä meidän lapset on aivan samannäköisiä, tummia nappisilmiä. Kiitos vaan, mutta en tiedä kenestä se kauneus on pereäisin, taitaa olla taivaanlahjaa ;). Kiitti Pamperskommenteista, kokeilen ensitilassa AF:ä
MISULI: Onnittelut hoikkuudestasi :). Ja kiitti Pamperskommenteista. Mihin te muuten rakennatte? Vastaa, jos haluat ;)...
Mutta nyt alko huutoseremonia, mun o n mentävä!
Iloista alkanutta viikkoa!
*Vallu ja lapset*
EMPPU: No kuin kävi, menikö neiti ajoissa nukkumaan tai siis nukahtiko?
SINISIIPI: Kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa, mäkin sua huhuilin jossain vaiheessa;) Toivottavasti selviää syy itkuisuuteen, tsemppiä ja kaikkea hyvää.
ANDROMEEDA: Voi räkä tollasta tautia, eikös ne lekurit osaa oikeita lääkkeitä antaa vai eikö siihen auta mikään?
SAUNASTA: Meillä vietiin 4vk saunaan alalauteelle, ei heitetty vettä, lämmiteltiin ennen ja jälkeen kylvyn. Poika tykkäsi.
VAATTEISTA: Meillä usein menee samat vaatteet päivän tai kaksi, sit ne on jo niin kuolassa et vaihdan.
KARSTAA ei Aleksilla juuri ole, onneksi, kampaajan painajainen, hihih:)
ÄÄNESTÄMÄSSÄ kävin jo ennakkoon, eipä päässyt mun ehdokas (vanhanen) jatkoon, kyllä mä luulen et haluisin mies pressan välillä ni kai sit pitää saulii mennä äänestää.
JOH@NNA: Millaista tuo bodycompat(menikö oikein) on??
COPPOLA: Kuin kävi, täällä ihan täristään jännityksestä!!!??
VALLU: Meillä käytössä new baby ja activefit koska niissä on takana jousto vyötärö, kiva pukea ja pitää tavaran sisällä jopa sen 12h yöllä. Ne babydry on ihan pyllystä, ne ei jousta ja varmaan pissat läpi. No näin meillä, poika on kova pissaamaan siis litratolkulla tulee ja vartin välein;) heheh
NASULI: On nyt alkanut lyhenee tissittely ajat, alussa meni aina 3varttia ja nyt ehkä 15-20 sis.molemmat tissit.
BLACKA: Me tehtiin myös tuo keittiön kaappian maalaus itse, halpaa ja tosi jees, ihan uusi ilme. Eikä koko keittiöö pitänyt uusia.
NINNULI: Parane pian
MAMIKO: Voimia teidän pikkuiselle et paranis pian.
Nyt pitää mennä taas...On tää aika lentoo vauvan kanssa.
Kiva kun olette olemassa ja paljon onnea kositulle, synttärisankareille, nimen saaneille ja hääpäivää viettäneille
annu
Tää on näköjään mun aika pinoutua, poika meni uudelleen nukkumaan ja 2v saa tässä aamulla katosa yhden videon (TiTi -nallea) ennen kun lähdetään ulos, rauha siis massa. Tosin pyykkivuori odottaa ja tiskikonekkin pitäs tyhjentää, mutta odottakoon vielä hetken!
Meillä poika herää myös edelleen 1-2 kertaa yössä syömään. Kaksi keskimmäistä ovat jo nukkuneet tässä iässä täydet yöt, esikoinen heräili 7kk yösyötöille.
Vaatteiden vaihdosta ainakin on ollut puhetta; Meillä puklataan jonkun verran, tosin iän myötä paljon vähentynyt, mutta silti yhdet vaatteet menee vaihtoon päivän aikana aina, joskus useammatkin. Tällä hetkellä *KOPKOP* -koputtaa puuta vaipat ei vuoda, kiitos Liberon 5-8kg. Vaatekoosta; 62 käytössä ja piakkoin saa siirtyä 68:iin. Vaateostoksille olisi kohtapuoleen päästävä, 68:n vaatteita kun meillä on pojalle olemassa tasan 2 bodya ja yksi kokopotkari, joululahjaksi tulleita.
Vallulle Pamperseista vielä; Baby Dry on ihanan kuiva, muttei jousta mihinkään suuntaan, ainakin meillä poikavauvalle varma valinta vuotamiseen. Active Fit joustaa, muttei ole läheskään yhtä kuiva (mun mielestä ainakaan) muttei meillä vuotanutkaan. Nyt ostin Cittarista Liberoita kun olivat tarjouksessa ja toistaiseksi pidättäydyn niissä.
Kukahan se eilen valitteli paljosta PULAUTTELUSTA, Misuli?? Ja eikös poika ollut myös flunssassa ja aioit viedä lääkäriin? Vie ihmeessä, nimittäin rs -viruksen alkuun liittyy huonovointisuus ja oksentelu. En halua pelotella, mutta meillä tuo nyt 2 -vuotias sairasti taudin ollessaan 7 viikon ikäinen ja hänellä ainoat oireet oli lisääntynyt pulauttelu/oksentelu ensialkuun. Kun lähidmme sairaalaan tytön ollessa aivan veltto ja nukkui vaan, ei mitään flunssan oireita ollut. Vasta ensiavussa alkoi yskiä ja siitä mentiinkin suoraa osastolle.
Nyt pitää mennä 2v:lle pilkkomaan kurkkua, kirjoittamisesta ei enää tule mitään kun kiristää tuossa vieressä.
Vaimo75 ja poika 28.10
Tää mamma on lähdössä kampaajalle *hehkuttaa simona!!!!*
Jotenki vaan pelottaa jättää mies kahden kans kotio ja vieläpä ekaluokkalainen kävelee ekaa kertaa yksin kotiin koulusta!
Yö oli lyhyt ja kuoppanen.Hikoilin ku sika ja nyt on niskat jumissa. Neiti kyllä veti unta ihan sikeenä =) Nukkuu yhä isin kainalossa *hellyttävä näky*
Ja sitte unohinki mitä kukanenki oli kirjottanu...
LAIHIKSESTA!
Juu... ohan nuita ylikiloja vielä muutama kymmen *shokki*
Aloitin laihiksen toistamiseen tänä vuonna.Mies oli piilottanut fazerin sinisen lootan jonka illalla kaivoi esiin *pihisee raivosta*. Pakko oli syyä,ihan pakko!!!
Ja nyt kaffikupposelle ja kohti kaupunkia!
Waimo72 & Hanna 3kk1pvä
Ihan ensimmäiseksi VALLU: en todellakaan ole mikään hoikka (167 cm/66 kg), eli paino saa tosiaankin tippua jos on tippuakseen, en vaan ota ressiä painosta vielä tässä vaiheessa... niin että älä suotta onnittele :) Niin ja me rakennamme Tupokseen ja asutaan myös siellä... *kukaan tuttu ei varmaan lue ikinä näitä sivuja eihän???* No nyt oon kyl sitte itteni paljastanu vaan mitäpä tuosta.
Kuka se huhuili menkkojen perään ku ei oo kuulunu? Oliko se Coppola? Täältä voisin lahjoittaa, nimittäin on jo toista kertaa reilun kahden viikon sisään täti käymässä!! Eilen alko vuotaan taas! Voi Elämä. Mitäs tästä sitten voimme päätellä? Kierto ainakin on sekaisin kuin mummon vanha kaappikello! Kaipa se siitä joskus vielä tasaantuu...
Ei vaan, Coppola vois tulla tosiaan kertomaan kumpaa tulosta testi näytti. Peukkuja sulle olipa se tulos mikä tahansa. Kumpaakos muuten toivot??
Roope laitto eilen nukkumaan 23.30 ja heräs tuossa 7.30 syömään, oli hereillä reilun tunnin ja nyt nukkuu taas. Toivottavasti nukkuis kunnon päikkäreitä jossain vaiheessa... kun näyttää nuo yötkin olevan pojalla suhteellisen lyhyitä... 8-9 tuntia nukkuu yössä... tosin putkeen...toistaiseksi.
Pukluja pojalla lentelee tasaisen tappavasti, eipä niille mitään voi. Eilen jo pääsi itkukin kun ei tiedä mikä Roopea vaivaa, tai siis eihän pulauttelu mikään sairaus ole. Keksin sitte laittaa pojalle ruokalapun kaulaan aina syötön ajaksi ja sen alle vielä harso, eipähän sotke niin julmetusti vaatteitaan.
Nyt kahvia lisää naamariin, että pysyy päivän hereillä
Misuli ja Roope
Mutta tuosta hiusten lähdöstä, täälläkin lähtee nyt tupoittain ihan. Imetän pelkästään yhä, joten hormoniperäistähän tämä on. Jos jatkuu pidempään, niin sitten vasta tarvii huolestua. Suht samaan aikaan synnytyksen jälkeen molemmista lapsista on tuo hiuskato minulla alkanut. Syön kuitenkin myös vitamiinia muutenkin ja käytän hyviä shampoita, että ei siitä ole kiinni, vain noista hormoneista.
Ja imetyksestä, kyllä minullakin on asenne, että minä puolestaan olen julkisesti sanonut aina että en halua ja tykkää imettää, silti nyt täysimetän tätä toista, ekan kanssakin sitä yritin mutta meni just siihen, että maitoa ei tullut enää 4kk kohdalla yhtään, ja koski vaan alussa ja tulehduksia yms. Ja hirveät syyllisyyden tunteet. Ikäviä ihmisiä ne jotka arvostelee, oli oma ratkaisu mikä tahansa. Nekin jotka minua arvosteli kärkkäimmin ekan lapsen imetyksestä (kun en enää pystynyt, ja kun en imettänyt täysin, vaan osittain) niin nyt toisen lapsen aikana kun olen kertonut heille täysimettäväni, niin ovat nyt paljastaneet, että oli oma lehmä ojassa, kun arvostelivat viimeksi. Heidän oma imetyksensä aikanaan ei ollut onnistunut... Ja nyt sitten uutta bensaa tuleen heitän sillä, kun " yhä" täysimetän pelkästään 3.5kk vanhaa vauvaa... ja aion imettää 6kk vanhaksi asti pelkästään suositusten mukaan, jos vaan maito riittää. Tosin ei heille tarvitse kertoa syyksi muuta, kuin että nykysuositukset sanoo niin. Silti ihmettelevät, että kuinka minä jaksan. Sitä kyllä itsekin alkaa jo pikkuhiljaa epäillä... kun on jatkuvasti kiinni vauvassa, ei syö pullosta eikä huoli tuttia, ja on ilmeisesti maitoallerginenkin. Mies painostaa hieman kyllä jo korvikkeille, mutta en halua, kun kävisi vain erikoiskorvikkeet, ja soijallekin taitaa reagoida jo äidinmaidon kautta.
(Koko aika tekee mieli kirjottaa rv x+x, joku " vauvakuume" täälläkin kai, mutta ei meille vauvoja enää... oikeastaan olisi kiva olla kummi tai täti tms. mieluummin, pitää alkaa vaan painostaa sukulaisia ja lapsettomia vauvasta joskus haaveilevia kavereita nopeaan lapsentekoon) Näin saisi lapsia hoitoon ja leikkiä ja viedä lahjoja, muttei tarvitsis enää itse hoitaa ja synnyttää enempää. :)
VAIPOISTA:
Ja perskule, minähän sitten olen valinnut heti kärkeen vääriä, just niitä, mitä kukaan ei käytä!!! No eipä ole kumma, että vuotaa ja falskaa. Noita on tosiaan ihan kamalan vaikee valita. Tytölle käytin A I N A Liberoita, kun sillä ne piti paremmin kuin Pamperssit, nyt on ämpäri kääntynyt toisinpäin, pojan kaikki vaatteet on ihan märä' t, jos Liberon päälle laitan. Mulla ois ihan kamalasti tuolla kaapissa Liberoita, mihinkähän ne saan laitettua, entäpä nyt nuo ' huonot' Pampersit??? En kai niitä ihan roskiinkaan viittis heittää :(...
ANNU:
Tiukka on valintasi, joka on edessä. Hattua nostan, kun jaksat vielä alkaa opiskella lapsen kanssa, tarkoitan tällä, että kun lapsi on jo maailmassa rikastuttamassa elämäänne :). Itse varmasti en voisi olla v-loppu äiti, kun ikävä olisi ihan varmasti niin valtava! Mutta opiskelu olisi varmasti helpompaa, jos lapsi olisi ' kotona' ......Onnea valinnantekoon. Päätätpä miten vain, muista, että päätös on omasi, sanoivatpa muut mitä ikinä tahtovat :).
MISULI:
No joo, oothan hoikka, ainaki hoikempi ku m i n ä! Mulla on vielä plussaa painossa 10kg eli olen nyt 70/170 - kamalaa, mutta totta :(!!! Tupokselle...mihinhän se tuleekaan *miettii*....Meillä mies kävi eilen katsomassa yhtä tonttia tässä Oulussa. Täytyyhän siitä tarjous heittää, vaikka tuskin se läpi menee, ovat ihan hirveissä hinnoissa ja niille tonteille pitäs vielä talokin saada pystyyn!
WAIMO:
N A U T I!!!!
Jotain muutakin oli, mutta en muista/ehdi. Poika heräs ja lähden tekemään sille aamupesut :)
Palaillaan taas! *Vallu*
Ihanaa!Jo toinen hyvä yö takana elikkäs tais olla vaan joku ohimenevä juttu se jatkuvaan heräily!Viime yönä herättiin kolmesti.Nukkumaan saatiin Julius vasta puol kahdentoista aikaan...on nyt otettu operaatioksi että nukahtais omaan sänkyyn tutti suussa eikä tissille...sitä kun saa muutenkin koko illan tarjoilla:) no hirveen huudon ja taistelun kanssa se nukahtaminen ilman tissiä sit onnistuu...tuttia saa pidellä suussa jne...mut jospa se siitä:)
Nyt vaan herätään viimestään yheksältä...ja äitiä kun aamusta niiin väsyttäs...illanvirkku,aamuntorkku:)
Miten ihmeessä te saatte vauvat nukkumaan koko yön ilman tisuttelua?*unelmoi täällä*
Coppola;mitä testi näytti?Kauhee kun jänskättää sun puolesta!
Juliuksella tän aamun ollu ihan omat leikit,lattialla vähän väliä kääntyy mahalleen,sit taas selälleen,lyö leluja pari kertaa ja taas mahalleen:)
No mut nyt pitää mennä tarjoomaan tissiä,alkaa semmonen elämöinti olla:)
Blacka ja Julius
Poika on tissillä ja kokeilen toisella kädellä naputella jotain.
Ihan ensiks gallup kaikille: eli kun otatte lapsen tissille ja alkaa imeä , niin pysyykö teidän vauvat siinä rauhallisena? ei heilu, päästä irti koko ajan, humio kiinnittyy muualle koko ajan, venkuilua jne.
Tämmöstä on meillä alkanut varsinkin iltaisin olla. joudun lähteä kävelemään ja silloin poika kyllä keskittyy imemiseen. Ottaa voimille kävellä ja imettää. Kun istahdan, niin taas venkoilu alkaa. Ja itkuakin tulee. Eilen illalla meinasin, että kohta saa loppua koko imetys, jos tälleen jatkuu. Nyt poika on aloillaan tissillä, ei onkelmia.
ANNU: yksi tuttavani lähti vauvan kanssa opiskelemaan toiselle paikkakunnalle ja homma toimi ihan mukavasti. Onhan se jokaisella eri tilanne, mutta heillä toimi. Itsekin mietin , että jos vaihtaisi alaa, mutta en oikein tiedä mihinkä. Ja en ole kovin opiskeluintoinen, joten koulu saisi olla mahd. lyhytkestoinen. Aika näyttää.
JOHANNU: ihanku sun anopilla ois oikeus sun imetyksestä paasata! Älä välitä siitä, teet niin kuin itse teet ja se ei muille kuulu. Se ei huonommaksi äidiksi tee, ojs ei imetä. Huh, mikä anoppi sulla.
MENKOISTA: mulla alkoi eilen menkat ekaa kertaa synnytyksen jälkeen. On kyllä tosi niukkaa vuotoa. Ihmettelinkin kun alavatsa oli kipeä ja päätä särki.
Nyt loppui tissittely...äkkiä omaa vielä. Meillä lisänä korviketta ja tutteli 1+ aiheuttaa ilmavaivoja, samoin Nanni. Mitähän kantsis kokeilla?
Tuun myöhemmin uudestaan.
T: Hemulii_i ja Jaakko kohta 3kk
Kumpi [b]Pampperseista[/b] on [b]
parempi[/b]
[color=blue][size=3]pojalla[/color][/size]:
[color=green]NEW BABY[/color] vaiko [color=blue]ACTIVE FIT[/color]? [color=fuchsia]Miksi?[/color]
*Vallu ja niska*aska-Eemil[color=red][size=2]♥[/color][/size]*
Miksi tää kone aina joskus itekseen ' muokkaa' noita tekstejä, esim. jättää värit päälle???
*Poistuu häiriköimästä*
Hemulii_i;meillä kans varsinkin iltasin levottomuutta rinnalla,pyörii ja hyörii,ei malta kunnolla keskittyä imemiseen kuin pari minuuttia...ja nyt on ollu jonkun aikaa rinnalla raivoomistakin illalla.
Mulla ei imetys onnistu kuin istualtaan(ja pitkältään),rinnat niin isot ja roikkuvaiset että tarttee pitää rinnasta kiinni kun poitsu imee..
Juu mut palaillaan taas myöhemmin:)
[b]Mutu:[/b] meillä oli tytöllä kanssa pieni silmätulehdus, joka meni itsekseen ohi. pyyhin keitetyllä vedellä useamman kerran päivässä. ämän ohjeen sain neuvolasta.
[b]johannu78:[/b] Harmi että anoppisi on ymmärtämätön. Tsemppiä! Hienoa että aada kääntyy. Meillä ei vielä. Vähän yritystä on vasta.
[b]Valencia:[/b] Tervetuloa tuonne Team PP:n, siellä on muitakin lokakuisia. Iseltä lähtenyt 2kg kahdessa viikossa ja 4 cm vyötäröltä. :O
Hienoa että luovutat maitoa. Jos asuisin lähempänä sairaalaa luovuttaisin itsekin. Olisin luovuttanut istukkaverta, mutta juuri silloin ko henkilö oli lomalla. :(
[b]annu:[/b] Itse opiskelen yliopistolla, jossa onneksi ei tarvii aina käydä. Ihan hyvin on onnistunut. Katsotaan nyt keväällä kun tytteö on isompi uskaltaako enää mennä luennoille. Ei kuin kouluun vain jos mieli tekee.
[b] Waimo72:[/b] Kääk! Sain lahjaksi M&M-karkkeja. Pakko oli syödä kaikki, mies sai vain pienen osan. Eikä ollut edes pieni pussi. :( No nyt on se poissa kaapista ja mielestä.
[/b]Tissittelyaika:[/b] Öisin tissitellään ehken viisi minuuttia, joka aiheuttaa sen että parin tunnin jälkeen on taas nälkä. Illalla voidaan vetää vähän pidempiäkin imuja.
[/b]Saunasta:[/b] 2 kertaa käyty. Jouluna viimeksi. Eipä tyttö oikein sanonut mitään asiasta.
Tänään on sitten rokotetutkimukseen meno 12:30. viimeksi nousi kuume seuravaksi yöksi. Saas nähdä miten käy nytten.
Joskohan alkais syömään ja valmistautumaan lähtöön.
j+beibi
Nyt on vihdoin ne ristiäiset sit pidetty ja nimeksi tuli Neea Maarit!
Juhlat meni ihan kivasti ja onneks suuremmilta huudoiltakin säästyttiin!!
ANNU:ompas sulla vaikee valinta edessä.ikävä kyllä en nyt osaa mitään fiksua tähän sanoo ,mut mä en ittekkään tietäis miten tekisin tossa tilanteessa kun kummassakin on omat hyvät ja huonot puolensa.
VALLU: tsemppiä sun laihdutuskuurilles!!!!!!!!!!!
COPPOLA:Täällä kans jännittää sun puolestas mitä testi näyttää!
HEMULII_I: Meillä kans imetyksen kanssa samanlaisii ongelmii.Neea vilkuilee ihan hirveesti ympärilleen eikä keskity syömiseen,yöllä kyl onnistuu ihan hyvin.pitäis varmaan aina sammuttaa valot ettei se näkis ympärilleen =)
Neea meni just päiväunille joten mä poistun löhöömään sohvalle!!
Spica+Neea 11 viikkoa ja 2 päivää!
Laitoinpa aloituksen kun ei vielä näkynyt tälle päivälle. On niiiin söpöjä lokavaaveja, kävin kattelemassa äsken (syntyneet.fi) *puuusss*