Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kauheaa on siinä jos lapset nukkuu ja vanhemmat juo "kännit" ?

Vierailija
21.06.2008 |

Enkä nyt tarkoita sammumiseen asti...

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monille se muutama on 5–7. Tuo yksikin, joka oli juonut kolme lasia viiniä Netflixiä katsellen, kun teinin piti olla yökylässä mutta toimitettiin poliisin saattamana humalassa kotiin, tyhjensi kolmella lasilla koko pullon.

Vierailija
82/94 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saatan juoda illan/alkuyön aikana esim. puoli pulloa viskiä samalla Netflixiä katselleen ja 

myös vaimo saattaa juoda muutaman siiderin tai muutaman lasin viiniä.

Tämä sen jälkeen kun lapset ovat menneet makkareihinsa, ei me koskaan olla kännissä eikä soperrella sekavia eikä tietenkään sammuta oksennukseemme.

Muutamat ehdottelevat että nauttisi silloin alkoholia, kun lapset ovat muualla eli yökylässä.

Näin meistä olisi tullut absolutisteja, sillä lapsetonta iltaa ja yötä ei ole ollut 17 vuoteen.

Ovat vanhempani eivät juurikaan juoneet, kerran näin isäni pienen pienessä hiprakassa täyttäessään tasavuosia. 

Joskus lapsella on tullut yökylässä koti-ikävä ja sitten olen ajellut polkupyörällä pimeässä syysillassa muutamia kilometrejä lasta noutamaan...

Et ole kännissä, vaikka joisit puoli pulloa viskiä? Kuinka usein oikein juot, jos tuo ei tunnu missään? Olet niin tottunut pieneen pöhnään, ettet enää huomaa sitä? Puoli pulloa viskiä on iso määrä alkoholia.

No en autoa lähtisi ajelemaan, mutta en ole koskaan örveltänyt enkä kaatuillut, enkä sössöttänyt.

Juon korkeintaan pe ja la. Jos seuraava päivä on työpäivä, niin ei koskaan silloin.

Puoli pulloa viskiä 4-5 tunnin aikana tälläiseen +100-kiloiseen ei vielä kaada.

Ja joo, joskus olen juomatta useita viikkoja/kuukausia, eikä koskaan ole tehnyt tiukkaakaan jäädä tauolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä vaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iskä vaan kirjoitti:

Kun saunotaan otetaan tosiaan noin kerran kuussa lasten nukkumaan mentyä 4 olutta/naama vaimon kanssa. Se riittää kevyeen huppeliin. Ravintolassakaan ei pariin vuoteen ole voinut käydä. Aamulla herätään normaalisti ja lapset saa aamupalansa. Meillä ei ole sukua eikä oikein muutakaan vakituista tahoa, jonne lapset saataisiin säännöllisesti hoitoon.

Kaiken sortin syyllistäminen vanhemmuuden suhteen on nykyisin varsinainen megatrendi. Teet niin tai näin olet hirveä vanhempi. Kaikki mahdollinen aika pitäisi uhrata lasten eteen ja olla siitäkin pahoillaan.

Ellette vanhemmat eri tavoin ota sitä "omaa aikaa" parisuhteellenne niin muutamassa vuodessa saatte sitten pohtia miten ero vaikuttaa niihin lapsiin. Meille kävi melkein näin kun esikoisen synnyttyä mentiin 2 vuotta täysin lapsen ehdoilla. Sitten puhkesi ihan kunnon aviokriisi. Oli aivan siinä ja tässä, että kaksi loppuun asti väsynyttä ja jonkinlaisen fyysisen etäisyyden toisiinsa kehittänyttä ihmistä sai asiansa kuntoon. Tämä siitäkin huolimatta, että ymmärsimme alussa toisiamme 100% ja rakkaus oli todella syvää.

Muistakaapa siis, että kaiken maailman pätijöiden puheet teidän suhteestanne, lastenne hoidosta, seksistänne jne. ovat täysin arvottomia.

Tärkein mittari kaikelle on, että lapsenne ovat terveitä ja onnellisia ja te olette terveitä ja onnellisia.

Tuo on ihan totta, että ei siitä automaattisesti ole pahaa haittaa, mutta jos jotain sattuisi ja joutuisitte (taksilla tietysti) lähtemään viemään lasta päivystykseen, niin kyllä siitä lähtisi lastensuojeluilmoitus menemään, kun molemmat vanhemmat ovat päissään eikä lapsilla yhtään selvää hoitajaa. Siellä sitten olisitte kirjoissa keskenään ryypiskelevä pariskunta. Miksi parisuhdeaika vaatii alkoa?

No nyt on sulla jutut ja juurikin tätä tarkoitin. Miten humalaan itse tulet illan aikana juoduista 4 kappaleesta III-olutta?? Siis ihan oikeasti nyt.

Ihan järkyttävään humalaan. Jos ei tuosta määrästä tule kunnolla humalaan niin alkoholi on jo ongelma. Itse inhosin lapsena/teininä vanhempiemme tapaa kahdesti viikossa saunailtana juoda itsensä humalaan. Itse en koskaan juo, enkä joisi alkoholia rentoutuakseni. Se on siihen aivan väärä tapa.

Vierailija
84/94 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monille se muutama on 5–7. Tuo yksikin, joka oli juonut kolme lasia viiniä Netflixiä katsellen, kun teinin piti olla yökylässä mutta toimitettiin poliisin saattamana humalassa kotiin, tyhjensi kolmella lasilla koko pullon.

Sepä se. En tajunnut (tai välittänyt), että se yksi olut ei ole sama asia kuin täysi punkkulasi.

Vierailija
85/94 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, minkä ikäisiä lapset on. Paras ikähaarukka lienee jossain 35-45 vuoden välillä. Sitä nuoremmat paheksuu dokaamista ja sitä vanhemmat alkaa olla huolissaan vanhuksen fyysisestä kunnosta ja alkoholin vaikutuksesta siihen.

Vierailija
86/94 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kerran ajattelin sivistyneesti ottaa perjantai iltana viiniä lasillisen. Teini oli kaverillaan. Join sen lasin katsellen telkkaria ja otin toisenkin. Niinhän ne leffoissakin tekevät. Toisen jälkeen join kolmannen (pullo muuten tyhjeni siitä kolmesta). "Nukahdin" sohvalle heräten ovikellon soittoon kun poliisit toivat oksentelevan pojan kotia.

Siinä sitten oksenneltiin teinin kanssa vuoronperään. Eipä ollut mikään voittajaolo. Aamulla oli melko hiljaista poppoota.

Näinhän se yleensä menee, että kännisiä lapsia yritetään palauttaa koteihin, joissa odottaa känniset vanhemmat.

Ikävä kyllä.

t lastensuojelun päivystyksen töitä (poliisit kavereina) tehnyt sossu

No kyllä mua hävetti. Ja hävettää vieläkin, vaikka aikaa asiasta jo useampi vuosi. Poliisit sanoivat, että lasu tulee, mutta ei sieltä päin koskaan mitään tullut. Puolustuksenani voin sanoa, että minun piti olla yksin kotona ja teinin siellä kaverillaan yötä.

Sua hävetti?

Sä maksat veronmaksajana poliisin palkan aikuisena ihmisenä.

Poliisi tulee sun kotiovelle ja alkaa holhoomaan sulle miten sun pitäisi aikuisena elää. Maksat siis tästä palvelusta. Tuo sun pojan kotiin ok.

Se on hyvin. Sitten se kehtaa uhkailla lasulla ja aiheuttaa sulle häpeän siitä hyvästä että sä maksat aikuisena sille palkan ja se kertoo sulle miten sun pitää sun ainoa elämäs elää.

Aika naurettavaa vai mitä?

Sun elämä eikä sen kelle maksat palkan. Hävytön tyyppi. Tulee sun kotiovelle neuvomaan aikuista ihmistä. Kai sä itse tiedät asiat ja mokas.

Mitään mokaa ei tullut tehtyä kuitenkaan. Älä häpeä elämääs nainen!

Vierailija
87/94 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä oo lammas ja piika sentään tää on sun elämäs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kerran ajattelin sivistyneesti ottaa perjantai iltana viiniä lasillisen. Teini oli kaverillaan. Join sen lasin katsellen telkkaria ja otin toisenkin. Niinhän ne leffoissakin tekevät. Toisen jälkeen join kolmannen (pullo muuten tyhjeni siitä kolmesta). "Nukahdin" sohvalle heräten ovikellon soittoon kun poliisit toivat oksentelevan pojan kotia.

Siinä sitten oksenneltiin teinin kanssa vuoronperään. Eipä ollut mikään voittajaolo. Aamulla oli melko hiljaista poppoota.

Näinhän se yleensä menee, että kännisiä lapsia yritetään palauttaa koteihin, joissa odottaa känniset vanhemmat.

Ikävä kyllä.

t lastensuojelun päivystyksen töitä (poliisit kavereina) tehnyt sossu

No kyllä mua hävetti. Ja hävettää vieläkin, vaikka aikaa asiasta jo useampi vuosi. Poliisit sanoivat, että lasu tulee, mutta ei sieltä päin koskaan mitään tullut. Puolustuksenani voin sanoa, että minun piti olla yksin kotona ja teinin siellä kaverillaan yötä.

Sua hävetti?

Sä maksat veronmaksajana poliisin palkan aikuisena ihmisenä.

Poliisi tulee sun kotiovelle ja alkaa holhoomaan sulle miten sun pitäisi aikuisena elää. Maksat siis tästä palvelusta. Tuo sun pojan kotiin ok.

Se on hyvin. Sitten se kehtaa uhkailla lasulla ja aiheuttaa sulle häpeän siitä hyvästä että sä maksat aikuisena sille palkan ja se kertoo sulle miten sun pitää sun ainoa elämäs elää.

Aika naurettavaa vai mitä?

Sun elämä eikä sen kelle maksat palkan. Hävytön tyyppi. Tulee sun kotiovelle neuvomaan aikuista ihmistä. Kai sä itse tiedät asiat ja mokas.

Mitään mokaa ei tullut tehtyä kuitenkaan. Älä häpeä elämääs nainen!

Totta!

Ennen rahvaalle tultiin kirkosta kertomaan että sä elät sun elämääs väärin. Sä et saa elää elämääs omalla tavalla ja sulla ei ole omaa päätäntää sun elämääs.

Elät näin kuin me sanomme tai sut poltetaan kokossa.

Nyt poliisi kertoo miten aikuisen pitää elää elämänsä.

Ja sä maksat sen palkan veroissa. Ajat ei ole muuttuneet ja emme elä vapaassa maailmassa.

Vierailija
88/94 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, huoltajan tulee olla aina siinä kunnossa (ajokunnossa tms) että hän saa luonaan olevan lapsen toimitettua lekuriin jos lapsi sairastuu tai loukkaantuu.

En ymmärrä vanhempia jotka eivä tätä asiaa tajua.

Vierailija
89/94 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, huoltajan tulee olla aina siinä kunnossa (ajokunnossa tms) että hän saa luonaan olevan lapsen toimitettua lekuriin jos lapsi sairastuu tai loukkaantuu.

Vaikka sä kuinka jeesustelet niin maailmalla ja varmasti Suomessakin tällä hetkellä on lukemattomia vanhempia umpi päissään tai aineissa.

Amerikassa vanhemmat on laillisesti ihan pössyissään ja asialle ei voida mitään.

Voidaan vain jeesutella asiasta.

Mun omat vanhemmat ryyppäs niin perkeeleesti kun olin lapsi ja kyllä musta kasvoi hyvä ihminen.

Kun myöhemmin olin vanhempi, niin tiesin kokemuksesta olla juomatta. Korkki on ollut kiinni aina.

Se opettaa kun kasvaa niissä piireissä.

Omat vanhemmat oli äärioikeistolaisia ja tykkäsivät ottaa kunnolla. Minä vedin kättä lippaan Mannerheimin kuvalle ja vanhemmat nauroi räkätti kännissä, kun iskin kättä lippaan ja otin sotilasaskelia ympäri olohuonetta sulkeiskomennusten tahdissa.

Mukana oli isän sotakavereita.

Hyvä ihminen minusta kuitenkin kaikesta huolimatta kasvoi ja en kannata vasemmistolaista holhouspolitiikkaa. En kannata sitä että viranomainen tulee kertomaan kansalaiselle miten tämän pitäisi ainoaa elämänsä elää ja vielä maksaa tämän virka verovaroista.

Kannatan vapautta ja tervettä maalaisjärkeä näissä asioissa

Vierailija
90/94 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se lapsi loukkaantuu kesken yöunien, tai loukkaantuu vakavasti !? Jos muutaman alkoholiannoksen on myöhäsiltana nauttinut niin aamulla on ajokunnossa kevyesti. Kukkahattu syvemmälle päähän vaan ! Tulee mieleen kaverini äiti, ei päästänyt jo täysikäistä lastaan edes parin sadan metrin pituista pihatietä ilman heijastinta.

Toimitti sen keskellä yötä autolla risteykseen. 😂

Vierailija
91/94 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset polttaa höpöheinää ja vanhemmat on köytetty sänkyyn.

Vierailija
92/94 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinipullossa on kyllä enemmän kuin kolme lasillista. Et ei oo sun viinilasilliset ihan siinä ’sivistyneen’ mitoissa. Huhhuh. Ongelmalta haiskahtaa.

Vierailija
93/94 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomeriksihan te haukutte kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sä kuinka jeesustelet niin maailmalla ja varmasti Suomessakin tällä hetkellä on lukemattomia vanhempia umpi päissään tai aineissa.

Amerikassa vanhemmat on laillisesti ihan pössyissään ja asialle ei voida mitään.

Voidaan vain jeesutella asiasta.

Mun omat vanhemmat ryyppäs niin perkeeleesti kun olin lapsi ja kyllä musta kasvoi hyvä ihminen.

Kun myöhemmin olin vanhempi, niin tiesin kokemuksesta olla juomatta. Korkki on ollut kiinni aina.

Se opettaa kun kasvaa niissä piireissä.

Omat vanhemmat oli äärioikeistolaisia ja tykkäsivät ottaa kunnolla. Minä vedin kättä lippaan Mannerheimin kuvalle ja vanhemmat nauroi räkätti kännissä, kun iskin kättä lippaan ja otin sotilasaskelia ympäri olohuonetta sulkeiskomennusten tahdissa.

Mukana oli isän sotakavereita.

Hyvä ihminen minusta kuitenkin kaikesta huolimatta kasvoi ja en kannata vasemmistolaista holhouspolitiikkaa. En kannata sitä että viranomainen tulee kertomaan kansalaiselle miten tämän pitäisi ainoaa elämänsä elää ja vielä maksaa tämän virka verovaroista.

Kannatan vapautta ja tervettä maalaisjärkeä näissä asioissa

Tämä keskustelu näyttää selväksi suomalaisten vasemmistolaisuuden tai kristillisyyden. Osa ei edes kuulu kirkkoon, mutta holhoaa muita ihmisiä. Osa ei edes äänestä vasemmiston puolueita, mutta siltikin ei kunnioita ihmisten yksityisyyttä tehdä omalle vartalolleen mitä haluaa.

Suomi on selvästi todella kollektiivinen maa vieläkin ja sen ansiosta selvisimme Neukkuja vastaan.

Mutta tässä keskustelussa näkyy ne haitat. Tässä maassa ei saa elää omalla tavallaan, vaan puolikkaasta viinipullosta tai viskipullosta aletaan jeesustelemaan ja käyttämään verovaroja lastensuojeluun. Ei ihme että julkinen puoli on repeämässä liitoksistaan, kun aikuiset ihmiset eivät itse saa tehdä virheitään ja oppia niistä. Tarvitaan poliisi ovelle sanomaan että soo soo, ei saa mokailla. Häpeä tätä vielä kymmenenkin vuoden päästä ja kiitti kun maksat palkan.

Vierailija
94/94 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumpikaan ei meinaa käyttää nukkuvaa lasta hyväksi, niin ei mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi