Mitä kauheaa on siinä jos lapset nukkuu ja vanhemmat juo "kännit" ?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kerran ajattelin sivistyneesti ottaa perjantai iltana viiniä lasillisen. Teini oli kaverillaan. Join sen lasin katsellen telkkaria ja otin toisenkin. Niinhän ne leffoissakin tekevät. Toisen jälkeen join kolmannen (pullo muuten tyhjeni siitä kolmesta). "Nukahdin" sohvalle heräten ovikellon soittoon kun poliisit toivat oksentelevan pojan kotia.
Siinä sitten oksenneltiin teinin kanssa vuoronperään. Eipä ollut mikään voittajaolo. Aamulla oli melko hiljaista poppoota.Näinhän se yleensä menee, että kännisiä lapsia yritetään palauttaa koteihin, joissa odottaa känniset vanhemmat.
Ikävä kyllä.
t lastensuojelun päivystyksen töitä (poliisit kavereina) tehnyt sossu
Näkyykö sädekehä pään päällä? On se hyvä kun ootte te paremmat ihmiset.
Taitaa punainen lippu liehua sirpillä ja vasaralla jos ei sädekehä...
Vanhempien pitää olla siinä kunnossa, että lapsista pystytään huolehtimaan, jos jotain sattuu. Lasten ei ole kiva kuunnella vanhempiensa örvellystä ja kännisekoilua, lopuksi toki riitelette krapulassa tai nuokutte koko viikonlopun.Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien pitää olla siinä kunnossa, että lapsista pystytään huolehtimaan, jos jotain sattuu. Lasten ei ole kiva kuunnella vanhempiensa örvellystä ja kännisekoilua, lopuksi toki riitelette krapulassa tai nuokutte koko viikonlopun.Ei hyvä.
Ekasta lauseesta samaa mieltä, muu turhaa provokaatiota. Ei näin. Onneksi ei ole noin skitsoja ystäviä, et sais kutsua illanviettoomme. Win-win.
Sehän riippuu siitä paljon juo ja miten osaa käyttääntyä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekasta lauseesta samaa mieltä, muu turhaa provokaatiota. Ei näin. Onneksi ei ole noin skitsoja ystäviä, et sais kutsua illanviettoomme. Win-win.
Olen olut lapsena mukana tällaisissa vanhempien illanvietoissa, en niitä halua omalle lapselle järjestää.
Useamman lapsen äitinä voin todeta, että kaikki suurimmat hätätilanteet sattuvat öiseen aikaan. Tavalliset oksennustaudit, korkeat kuumeet, kuumekouristukset, hengenahdistukset ym. Teinien sekoilut ajoittuvat iltaan ja alkuyöhön ja uljas auttava prinssi ei ole näissä tilanteissa läsnä, vaan kyllä se on äiti, joka rientää apuun.
Ihan selvinpäinkin on yöllä kiperiä tilanteita, kun ensimmäistä kertaa lapselle tulee vaikka kurkunpääntulehdus tai kuumekouristus. Nopeasti pitää tehdä oikeanlaisia päätöksiä. Melkoisia taitureita ovat ne vanhemmat, jotka humalassa niistä selviävät. Minun onneni on asua päivystävän sairaalan lähistöllä, aina ei ehdi odottaa ambulanssia, saati taksia.
Joku täällä ottaa ”vain kolme tai neljä olutta” , minäkin joskus juhlan kunniaksi otan puoli lasia viiniä. Humalaa en ole teinikokeilujen jälkeen kaivannut.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kävi niin, että olin istumassa kaverin kanssa iltaa grillailun merkeissä ja lapset pyörivät siinä myös. Ei siis olleet enää mitään ihan pieniä vaan iältään 7v-13v. Olin ostanut itselleni huikeat kolme sidukkaa.
No pienimmältä murtui käsi siis pihalla peuhatessa ja piti lähteä lääkäriin, onneksi olin juonut vasta n puoli siideriä. Silti tunsin siellä illalla päivystyksessä kuinka itsestäni lähtee Alkon haju ja suuta kuivaa kuin olisin juonut enemmänkin. En ostanut montaa siideriä illaksi, mutta en siis olisi niiden kolmen jälkeen pystynyt enää ajamaan. En edes kahden.
Kyllä pisti miettimään..
Toisaalta kaikilla vanhemmilla ei muutenkaan ole ajokorttia tai autoa, jolla kuskata lasta päivystykseen. En silti suosittele ketään kännäämään lasten seurassa, mutta en osaa pitää jotain 1-3 juomaa yhden illan aikana pahana ainakaan sen takia, ettei pysty ajamaan autoa. Toki jos on jossain ihan syrjäseuduilla esim. mökillä niin kannattaa miettiä kunnolla etukäteen, miten toimitaan hätätilanteessa ja silloin olisi hyvä, että joku aikuinen on kykenevä ajamaan autoa, ettei jouduta hätätilanteessa odottamaan taksia tai ambulanssia.
No en mä ainakaan juo koskaan sellaisia kännejä. Ihan osaan käyttää alkoholia. Ilmeisesti suomalaisille vierasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen olut lapsena mukana tällaisissa vanhempien illanvietoissa, en niitä halua omalle lapselle järjestää.
Viina onkin viisasten juoma.
Vierailija kirjoitti:
Itse saatan juoda illan/alkuyön aikana esim. puoli pulloa viskiä samalla Netflixiä katselleen ja
myös vaimo saattaa juoda muutaman siiderin tai muutaman lasin viiniä.
Tämä sen jälkeen kun lapset ovat menneet makkareihinsa, ei me koskaan olla kännissä eikä soperrella sekavia eikä tietenkään sammuta oksennukseemme.
Muutamat ehdottelevat että nauttisi silloin alkoholia, kun lapset ovat muualla eli yökylässä.
Näin meistä olisi tullut absolutisteja, sillä lapsetonta iltaa ja yötä ei ole ollut 17 vuoteen.
Ovat vanhempani eivät juurikaan juoneet, kerran näin isäni pienen pienessä hiprakassa täyttäessään tasavuosia.
Joskus lapsella on tullut yökylässä koti-ikävä ja sitten olen ajellut polkupyörällä pimeässä syysillassa muutamia kilometrejä lasta noutamaan...
Et ole kännissä, vaikka joisit puoli pulloa viskiä? Kuinka usein oikein juot, jos tuo ei tunnu missään? Olet niin tottunut pieneen pöhnään, ettet enää huomaa sitä? Puoli pulloa viskiä on iso määrä alkoholia.
Ei siinä mitään kauheaa ole, kunhan ei tapahdu säännöllisesti eikä ole pikkulapsia.
Vierailija kirjoitti:
No en mä ainakaan juo koskaan sellaisia kännejä. Ihan osaan käyttää alkoholia. Ilmeisesti suomalaisille vierasta.
Käytöksesi ja arviointikykysi muuttuu, vaikka et örveltäisi.
Mitä kauheaa on siinä jos lapset Hukkuu ja vanhemmat juo "kännit" ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään pahaa siinä jos lasten jo nukkuessa juo muutaman oluen tai siiderin. Ihan hissukseen ollaan ja saunassa juodaan. Sen jälkeen seksiä. Tämä on meidän tapa nauttia parisuhteesta ja toistemme läheisyydestä. Aamulla herätään normaalisti. Ei meillä ole ketään jolle viedä lapsia hoitoon ja pakkohan sitä on parisuhdeaikaa jollain tapaa järjestää.
Tää varmaan on hyvin yleistä, mutta mutta.. toisesta ihmisestä, olipa se lapsi tai hoitoa tarvitseva aikuinen, vastuussa olevan ihmisen ei pitäisi juoda niin paljoa ettei pysty hätätilanteessa ajamaan autolla. Äkillistä avun tarvetta ei voi ennakoida.
Lisäksi korvaani särähtää tuo juomisen jälkeinen sekstailu.. huooh... olen sitä mieltä ettei siinä juuri arvosteta tai kunnioiteta toista osapuolta. Alkoholin vaikutuksen alla kaikki toiminta on päihteen värittämää ja keinotekoista. Mulla oli sellainen mies joka tarvitsi alkoholia "vapautuakseen" kaikkiin mahdollisiin sosiaalisiin tilanteisiin. Alkoi painaa mieltä kun ei pystynyt todellista itseään antamaan.
Juominen lasten nähden taas on usein pakoa todellisuudesta ja sekä hämmentää että pelottaa lapsia. Päissään oleva ihminen ei ole oma itsensä. En ymmärrä miksi aikuiset ihmiset tietoisesti pakenee keinotekoiseen tilaan.
No mulla ei ole autoa, joten ei ihan hirveästi paina, pystynkö ajamaan hätätilanteessa vai en. Auto on kustannus, johon todella monilla lapsiperheillä ei ole rahaa (eikä tarvettakaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistin klassikko, alkoholi liuottaa aivoja ja saa jopa dementian aikaan turhan nuorella iällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytöksesi ja arviointikykysi muuttuu, vaikka et örveltäisi.
Huolehdi omista asioistasi täti tomera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistin klassikko, alkoholi liuottaa aivoja ja saa jopa dementian aikaan turhan nuorella iällä.
Sääli että olet kärsinyt alkoholistin lapsena, älä kuitenkaan pilaa muiden iloa.
Itse saatan juoda illan/alkuyön aikana esim. puoli pulloa viskiä samalla Netflixiä katselleen ja
myös vaimo saattaa juoda muutaman siiderin tai muutaman lasin viiniä.
Tämä sen jälkeen kun lapset ovat menneet makkareihinsa, ei me koskaan olla kännissä eikä soperrella sekavia eikä tietenkään sammuta oksennukseemme.
Muutamat ehdottelevat että nauttisi silloin alkoholia, kun lapset ovat muualla eli yökylässä.
Näin meistä olisi tullut absolutisteja, sillä lapsetonta iltaa ja yötä ei ole ollut 17 vuoteen.
Ovat vanhempani eivät juurikaan juoneet, kerran näin isäni pienen pienessä hiprakassa täyttäessään tasavuosia.
Joskus lapsella on tullut yökylässä koti-ikävä ja sitten olen ajellut polkupyörällä pimeässä syysillassa muutamia kilometrejä lasta noutamaan...