Mitä kauheaa on siinä jos lapset nukkuu ja vanhemmat juo "kännit" ?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään pahaa siinä jos lasten jo nukkuessa juo muutaman oluen tai siiderin. Ihan hissukseen ollaan ja saunassa juodaan. Sen jälkeen seksiä. Tämä on meidän tapa nauttia parisuhteesta ja toistemme läheisyydestä. Aamulla herätään normaalisti. Ei meillä ole ketään jolle viedä lapsia hoitoon ja pakkohan sitä on parisuhdeaikaa jollain tapaa järjestää.
Tää varmaan on hyvin yleistä, mutta mutta.. toisesta ihmisestä, olipa se lapsi tai hoitoa tarvitseva aikuinen, vastuussa olevan ihmisen ei pitäisi juoda niin paljoa ettei pysty hätätilanteessa ajamaan autolla. Äkillistä avun tarvetta ei voi ennakoida.
Lisäksi korvaani särähtää tuo juomisen jälkeinen sekstailu.. huooh... olen sitä mieltä ettei siinä juuri arvosteta tai kunnioiteta toista osapuolta. Alkoholin vaikutuksen alla kaikki toiminta on päihteen värittämää ja keinotekoista. Mulla oli sellainen mies joka tarvitsi alkoholia "vapautuakseen" kaikkiin mahdollisiin sosiaalisiin tilanteisiin. Alkoi painaa mieltä kun ei pystynyt todellista itseään antamaan.
Juominen lasten nähden taas on usein pakoa todellisuudesta ja sekä hämmentää että pelottaa lapsia. Päissään oleva ihminen ei ole oma itsensä. En ymmärrä miksi aikuiset ihmiset tietoisesti pakenee keinotekoiseen tilaan.
Jotainhan siinä koettaa paeta, jos ei voi puolison kanssa muuten rentoutua ja kohdata toista. Ehkä sitä, että elämä on aika yksitoikkoista ja väsyttää? Tai jotain muuta? Jos tarvii alkoa seksiin puolison kanssa, niin on kuin siinä olisi jotain vastenmielistä ja pitää ns. juoda toinen houkuttelevaksi.
Ja siis en sano, että on superhirveää elellä näin, mutta miksei voi ottaa vähän vähemmän edes? Vaikka 1–2 olutta tms.
Meillä on aina juotu esim saunajuomat, vaikka lasten kanssa saunassa, mutta jos yöllä kun lapset nukkuu, juo humalan niin on siinä se paha että usein silloin on esim viikonloppu ja menee siinä aamut lasten kanssa helposti pilalle ja vähän koko päivät jos ei jaksa nousta ylös ja ole sellainen pirteä... M36v
Vierailija kirjoitti:
Asuinalueeemme asukkaita kokoontuu usein kesäisinä iltoina yhteen, yhteisen ruokailun merkeissä. Jokainen tuo jotakin syötävää; + vettä/limsaa/ olutta ja viiniä juotavaksi. Pitkät pöydät täyttyvät tarjoilusta... Ilta on pimeä, lämmin ...Lapset juoksentelevat/ leikkivät omiaan. Miehet hoitavat grillaamisen. Purtavaa kera oluen tai lasillisen viiniä; lapset istuvat saman pöydän ääressä kiinnittämättä mitään huomiota vanhempiensa olut-/viinilasilliseen.
(Ei Suomesta!)
Mutta: oletkos kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka paljon he juovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään pahaa. Tuota tekee moni tuntemani vanhempi. Myös minä itse.
Jossain rauhallisissa illanvietoissahan lapset on mukanakin, ja ihan hereillä.Ja mikäli lapsia sisältävässä illanvietossa tarjoillaan myös alkoholia (esim. viiniä ruoalla, snapsit, saunaoluet jne.), aina vähintään yksi aikuinen porukasta on selvinpäin ja ajokuntoinen.
Meillä on ollut illanviettoja, joissa kenelläkään aikuisella ei ole edes ajokorttia.
Se ajokortti ei ole se pointti vaan kyky toimia vastuullisena aikuisena. Humaltuvat, pienessä hiprakassakin olevat, aikuiset on lapsista kummallisia, niillä on tyhmät jutut, ja ne muuttuvat rajattomammiksi. Eikä ne sitä itse edes välttämättä tajua.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vilerailija kirjoitti:
Asuinalueeemme asukkaita kokoontuu usein kesäisinä iltoina yhteen, yhteisen ruokailun merkeissä. Jokainen tuo jotakin syötävää; + vettä/limsaa/ olutta ja viiniä juotavaksi. Pitkät pöydät täyttyvät tarjoilusta... Ilta on pimeä, lämmin ...Lapset juoksentelevat/ leikkivät omiaan. Miehet hoitavat grillaamisen. Purtavaa kera oluen tai lasillisen viiniä; lapset istuvat saman pöydän ääressä kiinnittämättä mitään huomiota vanhempiensa olut-/viinilasilliseen.
(Ei Suomesta!)Mutta: oletkos kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka paljon he juovat?
Humalahakuista juomista en ole havainnut; viinipullot/- lasitkaan ovat harvoin täysin tyhjiä. Yhdessä oleminen/ seurusteleminen tuntuu olevan tärkeintä. Vanhin "mukana olevista" naapureista taitaa olla tällä hetkellä 96 vuotta; minä taas ainut ulkomaalainen.
Kyllä kannattaa juoda lasten hereillä ollessakin. Lapset saavat oppia kuinka pidetään hauskaa ja unohdetaan murheet.
Kapitalistisessa USA:ssa samakeskustelu käydään kannabiksesta. Molemmat liittyy oikeistolaisiin yksilönvapauksiin. Luulen että Suomi on niin vasemmalla ja siksi alkoholille myönteiset kommentit saavat alapeukkuja. Onneksi Suomessa valvotaan tarkkaan hyvinvointia ja rajoitetaan kansalaisia. Hyvinvointimallissahan jokaisen keho on tavallaan velkaa valtiolle ja veronmaksajille. Siksi kansalainen ei omista itseään ja päätöksiä päihdyttää itseään. Lapset pois päihtyneiltä vanhemmilta!
Mietipä asia niin, että lapset menee nukkumaan ja vanhemmat alkaa piikittämään huumeita suoneen. Ei kuulosta hyvälle, kuva vähän relaavista vanhemmista särkyy. Myös alkoholi on päihde, vain laillinen sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Tää varmaan on hyvin yleistä, mutta mutta.. toisesta ihmisestä, olipa se lapsi tai hoitoa tarvitseva aikuinen, vastuussa olevan ihmisen ei pitäisi juoda niin paljoa ettei pysty hätätilanteessa ajamaan autolla. Äkillistä avun tarvetta ei voi ennakoida.
Lisäksi korvaani särähtää tuo juomisen jälkeinen sekstailu.. huooh... olen sitä mieltä ettei siinä juuri arvosteta tai kunnioiteta toista osapuolta. Alkoholin vaikutuksen alla kaikki toiminta on päihteen värittämää ja keinotekoista. Mulla oli sellainen mies joka tarvitsi alkoholia "vapautuakseen" kaikkiin mahdollisiin sosiaalisiin tilanteisiin. Alkoi painaa mieltä kun ei pystynyt todellista itseään antamaan.
Juominen lasten nähden taas on usein pakoa todellisuudesta ja sekä hämmentää että pelottaa lapsia. Päissään oleva ihminen ei ole oma itsensä. En ymmärrä miksi aikuiset ihmiset tietoisesti pakenee keinotekoiseen tilaan.
Niin no ei varmaan se juomatta oleminen yhtään paranna ihmisen ajokykyä, jos ei ajokorttia ole, tällaisiä ihmisiä on aika paljon, jopa ihan vanhempina.. hui. Ja jos kahden oluen jälkeen sekstailee, niin ei sen nyt varmaan kovin 'alkoholin värittämää' ole. Melkoiselta tiukkapipoisuudelta kuulostaa ...
Kommentoit minun mielipidettäni. En puhunut juoduista määristä, eikä tuo pari-kolme olutta ole ryyppäämistä. Ongelmakäyttöä se sen sijaan on jos joka päivä täytyy ottaa "nollatakseen".
Kerroin omasta ex-miehestäni. Puoli pulloa viskiä on se mittakaava millä ilta alkoi ja jos oli jotain illan viettoa, se jatkui n. 6-10 isolla lonkerolla. Eikä ollut krapuloita seuraavana aamuna, heräsi kuudelta kuten aina. Töihinkin usein lähti, autolla.
Kiristi pipoa, olet oikeassa!
Hyvinvointi edellä kirjoitti:
Kapitalistisessa USA:ssa samakeskustelu käydään kannabiksesta. Molemmat liittyy oikeistolaisiin yksilönvapauksiin. Luulen että Suomi on niin vasemmalla ja siksi alkoholille myönteiset kommentit saavat alapeukkuja. Onneksi Suomessa valvotaan tarkkaan hyvinvointia ja rajoitetaan kansalaisia. Hyvinvointimallissahan jokaisen keho on tavallaan velkaa valtiolle ja veronmaksajille. Siksi kansalainen ei omista itseään ja päätöksiä päihdyttää itseään. Lapset pois päihtyneiltä vanhemmilta!
Toisaalta mitä enemmän on oikeistoa äänestetty 90-luvulta asti, niin sitä pahempi huumeongelma ja juoppoperheetkin on lisääntyneet. Halutaan lisää kapitalistisia vapauksia. Viinit ruokakauppoihin ja kannanbikset lailliseksi. Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kauheaa on siinä jos muutaman vuoden ajan rajoittaa "känninsä" niihin hetkiin, kun lapsilla on joku muu hoitaja?
...tai siinä että ottaa kännit kun haluaa parisuhteen laatuaikaa?..
Aloitustilanne tais olla että lapset on paikalla vanhempien "rentoutuessa".
Vierailija kirjoitti:
Minä kerran ajattelin sivistyneesti ottaa perjantai iltana viiniä lasillisen. Teini oli kaverillaan. Join sen lasin katsellen telkkaria ja otin toisenkin. Niinhän ne leffoissakin tekevät. Toisen jälkeen join kolmannen (pullo muuten tyhjeni siitä kolmesta). "Nukahdin" sohvalle heräten ovikellon soittoon kun poliisit toivat oksentelevan pojan kotia.
Siinä sitten oksenneltiin teinin kanssa vuoronperään. Eipä ollut mikään voittajaolo. Aamulla oli melko hiljaista poppoota.
Näinhän se yleensä menee, että kännisiä lapsia yritetään palauttaa koteihin, joissa odottaa känniset vanhemmat.
Ikävä kyllä.
t lastensuojelun päivystyksen töitä (poliisit kavereina) tehnyt sossu
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointi edellä kirjoitti:
Toisaalta mitä enemmän on oikeistoa äänestetty 90-luvulta asti, niin sitä pahempi huumeongelma ja juoppoperheetkin on lisääntyneet. Halutaan lisää kapitalistisia vapauksia. Viinit ruokakauppoihin ja kannanbikset lailliseksi. Ei hyvä.
Entä jo on niin rikas että on varaa ryypätä vaikka on lapsia? Ostaa lastenhoitajat lapsille, niin kommunisteillä ei ole mitään valtaa vaikka joisi joka päivä kuin moviestar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kerran ajattelin sivistyneesti ottaa perjantai iltana viiniä lasillisen. Teini oli kaverillaan. Join sen lasin katsellen telkkaria ja otin toisenkin. Niinhän ne leffoissakin tekevät. Toisen jälkeen join kolmannen (pullo muuten tyhjeni siitä kolmesta). "Nukahdin" sohvalle heräten ovikellon soittoon kun poliisit toivat oksentelevan pojan kotia.
Siinä sitten oksenneltiin teinin kanssa vuoronperään. Eipä ollut mikään voittajaolo. Aamulla oli melko hiljaista poppoota.Näinhän se yleensä menee, että kännisiä lapsia yritetään palauttaa koteihin, joissa odottaa känniset vanhemmat.
Ikävä kyllä.
No kyllä mua hävetti. Ja hävettää vieläkin, vaikka aikaa asiasta jo useampi vuosi. Poliisit sanoivat, että lasu tulee, mutta ei sieltä päin koskaan mitään tullut. Puolustuksenani voin sanoa, että minun piti olla yksin kotona ja teinin siellä kaverillaan yötä.
Elämä jatkuu vaikka lapsia tulee. Aivan älytön ajatus kieltää itsensä 18 vuotta, koska lapsia. Rajansa kaikella. Oikeita moralisteja täällä, ainakin esitetään. Minusta voi ottaa lasten aikana muutaman ja heidän nukkuessaan muutaman kerran vuodessa enemmänkin jos on vaikka vieraita. Ei pikkulasten, mutta isompien kanssa. Jos joku nukkuu aamulla klo 10, niin entäs sitten. Omassa lapsuudessani aikuiset nukkuivat usein viikonloppuisin pidempään, vaikkei kukaan edes olisi mitään ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aina juotu esim saunajuomat, vaikka lasten kanssa saunassa, mutta jos yöllä kun lapset nukkuu, juo humalan niin on siinä se paha että usein silloin on esim viikonloppu ja menee siinä aamut lasten kanssa helposti pilalle ja vähän koko päivät jos ei jaksa nousta ylös ja ole sellainen pirteä... M36v
Ja tämä on muutaman kerran vuodessa kauheaa koska? Ei ihme, että ihmiset niin kireitä ja eron partaalla kun tällaisten säännösten alla elävät. Toisessa ääripäässä sitten ne juopot.
Minä juon korkeintaan muutaman annoksen lasten ollessa nukkumassa ja vain silloin kun mies kotona. Kyllä se vaan niin menee että aina on oltava selvä aikuinen talossa, muutoin en pystyisi. Pienin lapsista on jo 10 vuotias, nämä kun olivat pienempiä niin menin nollalinjalla.
Jokainen tyylillään, en arvostele. Meillä tosin sattuu aina jotain kun alko on vähänkään kuvioissa, lukemattomat suunnitellut illanvietot on peruuntuneet kun lapset sairastuu just 2 tuntia ennen lähtöä : D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä sitten oksenneltiin teinin kanssa vuoronperään. Eipä ollut mikään voittajaolo. Aamulla oli melko hiljaista poppoota.Näinhän se yleensä menee, että kännisiä lapsia yritetään palauttaa koteihin, joissa odottaa känniset vanhemmat.
Ikävä kyllä.
Näkyykö sädekehä pään päällä? On se hyvä kun ootte te paremmat ihmiset.
Muistan sen uutisen, kun lapsi kuoli siihen kun kaikki aikuiset olivat humalassa, eivätkä saaneet verenvuotoa tyrehtymään, saati soitettua apua.
Ei ikinä voi etukäteen tietää mikä hätätilanne tulee.
(Ei Suomesta!)