Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purentakiskon säilytys

Vierailija
15.01.2006 |

Jos purentakiskoa ei käytä joka yö niin miten sitä pitäisi oikeaoppisesti säilyttää? Kosteassako? Rasiassa siis säilyy sen yden päivän, mutta jos vähentäisi käyttöä ja laittaisi vain vaikka joka töinen yö?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos pidät kiskoa viikon kuivassa niin se kutistuu.. =/

nim. Kokemusta on

Vierailija
2/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä matkustusvinkki kiskon kera:

Kostuta suodatinpussi kunnolla märäksi. Kisko sinne sisälle ja vielä muovirasiaan.

Mä oon saanut aikoinani ihan ko tark. varten soman pyöreän muovirasian, jossa vielä pohjassa muutama tuuletusreikä. Tosi kätevää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeessa lukee, että säilytys kosteassa. Sain mukaan säilytyslaatikon, jonka pohajlle voi laittaa vettä. Jos lähden jonnekin, laitan varmaan minigrip pussiin jossa kostutettua talouspaperia tmv.

Vierailija
4/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ohjeessa lukee, että säilytys kosteassa. Sain mukaan säilytyslaatikon, jonka pohajlle voi laittaa vettä. Jos lähden jonnekin, laitan varmaan minigrip pussiin jossa kostutettua talouspaperia tmv.

Vierailija
5/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nykyään on myös sellaisia joita säilytetään kuivassa. Itse säilytän matkoilla niitä sellaisesa saippuapurkissa, missä kosteaa talouspaperia, ja kotona kannellisessa kulhossa vedessä

Vierailija
6/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoilla ollessa olen kääräissyt kiskon märkään talouspaperiin ja paketti säilytysrasiaan ja säilytysrasia minigrippussiin. Hyvin on toiminut, eikä laukkukaan ole kastunut.

Joka aamu pesen käytön jälkeen hammasharjalla, ja -tahnalla. Jos on ollut pitempään käyttämättä, olen pessyt ruokasoodalla ja hammasharjalla, huuhtonut hyvin. Rasian pesen silloin tällöin pesukoneessa.

Itselläni on ollut kisko noin neljä vuotta ja on todellakin ollut hintansa veroinen (tosin omani sain halvemmalla opiskelijaterveydehuollon kautta).

Vierailija
7/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joka yö käyttää niin aamupesun jälkeen voi jättää vaikka lavuaarin reunalle iltaa odottamaan, jos pitempi tauko niin tarvitsevat enemmän kosteutta. Itse olen kyllä pitänyt vesilasissa. Eipä edes huvittaisi jättää lavuaarin reunalle ja käydä sitten pesemässä vauvan pyllyä siinä :)

Minä olen saanut ekat kiskot noin 20 vuotta sitten ollessani alle 10v ja kuukauden päästä taas uudet, olisivatko jo kymmenennet.

Minkä takia pidätte kiskoja? Minulla leukanivelissä luiskahtavat välilevyt pois paikaltaan, yksi leikkaus takana ja kaksi edessä :(

Vierailija
8/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikanaan 70-luvulla imeskellä tuttia liian kauan...) ja öisin tietämättäni puren etuhampaita yhteen siten, että ovat alkaneet kulua pahasti. Sen vuoksi purentakisko öisin.

Ja kiskohan on muovinen ' suoja' joka tehdään/valetaan muotin mukaan (siis hampaista otetaan muotit) ja minulla kisko yläleussa.

Vierailija
9/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko millaisia oireita sinulla oli/on? Miten vaiva selvisi? Pääsitkö leikkaukseen nopeasti? Kestikö toipuminen kauan?

Vierailija
10/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on ollut lapsesta asti, kiskohoitoja ollut aina välillä nyt siis 20 vuotta. Leuat pitävät kamalaa ääntä kun suun aukaisee, kiertävät sivuttaisen " lenkin" . Välillä pahaa turvotusta nivelessä joka aiheuttaa sen että alaleuka ikäänkuin siirtyy sivulle niin että hampaat eivät osu kohdalleen. Paha avopurenta on myös tullut viime vuosina. Pahin vaiva on kuitenkin päänsärky.

Eka leikkaus tehtiin reilu pari vuotta sitten, oli tähystysleikkaus, jossa nivelistä yritettiin saada " väljemmät" . Jono oli vuoden mittainen. Auttoi vähäksi aikaa. Leikkauksen jälkeinen kipu oli kyllä kauheaa. Nyt edessä tuo sama leikkaus uudestaan ja sen jälkeen isompi leikkaus jossa alaleukaa siirretään vähän eteenpäin. Aikataulusta ei vielä tietoa, kauhulla odotan. Olen käynyt nyt 15 vuotta samalla lääkärillä taysissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän