Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on bruttopalkkanne?Mistä työstä?

15.01.2006 |

Itse olen toimistonhoitajana ja palkkani on surkeat 1700¿/kk, ja tästä siis vielä pois verot.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen tk:n vuodeosastolla, 3-vuorotyö. Iltaisin ja viikonloppuisin ei lääkäriä paikalla, puhelimen päässä tietysti päivystävä lääkäri, mutta päätöksen teko ja vastuu sh:lla. Usein iltavuorossa yksi sh, muut perus- tai lähihoitajia. Potilaita paljon, hoitajia liian vähän. On paljon nostamista.. voi olla aggressiivisia, arvaamattomia potilaita.. Kuitenkin pidän työstäni kovasti ja palkka on ok, voisi tietysti olla isompikin, mutta hyvin on toimeen tultu.

Vierailija
62/85 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kotiäiti, työaika 24h/vrk, ei lomia, ei ylityö korvauksia, ei bonuksia... 512 ¿/kk... Josta veroa yli 20% eli käteen jää 410¿! Että se siitä arvostuksesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä auta vaikka on ammattikorkeakoulu tutkinto... =)

Vierailija
64/85 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kun kotona oloa ylipäänsä tuetaan! Eri asia olla kotiäiti ulkomailla, jossa senttiäkään ei tipu mistään suunnasta, eli puhtaasti toisen palkalla eletään! Joskus harmittaa lukea tätä alituista valitusta...

Vierailija
65/85 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhtä mieltä siitä, että kotihoidontuki voisi olla suurempi - se olisi yksinkertaisesti järkevintä yhteiskunnan kannalta ja mahdollistaisi lasten parhaan toteutumisen paremmin, mutta...

Että työaika 24 h/vrk, ei lomia eikä ylityökorvauksia.... Asiahan on kuitenkin niin, että tuolla logiikalla myöskään työssä käyvillä pienten lasten vanhemmilla ei ole lomia eikä ylityökorvauksia ja työaika on ihan sama. Kun käyt työssä, niin se " vapaa-aika" on yleensä vielä kiireisempää kuin kotona ollessa, koska samat kotityöt pitää ehtiä tehdä, ostokset, ruoanlaitot, siivoukset jne... puolta pienemmässä ajassa tietenkin. Lisäksi lasten harrastukset, hoitoon viemiset ja -hakemiset pitää järjestää. Lapsista ei lomaa saa työssäkäyväkään, vaan kyllä se työssäkäyvän lapsiperheen loma on ihan samanlaista puurtamista kuin kotiäidinkin " työpäivät" .

Olen kyllä itse tehnyt molempia - siis ollut kotona ja käynyt töissä ja voin ihan rehellisesti todeta, että mielestäni se kotonaolo ON lomaa, sanotte mitä sanotte. Tottakai lapsettomalla ihmisellä vapaa-aika on erilaista ja omaa aikaa on enemmän ja kotitöitä vähemmän, mutta se on väärä vertailukohde. Lapsiperheessä lasten kanssa olo ja kotitöiden teko nyt vain yksinkertaisesti on vapaa-aikaa.

Vierailija
66/85 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuottavassa koulutusorganisaatiossa. Palkka noin 2900 e/kk.

Ei mitään luontaisetuja.

Vierailija
67/85 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä itse tehnyt molempia - siis ollut kotona ja käynyt töissä ja voin ihan rehellisesti todeta, että mielestäni se kotonaolo ON lomaa, sanotte mitä sanotte.

Samaa mieltä. Itsellä lapsia kolme ja kaikki vuoden välein, joten hommaa on kotonakin ollut. Mutta kyllä kotiäitinä ehdin lukemaan lehtiä, näkemään ystäviä, joskus jopa nukuin päiväunet. Aamuisin nukuttiin klo 8.00 asti ja rauhassa syötiin aamupalat ym.

Nykyään hoidat työpäivän päätteeksi 5 hengen pyykit, ruuat ym kodin. hoidat vammaisen lapsen asiat, käytät vuorotyön viikkolevot sairaala ym reissuihin. Vapaa-aikaa on huomattavasti vähemmän kun kotiäitinä. Aamuvuoroon kiskot lapset päiväkotiin ennen kuutta, iltavuorosta tuut lasten jo nukkuessa kotitöitä tekemään.

MUTTA en valita! Sillä tykkään työstäni ja en enää jaksaisi olla kotona lasten kanssa. 5v kotiäitinä riitti, nyt on muun aika. Ja molemmat nähneenä en kotiäidiksi koskaan palaakaan, nyt on arkivapaita ja ne tuntuu oikeilta vapaapäiviltä, vaikka lapsia saa silloin hoitaakin koko päivän.

Vierailija
68/85 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eihän kenenkään ole tietenkään pakko olla kotiäitinä, jos rahapuoli tuntuu liian pieneltä tms..

Vierailija
69/85 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan paikkakuntakohtaisia erojakin.

Vierailija
70/85 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vanhempainrahaa ja kodinhoitotukea n.410 euroa/kk,Tyttäriä on kaksi alle kolmevuotiasta.Voittahan tämä tekemisen mielekkyydellä pelkän työttömyyden,vaikka " palkkaus" onkin suurinpiirtein sama ,kuin työttömyyskorvauksessa ja toimeentulotuessa.

Vierailija
71/85 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka känttyibeb n.1400 kk/brutto...*etsii uutta työtä koko ajan*

Tuosta kotiäitien huonosta palkkauksesta-miksi ihmeessä pitäisi maksaa palkkaa siitä että on kotona??!!Valitus pyykinpesusta ja ruoanlaitosta on ihan turhaa ja ärsyttävää,työssäkäyvät äidit hoitavat samat asia työpäivän jälkeen,kotiäideillä ei kai muuta virkaa olekaan päivän aikana kuin hoitaa lapsia ja siivota?En itsekään äitiyslomalla ajatellut että pitäisi saada jotenkin enemmän rahaa siitä että saa nukkua suht pitkään,tehdä mitä huvittaa..olla tavallaan aina lomalla.

Vierailija
72/85 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä osittain EllaBoon kanssa. Ei kotona olosta mitään palkkaa voi olettaa saavansa vaikka tekemistä riittää ja lasten hoito on vastuullista. Töiden jälkeen joutuu kyllä kaupassa käynnit ja siivoukset ja lasten harrastukset jne. jne. hoitamaan kutakuinkin itse kukin.

Perhepäivähoitajilla on minusta työhön ja vastuullisuuteen ja päivien pituuteen nähden liian pieni palkka :-(

Ja gallupiin. Palkka brutto 3275 e/kk + täysi lounasetu + matkapuhelinetu, työ projektipäällikkö, koulutus DI.

Vierailija
73/85 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot kotihoidon tuki käteen 270e ja firma tuottaa tällä hetkellä n 400 miinus verot kaikkien kulujen jälkeen. Kyllä kotiäitinä oli rankkaan,myös töissä ja illalla sitten kotiäidin rooli,molempia kokeiltu,lapsia kolme. Kuitenkin yrittäjyys kotona ja lapset kotona sopii meille ainakin toistaiseksi,lapset ei ole edes menossa ulkopuoliselle hoitoon.

74/85 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloman ja hoitovapaiden ym jälkeen kun palaan töihin on palkkani jo 2200 ¿/kk.. Meillä tulee voimaan uusi palkkausjärjestelmä joka mukavasti nostaa palkkaani.

Vierailija
75/85 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoistumassa julkisella sektorilla, päivystyksiä ei alallani ole, ei privaattivastaanottoa perhesyistä. Tohtorilisä ja kaksi määrävuosilisää löytyy, kokonaispalkka reilut 3100¿/kk. Eli ei nyt mikään maailman suurin, kun muutamiin täällä vertaa.

Vierailija
76/85 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitunteja 10/vko (ensi vuonna en siihen suostu, ei tätä jaksa): illat ja viikonloput tietää, mitä tekee. Palkka vähän yli 3000 ¿ brutto.

FM ja pari " ikälisää" , kalleusluokka 2.

PS. Mielestäni lääkärit ja hlääkärit ovat kyllä palkkansa ansainneet.

Vierailija
77/85 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, mille alalle erikoistut? Olen itse vasta hakemassa lääkikseen, mutta silti kiinnostaisi tietää sellaisia erikoistumisaloja, joilla EI tarvitse päivystää. :)

Vierailija
78/85 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun on atk-alalla töissä, että semmosta, naiset saa " tavallisesti" tavallisista töistä varmaa bruttona 1700-2200¿, näin arvioin.

Vierailija
79/85 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuukausipalkka tällä hetkellä 1300 euroa bruttona. Olen

kunnallinen perhepäivähoitaja ja nyt on täysi ryhmä. Työpäivän

pituus 9-12 tuntia. Hieman hullu kai täytyy olla,jotta tuolla palkalla

tälläisiä päiviä tekee!!

Kuitenkin tykkään työstäni hurjan paljon.

Vierailija
80/85 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisena (15-25h/vk) kaupanmyyjänä bruttotulot 600e ja 1000e välille; täyttä päivää tekemällä saisin ehkä noin 1400e talvisin ja 1600 kesäisin (kun sunnuntait töissä).