Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko on bruttopalkkanne?Mistä työstä?

15.01.2006 |

Itse olen toimistonhoitajana ja palkkani on surkeat 1700¿/kk, ja tästä siis vielä pois verot.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on mukavaa, joskus kyllä stressaavaa ja melko vaativaa. Palkkaan olen ihan tyytyväinen, vaikka varmasti enemmänkin voisi ansaita. En nyt kuitenkaan halua panostaa uraan kun lapset ovat pieniä.

Vierailija
22/85 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelijana toimin.

Pomo on luvannut lisää liksaa, kun saan gradun tehtyä.

Mitään suurta hinkua ei mullakaan oo uraan panostaa,

mutta alipalkatuksi en tule koskaan suostumaan.

Olipas hyvä, että en aikanaan päässyt lääkikseen :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen projektipäällikkö IT-alalla. Kuukausipalkka aika tasan 4000 euroa/kk, päälle bonukset. Kokemusta on kuusi vuotta tältä alalta ja akateeminen loppututkinto. Palkka perustuu osaamiseen ja tietty tarjonta/kysyntään eli ei meillä mitään listapalkkoja ole, mutta epäilen että jos olisin mies, niin palkka olisi kovempi.

Vierailija
24/85 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen it-alalla. Opiskelin 3 vuotta ja valmistuin nuorena (23) ja en ole koskaan ollut tyottomänä vaikka olenkin pari kertaa olen tyopaikkani menettänyt.

Jos olisin opiskellut 6 vuotta olisin myos menettänyt 6 vuoden palkan!

Asun jenkeissä ja tienaan $6250.

En ole edes akateeminen - sitä en mainosta.

Vierailija
25/85 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivätyön palkka 4600/kk, sivutöistä 1800-2700/kk. Ammattia saa arvailla ;) Puoliso taas on opiskeli eli tulot huimat 200/kk. Hieman huolestuttaa, miten äitiyspäivärahalla tulee pärjämään, kun menot on mitoitettu tämän hetkisten tulojen mukaan -siis asuntolaina jne. Vaan kaipa sitä pärjää, kun on pakko.

Vierailija
26/85 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani vaihtelee bonuksista riippuen 3200-4000euron välissä, kuitenki niin, että tuo 3.200eur on aina se minimi bruttopalkka. Lisäksi lounassetelit, liikuntasetelit, leffalippuja yms, ulkomaanreissuja 2-3krt vuodessa (ihan hupimielessä siis) ja paljon muuta kekkeriä firman puolesta. Ja kevyttä toimistotyötä 8-16 teen, tradenomi-taustalla.

Vierailija
27/85 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vaatimuksia tehtäviisi oli? kielitaitoa? tai jotain muuta erityistä? itse myös tradenomi

Vierailija
28/85 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

brutto noin 2400 euroa

Vierailija
29/85 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri pari kuukautta sitten synnytin poikani aivan upean ammattitaitoisen ja myötäelävän kätilön avustuksella. Enpä ikinä olisi voinut kuvitella että parhaimmillaan sellainen ammattilainen kuin esimerkiksi hänkin oli - ja niin huono palkka! Nyt kyllä olen ihmeissäni! Nyt adressit vetämään, paremmat palkat kätilöille (ja terveydenhoitohenkilöstölle muutenkin, ainakin niille jotka tekevät hommansa antaumuksella)!

Vierailija
30/85 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh ja peruspalkka kaikilla ikälisillä karvan alle 2000¿, lisiä hyvänä kuukautena ( huom! tällöin viikonloippuvuorot 12-24h/vrk...repikää siitä) 300¿. Päivätyöstähän ei lisiä tule =)

Koulutusta ja jatkuvaa kouluttautumista vaaditaan ( sh-tutkinto, erikoistuminen, hoitotieteen opintoja jne.) ja olen urani huipulla palkan suhteen. Hullun homma, mutta tykkään työstäni ja tiimityöstä eli juuri tämä osasto on minun.

Ps- Edellisiin keskusteluihin sanon vain, että ainakin sairaalassa sh on itse vastuussa virheistään, oh vastaa jos virhe on voinut sattua esim. alimitoituksesta ja lääkäri omista virheistään tai virheellisestä määräyksestään. Sh:n tehtävä on varmistaa lääkärin määräyksen, jos on aivan omituinen, ennenkuin toteuttaa sen. Ihan ollaan maalaisjärjellä pärjätty puolin ja toisin. Monesti se kyllä on niin, että " vanhempana" hoitajana katson uusien lääkäreiden päälle, kun heillä on niin hävyttömän huono perehdytys eikä kukaaan ole seppä syntyessään vaikka olsii minkälaiset paperit kourassa....

Ikävintä työssäni on, jos yhteistyö ei toimi lääkäri/sh-akselilla, mutta onneksi meillä on hyvintoimeentulevaa porukkaa puolin ja toisin ja kaikki tajuavat etteivät voisi tehdä työtään ilman sitä toista!

Vierailija
31/85 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä kaikkein aliarvostetuinta!

senpä juuri huomaa palkassa ynnä muissa eduissa tai juuri niiden puuttumisessa.

mutta aiai,mitähän tapahtuisi jos ei olisi esim.päivähoitajia,kuka ne lapset hoitaa?

ja vaikkapa minä ja työni,olen perheiden kodinhoitaja,juuri niitä perheitä,joita tuetaan tehostetusti,jotta vältytään esim.huostaanotoilta.

ja juuri niitä perheitä,joissa raha" pursuaa ovista" ,on hienot työt,kova liksa,ihana,oma talo,merkkivaatteet,autosta ja tavaramäärästä puhumattakaan.tätä listaa voisi jatkaa ja jatkaa.

mutta mistä lie syystä on paha olla,etenkin lapsillahan se ensimmäisenä näkyy.

ja tällä surkealla alle 1700e/kk palkalla koittaa sinnitellä,sekä fysiikkansa,että etenkin psyykensä äärirajoille.

ai miksi ei löydy yli 60v.eläkkeellepääseviä kodinhoitajia?

ovat niin romuna,ettei terveys riitä siihen saakka.

mutta tulisipa se päivä,että tämä ala,puhumattakaan esim.siistijöistä jäisivät kotiin,muut mm.kunnalliset perustekevää työtä olevat alat,miten lie kävisi...

Vierailija
32/85 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lukee miten hävyttömän pientä palkkaa sairaanhoitajille maksetaan, ja itse tienaan 2700 eur + ilmaiset ruokailut ja muut mukavat edut esimiehenä ravintola-alalla.. Uskomatonta ettei noin tärkeää ja vaativaa työtä arvosteta enempää (siis noin " rahallisesti" )!

Vierailija
33/85 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten työhön valinnallani oli vaikutusta taustallani, eli jo hankitulla työkokemuksella oli suurin merkitys siihen, että pääsin nykyiseen työhöni. Kielitaitoa ei tarvita, suomeksi toimin asiakkaideni kanssa.

Mutta tosiaan plussat siitä tradenomiopinnoille, että valmistuu nopeasti ja ehtii tekemään jo vuosia oman alan töitä ennen kuin esim. yliopistosta valmistuu. On varmasti halutumpi työmarkkinoilla kuin vastavalmistunut KTM, jolla ei työkokemusta :-) Näin ainakin oman kokemukseni pohjalta voin sanoa jälkeenpäin. Pohdin pitkään, teinkö virheen kun päädyin " vain" amk-koulutukseen, enkä hakenut kauppakorkeaan tai yliopistoon, mutta nyt voin todeta että ikimaailmassa en olisi voinut paremmin pärjätä ktm-taustaisenakaan :-)

Vierailija
34/85 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vähän kommentoida tätä viestiä KTM-koulutuksesta. KTM valmistuu keskimäärin noin viidessä vuodessa, hyvin harvoin ilman työkokemusta. Ei siinä tradenomi ole " vuosia" ehtinyt tekemään töitä vielä.

Se siitä, alkuperäiseen vastaus että bruttopalkka on 4000 euroa / kk + bonukset, asiantuntijatehtävistä.

Sandi:

Eniten työhön valinnallani oli vaikutusta taustallani, eli jo hankitulla työkokemuksella oli suurin merkitys siihen, että pääsin nykyiseen työhöni. Kielitaitoa ei tarvita, suomeksi toimin asiakkaideni kanssa.

Mutta tosiaan plussat siitä tradenomiopinnoille, että valmistuu nopeasti ja ehtii tekemään jo vuosia oman alan töitä ennen kuin esim. yliopistosta valmistuu. On varmasti halutumpi työmarkkinoilla kuin vastavalmistunut KTM, jolla ei työkokemusta :-) Näin ainakin oman kokemukseni pohjalta voin sanoa jälkeenpäin. Pohdin pitkään, teinkö virheen kun päädyin " vain" amk-koulutukseen, enkä hakenut kauppakorkeaan tai yliopistoon, mutta nyt voin todeta että ikimaailmassa en olisi voinut paremmin pärjätä ktm-taustaisenakaan :-)

Vierailija
35/85 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matemaatikko, ja kyseessä on alkupalkka valmistumisen jälkeen. Olen varsin tyytyväinen :) Koulutus FM.

Vierailija
36/85 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin kysymyksesi vasta nyt...

Täysin ilman päivystyksiä ei erikoistumisaikaa taida missään voida tehdä, kun erikoistumiseen kuuluu myös ns. reunapalvelut, jotka pitää myös pikkualoilla tehdä niin, että on vajaan vuoden verran jossain isoilla päivystävillä aloilla.

Päivystämättömiä ovat ainakin:

onkologia, siis syöpätaudit

kliininen fysiologia, polkupyöräergometrioita sun muuta

kliininen neurofysiologia, aivosähkökäyriä sun muuta

perinnöllisyyslääketiede

laboratoriolääketiede eri haaroineen , siis verinäyteanalyysejä, bakteereja, viruksia yms pöpöjä

ihotaudit

työlääketietde

Nämä ainakin, voi olla muitakin, muttei tule nyt muuta mieleen.

Vierailija
37/85 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

br. 1700/kk

Vierailija
38/85 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun palkka olis 3000 ¿:a kuukaudessa (ja mieheni myös), me elettäs herroiksi!!!! :-)

Mun palkka noin 1500 ¿ kuukaudessa + puhelinetu ja " bensaetu" (kaikki oman auton bensat kuukaudessa). Mieheni palkka on hieman vähemmän kuin mun.

Me asutaan omassa asunnossa, uudehko auto ja käydään lomalla ulkomailla pari kertaa vuodessa ja vielä jää rahaa säästöön.

Ollaan yrittäjiä, työmäärät vaihtelee 45 tunnin ja 60 tunnin välillä viikossa ja töitä tehdään periaatteessa 7 päivänä viikossa (keskimääräinen työmäärä siis noin 45 tuntia viikossa molemmilla, meillä on yksi vieras työntekijä).

Asenteestä on tämä raha-asiakin kiinni ja kulutustottumuksista ja tietysti siitä, että missä asuu. Me ei asuta pääkaupunkiseudulla, ehkä siksi pärjätään.

Vierailija
39/85 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan Espoossa ja yksi lapsi. Omistusasunto (pieni kolmio, joskin arvostetulla alueella), vanha auto ja kulutustottumukset normaalit.

Näillä tuloilla ei kuitenkaan pk-seudulla matkustella säännöllisesti yhtä saati kahta kertaa vuodessa, etenkin kun ollaan ostamassa uusi auto.

PK-sedulla asuminen on yllättävän kallista!!!:(.

Tää oli siis Jonskuponskulle kommenttia, että kallista siis on:).

Vierailija
40/85 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen asiantuntijana ICT-alalla, palkka 3300-3800 euroa kk, riippuen bonuksista, lisäksi puhelinetu (josta kyllä maksan yhtäpaljon veroja kuin sillä soittelen...)

Mies samalla alalla, hiukan eri tehtävissä ja tienaa 1000 enemmän (tämäkö sitä sukupuolten tasa-arvoa?). Perheessä 1 asuntolaina , 1 auto ja kaksi lasta. Kaikki rahat menee, kerran vuodessa ollaan käyty hiihtoreissulla pohjoisessa.

Mutta isoissa tuloissa on pienentävänä tekijänä on progressiivinen verotus, maksamme veroja aika paljon. Lisäksi vaatetuskulut on olleet melkoiset kun molemmat vaihdoimme viime vuonna töitä ja uusia pukuja ja paitoja ja kenkiä on pitänyt ostaa.

Kolmas lapsi on tulossa, mutta näillä näkymin ei ole varaa ostaa isompaa asuntoa, nykyinen käy varmasti piakkoin ahtaaksi. Mielessä siintää muutta jonnekin edullisempaan kaupunkiin.