Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko on bruttopalkkanne?Mistä työstä?

15.01.2006 |

Itse olen toimistonhoitajana ja palkkani on surkeat 1700¿/kk, ja tästä siis vielä pois verot.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 3650 e/kk. Olen kohtalaisen tyytyväinen palkkaani, ja siis erityisesti valtiolla tuo on ihan hyvä. Mutta kyllä muutamassa vuodessa pitäisi saada jo yli 4.000 e

Vierailija
42/85 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa pienituloinenkin vähistään kovia summia maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka olisi noin 3.400 e/kk+puhelinetu +bonukset . Nyt sitä pienentää osittainen hoitovapaa (mutta onneksi verotus sitä korjaa). Asuntolainaa on yli 200.000, kaksi lasta, kaksi autoa ja onneksi myös työssä käyvä ihan hyvin ansaitseva mies. Asiantuntijatehtävä isossa yrityksessä, koulutus DI.

Vierailija
44/85 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kumpa meilläkin olisi sellaiset 3000¿ tulot molemilla. Hyppäisin varmaan tasajalkaa viikon yhtä kyytiä, jos joku tulisi sanomaan että huomisesta lähtien sun palkka on 3000 kuukaudessa. Minun tulot on 838¿ kk siitä verot niin jää 653¿. Teen kyllä vain 22h viikossa (kokopäivä työtä ei ole löytynyt). Mieheni palkka on 1350¿ kuukaudessa (kokopäivätyö) siitä verot niin jää pikkasen alle 1000¿.

Asutaan tietenkin vuokra asunnossa (eihän näillä tuloilla lyhennetä pankkilainaa). Pikkukaupungissa on tietenkin halvemmat vuokrat 455¿ kolmiosta. Mutta huom. meillä on liian isot tulot että me saatais vuokratukea. Niin että eihän me oikeastaan köyhiä olla, vaan rikkaita.

Auto on (tietenkin käytettynä ostettu). Molemilla on yksi on niin sanotusti oma lapsi ed. aviol. (molemmat aikuisia 19 ja 21v.) Kaksi yhteistä lasta 5 ja 6 v.

Laskut tietenkin aina ovat pikkasen myöhässä ja välillä on meillä 1kk vuokra rästissä ja on kova taisteleminen että sais laskujen maksut ajan tasalle.

Ulkomaan matkoja ei tehdä saatikka sitten kotimaan.

Ruoka tehdään itse se on meillä kanssa iso " raharosvo" . Koska pidän kiinni siitä että meillä syödään tervellistä monipuolista kotiruokaa. Mahdollisemman vähän lisäaineita ja mielellään luomua. Se tulee aika kalliksi syödä tervellisesti, koska mitä tervellisempi ruoka sitä kalliimpi.

Kaikesta huolimatta olen tyytyväinen elämääni. Olisi se tietenkin vähän helpompi jos olisi vähän enemmän tuloja.

Vierailija
45/85 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiantuntijatehtävissä valtiolla ja palkka n. 3000 euroa/kk. Lisäetuina säännöllinen työaika, joustava ja lapsimyönteinen työnantaja sekä tarpeen mukaan 8 viikon lomat (6vkoa + 2 lomarahavapaaviikkoa) juuri silloin, kun itse haluaa lomansa pitää. Koulutuksena korkeakoulututkinto (HM).

Olen todella tyytyväinen enkä aio lähteä yksityiselle sektorille paremman palkan perässä. Niinhän se on, että mitä suuremmat tulot sen suuremmat menot. Eikä se palkka yksin tee onnelliseksi.

Vierailija
46/85 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalla, jolla palkat on perinteisesti matalia. Palkka on 2500e/kk, sis. puhelinedun. Keskiasteen koulutusta takana n.5v (lukion jälkeen).

Vierailija
47/85 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkani on kuukaudessa 4020 euroa ja jos jakaa bonuksen vielä kuukausitasolle, niin ehkä liikutaan noin 5200 euro/kk.

Koulutus on KTM, ja olen markkinointitehtävissä. Tyytyväinen täytyy olla, kun saan norm. palkkaa äitiyslomalla muutaman kuukauden ajan.

Vierailija
48/85 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka n.5500/kk + mahd. bonus.

49/85 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman ensimmäistäkään ikälisää tai ylituntia, tosin aineenopettajan ' tupla' pätevyys tuo jonkun euron lisää kuukausipalkkaan. Maaliskuun alusta vissiin vähän nousi liksa, 2229e suunnilleen oli kuukausipalkka ja 24h opetusta (+ kaikki muu työ).

Vierailija
50/85 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Onpa kiinnostava ketju, joka kyllä nostattaa kateutta ja hiukset pystyyn.

käsittämättömiä palkkoja joillakin KTM:llä! Mistä työstä saa 5500 e/kk?

Minkälainen on rahankäyttönne kuukaudessa teillä jotka tienaatte 4000 ja yli? Ihan puhtaasta mielenkiinnosta kyselen. Siis miten paljon menee esim. vaatteisiin tms.? Joutuuko ikinä mistään tinkimään?

t. itsekin akateeminen

Vierailija
51/85 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni palkka 4300 e/kk ja miehellä 4100 e/kk. Kaksi lasta, Helsingissä asutaan. Ihan tavallisesti eletään, kaikki ylimääräinen menee lainanmaksuun (lyhennys 2150 e/kk, eli aika kova). Ensi vuonna asunto maksettu, mutta ostimme juuri sijoitusyksiön, josta lainaa 60 000e. Sen aiomme maksaa pois muutamassa vuodessa. Sen jälkeen, en tiedä. En osaa kuvitella, mihin käyttäisimme 5000 euroa kuukaudessa (käteen jäävä tulo). Ollaan molemmat 35v.

Vierailija
52/85 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 e/kk yliopistolla, etuna puoli-ilmaiset liikuntapalvelut ja työaikana saa opiskella jos vaan motivaatiota riittää. Hyvin pärjää, kun ei ole autoa eikä asuntolainaa ja saa asua helsinkiläisittäin edullisessa kaupungin vuokra-asunnossa. Kerran vuodessa käydään jopa ulkomailla vaikkei mieskään sen enempää tienaa, toisinaan jopa vähemmän.

Vierailija
53/85 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen perinnöllisyyslääketieteen parissa (geneetikko ja lääketieteenkandi) ja väittelen kohta.

Palkkani ennen väitöstä on ollut joko 1000¿/kk APURAHAA (eli ei loma-eläke yms oikeuksia kuten normaalipalkansaajilla) ja parina viimeisenä vuotena palkka 1600¿-verot. Apurahat eivät nosta esim. äippärahaa, joten sain sen esikoisesta miniminä, kun KELAn mukaan minulla ei ollut ed. vuonna tuloja (vain apurahaa 1000¿/kk).

Väitelleet (FT, LT) saavat vastaavast työstä yliopistolla n. 2400-2500¿/kk-verot ja tälle minäkin väiteltyäni.

Olen siis vähän kummeksuen lukenut näitä: " hommaa akateeminen/hyvä koulutus niin saat enemmän palkkaa" -keskusteluja, sillä asia ei ole näin yksinkertainen. Lääketieteentutkimuksen piirissä päivät venyvät ja palkka on koulutukseen suhteutettuna surkea. Kaikkea muuta kyllä yläasteen ja lukion opinnonohjaajat yms. kertoivat. " genetiikka on toinen IT-ala" mainostettiin, " on töitä ja tuloja" . PAH! On kyllä niin nenästä vedetty olo, että toisen äitiyslomani jälkeen taidan siirtyä takaisin joko lopettelemaan lääkiksen kliiniset opinnot tai teen sen MBA:n lopputyön, joka jäi tekemättä, kun esikoinen syntyi ja olin " iltaviihdykkeenä" lukenut töiden ohella kurssit.

Asumme PKS:lla ja menot ovat hurjat verrattuna ystäviimme esim. pohjanmaalla. Meidän nykyisen talon hinnalla ystävämme rakensivat vastaavan talon 1/4 siitä mitä me maksoimme. Joten ollaan syystäkin harkittu esim. JKL/TRE-alueita, joissa palkat samalla tasolla (ainakin meidän töissä, mies IT-alalla), mutta asunnot/tontit/rakentaminen edullisempaa.

Eli jos näitä käy joku " omaa alaa miettivä" nuorempi äiti lukemassa, niin kannattaa tosiaan harkita mihin kouluttautuu, jos raha on yksi tärkeimmistä kannusteista työstä. Jos sitten haluaa tehdä sitä mitä haluaa, palkasta/palkattomuudesta välittämättä, niin tervetuloa vaan geenien pariin, jos ne sattuvat kiinnostamaan. Mua ainakin vielä kiinnostaa, mutta palkkaus nyrppii ja alanvaihto on siksi alituiseen mielessä.

Vierailija
54/85 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus KTM+jatko-opintoja alalta. Töissä yksityisellä IT-busineksessä pk-seudulla, bonuksella mahdollisuus kasvattaa tuloja 60%. Palkkaan kuuluu ilmainen yksityislääkäri, känny, tietokone, lasten sairaanhoito, vakuutukset, lounarit, ADSL

Rahasumma ja siihen ynnätyt edut kuulostavat huimalta mutta kolikon kääntöpuoli on mielipuolinen stressi, minimaalinen vapaa-aika sekä jatkuva huono omatunto siitä, ettei lasten kanssa ehdi olla niin paljon kuin haluaisi. Tulokset pitää näyttää kerran kvartaalissa.

Vierailija
55/85 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi vuosibonarit + kvartaalibonarit. Koulutuksena KTM ja toimin konsulttina.

Vierailija
56/85 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilön pieni palkka kyllä oli järkytys.. Kernaasti soisin heille suuren palkankorotuksen!! Niinkuin sairaanhoitajillekkin ja monille muille th-alan työntekijöille! Niissä on kuitenkin sitä vastuuta mukana..

No, ehkä olette palkkanne ansainneet. Mä oon vain kotiäiti, eli tuloni nyt kun olen äitiyslomalla ja kotihoidontuella, hoidan kolmea pientä lasta, on pikkusta vajaa 400euroa. Miehen tuloilla siis oikeastaan eletään, ne on n.3000euroa (metallialalta). Lapsilisätkin menevät lainan lyhennykseen, kun ei näillä ansioilla niitä pysty lasten tileille laittamaan. Mutta en valita pienistä tuloista, koska hyvin pärjätään. On oma talo ja auto. Ja oikeastaan olen onnellinen, ettei ole vara ostaa ihan kaikkea mikä mieleen tulee. Sitten tuntuu paremmalta kun vähän aikaa on joutunut säästämään ja kituuttamaan ja saa jonkun haaveen toteutettua:)

Ei asuta lähelläkään pääkaupunkiseutua, eli onhan täällä paljon halvempi elää (muuta huom! myös palkat vastaavasti pienempiä, paitsi kotiäideillä kai samat, täällä vaan ei oo mitään lisiä, niinkuin helsinki-lisä kai siellä etelässä...!).

Vierailija
57/85 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän hassulta näyttää tuo mun edellinen teksti, kun viestin kirjotettuani laitoinkin vielä alkuun kätilöiden palkoista.. siis tarkoitin suuripalkkaisia ihmisiä, että ehkä olette palkkanne ansainneet!!!

Vierailija
58/85 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutus viime kuussa (kahdesta lapsesta) 370 euroa. Siitä pitäisi vielä maksaa YEL (yrittäjäeläkevakuutus) itse. Ja ennakkoverot tietysti.

Että repikää siitä sitten. Vaihtoehtoja ei ole, parempi tämä kuin työmarkkinatuki, jota tulisi 0e/kk (kolme vuotta yrittäjänä takana, sitä ei lasketa kelassa työksi, joten puolison tulot huomioon ottaen työkkärirahaa ei tipu)

Mutta työ on kyllä hirvittävän mukavaa, siitä en valita!!

Vierailija
59/85 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus tietysti akateeminen lopputukinto, mutta minulla tuo on alkupalkka ilman ikälisiä ja 10% on vähennetty siihen asti, kunnes pedagoginen pätevyys on suoritettu. Työnkuvaan ja työkokemukseeni nähden pidän palkkaani hyvänä, varsinkin koska se on käytännössä eka työpaikkani valmistumisen jälkeen. Koskaan ei tarvitse tuoda töitä kotiin, mutta ei meillä ole niitä yleisiä koulumaailman pitkiä lomiakaan, vaan normaalit julkisen puolen käytännöt. Työnantaja on liikelaitos ja käytössä on mukavia etuja mm. liikuntaan ja tietysti palkkio- ja kannustusjärjestelmä.

Kun asuu poissa pääkaupunkiseudulta, ei voi odottakaan mitään hurjia palkkoja, mutta eipä maksa asuminenkaan paljoa.Ja kun tätä työtä huvittaa tehdä, niin tulotkin nousee ihan mukavasti. Meillä on aivan tavanomaista, että pitkään talossa olleiden kouluttajien kk-palkka on yli 4000¿.

Vierailija
60/85 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vammaistyössä lähihoitajana, palkka 1680e+lisät. Raskas työ sekä fyysisesti että henkisesti ja 3-vuorotyö. Mutta minulle todella rakas. Omassa palkassani ja asukkaiteni elämässä näkyy hyvin heikko arvostus vammaisia kohtaan.

Mieheni on palomies, palkkaa 1590e+lisät. Sekin suhteellisen raskasta työtä, mutta suuri kutsumusmiehelle. Ei tee sitä rahan takia ;)

Lääkärien palkoista: Ne ovat itsestäni kovasti alakanttiin työhön nähden. Olen töissä entisessä keskuslaitoksessa ja ainakin meillä lääkäri päivystää kotonaan kokoajan, tulee soitettuna paikalle ja on meille hoitajille aina ystävällinen. Ja ennenkaikkea todella ammattitaitoinen. Tekee töitä viikossa varmasti tuplasti enemmän kun me joiden työtunnit on 38,15h/vko.

Omien lasteni takia olen sairaalaelämää paljon seurannut ja omienkin lasten takia on usein takapäivystäjä hätyytetty töihin (ainut lastenneurologi sairaalassa). Vlillä harmitti mielettömästi, kun on niin ihana ihminen ja tekee töitä mielettömän hyvin ja mielettömästi!