Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia jo synnyttäneet!Mitä enteilee yli 2 1/2 h kestäneet säännölliset supistukset?

15.01.2006 |

Siis mulla ollut supisteluja lähes koko raskauden, mutta eilinen oli jo ihan toistaluokkaa kun aiemmin. Heti aamusta supisteli korkeintaan 20 min välein, mutta epäsäännöllisesti koko päivän ja eivät olleet hirveän kipeitä, mutta tuossa illansuussa muuttivat yhtäkkiä luonnetta. Supistukset alko olemaan julmetun kipeitä ja tulivat tiuhaan. En edes autossa pystynyt istumaan paikoillani. Ensin 5 min välein, sitten 3 min välein ja lopulta 2 min välein. Tätä kesti sen 2 1/2 tuntia kun tulivat sekunnin tarkasti säännöllisesti. Menin lopulta suihkuun, jolloin supistuksista hävisi se suurin kipu ja tunsin vaan todella kramppaavat voimakkaat supistukset säännöllisesti ja kun pakattiin kassi ja lähdetiin ajamaan sairaalle niin hiipuivat kokonaan pois : )

Onko teillä kokemuksia enteileekö tämä jo lähiviikkoina synnytystä vai voiko ihan hyvin kestää loppuun asti masussa vaavi? Rv mulla on tänään tasan 32???????????? Jos on siis esim. lasketun ajan tienoilla käynyt äitipolilla turhaan eli ns. " vikahälytys" niin onko mennyt päiviä vai viikkoja kun ollut sitten ihan tositoimet kyseessä?

Kiitos todella paljon taas vastaajille avusta!

ps. soitin tänään äitipolille ja sanoivat vaan, että vaikea sanoa mitä ennustaa tuo...

Sofiia rv 32

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne oikeet supistukset sitten tuntee. usko pois!

Vierailija
2/8 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt aiemminkin(2 lasta), mutta käynnistettyjä synnytyksiä ilman enteilyjä : )

Kyllä tuota eilistä vertaisin synnytyksen alkuun ja luultiinkin jo että nyt se on menoa, mutta supistukset hiipuivat ja ONNEKSI! Meinaan vaan että jos ollaan jo noin lähellä synnytyksen alkamista käyty niin onko silti mahdollista saada veielä ns. lisäaikaa vaavalle kasvaa masussa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ollut jo pariin otteeseen säännöllisiä supistuksia...2-3h ja 2-4 min. välein!!!! Molemmilla kerroilla loppuivat itsekseen kun sain ohjeeksi juoda heti pari litraa vettä jos tulee kipeitä ja säännöllisiä supistuksia. No, viime kerralla kävin sitten tipassa joka lopetti supistelut.

Sen verran olivat saaneet aikaan et paikat ihan pehmeät, kohdunkaulaa jäljellä 2.4cm (uä) ja sormi meni kanavaan..sisäsuu onneksi vielä kiinni!!!

Yritä levätä ja juo päivittäin pari litraa vettä. Auttaa jos auttaa. Minulla toimi...onneksi!! Viikkoja nimitttäin vasta 28+5!!!

Tsemppiä...eihän sitä enää 34 vkon jälkeen estellä jos päättää syntyä!!

Voimia loppu raskauteen!!!

Vierailija
4/8 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vielä töissä? Jos niin, sinuna jäisin saikulle ja yrittäisin lepäillä! Minulla oli suppareita myös noilla viikoilla mutta menivät ohi. En jäänyt edes saikulle kun työ on aika kevyttä. Eli yritähän ottaa nyt ihan relasti vaan. Minulla ei ollut noin säännöllisiä suppareita vaan niitä saattoi tulla esim. 3 päivässä. Oli kyllä voimakkaita mutta TÄYSIN erilaisia niihin " oikeisiin" verrattuna. Ne tuli minulla niin voimakkaita etten tohtinut edes hengittää. Viisasta, eikö? ;)

Toivotaan että muutama viikko vielä menis hyvin!

Vierailija
5/8 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikulla jo useampia viikkoja (n.7 viikkoa) supistelujen takia, eli tiedän kyllä miltä supistukset tuntuvat : ) Ja eilen olivat mielestäni kipeydessään ja säännöllisyydessään lähellä synnytys supistuksia : ( Toivottavasti tulee vielä muutama lisäviikko...

Vierailija
6/8 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mahdollisuus mennä tutkimuksiin? Ajattelin vain että katsoisivat kuinka paljon kohdunsuusi on auennut. Eihän se tietysti kaikkea kerro :)

Toivotan tsemppiä loppuviikkoihin, kyllä se muutama viikko varmasti vielä menee. Minulla ne kovat supparit loppui kuin seinään, muutaman päivän kesti. Itse synnytin viikoilla 39+4.

Vierailija
7/8 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös oli supistuksia koko raskauden ajan.Ja noita samanlaisia eipäs juupas leikkiä se oli.Me ei koskaan päästy autoon asti riitti et otettiin kassi eteiseen ja sit loppu yhtäkkiä.Ei siinä muuta voinu kun mennä vaan nukkumaan.Tätä tapahtu aina iltaisin ja noin puolitoista viikkoa multa meni sitten lapsivedet eikä supistuksista tietoa vaan käynnistettiin 12h jälkeen.Nyt on mitä ihanin tyttö maailmassa...

johannu

Vierailija
8/8 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmenen minuutin välein tulevat supparit. Olin yön tarkkailussa kun vuosi vertakin mutta lähettivät vielä kotiin. Lääkäri oli tuolloin kätilölle sanonut että tuo tulee sitten kohta takaisin. Eivät sanoneet meille! Kotiin menin, suihkuun ja koetin syödä ja sitten menikin vedet ja supistukset vaihtui saman tien 4 minuutin väleiksi, ja eikun synnyttämään! Kätilö vaan sanoi että kyllä se lääkäri tiesi!

Toisaalta hyvä etteivät sanonaat olisin vain panikoinut turhaan tms.