maitoa rinnoista jo nyt?
Mulla on reilun viikon ajan, n. rv 16+0 lähtien tihkunut molemmista rinnoista jotain - maidon esiastetta tai mitä lie. Nyt tulee sen verran paljon pitkin päivää, et menee rintsikoista läpi, jos ei ole liivinsuojuksia. Onko muilla ollut samaa ilmiötä? Onko ihan normaalia? Se on sellaista läpinäkyvää, hitusen limaisentuntuista nestettä. Olen jotenkin kuvitellut, että maitoa ja muuta alkaisi tihkua vasta ihan loppuraskaudessa. Ja maitoa tuo ei ole, mut mitäköhän?
Kommentit (4)
itselläni ei maito missään vaiheessa kunnolla noussut...
Mullakin esikoista odottaessa alkoi maitoa tihkua (ja valua) öisin rv20 alkaen niin, että öisin piti käyttää liivinsuojia, muuten oli lakana märkä.
Hyvin sitä maitoa alkoi sitten synnytyksen jälkeenkin tulemaan, ei tarvinnut lisämaitoon turvautua.
Normaalia, sanoivat neuvolassa. Nyt rv 30 ja mulla tullut maitoa ja juuri tuota kuvaamaasi kirkasta nestettä noin rv 20 asti, etenkin öisin mutta myös muulloin. Rv 24-29 se loppui/ väheni, mutta nyt tulee taas..=)
Toivottavasti ennakoi hyvää maidon nousua synnytyksen jälkeen!
Vanilja
normaalin skaala on jälleen laaja, eli mullakin ekassa rasakudessa lähes tulkoon valui viikosta 20 alkaen, ja nyt kolmatta odottaessa, kun viikkoja 36+5, niin jokunen tippa erittynyt esim saunoessa.