Eilen Kumpulassa, sinä joka pistit n.8v lapsesi hoitamaan n. 1veetä
HÄPEÄ ja mene hoitoon! Ei 8v voi hoitaa ja huolehtia noin pienestä sisaruksesta (ei kyllä isommastakaan), juu tottuneesti hän rattaita työnsi mutta hemmetti sentään lapsi on lapsi! Jos et itse pysty hoitamaan lapsiasi ota yhteys neuvolaan/sosiaalihuoltoon saatte tukea! Ja jos vielä näen lapsesi hoitamassa tätä toista niin teen ilmoituksen! Nyt en voinut seurata miten kauan lapsesi hoisi sisarusta niin en voi tehdä. Ensi kerralla jään seuraamaan ja soitan saman tien poliisille! Hyvää Juhannusta kaikille jotka hoitavat myös lapsensa juhlapäivinä!
Kommentit (57)
postilaatikkoon jossa sanot tuon kaiken edellä olevan?
ja minulla asiakas,toivottovasti joku puuttui, olihan paikka täynnä aikuisia. Jatkossa puutun ja en tee mitään nimetöntä turhanpäiväistä ls-ilmoitusta vaan soitan saman tien poliisin. T. ap kumpulasta..
Rattaiden työntämistä? Kyllä meillä 6v hoitaa 3v sisartaan. Antaa esim. vettä jos toinen pyytää tai riisuu ulkovaatteet pois päältä? Ehkä jopa auttaa käsienkin pesussa. Ja nytkö sitten olen huono äiti?
ilman aikuista? Hankkikaa aivot! Totta kai isosisaruksen voi antaa hoitaa pienempiään mutta ei 100%vastuuta voi antaa! -ap
Asutaan melko maalla ja kun tuuppaan ipanat ulos ovesta niin niillä on lupa mennä tontin rajalla olevalle leikkikentälle. Ja tietenkin isompi katsoo pienemmän perään. Tehdään niin että jo sä ap hankit elämän itsellesi ja oikeita ongelmia niin mä hankin itselleni aivot. :-D Toki onhan se hyvä että puuttuu muiden asioihin silloin kun oikeesti on aihetta. Oikeasti on paha mennä tätä asiaa sen kummemmin kommentoimaan kun en tilannetta ole itse nähnyt. Mutta jos joku tulisi mulle sanomaan että en voi lapsiani keskenään ulos päästää niin voisin vähän ehkä naurahtaa. Toki 1-vuotias on jo ihan eri kuin tämä mun 3v.
ilman vanhempia. Tämä on täysin yhteinen kanta viranomaisilla. Joten te jotka harrastatte lapsityövoimaa niin saattaa se ls-ilmoitus tai poliisi tulla teidän ovellekin.Tai sitten lapsillenne käy ennen sitä vielä jotain, kaikki ne sikiääkin.. -ap
Joku 8-vuotias voi pitää "vauvan" hoitamisesta ja vaunujen työntämisestä, pitäisikö vanhempien kieltää toiminta vain ettei kaltaisesi kyylien tarvitse vaivata poliisia. Olisin enemmän huolissaan, jos lapset olisivat olleet 4- ja 1- vuotiaat ja huonosti puetut jne.
Meidän 9v isoveli ottaa usein 1v sisaruksensa rattaissa mukaan lähipuistoon (ei autoteiden ylitystä) ja minä tulen hetken päästä (maks vartin) perässä, saatan esim siivota ensin ruokatavarat keittiöstä tai laittaa pyykit kuivumaan.
Aidattu leikkipuisto rauhallisella alueella lähellä kotia ja kännykkä mukana, miksi ei?
Ps itse olen vastaavasti vahtinut nuorempia sisaruksiani pienestä pitäen, tottunut vastuuseen ja hyvin on mennyt. Tietenkään esim veden ääreen tai vilkkaasti liikennöidyn autotien läheisyyteen ei voi lapsia yksin päästää, mutta turvallisella alueella... se on ihan ok.
ilman vanhempia. Tämä on täysin yhteinen kanta viranomaisilla. Joten te jotka harrastatte lapsityövoimaa niin saattaa se ls-ilmoitus tai poliisi tulla teidän ovellekin.Tai sitten lapsillenne käy ennen sitä vielä jotain, kaikki ne sikiääkin.. -ap
Voisitko pitää huolta omista asioistasi?
Ai niin, sinulla ei ole ELÄMÄÄ!
mitä siellä ajatellaan pienen lapsen käyttämisestä lapsenvahtina.. poliisilla ei juuri tärkeimpiä virkatehtäviä ole kuin suojella pieniä lapsia jos ei omat vanhemmat osaa sitä itse tehdä. Kamalaa rupusakkia taas palsta täynnä! Ei normaali ihminen edes harkitse alle 12veen hoitotätinä pitämistä! -ap
haluaa työtnää vaunuja missä pikkusisarrus istuuu
.
... joten tuskin sieltä riittää aikaa sellaisiin perheisiin, joissa perheen yhdeksänvuotias vahtii maksimissaan vartin nuorempaa sisarustana täysin turvallisella alueella! Se ei ole lapsityövoimaa vaan normaalia, tervettä suhtautumista lapsiperheessä. Isommillekin voi antaa vastuutsa, pikkuhiljaa ja tosiana kykyjen mukaan.
t. 11
mitä siellä ajatellaan pienen lapsen käyttämisestä lapsenvahtina.. poliisilla ei juuri tärkeimpiä virkatehtäviä ole kuin suojella pieniä lapsia jos ei omat vanhemmat osaa sitä itse tehdä. Kamalaa rupusakkia taas palsta täynnä! Ei normaali ihminen edes harkitse alle 12veen hoitotätinä pitämistä! -ap
...ja silloin ne lapset jotka oikeesti kaipaavat apua saattavat jäädä ilman kun poliisit tsekkailevat ilmoituksia jossa 8-vuotias työntää rattaita joissa istuu 1-vuotias. :-D Joka onki jo todella kammottava rikos...
Se jonka ipanat kirmailevat keskenään pihalla
minä tulen jatkossa konsultoimaan aina poliisia tai sos. toimea jos näen alle 12veen hoitajan pienellä lapsella. Ne jotka sanoo sen olevan liioittelua, eivät lapsiaan ole ansainneet. -ap
ok, viekö 6veesi sisarusta leikkipuistoon leikkimään ja huolehtii hänestäilman aikuista? Hankkikaa aivot! Totta kai isosisaruksen voi antaa hoitaa pienempiään mutta ei 100%vastuuta voi antaa! -ap
Silloin ehkä huomataan sun todellinen tilasia ja sut ohjataan hoitoon. Saat dosettiisi paremmat lääkkeet aamuksi. Hienoa olla hyvinvointiyhteiskunnan jäsen, silloin tietää että kaltaisesi sekopäätkin saavat hyvää hoitoa.
minä tulen jatkossa konsultoimaan aina poliisia tai sos. toimea jos näen alle 12veen hoitajan pienellä lapsella. Ne jotka sanoo sen olevan liioittelua, eivät lapsiaan ole ansainneet. -ap
Se ettei sinulla ole mitään muuta tekemistä kuin kytätä toisten lapsia pihalla ei suinkaan tarkoita, että poliisia kiinnostaa sinun ilmoituksesi. Kannattaisi varmaan hankkia ihan omakin elämä, ettei tarvitse joka vaununtyöntäjältä ikää kysellä. Toki ongelmatapauksiin pitää puuttua, mutta keskellä päivää vaunuja työntävä siististi pukeutunut koululainen ei liene ole lastensuojelun tarpeessa.
Seurasin näitä lapsia n. 15min sivusilmällä ollessani siis töissä samassa paikassa missä he oleilivat. Aikuisia ei ollut mukana, kuulin kun isompi lapsi puhui pienemmälle, että vielä ei voida mennä kotiin.. Oli siis pikkuisen muusta kyse kun rattaiden työntämisestä.Toivon, että ilta on näiden lasten kohdalla päättynyt turvallisesti, onnellinen se ei varmasti ollut. Ja mitä tulee pukeutumiseen niin kyllä siinä oli parantamisen varaa, eilenhän satoi, muttei mitään sadesuojia heillä ollut.
Minulla on itse monta lasta ja olen ollut lasten paljon 0-15vuotiaiden kanssa tekemisissä joten uskoisin ikien menevän aika kohdalleen jos sanon. n.8v ja n.1v. Surullista että näköjään täälläkin on ainakin muutama äiti jotka ei osaa/jaksa huolehtia lapsistaan ja mikä pahinta, pitävät sitä ihan normaalina : ( -ap
ja nyt mesoavat ne ns. äidit, jotka laiskuuttaan hoidattavat lapsiaan pienillä, jotka tarvitsevat itsekin aikuisen valvontaa, eli jos tietäisivät olevansa oikeassa, eivät noin hermostuisi...=)
Säde kehäsi kiiluu