Eivätkö karppaajat koskaan syö hedelmiä, jäätelöä tai mitään jälkiruokia, mitään leivonnaisia, leipää, pastaa...?
Kuulostaa aivan sairaalta. En ikinä pystyisi moiseen. Miksei voi vain syödä KOHTUUDELLA ja liikkua? Meillä on aika syöty paljon puuroja, leipää ja pastaa, koska harrastamme urheilua. Ja kenelläkään ei ole paino-ongelmia.
Kommentit (49)
Keskiverto ihminen syö aivan liian vähän kasviksia, miksi te ette niille paasaa? Karpit (oikein tekevät) syövät hirrrveesti kasviksia. Sitähän virallisterveellinen ohjelmakin suosittelee pottujen ja muun tärkkelyksen lisäksi.
Vierailija:
Samoin silloin tällöin täysjyvätuotteita, jos vatsasi kestää!
Käypä kutrin sivuilla tms.
Itse syön varmasti tosi hiilihydraattipitoista ruokaa, mutta sen lisäksi syön kasviksia yli sen puoli kiloa päivässä. Mutta ruisleipä ja riisi ovat varmaan suurin ravinnonlähteeni. Ja niitä syön valtavasti.
Maitotuotteita kuluu älyttömästi, mutta suuri osa siitä on rasvatonta maitoa, jota ei ilmeisesti ravinnoksi luokitella ollenkaan...
Makeista leivonnaisista en ole oikein koskaan välittänyt, mutta jäätelö on intohimoni.
Olen syönyt samalla tavalla oikeastaan lapsesta lähtien, joten luulisin, että tämä on juuri minulle " oikea" tapa syödä. Pakkohan se on uskoa, ettei kaikki syöminen sovi kaikille. Tällä ruokamäärällä osa ihmisistä olisi todella lihavia, mutta itse en ole paino-ongelmista koskaan kärsinyt.
ei väsytä enää iltapäivisin paitsi sitten kun olen sortunut syömään äidin tekemiä sämppylöitä ja sen jälkeen alkaa tekeen mieli makeeta (se on se hiiva...tarvii siis sokeria).
Ja saahan niitä syödä sitten kun olet saavuttanut tavoite painosi niin kyllähän sitä sitten kohtuuden rajoissa voi niitä syödä.
Mulla on kerran viikossa herkuttelu päivä ja se tapa sopii mulle joku toinen tapa taas sopii toiselle.
eikö kuitenkin kasvisöljyistä saisi parempaa rasvaa?
Kuinka paljon ja mitä? Oletko silti laihtunut :O
ne tulee aina pastasta, vaaleastaleivästä ja sokerista meillä muilla ei-karppaavilla!
Mä syön kaikkea kohtuudella. Välillä repsahtaa määrissä, mutta niinhän se varmasti kaikilla joskus millä ruokavaliolla tahansa. Laitunut olen yli 10 kiloa. Nälkää ei ole ollut, voin paremmin kuin koskaan. En vain syö pastaa, perunaa ja valkoista leipää ylenmäärin. Minunkin hiilihydraattini tulevat ihan terveistä lähteistä (mutta en vahdi hiilihydraattien määriä)... marjoista, hedelmistä, vihanneksista, myös ruisleivästä. Jos tekee mieli vaaleaa leipää niin sitten syön sitä. Pääasiassa syön todella terveellisesti ja vatsakin voi hyvin kun saa paljon kuituja. Vettä juon paljon. Kuidut muuten tasaa sitä verensokeria.
Mutta tosiaan, ei kiinnosta miten karpit syö. Syökää miten haluatte, minä syön omalla tavallani ja voin näin hyvin. Periaatteessa siis en vahdi mitään muuta kuin syömiäni annoskokoja, muuten syön normaalia ruokaa suositusten mukaisesti.
Samoin silloin tällöin täysjyvätuotteita, jos vatsasi kestää!
Käypä kutrin sivuilla tms.