Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eivätkö karppaajat koskaan syö hedelmiä, jäätelöä tai mitään jälkiruokia, mitään leivonnaisia, leipää, pastaa...?

Vierailija
15.01.2006 |

Kuulostaa aivan sairaalta. En ikinä pystyisi moiseen. Miksei voi vain syödä KOHTUUDELLA ja liikkua? Meillä on aika syöty paljon puuroja, leipää ja pastaa, koska harrastamme urheilua. Ja kenelläkään ei ole paino-ongelmia.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitä paitsi en ikinä viitsisi kuluttaa aikaani tyhjänpäiväisyyksiin kun saman ajan voi käyttää esim. ulkoilemalla perheen kanssa.

Vierailija
22/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitä paitsi en ikinä viitsisi kuluttaa aikaani tyhjänpäiväisyyksiin kun saman ajan voi käyttää esim. ulkoilemalla perheen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaasti liikkuva " sietää" huomattavasti suuremman määrän hiilareita kuin sohvaperuna, se on totta. Mutta myös vähillä hiilareilla pystyy liikkumaan, kun keho tottuu rasvapolttoisuuteen.

En jaksa itse enää näitä ruokavaliosotia, arvatkaapa kuinka paljon on joutunut vääntämään tästä kysymyksestä onko karppaus huuhaata vai fiksua, ja kuulemaan päivittelyjä aiheesta. Minä olen vakuuttunut karppauksen terveellisyydestä ja sopivuudesta itselleni, ja yleensä ne päivittelijät eivät asiasta tarpeeksi tiedä. Tietokaan ei kuitenkaan useimmiten riitä, sitten jos joku KOKEILEE parin viikon ajan karppausta, vasta tajuaa mistä on kyse.

Ei tee enää mielikään runsaita hiilareita. Ei tee mieli makeaa. Ei kiinnosta enää mistä " jää paitsi" , näin on niin paljon parempi olo! En voisi kuvitellakaan siirtyväni takaisin leipäpastalinjalle.

Vierailija
24/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Runsaasti liikkuva " sietää" huomattavasti suuremman määrän hiilareita kuin sohvaperuna, se on totta. Mutta myös vähillä hiilareilla pystyy liikkumaan, kun keho tottuu rasvapolttoisuuteen.

En jaksa itse enää näitä ruokavaliosotia, arvatkaapa kuinka paljon on joutunut vääntämään tästä kysymyksestä onko karppaus huuhaata vai fiksua, ja kuulemaan päivittelyjä aiheesta. Minä olen vakuuttunut karppauksen terveellisyydestä ja sopivuudesta itselleni, ja yleensä ne päivittelijät eivät asiasta tarpeeksi tiedä. Tietokaan ei kuitenkaan useimmiten riitä, sitten jos joku KOKEILEE parin viikon ajan karppausta, vasta tajuaa mistä on kyse.

Ei tee enää mielikään runsaita hiilareita. Ei tee mieli makeaa. Ei kiinnosta enää mistä " jää paitsi" , näin on niin paljon parempi olo! En voisi kuvitellakaan siirtyväni takaisin leipäpastalinjalle.

Vierailija
25/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita nyt alan ammattilaisia tai ruoanlaittoa harrastavia joilla on tasapainoinen suhde ko. asioihin

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
26/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja olen nyt laihtunut -9 kg:a!

Ja taatusti syön jatkossakin. En ymmärrä miksi itseltä pitäisi kieltää joku muka-lihottava ruoka-aine kokonaan, kun voisi opetella syömään järkevästi ja terveellisesti.

Siksi, että tämä on ollut paljon helpompaa, _minulla_ ei itsekuri riitä tuohon kaikkea kohtuudella -touhuun. En osaa syödä kaikkea kohtuudella. Hiilareiden vähentäminen auttaa syömään muita ruokia kohtuudella aivan automaattisesti. Se poistaa minulta ruokahimot ja normalisoi nälänhallinnan. Kaupan päälle olen paljon virkeämpi, ilmavaivat ja mahakivut ovat kadonneet ja olo on kaiken kaikkiaan paljon parempi. Syön enemmän kasviksia kuin ikinä ennen, en enää saa lainkaan transrasvoja ruoastani ja lisäaineitakin enää tosi vähän. Syön luonnollista ja puhdasta ruokaa, kaikenkaikkiaan siis paljon järkevämmin ja terveellisemmin kuin ennen.

En ymmärrä miksen mielestäsi saisi syödä näin? Olen kokeillut tuota sinun menetelmääsi, muttei se vaan toimi. Olenko heikompi ihminen kun en halua kitua askeesikuurilla jossa ruoka pyörii koko ajan mielessä, haittaako sinua jos minulla on näin parempi olo ja laihduin varsinaisesti laihduttamatta. Olen muuttanut ruokavalioni tällaiseksi loppuelämäkseni, enkä todellakaan halua enää takaisin entiseen.

Vierailija
27/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esim. ravintoterapeuttien. Elämä pyörii ruuan ympärillä, hui hui.

Vierailija
28/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kannata mitään " filosofioita" ruoan suhteen muuta kuin ajatusta että monipuolisesta ja kohtuus kaikessa - ilman rajoituksia

Vierailija:

Vierailija
29/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja esim. ravintoterapeuttien. Elämä pyörii ruuan ympärillä, hui hui.

Vierailija
30/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos en ennen 20 km lenkkiä ole tankannut hiilareita, niin eipä kulje.

AP

Tämäpä johtuu siitä, että SINUN kroppa toimii sokerilla (eli hiilareilla), mutta kovin moni urheilijapa elää rasvapolttoisesti, eli silloin ei mitään hiilaritankkauksia tarvita ja rasva palaa jopa tasaisemmin, joten suorituskin kulkee tasaisemmin kuin sokeripolttoisilla. Mm. Tommi Evilä on karppi.

Mun mies pelaa ammatikseen jääkiekkoa ja on ALAkarppi. Siis hiilareita alle 50g vuorokaudessa. Pitkä ura takana ja nyt hänestä tuntuu siltä, että energiaa riittää tasaisesti koko pelin/treenien ajaksi, kun käyttää rasvaa!

Eli kaikkien kroppa ei katsos toimi niinkuin SINUN, rakas ap.

MItä tulee herkutteluun, niin mä en ole koskaan tykännyt makeista herkuista, varsinkaan jäätelöstä, vaan herkuttelen mieluummin suolaisella. En siis todellakaan kaipaa mitään jäätelöitä tms. Oikein tummasta suklaasta tehty mousse on ainoa herkku ns. makeista joka uppoo, mutta sehän onkin aivan sopiva herkku.

Kun mua ei häiritse SINUN ruokavaliosi, niin miksi sua häiritsee MINUN?

T. Ihannepainoinen elämäntapakarppi, jolla virtaa riittää urheiluunkin vähintään 5 kertaa viikossa.

Vierailija
31/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse katso olevani karppaaja, vaikka syönkin hyvin paljon kasviksia. Töissä valitsen lähes joka päivä kasvis-salaattilinja, josta suurin osa eli yli puolet lautasesta on niitä salaattilinjan ruoka-aineita ja pienempi osa sitä kasvisruokaa, joka useasti on kuitenkin aika rasvaista. Monesti jätän riisit ja makaronit ottamatta esim. kasvispadan kanssa, mutta enpä katso pienen määrään niitä lisukkeena vielä itselleni pahaa oloa tuottavan tai sairauksia. Leipää en syö aterioilla. Kohtuus kaikessa on mottoni. Ääripäät on aina älyttömiä.

Vierailija
32/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitto on helppoa ja nopeaa ja kun ruoka vielä maistuu aivan ihanalta ja sitä saa syödä kunnon annoksen, niin enpä hiilareita kaipaa. Mitenkähän muuten ennen muinoin ihmiset jaksoivat tehdä raskaita töitä ihan ilman sokeria ja vehnäjauhoja? Ja jopa ilman perunoita vielä jokunen vuosisata sitten? 20 km:n lenkkiä en ole kyllä koskaan juossutkaan, minulle riittää 10 km:n kävely- ja hiihtolenkit. Jos järkevyydestä puhutaan, niin mitä järkeä on juosta 20 km? Minun mielestäni ei yhtään mitään. Monet tuntemani maratoonarit kärsivät erilaisista jalka- ja selkävaivoista. En minä silti kenelläkään sano, että oletpas tyhmä, kun juokset. Se on heidän valintansa!

Vierailija
33/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä muuten ole karppi, mutta en käsitä, miksi karppeja koko ajan arvostellaan: omapahan on asiansa, mitä muiden ruokavaliot teitä niin rassaa?

Vierailija
34/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun samat hyvät vitamiinit saa vähähiilarisista kasviksistakin, ilman sitä sokeria??

Esim. kaali on huomattavasti parempi vitamiininlähde kuin appelsiini.

Ja vielä, te jotka niitä herkkuja ja pastaa ja leipää syötte; syökää rauhassa, ei kaiverra mun napaa ollenkaan. Mikäli teille puhdistetut viljat ja sokeri on tärkee asia, niin kaikin mokomin.

Mun vatsa ei tykkää viljasta ja sokeri on mun mielestä täysin turha aine, joten karppaan.

Vierailija
35/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

enpä katso pienen määrään niitä lisukkeena vielä itselleni pahaa oloa tuottavan tai sairauksia. Leipää en syö aterioilla. Kohtuus kaikessa on mottoni. Ääripäät on aina älyttömiä.

Kyse on varmasti määritelmästäkin. Minun määritelmälläni olisit jo karppi, mutta inhoan tuota kohtuus kaikessa -hokemaa, koska se ei kerro, mikä on kohtuus. Itse en voi syödä esim. sokeria ollenkaan " kohtuudella" , tai se kohtuus rajoittuu vain erityisjuhliin. Virallisten suositusten hh-määrät ovat minulle aivan liikaa, vaikka ne monen mielestä ehkä olisivatkin kohtuus. Sokeriakin sallitaan oliko se 10% päivän energiasta, itse siedän vain vähän hyvin harvoin. Silti, en minäkään itseltäni kiellä _mitään_, en vaan enää halua valita noita yläkarppivaihtoehtoja - koska voin niistä huonosti. Huomatakseni tämän, minun piti aikani kokeilla tiukempaakin dieettiä. Nyt en enää pudota painoa, joten käyn välillä pizzallakin, sen maun vuoksi, mutta sitten pidän mielelläni pari kuukautta taukoa, pizzan syönnistä seuraavan olon vuoksi - sitäpaitsi ei se niin hyvää olekaan että sitä edes usein tekee mieli.

Karppausta kritisoivilla tuntuu olevan aika mustavalkoinen käsitys tästä ruokavaliosta. Tämä on loppujen lopuksi aika laaja käsite, ja tiukimmin karppaavat nopeasti laihtumista halajavat. Kun tämä muuttuu elämäntavaksi, ei kyseessä olekaan enää mitään tiukkisnipottamista, vaan suunta, jota yleensä toteutetaan - ja välillä valitaan karppauksen kannalta huonommin, sitten taas palataan normaalilinjaan. Karppaus on vain nimi tälle suuntaukselle jossa syödään huomattavasti vähemmän hiilareita kuin yleisesti suositellaan, erotuksena siis normaaliruokavaliolla oleville. Nekin hiilihydraatit joita syödään, valitaan mieluummin vihanneksista ja marjoista kuin hyvin sokeri- tai tärkkelyspitoisista ruoista.

Asioille pitää antaa nimiä että niistä voi keskustella - muttei se, että joku sanoo karppaavansa, tarkoita sitä että olisi ruokiensa kanssa lopulta sen nipompi kuin virallista ruokavaliota noudattava. Lähtökohtainen tapa koostaa ruokansa on eri. Lautanen aletaan täyttää erilaisilla asioilla - ja molemmille sopii joskus pieni määrä jotain ruokavalioon ei niin suositeltavaa asiaa. Ei tästä tarvitse tehdä mitään sotaa.

Vierailija
36/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin äiti,vaimo ja nainen joka käy 4-5 kertaa viikossa salilla

Vierailija
37/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

enpä katso pienen määrään niitä lisukkeena vielä itselleni pahaa oloa tuottavan tai sairauksia. Leipää en syö aterioilla. Kohtuus kaikessa on mottoni. Ääripäät on aina älyttömiä.

Kyse on varmasti määritelmästäkin. Minun määritelmälläni olisit jo karppi, mutta inhoan tuota kohtuus kaikessa -hokemaa, koska se ei kerro, mikä on kohtuus. Itse en voi syödä esim. sokeria ollenkaan " kohtuudella" , tai se kohtuus rajoittuu vain erityisjuhliin. Virallisten suositusten hh-määrät ovat minulle aivan liikaa, vaikka ne monen mielestä ehkä olisivatkin kohtuus. Sokeriakin sallitaan oliko se 10% päivän energiasta, itse siedän vain vähän hyvin harvoin. Silti, en minäkään itseltäni kiellä _mitään_, en vaan enää halua valita noita yläkarppivaihtoehtoja - koska voin niistä huonosti. Huomatakseni tämän, minun piti aikani kokeilla tiukempaakin dieettiä. Nyt en enää pudota painoa, joten käyn välillä pizzallakin, sen maun vuoksi, mutta sitten pidän mielelläni pari kuukautta taukoa, pizzan syönnistä seuraavan olon vuoksi - sitäpaitsi ei se niin hyvää olekaan että sitä edes usein tekee mieli.

Karppausta kritisoivilla tuntuu olevan aika mustavalkoinen käsitys tästä ruokavaliosta. Tämä on loppujen lopuksi aika laaja käsite, ja tiukimmin karppaavat nopeasti laihtumista halajavat. Kun tämä muuttuu elämäntavaksi, ei kyseessä olekaan enää mitään tiukkisnipottamista, vaan suunta, jota yleensä toteutetaan - ja välillä valitaan karppauksen kannalta huonommin, sitten taas palataan normaalilinjaan. Karppaus on vain nimi tälle suuntaukselle jossa syödään huomattavasti vähemmän hiilareita kuin yleisesti suositellaan, erotuksena siis normaaliruokavaliolla oleville. Nekin hiilihydraatit joita syödään, valitaan mieluummin vihanneksista ja marjoista kuin hyvin sokeri- tai tärkkelyspitoisista ruoista.

Asioille pitää antaa nimiä että niistä voi keskustella - muttei se, että joku sanoo karppaavansa, tarkoita sitä että olisi ruokiensa kanssa lopulta sen nipompi kuin virallista ruokavaliota noudattava. Lähtökohtainen tapa koostaa ruokansa on eri. Lautanen aletaan täyttää erilaisilla asioilla - ja molemmille sopii joskus pieni määrä jotain ruokavalioon ei niin suositeltavaa asiaa. Ei tästä tarvitse tehdä mitään sotaa.

Vierailija
38/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut syömään hedelmiä välipalaksi. Vatsan kannalta karppaus oli taivaallista aikaa: ei turvotusta, kuplintaa, ilmavaivoja :)

Itselleni karppaus sopi kropan puolesta, mutta ei psyyken. Kahdedin kyllä kaikkia karppaajia!!!

Vierailija
39/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai sinun tarvitse viljaa syödä eihän se ole hedelmä =)

t. liberaalikarppi

Vierailija
40/49 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilaripitoiset ruuat (oli se sitten hidasta tai nopeaa hiilaria) nostaa mun (ei kaikkien ihmisten) verensokerin normaalia nopeempaa ylös ja laskee normaalia nopeempaa, mista tientenkin seuraa hypoglykemiaoireita rajussa muodossa, siis mulla. Seuraa siis oksettavaa oloa, käsien vapinaa ym. Asiaan auttaa tietty vaan nopeet hiilarit, toki muukin ruoka, mutta liian hitaasti.

Tästä seuraa hirvee syömiskierre ja lihominen. Kun syön niukasti hiilareita (kasvisten! ja maitotuotteiden muodossa) niin verensokeri pysyy ihana tasaisena ja nyt ymmärrän, että ihminen voi olla syömättä yli 2 tuntia kauemmin ilman Hirveetä oloa.

On ihanaa, että jotkut ihmiset voivat syödä kaikkea kohtuudella, olen teille todella kateellinen! Mä joudun elään näin, jotta pysyn terveenä. Miksi teitä se voi wituttaa??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme