Diners club-kortista kokemuksia?
Tyrkyttivät mulle sellaisen ja selittivät, että se on maksuaikakortti. Nyt se tuli, olin jo unohtanut koko kortin. Vuosi on ilmainen, sitten tulee vuosimaksu jatkossa. Mutta onko tuolla joku korko ja jos niin millainen? Jos maksaa kerralla ne kuukauden ostot niin ilmeisesti silloin koroton?????? Osaako joku auttaa?
Kommentit (8)
Maksan laskut aina eräpäivänä, joten korkoa ei mene yhtään. Jokaisesta käytetystä eurosta saa yhden pisteen ja pisteitä keräämällä saa etuja, esim. Vikingin laivamatkoja lyx-hytissä neljäsosalla normaalihinnasta ja 50 euron ravintolaseteleitä 21 eurolla (+ tuhannella pisteellä).
Erittäin toimiva ainakin meidän taloudessa. Pisteitä käyttämällä vuosimaksun saa takaisin moninkertaisesti.
sitä laskua ei maksa kokonaan eräpäivänä????? Ja miksi pitäis tienata 3000 euroa tai vuositulojen olla 20 000??? Olen opiskelija tällä hetkellä enkä tule tienaamaan kun jotain 2300 - verot ja silti mulla on toi kortti..?
Jos olen ymmärtänyt oikein, lasku erääntyy aina kokonaisuudessaan eräpäivänä, joten kortissa ei ole varsinaista luotto-ominaisuutta. Summa menee siis perintään, jos ei maksa erääntynyttä laskua. Maksuaikaa on enimmillään se n. 40 päivää, vastaa siis kuta kuinkin Visan ominaisuuksia.
Nyt kun Diners Club lopettaa pohjoismaissa. Kannattaa harkita American Express korttia tilalle.
Jos ottaa Amex Gold kortin kaverin suosittelemana saa kortin vuodeksi ilmaiseksi + 50e arvosta MR pisteitä(voi vähentää suoraan laskulta, tai siirtää esim Finnair plus pisteiksi) Kortin käyttö ei itsessään maksa mitään.
Lisäksi korttiin kuuluu Priority pass lounge kortti jolla pääsee lentokentillä lounge tiloihin(4 käyntiä/vuosi)
Tietoa kampanjasta: https://www.americanexpress.com/fi/edut/suosittele-korttia.html
Kortista tietoa täällä: https://www.americanexpress.com/fi/fi/content/gold-card/?intlink=fi-fi-…
Tarvittaessa minulta voi pyytää suosituksia: matkailija12@luukku.com
Ap on vähän vaisu provo, kun kaikki kumminkin jo tietää että DC lopettaa Suomessa ja Pohjoismaissa ens vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Ap on vähän vaisu provo, kun kaikki kumminkin jo tietää että DC lopettaa Suomessa ja Pohjoismaissa ens vuonna.
Vois katsoa avauksen päivämäärää, ei ap 12 vuotta sitten ehkä arvannut, että 2019 Diners vetäytyy Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vois katsoa avauksen päivämäärää, ei ap 12 vuotta sitten ehkä arvannut, että 2019 Diners vetäytyy Suomesta.
Jos et ansaitse vähintään 3000e brutto tai miehesi ei maksa luottokorttilaskujasi, leikkaa kortti ja lähetä takaisin tai sitten maksa vuosimaksu (varmaan parikymppiä) ja laita kortti kaappiin pahan päivän varalle.
Luottokorttimaahan on maailman helpoin eksyä, parempi kun sitä ei aloita ollenkaan