Tammikuisten sunnuntai
Taidan aloittaa tässä sunnuntain pinon samalla, kun kerron väliaikatietoja...Tänä aamupäivänähän tai siis lauantai-aamupäivällä tuli vähän limatulppaa, ja olo ollut erityisen tukala tän päivän. Oon juossu isommalla asialla, kamala painontunne, menkkamaiset kivut, tosi satunnaisia, ei mitään kamalan kipeitä supistuksia jne. Oli molempien porukat käymässä ja sekä äiti että anoppi veikkas, että ei mene kauaa synnytykseen...
Illalla käytiin lenkillä (tosi huima vauhti kun tyttö 2v halus kävellä...lähinnä happihyppely mutta sai aikaan selän jomotuksen) ja sitten sauna ja se mukavin ässä päälle (joka tuntui ennakkoaavisteluista huolimatta tosi kivalle alusta loppuun). Melkein sen jälkeen, vähän ennen 11 illalla sitten alkoi tulla noin 10 minuutin välein supistuksia, jotka tossa 1 maissa vaihtu 5. min. välein. Ytyä alkaa jo olla, mutta luulen että nää on vasta alkusoittoa...Soitin äitipolille ja olivat sitä mieltä, että kannattaa ainakin lastenvahti soittaa paikalle varuiksi, kun kerran tunnin matka on heillä ja nyt yöaikaan unenpöpperössä heräävät. Että tee heille peti valmiiks niin pääsevät suoraan nukkumaan...Vaan kukaanhan ei osaa ennustaa miten etenee vai loppuko. No nyt on äiti miehensä kanssa sitten matkalla. Pitäis vissiin miehelle käydä sanomassa että tulossa ovat...
Mä en vieläkään usko, että alkaa olla tosi kyseessä, pelkään kauheesti että ihan turhaan hoitajatkin pöllytin yöllä ylös ja tien päälle...Mitäs jos nää supistukset loppuukin heti kun ne tulee? Noloa...auuuuttttsss....toivottavasti ei lopu, mutta kyllä tätä väliä nyt on aika tarkkaan se 5 min. ollu yli 2 tuntia...
No, mä lähden valmistelemaan asioita, katotaan oonko vielä aamulla raportoimassa täällä =)
Kölli rv 39+4 jo kun vuorokausi vaihtunut tässä...
Kommentit (15)
toivottavasti olet jo kunnon puuhissa siellä, jännää! :))
meillä on herätty jo viideltä..neiti 5v jännitti uimakoulua niin kamalasti että yö unet häiriintyi...*haukottelee*
minä aloitin aamun tirskunalla eli itkeä tuhnuttelin parisen tuntia...alkaa ilmeisesti painaa liiaksi päälle väsy ja jaksaminen
viime torstainen ennakko käynnistys peruuntui komiasti..
polikontrollissa pissa ja verenpaine olivat niin hyvät ja kohdunsuun tilanne se sama mikä aina ennenkin että lääkäri totesi että eikun kotiin odottamaan. perjantaista asti on sitten limaa valunut urakalla, suppaillut kipiästi mutta yksittäin ja harvakseltaan.lantion alue on tulessa, on vaikeeta istua ja on vaikeeta makaa saatika nukkua...
uusi aika on keskiviikolle koska aikasemmin ei ollut aikoja...silloin viikkoja tasan 39...se on lekurin mukaan raja.
pää on ollut kipiä, paineet on kuitenkin pysyneet hyvänä..pilkkuja vilistelee ja vanne tuntemus ovat pysyneet..
kolme ässää on ollut yrityksessä, ässä miehen kanssa totaalisen epäonnistunutta..ei pysty ollenkaan tekee niin kipiää..ei mitenkään päin..onko muilla vastaavaa ollut?
auts enempää ei pysty istumaan...
RR 38+4
Kölli, jokos olet mennyt?
Nassika-79
olit illalla kirjoittanut pinoon että vedet meni, mutta ei lähtenyt synnytys käyntiin.
Mulla alkoi kiinnostaa tuo lapsivesiasia. Minkäs väristä se on ja onkos siinä jokin oma tuoksunsa?
kertokaa toki joku muukin jos jotain tietoa!!!
Eilen illalla saunassa ennen suihkuun menoa, toki pissalla käynnin jälkeen, mielestäni reittä pitkin valui jotain lämmintä. Aloin nyt miettimään olisko tihkunut vesiä vai karkasko vaan pissaa?
Sen koommin en tuntenut ja pöksyyn pistin varalta suojuksen yöksi.
Kommentoikaa muutkin asiaa, jos jotain tiedätte!!!
Vaikka mulla kaks synnytystä takana, niin vesienmenosta en tiedä.
Eilinen meni siis kaupoissa käydessä ja silloin tihtkui vähän sellaista punertavaa vuotoa pikkuhousunsuojukseen, joka tosin tais johtua pe tehdystä tutkimuksesta.
Muutama valmisteleva suppari mahtui myös päivään, mutta muuten ihan kivasti meni.
Nyt vielä hetkeksi köllimään kultun viereen ja siihen se taitaa jäädäkki.
jostain kumman syystä miestä ei tunnut nämä mun ässä-jutut kiinnostavan. Saunoo toki kanssani mielellään ja siivoaa puolestani, joen eipä taida kannattaa valitella ;)
Tiikuli ja masukki 38+1
Köllille tseppiä ja kaikille muillekin, jotka tänään pääsevät nyyttiä noutamaan. =)
Tikkulille; en osaa lapsivedestä sanoa, kun en ole vielä kokenut. Mutta käsittääkseni se on vaaleanpunaista.
Omaa napaa: hermot menee, meillä kahden viivan tikkuun saaminen vei kaksi vuotta ja hoidoilla tämä ihme on saatu aikaan. Vauvaa meidän perheeseen on nyt siis odotettu lähes kolme vuotta...ja nyt pettää kärsivällisyys ihan täysin. En jaksaisi odottaa enää hetkeäkään, että saan oman nyytin syliin. Mä olen ihan valmis ottaan sairaalakassin kainaloon ja lähteen synnärille vaatiin käynnistystä...no, ei nyt sentään, mutta ei se kaukana ole.
Olen myös tullut todella vainoharhaiseksi ja seuraan vauvaan liikkeitä koko ajan. Esim. tunti liikkumatta ja olen jo ihan paniikissa...Onko teillä muilla vastaavaa? Luin vielä jutun jostain lehdestä siitä, kuinka istukka on jo parhaat päivänsä nähnyt. Alan olla aika stressaantunut.
Lääh, mitä tilitystä tällä kertaa.
Tazu rv 39 tasan
Tiikuli:Lapsivesi oli ensin kirkasta ja holahti just silleen lämpösenä reisille. Eilisen aikana muuttui kellertäväksi ja nyt näytti olevan jo punertavaa. Aika reippaasti sitä tuntuu tulevan, aina kun nousee tai tekee jonkin omituisen liikkeen.
Yön nukuin hyvin, itseasiassa pommiin ja nyt oonkin jo kiireen vilkkaan palaamassa takaisin synnärille. Supistuksia ei vieläkään ole, tommosta menkkamaista jomotusta tosin tuntuis hieman olevan. No uusi päivä ja uudet kujeet.. Nyt peukut ja varpaat pystyyn, että vauva alkaisi tänään jo tulla maailmaan, ku muuten käynnistellään rv 42 asti (lauantaihin) ja ongelma tulee siinä, et mihin esikoinen hoitoon viikon ajaksi??
Supistuksia kaikille ja nyt myös omahyväisesti itsellenikin =)
Nassikat79 rv 41+1
Kannanpa korren minäkin tähän kärsimättömien kekoon. Varmaan on samanlaiset tunnelmat vähän joka odottajalla tässä vaiheessa, ihmettelen niitä jotka osaavat ottaa nämä viime metrit lunkisti. Yhdyn Tazu täysin ajatelmiisi, meillä myös parin vuoden odottelun jälkeen hoidoilla aikaansaatu raskaus ja tosiaankin luulisi, että tällä taustalla parin viikon odotus ei tunnu missään vaan vielä mitä! Ja etenkin kun lääkäri sanoi että tämä ei ainakaan yli menisi, niin tulisilla hiilillä ollaan (ja rv vasta 38+3). Supistuksia tulee päivittäin, tänään tyhjentyi vatsakin mukavasti ja jotain kirkasta limaa valuttelee, jonkunlaisia merkkejä siis on, mutta ei noista nyt voi mitään tarkkaa päätellä. Harmi.
Ihan uteliaisuuttani pitää nyt kysyä, että onko täällä ketään jota ison ässän harrastaminen ei ole kiinnostanut koko aikana? En tiedä johtuuko tästä lapsettomuustaustasta vai mistä, mutta meille molemmille on ajatus seksistä tuntunut vieraalta. Etenkin mies on pelännyt satuttavansa masuasukkia. Hyvin on kyllä pärjätty ilmankin, mutta täytyy myöntää että ei pelkkä hellyys ja läheisyys aja samaa asiaa. Saa nähdä miten hyvin " hommat" saadaan käyntiin kun vauva on saatu tähän maailmaan, voipi mennä vielä tovi että erotiikan kukka puhkeaa kukkaan ;)
Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee jakaantumaan toivomassaan aikataulussa, tsemppiä vaan meille kaikille! Ja onnittelut kaikille nyyttinsä jo saaneille!
Virginie
Ja onhan siitä kärsittykin, koko perhe. Ensin tuli pojalle, ja sitten minulle ja ukolle. Tätä räkävaihetta on siis kestänyt kaks viikkoo nyt meidän taloudessa. Jos jo huomenna pääsis takaisin tavalliseen päivärytmiin. Tuntuu että poika kohta repii tapetitkin seiniltä kun on niin tylsää vaan notkua kotosalla.
Muuten ei ole mitään ihmeellistä. Ei sitten minkäänlaisia merkkejä tulevasta synnytyksestä. Onhan sinne toki vielä kaks viikkoa. On ollut aika karsee päänsärky/migreeni useamman päivän ajan, mutta olen liittänyt sen tähän flunssaan. Kun ei muuten ole ollut mitään outoja oireita. Vauva kyllä liikkuu selkeesti vähemmän, johtuu varmaan tilanahtaudesta. Illalla yleensä on vilkkaampaa.
Huomenna olis neuvola, ihan kiva taas päästä kuulemaan sydänäänet, toivottavasti ne ei tällä kertaa huitele lähelle 200 niinku viimeksi ......
Vauvan pinnasänky on kasattuna, ja eilen ostin uuden patjan. Kun täällä oli viime viikolla keskustelua siitä että uudelle vauvalle pitäisi aina olla uusi patja. No me sitten ostettiin uusi vaikka esikoisen vauvapatja tavallaan onkin ihan ok. Eipähän tarvii miettiä että onko siinä jotain bakteereja tai kasvustoa.
Kassit olen myös pakkaillut aika pitkälti valmiiksi, ja se mitä en ole laittanut, niin löytyy listalle kirjattuna että osaan sitten vaikka puolipaniikissakin lisätä ne sinne kassiin kun tulee lähtö ;)
Tuntuu että hirmu moni on jo saanut vauvansa, tai tekee lähtöä synnärille tai supistelee ainaskin. Mulla ei sitten mitään :( sama juttu oli esikoisen kanssa, supistuksista ei tietoakaan missään vaiheessa. Vedet sitten menivät yllättäen kaksi päivää ennen la:ta. Saas nähdä miten nyt käy. Sais nyt kuitenkin tulla edes jotain suppareita, paikat on niin epäkypsät vieläkin, on tosi inhaa käynnistellä semmosesta tilanteesta (kokemusta on ...)
Taidan olla viimesenä täällä tammikuisista vielä helmikuussa ihmettelemässä menoa, kun jo helmikuiset kantaa vaavejaan himaan ...
ronsu 38 tasan
täällä on toinen pariskunta joilta ison ässän harrastuskerrat saa laskettua ihan yhden käden sormilla. Aluksi pelkäs keskenmenoo ja lopussä iso masu esti normaalin liikkumisen eikä kyllä haluttanutkaan... Saapas nähdä milloin " rytmi" palautuu ;)...
Rouva+poika 6vrk
Tazu: täällä kanssa yksi, joka epätoivoissaan laskee vauvan liikkeitä ja paniikissa kuuntelee hiljaisuutta! Kirjoittelinkin tuohon eiliseen pinoon, kun en eilen saanut tarpeeksi liikkeitä ja sitten lähdettiinkin käymään synnärillä tarkistuttamassa tilanne. No, onneksi kaikki oli ihan hyvin. Vauvan liikkeet vaan on tässä vaiheessa niin hentoisia ja pieniä, etten mä ainakaan läheskään kaikkia tunne. Sydänkäyrällä kun olin, niin käyrien mukaan monta kertaa vauva liikkui ihan reippaasti, mutta mä en vaan tuntenut mitään! Liikkeet vaan on niin hentoisia, että välillä miettii, että tuntuiko nyt jotain vai kuvittelenko vaan. Mutta tulipahan selväksi, että ne kaikkein pienimmätkin liikkeet on ihan " oikeita" liikkeitä. Pääasia, että sain mielenrauhan ja tiedän, että masuasukilla on kaikki ihan hyvin.
Nyt sitten eilen illalla ja tänä aamuna on tullut pöksyyn sellaista ruskeanpunaista vuotoa. Aluksi jo vähän innostuin, että nyt alkaa jotain tapahtumaan, mutta taisi vaan paikat vähän ottaa itteensä, kun lääkäri teki sisätutkimuksen. Joten henkisesti alan varautua siihen, että vauva malttaa syntyä vasta helmikuun alussa... =)
Leppoisaa sunnuntaita ja onnea taas uusille tammiäideille!!!
Piippa79 (rv 39+3)
tyttö tuli vauhdilla maailmaan maanantaiaamuna klo 1.42. kipeät supistukset alkoivat 00.45 lapsiveden mentyä ja tyttö oli vajaa tunti jälkeenpäin syntynyt 2 minuutin ponnistusvaiheella yhdellä supistuksella. mitat 3760g ja 49,5 cm pipo 33,5. luomuna meni mutta nopeutensa vuoksi oli helppo synnytys, joskin raju. voimme molemmat hyvin ja kotiuduimme keskiviikkoiltana. hyviä vointeja teille!
vennymari ja mettiäinen 6 päivää
Itsellä jokseenkin alavireinen fiilis, kun särkee tuota selkää päivä päivältä herkemmin ja yhä kipakammin. Lisäksi iski flunssa, ensin mieheen ja sitten minuun. Niin hartaasti kuin odotankin synnytyksen käynnistymistä, saisi pikkuinen nyt kumminkin sen aikaa masussa pysyä, että saisin itseni kuntoon. Just nyt epäilyttää, että miten jaksaisin synnyttää... ja samalla pelottaa sekin, jos tää vaikka tarttuisi vauvaan heti kättelyssä. No, eipä tuo kyllä oo osoittanut minkäänlaisia merkkejä kiinnostuksestaan tulla. Hirmu myllääminen vaan käy koko ajan masussa, mutta edes laskeutumista/kiinnittymistä ei ole havaittavissa. Voi olla, että menee hyvinkin yli lasketun ajan. Huoh - vielä melkein kuukausi odotusta, pahimmassa tapauksessa siis.
Ison ässän harrastamisesta kyseltiin... meilläkin on koko odotusajan kerrat laskettavissa, jos ei nyt yhden, niin kahden käden sormilla kumminkin. Mies olis kyllä halukas, ja niin minäkin yläpäästäni, mutta kun alapää ei suostu yhteistyöhön. Suorastaan pelottaa, että koska tilanne taas normalisoituu.
Mutta nyt pitää lähteä ruoanlaittoon. Mukavaa vaalisunnuntain jatkoa kaikille - onnea toimiin ja kärsivällisyyttä odottajille!
:) SolAngel & Rontti-Aarre 38+3
Pitkästä aikaa kirjaudunpa minäkin linjoille!
ONNEA VAUVAN JO SAANEILLE - TEITÄ UUSIA ÄITYLEITÄ ONKIN TULLUT IHAN RYPPÄÄNÄ!
Eipä tässä muuta kuin odottelua ja ihmettelyä... Rv 37+5 ja olo ihan ookoo. Pientä supparia silloin tällöin ja nippailuja, mutta ihan hyvin olemme molemmat jaksaneet.
Tazu: tiedän tunteen- pitkään toivottu vauva täälläkin ja IVF aluilla aikaansaatu. Kyllä olo alkaa olla malttamaton!!! Tiesitkö, että " vanhat konkarit" sanovat, että vauva ennen loppukähinöitä vähentää liikkeitään ja ikäänkuin rauhoittuu itsekin lepäämään ??? Että tiedä vaikka...
Kuulemma kaikki ovat poistulleet ennemin tai myöhemmin, joten yritetään mekin malttaa ;)
Puhutte 3 S:n konsteista; siis sauna, seksi ja ? Mikä on se komas (sisu? saippua? sielunhoito? haha haa...)
Sauna on hyvä ainakin suppareihin, käyn itse joka ilta. Seksiä olemme " harrastaneet" melko säännöllisesti parin viikon välein. Tänä aamuna varauduimme kyllä siihen, että jos alkaa tuntua ihan hirveeltä tai muuten " tökkii" tämän mahan kanssa, niin annetaan olla. Mutta ihan vanhasta muistista meni ja kivuttomastikin. Eikä edes alkanut supistella... Eniten siinä varmaan sitä tiettyä jännitettä tuo, että minä mietin että kuinka epäseksuaalisena mieheni minua tämmöisenä pallomahana pitää. Hyvin ainakin tänään " valehteli" , ettei se haittaa... vaan enpä tiedä...
pinoudunpa minäkin PIIITKÄSTÄ aikaa...
jotenkin on TAAS tämä kirjottelu jäänyt kun ei yksinkertasesti ole mitään uutta kerrottavaa =/
olen lukenut teidän muiden juttuja päivittäin..
ONNEA KAIKILLE JOILLA NYYTTI JO KAINALOSSA =D
( . )la siis oli ja meni (13.päivä)..kirkasta limaa on tullut silloin tällöin vessareissujen yhteydessä..suppareita ei ole ollut oikeestaa ollenkaa, vain pieniä mahan kovettumisia.. =(
yöt nukun todella sikeästi 1-2 vessareissun lomassa..tulee nukuttua joka yö 8-12tuntia!
tiistaina olisi viimeinen neuvola ja sitten siirrynkin KOKSin asiakkaaksi.. olen henkisesti valmentautunut siihen että tämä vauva ei ilman " häätöä" maailmaan tule =/ ei siis minkäänlaisia tuntemuksia..
hiukan tuo käynnistäminen kyllä jänskättää *klunks*
mutta toivon hartaasti että vauva alkaisi tulemaan omin avuin!!
kaikki kotikonstit on koklattu..kaikki ässät ja lenkkeillykkin olen ihan hulluna, mutta niistä seuraa vain mahan repiminen ja nukun sen jälkeen kuin tukki =(
hieman alkaa jo ahdistaa kun ei mitään tapahdu *sniif*
nyt iltapalalle..jos hiukan piristyisi..
nekkuli 40+2
Eli perjantaina 13.1 aamuyöstä alkoi todella kipeet supistukset jotka tiheni kymmeneen minuuttiin ja loppuivat lopulta. Iltapäivällä alkoivat taas noin puolen tunnin välein. Kuuden aikaan lähdimme lasten kanssa nuutitus reissulle ja sillä matkalla seitsemän paikkeilla alkoi yllättäen viiden-kymmenen minuutin välein supistamaan niin että poru tuli ja huusin. Loppua ei näkynyt ja sanoin miehelle että nyt on mentävä tai ei ehditä ollenkaan. 20.15 olimme sairaalassa ja 6-7cm auki. 20.45 lääkärin piti laittaa kohdunkaulanpuudutus kun kalvot oli puhkaistu, mutta toisin kävi kun olin jo kokonaan auki. Sain luvan ponnistaa kun siltä tuntuu. Ensimmäinen supistus tuli klo 21.00 ja ponnistusvaihe kesti kaikenkaikkiaan noin puoli tuntia, koska supistukset olivat edelleen epäsäännöllisiä ja heikkenivät. Tyttö syntyi 21.29 pituus 53cm, paino 3935g ja pipo 34cm. Synnytyksen jälkeen juoduttiin laittamaan tippa koska supistukset loppuivat. Istukka ei irronnut ja tullut ulos. Puolituntia kamalaa mahan painelua ennen kuin irtosi ja nyt on maha kipeenä.
Muuten voimme hyvin ja kotiuduimme tänään. Repeämiä ei tullut eikä tikkejä tarvittu ja olo on sen mukainen, ei satu kun tuo maha.
Onnittelut muille jo saaneille!
Johanna ja tyttö 2 pvä
Eli nuo kolme ässäähän taitavat olla sauna, seksi ja siivous! Meillä niillä ei kyllä tunnu olevan paljon mitään vaikutusta suuntaan eikä toiseen... =)
Piippa79 (rv 39+3)
Hienoa hienoa!
Olet pääsemässä itse asiaan! Aina alkaa mieletön myötäeläminen kun joku pääsee pientänsä vastaanottamaan! Minusta synnytys on kaikessa " karmeudessaan" niin mahtava juttu. Onneea ja voimia matkaan. Toivotaan, että tämä on Se Yö.
;) Loofii vasta (tällä erää) 5+2