Mitä bändejä muistat nuoruudestasi, joita luulet että moni ei muista:
Itsellä Gringos Locos ja Movetron, molemmat oli muuten aika kauheita..
Kommentit (1861)
Teddy & the tigers, Stray cats
Vierailija kirjoitti:
Thunder
Pink cream 69
Annihilator
Ugly kid joe
White zombie
D:A:D
S.O.D.
M.O.D.
Ei D-A-D:ia ole unohdettu. Soittivat Suomessa Circuksessa muutama vuosi sitten ja loppuunmyyty keikka. Itse en mahtunut sisään ja vieläkin v*tuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Teddy & the tigers, Stray cats
Bad Sign.
Vierailija kirjoitti:
Sepultura. Kuuntelin paljon.
Apua, täähän on vieläkin olemassa. Tosi ei yhtään alkuperäisjäsentä, mutta silti.
Kyseessä on siis brassibändi, ja nimi tarkoittaa portugaliksi "hautaa". Tuo nimi on tänä aikana vähän epäsopiva.
t. Sepulturaa paljon kuunnellut
Pantera ja slayer nummirockissa 98. ah niitä nuoruus vuosia.
The Church. Kävin katsomassa myös YO-talolla Tampesterissa.
UFO
MSG (Michael Schenker Group)
Paljon täällä kyllä mainitaan bändejä jotka minäkin 90-luvulla syntyneenä tiedän ja joita vieläkin kuuntelen.
2000-luvulta Kwan joka tosin ei niin unohdettu, mutta eivät ilmeisesti kasassa enää. Menee kategoriaan ettei musiikillisesti ointa genreä, mutta muutamista kappaleistaan tykännyt. Shine ja Late esimerkkinä.
Noilta ajoilta myös semmoinen kun Firevision joka jäi yhden hitin bändiksi. Taitaa olla jossain nimmaritkin vielä kun näin heiltä keikan kun kävivät silloin kotikulmilla.
Vierailija kirjoitti:
niillä oli sellanen biisi kun Meritähti oon. kuka muistaa?
Kumma heppu ja lopunajan voidellut.
Mulla on niiden kasetti😀
Marco & Missing parts, joku kotkalainen lainelautarokkia enkuksi soittava bändi, joka kyllä kuulosti täysin ei-suomalaiselta.
Men They Couldn't Hang
Pogues
The The
The Fall
New Model Army
Waterboys
Vierailija kirjoitti:
Teininä diggasin Zero Nineä ja Boycottia. Smack oli myös jees ja samoina aikoina oli myös Stone joka ei niin mun makuun ollut.
Ystäväni seurustelu erään Smackin jäsenen kanssa. Toinen muuten 69 Eysin jäbän kanssa.
Sellainen yhtye oli kuin Mummi kutoo.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan yhtään Poisonin biisiä???? Muistan sen Bret Michelsin, mutten yhtään kappaletta!?
Ei poikien orginaali, mutta saavat biisin svengaamaan silleen.. rokisti.
Tämä löytyy hyllystä edelleen 7" vinyylinä.
The Lollipops. Kolme tanskalaista alaikäistä poikaa soitti ja lauloi lapsenäänellä tosi kauniisti, ja oli Suomessa hurjassa huudossa 60-luvulla hetken aikaa. Minulla oli Suosikista saatu juliste heistä huoneeni seinällä. Oli ne söpöjä.
Kappaleet oli "I'll stay by your side" ja toista en muista, mutta niillä ne löi itsensä läpi, vähäksi aikaa.
Oli myös sellainen bändi kuin Bosse ja Robert. Ne oli suomalaisia, mutta äidinkieli ruotsi paistoi läpi. En muista kuin kappaleen Nellin palmikko. Taisi olla heillä vaan sellainen opiskeluaikojen hupi se musisointi.
Islanders oli kova luu. Sen kautta Danny pääsi pinnalle, kun oli yhtyeen solisti.
Animals oli hyvä bändi, taisi olla enkkulaisia. Niitten versio kappaleesta "House of the rising sun" oli ihan mahtava.
Mikä bändi se oli, jotka levytti kappaleen "Stop the music," joka oli alunperin suomalainen tango nimeltä Soitto seis ja esittäjänä Eino Grön? Ei ollut suomalainen bändi kuitenkaan. Oli meillä listojen kärjessä 60-luvulla tosi pitkään. Kotona oli radio rikki, kun tuli Kahdeksan kärjessä -ohjelma, niin sain mennä siskon poikakaverin autoon istumaan ja kuuntelemaan sen tunnin ohjelman autoradiosta. Odotin koko ajan, että voittokappale olisi se Stop the music, ja olihan se. Monen viikon ajan.
Herman's Hermits. Sitä ei varmaan muista kukaan. Tykkäsin valtavasti. Oli niitä ns. rautalankabändejä, joita alkoi nousta kuin sieniä sateella sen jälkeen, kun Beatles oli aloittanut hurjan maailmanvalloituksen.
Renegades oli yksi ihailuni kohde myös. Kävin heidän keikallakin.
Tykkäsin suomalaisesta Sounds -yhtyeestä myös. Muistaakseni ne teki pelkkää instrumentaalimusiikkia. Johnny "Suklaasilmä" Liebkind oli rummuissa!
Aaaaa.... mihin meni mun nuoruus!!!!! Tuu takasiiiiiiiin!!!!! Mä haluun taas hurmioitua!
Myönnän suoraan, että Queeniä parempaa ei voi olla, mutta silti minä vain toivoisin, että olisin vielä nuori ja pääsisin Renegadesin keikalle, nyt vaan unelmissa enää. Piti sinnekin mennä vanhemmilta salaa ja takaoven kautta pummilla, kun olin alaikäinen enkä saanut rahaa. Oli se sen arvoista!