Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOHIIRET la-su pinoon MARS!!!!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden tästä ihan itsekseni shoppailemaan ihan kohta :) Tulen sitten illemmalla lukemaan pinoa.

Äsken tuossa itseäni meikatessa tuli aamupala ylös... onneks en ollu kerinny vielä ripsaria laittaa, ois joutunu varmaan pyyhkimään sen poskilta veks. Toivottavasti kestän junamatkan Helsinkiin (n. 40 min) kun ei huvittais yhtään mennä niihin junan vessoihin, kun kuvittelenkin sitä hajua niin alkaa oksettamaan :-/

LEM: Sulla on mielenkiintoiset leipomisajat ;) No eipähän vie uuni niin paljon sähköä kun yösähköllä paistelee...

Eipä nyt enempiä tällä erää.

Hyvää viikonloppua!

Peeveli ja rv 9+5

Vierailija
2/38 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo huononi selvästi kun tuli rv 8 täyteen, iltapäivät/illat on erityisen hankalia. Kumma homma, kun aamulla herää, ei ole mitään ongelmia mutta puolen päivän jälkeen alkaa masussa kuplia. Oksentanut en ole kertaakaan, tosin ei ole ollut kaukana.

Ulos varmaan pitäisi lähteä, nyt kun olo on siedettävä. Ja kelikin on hyvä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

T: Elluli rv. 8 +3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei edellenkään väsymystä suuremmin. Töissä olin eilen ekaa päivää parin viikon saikun jälkeen ja siellä oli kivaa=)

Mä tykkään tosi paljon työstäni ja työkavereistani, eikä työpäivän aikana tullut edes huono olo kun on koko ajan tekemistä.

Mullakin tuo pahaolo on enemmän illalla ja iltapäivällä, oikeastaan alkaa tuossa 16 jälk ja päättyy siinä 20 maissa. Liittyyköhän jotenkin ruoka-aikoihin, koska syön ennen neljää yleensä ja sitten tuossa 20 aikoihin iltapalan. No, ei kuitenkaan okseta, vaan se on sellaista ällöä oloa ja ihan kuin kuumehorkassa peiton alla makais.

Ihana aurinko, pitää lähteä vähän ulkoilemaan, kunnes ensin oon maannu kakstuntisen sohvalla katselleen eilen hakemani filmin.

Mulla on muuten alavatsa sen verran turpea, että en voi oikein enää nukkua vatsallani, ja ostamani äitiysfarkut on jo käytössä, tosin niissä on semmoinen iso kangasresori mahan yli, eli se antaa sitten ajan myötä periksi tarpeen mukaan, eli ei nyt vielä joudu venymään, mutta niitten kanssa voi jopa autossa istua rennosti.

No niin,siinäpä taas löpinää.

Lilli ja toukka 7+5

Vierailija
4/38 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että tätä saamattomuutta. Tänäänkään en ole saanut vielä mitään järkevää tehdyksi. Pahoinvointia ei tänä aamuna onneksi ollut, väsyttää vain. Koko aamun olen kyllä jotain puputtanut...Kuinkahan paljon noita kiloja ehtii kertyä tällä menolla :) Huomaan stressaavani heti , jos oireita on vähemmän, että jokos se raskaus taas menee kesken. Inhottavaa!

Mitään mielitekoja ei ole ollut, eikä mikään ruoka ällötä. Kahvia ei tee mieli. Kaikkiruokainen olen siis vielä toistaiseksi, mutta oletan asiaan tulevan muutoksen mikäli raskaus etenee normaalisti. Kaikista neljästä edellisestä lapsestani olen raskausaikana syönyt vaihtelevasti eri ruoka-aineita, mutta riisiä ja pastaa ei ole tehnyt mieli lainkaan. Välillä on liha ollut ok, mutta grillattu broileri suuri kauhistus, välillä kala ollut parasta mitä tiedän. Saapa nähdä kuinka nyt käy.

Ystäväni tulee tänään meille Helsingistä. On ihana saada jutella kaikenlaista pitkästä aikaa. Ystäväni on sinkku ja lapseton menestynyt uranainen siis minun vastakohtani (minä pitkään naimisissa ollut suurperheen kotiäiti), mutta tämä asetelma on antanut molemmille vuosien varrella tosi paljon.

Nyt on taas mentävä. Ihanaa viikonloppua ja pyöristyviä vatsoja!

Opemamma ja sintti rv 7+4

Vierailija
5/38 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpä taasen morjestaa tännekin. Ihan kun ei olis muuta tekemistä ;) Jippii, sain pyykkivuoren kaappeihin (melkein) ja esikon vaatekaappikin tuli siivottua (sillä on aina kauheesti likasia vaatteita kaapissa). Ukkoparka imuroi ja laittoi tiskikoneen ja tyhjensi kissanhiekan ja mitä vielä. No, se pääsee tänään kavereiden kanssa risteilylle. Josko tulis iloisemmaksi siitä. Eikä tarvi ainakaan täällä kotona katsella valkonaamaista ja valittavaa minua.

Meitähän on monta, joilla ultra 3.2. Mä olen menossa Jorviin, muistaakseni kello 11. Mistäs te muut olitte kotoisin? Pitääpä katsoa tuolta listalta jos sen löydän.

Vaatteista: Mä olen täällä kotosalla vaan lähinnä lökötellyt, joten olen käyttänyt vaan oloasuhousuja. Alkuviikosta oli kyllä farkut päällä kun kävin neuvolassa, ja ihan hyvältä tuntuivat. Tosin olivat pikkusen isot aiemmin, nyt ei tarttenut vyöllä kiristää. Mulla on jotain isompia vaatteita jäljellä sekä edellisestä odotusajasta että kun olin likemmäs 10 kiloa pulleampi, joten niihin on sitten helppo siirtyä kun alkaa vanhat kiristää. Äitiysvaatteita en ajatellut vielä lähiaikoina käyttää. Ne kun paljastaa heti, että raskaanahan sitä ollaan. Mulla menee tuolla yliopistolla varmaan kauan ennen kuin huomaavat, et olen raskaana (toivossa on ainakin hyvä elää). Eihän ne nuoret sellaisia katso. Korkeintaan tuumaavat, että onpahan toi lihonut ;) Mä sitä paitsi olen raskauksien aikana aina lihonut jotain 20 kiloa, josta iso osa heti ekan puoliskon aikana, jolloin näytän vaan lihavalta, en siltä, et oisin raskaana.

Jamssa rv10+0 (jee, päästy jo kaksinumeroiseen viikkomäärään)

Vierailija
6/38 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakuulumisia:

Sydänääniä yritettiin kuunnella neuvolassa puolitoista viikkoa sitten jo, ei kuulunut. Täti kuunteli uudelleen torstaina, ei kuulunut mitään. Oli raskas viikko odottaa ja miettiä mikä on tilanne. Eilen aamulla pääsimme toiseen nlaan, ja seillä kastsoivat ultralla mahan päältä. Selvisi, että kaikki on onneksi ok, 4.4cm lapsi siellä oli, vastaten viikkoja 11+1(!), vaikka siis olis arvion mukaan 10+3.

Sydämen syke ok, eikä kuulemma ollut näkyvää turvotusta niskassakaan. Pikkuinen ensin nukkui, ja heräsi kesken ultran ja rupesi villisti liikkumaan ympäriämpäri pienessä tilassaan. Ihanaa oli nähdä että kaikki ok, ja huojensi kummasti tuota np-ultran odotteluakin.

Nyt voi taas orientoitua siihen, että tuolla masussa oikeasti onkin joku asukas.

Vierailija
7/38 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heräsin oikeesti vasta tunti sitten. Mun ihana pikkuveli oli meillä yökylässä ja päätti sitten aamulla nousta muksujen kanssa niin saatiin ukon kanssa nukkua. Se kun tuli töistä vasta puol neljä yöllä.

Miehen tytärkin on meillä tän viikonlopun joten meteliä riittää ja tappeluita tulee...

Nyt tuntuu sen verta pirteelle että ehkä mä menen laittaa noi pyykit kaappeihin ja uutta pesuun. Kauppaankaan ei tartte tänään lähtee kun ukko lupas treeniensä jälkeen ostokset hoitaa. Saapi 10 pistettä jos muistaa kun yleensä ei muista vaan tulee suoraan kotiin.

Huono olo on näköjään kaikonnut suht tyystin, väsymys meinaa vaan uudelleen painaa päälle mut eiköhän tää tästä.

Nii joo... mä leivon usein öisin kun muuten mulla on liikaa apulaisia ympärillä tuottmassa sotkua...=) Ja eilen illalla rupes tekee niin paljon mieli mokkaruutuja jotka nyt on jo kaikki syöty...

Mut nyt hommiin ennenkuin menee ohi tää energiakohtaus.

Vierailija
8/38 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottava, täysi olo jatkuu... Eilisilta oli paha, samaten koko tämä päivän tähän mennessä. Ja mitään ihmeellistä en ole syönyt enkä määrällisestikään: aamulla puolikas sämpylä päällisineen + muki kahvia -puolilta päivin väkisin söin kinkkupastaa pahoinvointia vastaan taistellen (ruoka oli hyvää, ei siinä mitään, mutta tää etova olo). Makoilin sitten hetken esikoista päikkäreille nukuttaessa ja olo vähän helpotti. Lasillinen tuoremehua sai taas tilanteen pahenemaan... Pitäisi lähteä kummipojan synttäreille; kauhistuttaa ajatuskin kahvipöydästä!

Masu on kasvanut hieman ja samaten kuulemma rinnat (miehen havainto ;0). Äitiysvaatteisiin ei ole vielä tarvetta, mutta jotain kivaa pitää ostaa sitten, kun tarve tulee. Esikoista odottaessa pärjäsin aika vähällä.

Neeuska rv 10+4

Vierailija
9/38 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana oli aamulla nukkua pitkään. Nyt sitten on ainakin toistaseksi ollut energiaa että sain siivoiltuakin niin että kämppä näyttää suht siedettävältä. Mulla on ollut vaan aivan hirveä jano, tuntuu että vaikka kokoajan on juomassa niin suu on silti kuiva.

Myös tajuton turvotus vaivaa, ei puhettakaan että farkkujen napit menis kiinni..

Illalla ois meno kyläileen niin toivottavasti siihen mennessä häipyy että ei tarttis hame puolta alkaa kaiveleen...

Sää on ollut mainio ja mukava käydä ulkona päivänäöllä, kun viikolla ei ulos pääse kuin pimeään aikaan...

Huomaako ,tänään ollut positiivinen päivä...=o)

Vierailija
10/38 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollutkin hyvä päivä. Varmaan ihan vaan siksikin kun aamulla sai nukkua pitkään. Oli jotenkin virkeempi olo. Sain jopa 5 koneellista pyykkiä silitettyä kun kuopus oli päiväunilla. lakana pyykki on vielä silittämättä mutta sen silitän sitten kun saan muksut nukkuun.

Mies siivosikin tänään sillä välin kun olin lasten kanssa ulkona. ihana aurinkoinen pikku pakkas ilma. Ainoo että on kauheen liukasta. Kaaduinkin komeesti tossa pihassa mutta onneksi pepulleni. Toivotaan että vaaville ei käynyt kuinkaa. Ei oo kyllä muukun peppu kipee että eiköhän seivitty vaan säikähdyksellä.

Mulla oli kanssa Np-ultra 3.2. Se on k-hks:ssä. Meen sinne ihan sen takia että näkee että masussa on elämää. En niinkään sen niskaturvotuksen takia sen saavat mitata samalla mutta se ei muuta asiaa millään lailla.

Ens viikolla onkin lääkärineuvola ja toivon että sydänäänet silloin jo kuuluisi. Muuten tarvii odottaa ultraan asti.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 + kirppu 10 tasan

Vierailija
11/38 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adalmina (muistinko nyt oikein): täällä ei ees noin pienillä viikoilla vielä sydänääniä kuunnella, juuri sen takia etteivät välttämättä kuulu -> aiheuttaa äidille ylimääräistä huolta ja murhetta. Hyvä että kaikki ok!

Maha ei ole vielä kasvanu (ainakaan omasta mielestä) tissit myös sopii vielä entisiin liiveihin.

Raskausoireet on välillä helpompia välillä ihan kaameita. Saamattomuus lienee suurin murhe... on vaan vetämätön olo, ei väsyny mut laiska!

ultra ois mulla kans viikonpäästä maanantaina, mutta mun pitänee muuttaa sitä ajankohtaa :(, pyh!

Mutta nyt kömpii hän sohvalle odottamaan irtokarkki kotiin kuljetusta :P

hanneli ja masu 10+6

Vierailija
12/38 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt täällä viikonloppuna käyt niin minä olen kans täältä p-karjalasta ja joensuusta myöskin :)...

Ja Ronyn: tuota elokuisten la listaa katselin ja mun muistin mukaan rriitu sai keskenmenon täs jokunen aika sitten...

ovikello soi, got to go!

Vierailija
13/38 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta lueskelin, että jollakin muulla on alkanut pahoinvointi pahenemaan kun 8 viikoa täynnä. Mulla nyt 8+1 ja eilen olen oksentanut ensimmäisen kerran ja tänään olen sitten jatkanut. Huono olo alkaa olla koko päiväistä. Joitain hyviä hetkiä on. Töissä olen ollu kuitenkin urheasti. Oksentelut tapahtunut onneksi kotona ja yleensä herääminen liittynyt siihen ja nälkä. Hoh hoijaa toivottavasti ei tarvi jäädä makaamaan koko päiväksi. Onneksi huomenna vapaa päivä. Saa luvan kanssa levätä.

Terveisin Luile rv 8+1

Vierailija
14/38 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudun vihdoinkin mukaan! Alku on tällä kertaa ollut vähän hankala, mutta toistaiseksi sintti on pysynyt matkassa. Ultrassa olen käynyt varmaan sen kymmenen kertaa ja sairaalassa makoiltu tutkittavana useampi yö. Viikkoja on ultran mukaan menossa nyt 9+5, joten laskettu aika taitaa olla 14.8. Tosin suunnitellulla sektiolla otetaan varmaan pois jo aiemmin (jos nyt sinne asti päästään).

POhjois-Savossa asustelen mieheni ja kahden suloisen mukulan kanssa. Poika on syntynyt 4/02 ja tyttö 11/04. Kyssille menen aikani sitten " synnyttämään" . Molemmat mukulat olen sektiolla maailmaan saattanut, ensimmäinen syntyi hätäsektiolla ja toinen suunnitellulla (esikoista ähistin maailmaan ensin reilut 38 tuntia ja sitten jouduinkin jo hopi hopi leikkuriin).

Pahoinvoinnista, kuvotuksesta ja valtavasta väsymyksestä olen kärsinyt ihan liiaksi asti. Työpäivät vielä jotenkin jaksaa, mutta kotona on aivan naatti. Kaikki hommat tekemättä ja paha omatunto siitä ja lasten " laiminlyönnistä" kalvaa mieltä. Onneksi mies jaksaa :). Ruoka on maistunut erittäin hyvin ja itseasiassa on ainut apu jatkuvaan kuvotukseen. Karkit, erityisesti salmiakki maistuu luvattoman hyvin. Tätä menoa muutun norsuksi jo ennen kesää.

Maanantaina on ensimmäinen neuvola. Siellä varataan aika sitten np-ultraan, joka onkin jo parin kolmen viikon päästä. No oiskohan tässä alkuun. Kirjoitteluun ei liiemmin ole aikaa, mutta yritän aina silloin tällöin käydä kuulumisiani kertomassa.

:)Marusha

Vierailija
15/38 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja tulee huomenna 9 täyteen ja ensi perjantaille on eka neuvola. Keskiviikkona kävin ultrassa ihan vaan kattoon että masussa asukas löytyy ja olihan siellä pikkunen=)

Esikoinen täytti just 2v. Suloinen, ehtiväinen tyttö! Lapsettomuustaustaa meillä on pitkälti, mutta kaikki kolme raskautta on hoidoista huolimatta lähtenyt luomusti alulle. Yksi km takana vuodelta 2001.

Oulussa ilmeisesti ei " tarjota" np-ultraa, mutta minulla alkaa äitipoliseuranta viikolla 16-18 ja sitä jatkuu loppuun saakka sitten tihennettynä. Meillä näyttää kyllä nykyisessä neuvolassa olevan ultrauslaitteet että liekkö siellä kattovat!?

Ekassa neuvolassa en anna kuunnella sydänääniä (jos ei ole pakko) koska esikoiselta kuului vasta viikolla 14+3. Mulla on kohtu taaksepäin ja ylimääräistä kertymää reippaasti tuossa mahalla eli en halua " turhaa" stressiä siitä jos ei kuulukaan.

Oksentanut olen nyt tasan 2 viikkoa. Aamupäivisin pystyn jopa jotenkuten toimimaan tytön kanssa ja ulkoilemaan, mutta loppupäivän vaan makaan. Mies jäi vapaalle nyt ja hoitaa tytön sekä minut ja kodin=) Yöt menee pyöriessä ja oksennellessa eli ei mikään häävi olo tosiaankaan. Ainut mikä pysyy sisällä jotenkuten on mehut ja mehujäät. Harmi kun en ole löytänyt Pommacia mistään:( Ihan samanlaista oli tyttöä oottaessakin ja sillon olin myös tipassa...

Jaa mitäs muuta...esikoinen synty 35+ viikolla ja on ihme jos tän kanssa päästään elokuulle. Laskettuaika on kuitenkin siellä 20.8, mutta oletus tällä hetkellä on se että heinäkuulla käydään tositoimiin jos ei ennen sitä (toivottavasti ei!).

Vierailija
16/38 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin itsekin kirjoittaa ja esittäytyä, kun monesti olen teidän muiden kirjoituksia käynyt lueskelemassa.

Kovasti muilla tuntuu olevan pahoinvointia ja muita oireita. Itselläni olo on ihan hyvä ja normaali ollut koko ajan ja siksi olo on välillä lievästi epäuskoinen koko raskaudesta. " Sisäisesti" ei ole oikeastaan mitään muutoksia, paitsi kasvanut ruokahalu, mutta ulkoisesti on vatsa ja rinnat ovat kasvaneet yllättävän paljon. Kuppikoko on isontunut yhdellä ja vatsan pömpöttää ihan selvästi jo, toki olen tosi pieni, (160/45) siksikin varmasti näkyykin jo niin selvästi. No, löysillä vaatteilla saa vielä ihan hyvin peitetyksi, me kun emme ole kertoneet asiasta vielä kenellekään. Johtuu varmasti juuri tuosta epäuskoisuudesta.. Tällä viikolla on np-ultra, joten silloin ehkä tajuaa asian kokonaan.. :)

Niin, siis esikoista odotellaan ja LA on 1.8

Terv. Ähätutti ja Heinähattu 11+5

Vierailija
17/38 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein lähteä huolestuneena teiltä muilta kyselemään, että vaihteleeko teille oireiden määrä päivittäin? Minulla on ollut väsymystä lukuunottamatta nyt pari tosi hyvää päivää, ei kuvotusta lainkaan. Olen aivan huolissani, että jokohan se raskaus on taas mennyt kesken...

Opemamma ja sintti rv 7+5, joka toivottavasti vielä matkassa

Vierailija
18/38 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opemamma! sun kirjoituksesi oli kuin minun näppikseltäni lähtöisin. Viime yönä hävisivät raskausoireet melkein kokonaan. Rinnat pieneni ja nukuin koko yön kuin tukki. Paha olo ei vaivaa, mitä nyt vähän tuntuu öklöltä olo. Mä pelästyin tosi paljon. Mutta kai tässä pitää vain jatkaa eteenpäin ja toivoa parasta. Huomenna menen taas neuvolassa käymään (kävin alkuviikosta) ja se terkka yrittää uudelleen kuunnella sydänääniä, viimeksi kun ei vielä kuulunut. On se kumma, että kun on hyvä olo, siitä ei uskalla nauttia. Ihmeellinen masokismi taitaa vaivata, kun toivomme vain pahaa olo itsellemme ;)

Pitäis jaksaa ryhdistäytyä. Illalla tulee vieraita. Eilen jätin tanssitunnin väliin (taas). En vaan pystynyt pakottamaan itseäni sinne. Tänään olis nuoremman lapsen jumppa iltapäivällä... Ja äänestämäänkin pitäisi raahautua. Ukko palailee illalla risteilyltä, joten ehkä mennään yhdessä sitten. Matkaa ei onneksi äänestyspaikalle ole kovin paljon, vajaa kilometri. Tulis vähän käveltyäkin samalla.

Jamssa rv 10+2

Vierailija
19/38 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oireet voimistuvat ja vaimentuvat päivästä riippuen. En ota kamalasti pulttia siitä, koska tiedän, että se on normaalia. Jos oireet katoavat kokonaan, on keskenmeno (keskeytynyt) tapahtunut luultavasti jo aikapäiviä sitten - äskettäin keskeytyneen keskenmenon vuoksi kaavinnassa olut kaverini kertoi, että samaan aikaan tyhjennyksessä olleilla oli kaikilla edelleenkin huono olo, vaikka keskenmeno oli tullut jo 1-3 viikkoa aiemmin. :( vaikka oireet jatkuisivatksi, ei se tarkoita, että kaikki on hyvin...lohdutonta tässä epätietoisuuden tilassa!

Viikonloppu on taas vierähtänyt, tänään pitäisi taas vähän jo miettiä huomisia töitä. Kohtapuoliin lähden silti vielä vaalikeräystä valvomaan pariksi tunniksi. Toivottavasti ei yökköolo ilmesty!

Huomenna on ultra ja jännittää kamalasti! Muistaakseni joku muukin oli huomenna menossa ultraan? Välillä olen aivan varma, ettei sieltä mitään sykettä löydy :( Saan nähdä miten käy, ilmoittelen tuloksista huomenna teillekin!

Allu

ps. muistakaa käydä äänestämässä jos ette vielä ole käyneet!

Vierailija
20/38 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aika hyvä olo tämän viikonloppuna, mitä vertaa arkipäiviin. Asiaan varmasti vaikuttaa työ, siellä kun ei pääse syömään heti kun on huono olo. Mutta aloin ottamaan beroccaa (b-vitamiini pore) perjantaina, voisiko tämä vaikuttaa? Tänään join pikku kupin kahvia, joka on minulle melkoinen saavutus!

Olisi tietysti hyvä juttu jos tuo b-vitamiini auttaisi..

Hyvää viikonalkua näin etukäteen jo kaikille!

T: Elluli rv 8 + 4