Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen säästänyt vaikka kuinka paljon lasteni leluja (Legot, junarata ym) mutta mitä niille teen kun lapsenlapsia ei ehkä tulekaan?

Vierailija
25.12.2025 |

Säästänkö ne siihen asti kun lapseni ovat jotain nelikymppisiä? Annanko jo aiemmin lähisukuun (sisarusteni lapsenlapsille?) 

Miten te olette toimineet. Omat lapseni eivät osaa sanoa juutaeikäjaata jos kysyn. 

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viiskymppinen kaverini löysi 30-vuotiaan naisen ja odottavat lasta. Eli vielä on aikaa.

Vierailija
2/57 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä myyntiin, noilla alkaa jo olla arvoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo säästänyt mitään krääsää lapsilta, enkä säästä. Oon varma että he haluavat mielummin ostaa mahdollisesti tuleville lapsille sellaista tavaraa ja vaatetta mikä on sillä hetkellä trendikästä. 

Vierailija
4/57 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla jos eivät vie kohtuuttomasti tilaa. Noiden arvo nousee

Vierailija
5/57 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo säästänyt mitään krääsää lapsilta, enkä säästä. Oon varma että he haluavat mielummin ostaa mahdollisesti tuleville lapsille sellaista tavaraa ja vaatetta mikä on sillä hetkellä trendikästä. 

Legot ja junarata (Brio) ovat klassioita, ei mitään krääsää. 

Ap

Vierailija
6/57 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla jos eivät vie kohtuuttomasti tilaa. Noiden arvo nousee

Niin, ehkä. Olen säästänyt alkuperäiset laatikot ja ohjeetkin. On Harry Potter -legosettejä, Star Wars ym. 

Ap

Vierailija
7/57 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leiki itse niillä.

Vierailija
8/57 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy tai lahjoita. Kysy lapsilta ottavatko omiin varastoihinsa, jollei, niin sitten eteenpäin. 

Vierailija
9/57 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leiki itse niillä.

Joo, ehkä pitäisi ryhtyä varaisovanhemmaksi, jos saisin siten lapsia mun kanssa leikkimään 😄

Ap

Vierailija
10/57 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, lapset aikuisia eivätkä hankikaan lapsia. Sain vähän myytyä leikkiaitoja kaverilleni.

Vierailija
11/57 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin tyttäreni legot (Belville), 12 pakkausta kymmeniä vuosia, ja nyt ovat tyttären tyttölapsen käytössä. Noita ei ole enää myynnissäkää. Myös Baby Born- ja Barbie -nukkeja säästin. Jokainen ostamaton muovilelu on kiitos luonnolle. 

Vierailija
12/57 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi on poikia pitänee sinun säilyttää ne poikasi seitsenkymppisiin eli kuolemaasi asti. Niin myöhään nykyisin tullaan isiksi. 

Jos lapsesi on tyttöjä, voit hankkiutua roinasta eroon tyttäresi 45-vuotispäivänä.Tuskin sen vanhempana enää lisääntyy. 

Vierailija
13/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Legot on kaikkea muuta kuin krääsää! 

Vierailija
14/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lelut voi olla arvokkaita. Kato onko myynnissä vastaavia nettitoreilla.

Vierailija
15/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni sinun pitäisi tässä tilanteessa harkita lastenlasten adoptointi/tekoa. Mene vain sossuille sanomaan että voisin adoptoida 1 kpl (tai enemmän jos haluat) lapsenlapsia. Voit myös tehdä uuden lapsen (lisääntyminen), jos haluat leluille käyttöä. 

Vierailija
16/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet päiväkodit ottavat mielellään lahjoituksia. Lähipäiväkotini huhuili Facebookissa, että esim. nukenrattaista yms. on kova pula. Eivät kuulemma saa mitään määrärahoja leluihin, vaan ovat lahjoitusten varassa. Itse olen vienyt päiväkotiin nukenrattaat, plastomopon, pulkan ja paljon muutakin.

Vierailija
17/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet päiväkodit ottavat mielellään lahjoituksia. Lähipäiväkotini huhuili Facebookissa, että esim. nukenrattaista yms. on kova pula. Eivät kuulemma saa mitään määrärahoja leluihin, vaan ovat lahjoitusten varassa. Itse olen vienyt päiväkotiin nukenrattaat, plastomopon, pulkan ja paljon muutakin.

Eikä ota. Meillä on kaapit väärällään Hotwheels-kamaa, isosta parkkitalosta lähtien. Vain yksi lapsi leikkinyt niillä ja tarratkin on ehjiä. On ritarinlinnaa, miljoona legosettiä ohjeineen kansiossa. Päiväkoti ei ota.

Vierailija
18/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki lelut ja kirjat annettu kierrätykseen. Lapsuuden muistolaatikossa on muutama lelu ja kirja.  Ja muistot säilyvät mielessä, eikä materiassa. 

Vierailija
19/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy pois hyvään hintaan ja varaa itsellesi esim. hieronta tms. mukavaa. 

Vierailija
20/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän niitä aikani ja välillä päivitän tilannetta. 

Nytkin vein mökille vanhoja pelejä, joita on muidenkin kiva pelata. Jotain aion lahjoittaa ja hävittää, kun pian taas siivoan kellaria. Sama juttu kaiken muunkin tavaran kanssa.