ELOHIIRET la-su pinoon MARS!!!!
Kommentit (38)
Mä oon ajatellut kanssa ihan samaa tuosta huonosta olosta. Itse työpäivän aina sinnittelee ihan ok. Illalla kotiin tullessa huono olo vaan pahenee kun on väsynyt ja koko päivän mennyt " kuin mitään ei olisi tapahtunut" . Mies parka saa sitten iltaisin kuunnella mun valitusta ja passata mua kun kroppa tai mieli ei enää kertakaikkiaan jaksa.
Viikonloput ovat onneksi menneet ihan ok.
VÄSYMYSTÄ! Siinäpä ne tämän hetken kuulumiset. Tänäänkin olen suurin piirtein vain sohvalla maannut ja ei helpota, ei millään. :( Tuntuu, että sellaisina päivinä, kun heti aamusta saa itsensä liikkeelle jotenkin edes jaksaa ainakin sen aamupäivän ja päivän, mutta auta armias, jos jäät vaan sisälle niin sitten maataankin vain lahnoina koko päivä... Ja kiukutellaan armaalle ukolle, joka kuitenkin kiitettävästi hoitaa esikoista. Voi toista... Ei ole helppoa varmasti tämä raskautetun kanssa eläminen! ;)
En kyllä muista että esikoisen kanssa tämmöistä kokonaisvaltaista väsymystä olisi ollut, mutta ehkäpä silloin oli elämäkin vähän relampaa! Vaikka töissä kävikin niin töiden jälkeen oli kuitenkin aina aikaa vain olla ja pötkötellä. Nythän breikkiä saa vaan ne pari tuntia kun esikko nukkuu päikkäreitä. Että ehkä senkin takia sitä on sitten viikonloppuna ihan rikki. Ja äänestämäänkin pitäisi vielä raahautua, voi plääähhhhh...:(
Rv 8 jotakin....
Plussasin itsenäisyyspäivän aikoihin ja sen jälkeen olen varmaan ? pari viestiä kirjoittanut. Enemmänkin tämä palstailu on jäänyt osaltani taustailuksi. En siis millään kykene vielä muistamaan nikkejä tms.
Mulla viikkoja on kasassa n. 10-11, menkkojen mukaan 10+ 5, mut lääkäri on jo kerennyt todeta, ettei ihan vastaa viikkoja. Syke sentään on nähty. Ens viikolla olis np-ultra, joten siellä sitten varmistuu viikot ja LA:kin.
Mullakin oireet vaihtelee ja viime viikko olikin jo aika helppo. Tänään taas on etonut koko ajan.Muutenkin on mennyt helpommin kuin esikoista odottaessa. Sen takia varmaan vähän väliä kaiveleekin mielessä, että onko kaikki OK.
Hyvää vointia kaikille!
t: Elovena
Eilen jäi ne raskausoireet pois. Tänään on tullut sitten pari tippaa verta housuihin, ihan punaista. Pakko oli tulla vaan kirjottamaan tämäkin. Pitäisköhän mennä yksityiselle ultrattavaksi kuitenkin? En vaan raaski maksaa siitä ilosta yli 100 euroa. Ja sitten jos vielä kuulee, että asukki on luovuttanut. Äh, harmittaa niin jos menee kesken. Sorry marinaviesti.
Jamssa
On se kumma, ettei yhtään ollut väsyä, kun pojat oli mummulassa hoidossa. Aamukolmeen jaksettiin miehen kanssa viihtyä 3-kymppisissä perjantaina, mutta heti kun mentiin hakemaan pojat niin VOI KAMALA mikä väsymys...velvollisuudet taas kutsui.
No, oli aivan ihana ottaa irtiotto arjesta. Eiköhän stiä taas jakesta puksuttaa, varsnkin kun se pakkokahvi on auttanut väsymyksen torjumisessa. Hampaat irvessä yritän juoda, vaikkei yhtään tee mieli.
DELFINE: Kerroit, että esikoisesi otti aikaisen startin. Voi hyvin olla, että tämänkin kohdalla käy niin, mutta silti haluan tsempata sua ajattelemaan, että voi hyvin mennä jopa syyskuulle. Ystäväni eka lapsi syntyi rv37, samoin ystäväni ja hänen äitinsä olivat syntyneet " ennenaikaisesti" . Niinpä kun hän odotti kakkosta, hän aina sanoi, että la on toukokuun lopussa, mutta tää syntyy jo huhtikuun lopussa" . Oli varsin raskasta seurata sivusta hänen tuskastumistaan, kun vauva ei tullutkaan ajoissa. Lopulta hän oli tilaansa niin väsynyt (oli jo kuukauden ollut lähdössä joka yö synnyttään), että synnytys käynnistettiin 40+4 ja syyksi kirjoitettiin " äidin väsymys" . Tästä viisastuneena ajattelin sullekin kertoa tämän, vaikka onhan myös yhtä mahdollista, että vauva syntyy ajoissa.
Ja tervetuloa kaikille uusille elohiirille mukaan!
JAMSSA: Toivotaan, että on vaan vaaratonta tiputtelua! Ihan kamalaa, oot varmaan pelästynyt tippoja. TArrojatarroja!!!
Mulla on np-ultra ke kättärillä, sitä kovasti odottelen!
Pumpuli 11+2-4
Jamssa: Toivotaan kovasti että on ihan vaaratonta vuotoa!
Opemammako se sanoi että oli oireet hävinneet? Mulla oli kans tänään tähän asti ihan sama, ei mitään pahoinvointia ja kahviakin olen juonu aamulla ja vähän aikaa sitten pari kupillista. No äsken aloin yökkäilemään ja tuo vellova tunne vatsassa jatkuu....
Kerrottiin äsken esikoiselle raskaudesta. Eka kommentti oli että " taas?!" :) Mut sanoi kyl sit että on kivaa kun tulee taas vauva. Vannotettiin sitä ettei saa kertoa vielä pariin viikkoon kenellekään kunnes ollaan käyty siellä ultrassa.. saa nähdä kuinka se onnistuu. Pojalle ei vielä kerrottu koska hän on sen ikäinen ettei osaa vielä mitään asioita salassa pitää.
Äänestämässäkin käytiin äsken miehen kanssa, nyt on sekin kansalaisuusvelvollisuus siis tehty :)
Tervetuloa kaikille uusille!
Peeveli ja rv 9+6
pisti silmälle tuo sun kirjotus,oon miettiny joskus samaa.. mulla on kanssa vaihtelevaa toi olotila.tänäänkään ei oo oikeen ollu minkäänlaista pahaaoloa/väsymystä..
huomena selviää onko masussa ketään...:)
toivotaan että kaikki on hyvin mut jos ei jaksa ootella ultra aikaan varaa yksityiseltä,mä kanssa varasin ei tulis kuuloonkaan et jaksaisin ootella kunnalliseen ekaan ultraan. nyt on huomena alkuraskauden uä (rv 7+6) ja sitte jos kaikki hyvin niin soitan neuvolaan.sittenhän jonkun ajan kuluttua saa sen kunnallisen uä :)
mutta ilmottelen huomena mikä on tilanne jännittää hirmuisesti..
PUMPULI: Joo, mulla saattaa hyvässä lykyssä mennä viikolle 38 (jolloin todennäköisesti viimeistään käynnistetään), mutta mulla on kohdussa rakenteellinen poikkeama jonka vuoksi on hyvin epätodennäköistä päästä täysille viikoille. Koskaanhan ei kuitenkaan tiedä vaikka ihme tapahtuisi:)
Lisäksi minulla oli ekassa raskaudessa elimellisistä syistä johtuvia muita ongelmia jonka takia synnytys olisi käynnistetty viim. viikolla 38. Nämä ongelmat toistuvat suurella todennäköisyydellä nytkin koska ovat nimenomaan raskauden (ison mahan ja kohdun takia) aikaisia vaivojani.
Kyllä toki toivon että mennään mahdollisimman pitkälle, mutta valmistaudun tämän hetken tietojen pohjalta laskettua aikaa ennen tapahtuvaan synnytykseen. Lisää tietoa saa sitten sitä mukaa kun raskaus etenee ja tapaan äitipolin lääkäreitä.
Delfine
Voi Jamssa, tosi ikäviä uutisia.Tiedän valitettavan hyvin miten kovin vuoto säikyttää. Toivotaan todella,et vauva pysyy matkassa. Paljon vauvaliimaa! Miulla kohdunulkoisessa raskaudessa loppu oireet ykskaks rv8,mut vuoto alko vast rv10. Se diagnosoitiin ultrassa täydelliseks keskenmenoks,kunnes vajaata viikkoa myöhemmin verikokeet osottikii sen olleen kohdunulkoinen.
Monet kerto,et oireet vaihtelee paljon päivästä toiseen. Miulla on aika oireeton olo. Ees väsymys ei oo enää pahemmin vaivannu. Masu kuitenkin on vähän kasvanu ja rinnat aristaa ja on ns.repäsykipuja alavatsalla,joten ilmeisesti raskaus jatkuu. Olin esikoistakin oottaessa hyvin oireeton ja välillä epäilin etten taida ees raskaana ollakaan. Oiskohan nytkin siis tyttö tulossa? Pojasta oli paljon enempi vaivoja. Vielähän niitä tosin ehtii kertyä..
Nyt laittelemaan eväitä ja valmistautumaan viimoseen yövuoroon. Huomenna ois eka neuvola. Kivaa! Kuunnellaan kai sydänääniä. Toivottavasti jo kuuluu.
Kaikille uusille tervetuloa joukkoon ja paljon tarrasukkia matkaan!
Hipsuhiiri rv n.10+1
Joo no toihan sitten kertookin syyn aikaiseen syntymään ;-) Ystävlläni ei ollut mitään syytä, synnytys käynnistyi spontaanisti vain niin aikaisin. Eli kun syyt ei ollut niin ei sitten toisellakaan kerralla ollut mitään, mistä odottaa synnytyksen alkavan aiemmin.
On hienoa, että nyt tiedät ekan kerran perusteella tilanteen hyvin ja osaat siten varautua eri vaihtoehtoihin. Toivotaan sulle paljon viikkoja!!!
Tänään meikäläisen olo parempi kuin ennen. Itse asiassa tämä parempi olo alkoi toissapäivänä, kun tulivat kaverit kylään. Varmaan, kun oli muuta tekemistä ja ajattelemista+tuli syötyä kunnolla, niin ei niin pahat oireet. Nyt taas alkaa palailla äklö olo, mutta vieläkään ei ole tarvinnut onneksi pöntöllä käydä. Siis kuten OPEMAMMAlla ja muutamalla muulakin olo vaihtelee. No, väsymys ei ole kuitenkaan mihinkään hävinnyt...
Oi kuin hienoa ADALMINA, että saitte sydänäänet kuulumaan eikä tarvitse enää stressata ;)
JAMSSAlle kovasti jaksamisia ja ja toivotaan, että masussa kaikki hyvin!
Tervetuloa minunkin puolesta joukkoomme kaikki uudet.
Terkuin Air + poika 12/04 + masu 7vko
Kauhea pahoinvointi on vaivannut koko viikonlopun. Eilen tuli lounas ulos samantien kun olin saanut viimeisen palan syötyä, tänään kävi samoin aamiaisen, lounaan ja päivällisen kanssa. Hirvittää jo etukäteen alkava viikko.
Minullakin paha olo on selvästi pahempaa viikonloppuisin. Tänään juuri ihmettelin sitä, etten ole kertaakaan töissä oksentanut lounasta, mutta kotona tämä oli jo toinen viikonloppu, kun ruoat tulee ulos heti syömisen jälkeen. Mistä ihmeestä tuo voi johtua? Itse olen miettinyt, voisiko tuon oksentamisen taustalla olla liian pitkät ruokailuvälit viikonloppuisin? Töissä kuitenkin syön paljon aikaisemmin lounaan, kun mitä kotona.
Kävin äsken lukemassa arkistosta juttuja pahoinvoinnista, ja masennuin, kun huomasin useammankin kärsineen pahoinvoinnista jopa rv 20 asti. Ei kai tämä oikeasti voi niin pitkään kestää??! Minä kun olen aina luullut, että viimeistään noin rv 12 jälkeen alkaisi helpottaa (esikoisesta helpottikin). Olen ihan rikki, kun tämä olo on näin kaamea. Haluaisin jo nauttia tästä raskaudesta, mutta valitettavasti en siihen pysty.
Ensi viikolla on ensimmäinen neuvolalääkäri ja odotan sitä mielenkiinnolla. 1,5 viikkoa pitäisi vielä " kärvistellä" ennen np-ultraa.
Pepper rv 12
Pepperin viestiä lukiessa tuli edellinen raskaus mieleen, jossa pahoinvointi alkoi vasta viikolla 12 ja kesti tosiaan sinne 20 asti ja aika pahana :( Toivon nyt, että jos vaikka tällä kertaa, kun alkoi heikko olo jo näin aikaisin, loppuisikin aikaisemmin.
Hurjasti jaksamisia kovasti pahoivoiville!!! Itse vielä siis kärvistelen nieleskellen. Pojan kestovaipat saa kyllä olla kaapissa, kun en todellakaan niitä pysty vaihtamaan :( Muutenkin tuo vessassa käynti tuo muistot mieleen edellisestä raskaudesta... Taidanpa itse luoda yökkömielikuvia...
Air taaseen
HUomasin aiemmin muutaman viestis, jotka olit myöhäisellä illalla kirjoittanut, mutta sitten unohdin moikata sua viestissäni seuraavan päivän pinossa! Hauskaa, kun saatiin taas joulukuinen-04 tänne elokuisiin ;-)
Tosta pahoinvoinnista. Mulla etominen pysyy kurissa usein syömällä, mutta mitään omenaa en kyllä pysty rouskuttaan vaan ruoan pitää olla täyttävää. Siinä mielessä PEPPER toi sun ajatus pienimmistä ruokaväleistä varmaan pitää paikkansa, ainakin mun kohdalla, että kun syö tiheämpään niin öklötys ei iske. Hyvä muuten että olit saanu vihdoin sen kutsn Kättärille!!
Ja nytpä lähden taas syömään iltapalaa! Vaa' alla en viitsi edes käydä, mulla on joka raskaudessa ollut tämä massakausi heti tässä raskauden alussa, juuri pahoinvoinnin takia.
Ai niin, torstaina iäkäs työkaverini jo kysyi, odotanko. Harmitti, koska olisin halunnut eka kertoa pomolle. En halunnut kuitenkaan huijata tätä suoraan kysynyttä. No, nyt ke on np-ultra, aattelin kertoa sen jälkeen, ellei juoru nyt ole jo levinnyt...
Pumpelsson
Poijan käytyä nukkumaan katotaan leffaa tms ja jos vielä jaksaa, käyn vilkaisemassa, mitä täällä onkaan tapahtunut. Sen verran koneriippuvainen oon, että ei ole montaa päivää viikkossa etten tarkistaisi viestit yms...
Mä yritän nyt syödä pojan kanssa samoihin aikoihin ja tuo tuntuu pitävän Pahoinvointia hieman kurissa eli kai se säännöllisyys tosiaan toimii. omppuja on kuitenkin saatava joka välissä, kun ovat niin raikkaita ja purkkaakin tulee jauhettua, kun ei halua mitään hassuja makuja suuhun. Hmm, voi kun joku laittaisikin meillä ruokaa, mutta minä se olen eikä tällä hetkellä esim lihan käsittely onnistu. Jauhelihakstiketta väkrätessäni annoin ohjakset kaverilleni, kun en itse pystynyt. Ruoka sitten maistuikin hyvin, kun joku muu oli sen tehnyt. Ja miehestä ei valitettavasti ole sellaiseen :(
air:
Hmm, voi kun joku laittaisikin meillä ruokaa, mutta minä se olen eikä tällä hetkellä esim lihan käsittely onnistu. Jauhelihakstiketta väkrätessäni annoin ohjakset kaverilleni, kun en itse pystynyt. Ruoka sitten maistuikin hyvin, kun joku muu oli sen tehnyt. Ja miehestä ei valitettavasti ole sellaiseen :(
Veit sanat suustani! Minäkään en voi tehdä ruokaa itse, mutta yleensä pystyn kyllä syömään, kun pöytään kutsutaan :)
En ole paljon viimepäivinä kirjoitellut, kun olen ollut vähän huolissani oireiden vähyydestä... Ei saisi valittaa, mutta silti vähän pelottaa. Onneksi eka neuvola on viikon päästä niin jospa sieltä saisi vähän rohkaisua. Ja np-ultrakin on kuitenkin jo 9.2. Ei mulla mitään kipuja tai vuotoa ole ollut, mutta muuten vaan kummastuttaa, kun etominen on hyvin lievää ja pärjään töissäkin kohtuullisen hyvin.
Jamssalle toivotan kaikkea hyvää ja toivotaan, että vuoto oli ihan harmitonta! bdbdbddbdbdbdbddbdb
-Q- ja -q- 8+6
Moi!
Musta tuntuu, että kuvotusta ja väsymystä on työpäivinä vähemmän kuin viikonloppuna. Ehkä syön työpäivinä kuitenkin säännöllisemmässä rytmissä? Ja töissä ei ole mahdollista jäädä kuvotukseen ja pahaan oloon " kieriskelemään" niin kuin kotona, kun siellä on pakko tsempata enemmän, ettei vaan näkyisi päälle päin, että on raskaana. Ja ehkä juuri siksi väsymys sitten kaatuukin viikonloppuna päälle kuin seinä, kun viikolla on pingottanut.
Parempia oloja itse kullekin! Kyllä tämä aikanaan helpottaa!
Picapica 10+1