Keski-ikäinenkö?
Rupesin tossa miettimään, et milloin ihminen on keski-ikäinen. Siis onko siihen olemassa jokin tarkka ikäryhmä?
Ite ajattelisin keski-ikäisen olevan abaut neljästäkympistä viiteenkymppiin.
M 36
Kommentit (10)
Musta vanhuuskin alkaa vasta 75 ikävuoden jälkeen. Ei nämä kuuskymppiset eläkeläiset ole mitään vanhuksia vaan keski-ikäisiä.
Nuoria aikuisia ovat mielestäni semmoiset noin 17-26 vuotiaat, jotka ovat jo muuttaneet lapsuuden kodistaan pois.
Asuin omillani, ilman vanhempien rahallista tukea. Koen edelleen että olen ollut silloin aikuinen. Nyt kuitenkin ikää jo melkein 30..
eipä moni silloin vielä kovin aikuismaisesti käyttäydy. Jotkut taas osaa olla omillaan jo nuorempana,raja on häilyvä. Pääsääntöisesti kuitenkin 17-vuotias on lapsi.
ovat teinejä. Se itsenäistymisprosessi ei ole vielä alkanut.
Annan pari esimerkkiä yhteiskunnan mielipiteestä
17-vuotiaasta ei makseta lapsilisää
17-on oikeutettu opintotukeen ja opintolainaan. Tai vaihtoehtoisesti tymarkkinatukeen.
17- vuotias maksaa yleensä eri paikoissa aikuisten lipun hinnan. esim busseissa tai uimahalleissa.
Enkä väitä että sitä ollaan 17-v valmiita aikuisia, puhuin nuorista aikuisista, mutta ei itsenäisen elämän aloittanut lapsikaan enää ole.
Nineteen,
Itse olen alempaa keski-ikää, 42v, koska kaksi edellistä sukupolvea vielä elossa. Sukuun mahtuu vain yksi vanhussukupolvi ;).
Nineteen,
Itse olen alempaa keski-ikää, 42v, koska kaksi edellistä sukupolvea vielä elossa. Sukuun mahtuu vain yksi vanhussukupolvi ;).
En pidä itseäni keski-ikäisenä. Kaikki isovanhempani elivät 82-92-vuotiaiksi, eli laskennallisesti olen elämäni puolivälissä 41-vuotiaana.
Nuori 13-19 v
Nuori aikuinen 20-29v
Aikuinen 30-39 v.
Keski-ikäinen 40-55 v
? 55-75 v
Vanhus yli 75 v
Mielestäni se on sellainen henkilö, joka on työelämässä vielä oleva vanhempi ihminen, joka ei voi (naisena) enää hankkia lapsiakaan.
Kukapa 63-vuotiasta työkaveriaan vanhukseksi kutsuu, kyllä vanhus on yleensä eläkkeellä oleva.
Eli, jos ajatellaan, että aikuisuus alkaisi 20-vuotiaana ja elinikä olisi 80 vuotta, niin keski-ikä olisi siinä 45-55 -vuotiaana.
itse miellän 40+ keski-ikäiseksi.