vauva 3kk ei saa tarpeeksi maitoa rinnasta,mutta ei huoli pullosta?
epäilen siis että meidän neitokainen tasan 3kk ei saa tarpeekseen rinnasta maitoa;rinnat ei tunnu kovin maitoisilta,tyttö aloittaa syömisen innolla mutta kyllästyy nopeasti,hermoilee tissillä jne.
tähän asti on ollut täysimetyksellä,ei ole korviketta tarvinnut antaa kertaakaan ja hienosti on kasvanut.
nyt viime päivinä on ollut tälläistä,öissäkään ei hurraamista..
olen siis yrittänyt tarjota korviketta lisäksi,mutta ei huoli millään.
tämä on nyt tälläistä" hakuammuntaa" ,mutta mitä luulette;eikö siis valita nälkäänsä alkuunkaan,vai voiko tosiaan olla että ei osaa pullosta syödä?joku selvästi vaivaa pientä.
tulee myös mieleen korvat,juuri viikko sitten loppui pieneltä kuuri korvatulehdukseen,olisiko kuitenkin uusinut..?
auttakaa jos tulee jotain mieleen!
-nasuli
Kommentit (5)
tai vähentyä. Uskon, että kyseessä on ikään kuuluva rintaraivarikausi.
http://www.imetystukilista.net/faq/rintaraivarit.php
Tsemppiä vaan imetykseen. Olet tähän asti pärjänyt hyvin ja uskon näin olevan myös tulevaisuudessa.
Vauvasi on kasvanut hyvin, joten voit luottaa rintoihisi. Kyllä vauvakin pian taas alkaa syödä rintaa, jos ei muuta vaihtoehtoa ole. :) Rintojen tuntua ei kannata miettiä, alun pinkeys häviää, maitomäärän romahtamatta. Tiheän imun kausikin varmaan teille tulee kohta.
ensin kiitos vinkeistä!
minäkin tiesin että niinhän se on:ei maito yhtäkkiä lopu..ajattelin että jos nyt on joku kasvupyrähdys,eikä maito riitä.tähän asti on tullut juuri vauvan tarpeiksi,ei ylimääräistä,joten lypsäminen ei oikein onnistu.
liian täynnä(eli vauvan vaikea saada otetta)ei rinnat ole koskaan,imetyksen alkuaikaa lukuunottamatta.
erilaisia pullotutteja olen kokeillut.
tuttelia sai vauva kerran n.kuukauden vanhana,oksensi sen kaaressa ulos.(niin tosiaan,silloin imi pullosta!)nyt yritin nan:ia.
ehkä siis vaan ei ole nälkäinen.harmittaa vain kun tyttö ei ole oma iloinen itsensä..ehkä on toipilas vielä,meillä isommatkin juuri sairastaa.
täytyy seurailla.
olisihan se ihana jos huolisi pullosta niin pääsisi joskus irtautumaan hetkeksi kotoa.nyt ei oikein uskalla eikä viitsi lähteä kun ei tiedä miten suhtautuu tuttipulloa tuputtavaan isukkiin.. ;)
eipä sitä ole näköjään" suurperheen" äitinäkään yhtään sen fiksumpi!
-nasuli ja muksut x4
Itse imetin poikaani vuoden ilman korvikkeita mutta tuossa iässä aloin antaa soseita koska pelkkä maito ei pitänyt nälkää kunnolla.Älä missään nimessä sorru korvikkeisiin.oma maito riittää varmasti.
Oletko kokeillut lypsää maitoa? Itse tein aikoinaan tuossa tilanteessa niin että lypsin ensin esim. 50ml, annoin pullosta...sen jälkeen vielä tisua. Huoli paremmin kun ei ollut liian täysi tisu :) Entä jos lapsesi ei pidä korvikkeen mausta? Oletko kokeillut eri korvikkeita?
Tuttipullon malli saattaa myös vaikuttaa, meillä paras oli Mam ultivent pullo. On hieman rinnanmuotoinen ja siinä on ilmaventtiili pohjassa.
Muita vinkkejä ei oikein ole antaa :/ Tsemppiä, toivottavasti viisaammat osaa auttaa.