Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttövauvan nimeksi Tuiti...

06.01.2006 |

mielipiteitä? Olen kertonut nimitaistelusta täällä aiemmin. Nyt kysynkin teidän konkareiden mielipidettä nimestä... Mitä se tuo mieleenne?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumeissa on kyllä Tiuhti, kai, mutta kuitenkin muumit tulee meitin mieleen. Tykkään kyllä nimestä. :)

Vierailija
2/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sillain kivasti eikä liian muumisti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saatte nimen läpi =)

Vierailija
4/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis yksi kaima ennestään vuosilta 1960-79

Vierailija
5/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nimessä on roppakaupalla pirteyttä, josta erityisesti pidän tyttöjen nimissä!

Nimi on ripauksen verran hellittelynimen oloinen, josta pidän myös.

Sopii hyvin minkä tahasta ikäiselle, mutta on pienellä tytöllä erityisen söpö nimi! Jostain syystä tykkään että tytön nimessä on toisena kirjaimena i (omillanikin on) ja tässä se vielä toistuu lopussa -josta pidän!

Vierailija
6/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuiti myös hyvä, mutta Tiuti siis minulle mieleisempi.

Vierailija
7/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirtsakka ja " pikkumyymäinen" nimi,eli mullekkin tulee kevyt mielleyhtymä muumeihin :) Ei tätä kuitenkaan kokonaan pidä minään " muuminimenä" ja vaikka pitäisikin niin oisko tuo nyt paha? :D

Minusta oikein kiva nimi. Usein " mittaan" nimen " tasoa" kuvittelemalla ko.nimen 50-60v naisen/miehen " päällä" ja kumma kyllä,Tuiti istuu oikein hyvin vielä senkin ikäiselle :D

Vierailija
8/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tekemällä tehty ja jotenkin töksähtävä nimi ja aikuisena varmasti saa olla aina tarkentamassa, että " joo, ei se ole lempinimi, kyllä se ihan oikeasti on mun oikea nimi" ...

Vierailija
9/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivan kuuloinen, mutta kun näen Tuitin kirjoitettuna, herää epäilys siitä että onko kyseessä väärin kirjoitettu Tiuhti/Tiuti/Tiutu vai kenties jonkun lempinimi. Mutta ei se nyt ihan kamala ole! =)

Vierailija
10/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nätti nimi. Ehkä hieman lempinimimäinen minustakin, mutta niin on moni muukin nätti nimi, joten se ei ainakaan minua haittaa.

Tuo mulle mieleen myös kaverini Tiltu nimen.

Toivottavasti saatte nimen läpi!

Vierailija
11/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän

Vierailija
12/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Tuiti ei ole oikein selkeästi ihmisen nimi, eikä siitä pysty erottamaan sukupuoltakaan. Nimeä pitäisi varmaan usein toistaa ja tavata. Hyvänä puolena tietenkin olisi se, että nimi on hyvin harvinainen, eikä kaimoja tulisi vastaan. Sinänsä nimestä ei tule mitään negatiivisia mielikuvia mieleen.

Vierailija
13/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yksi kaima näyttää löytyvän vrk:n sivuilta ja sekin selvästi vanhempi.

Vierailija
14/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle uusi nimituttavuus, ja kuulostaa heti mukavalta ja sympaattiselta ja ihan oikealta nimeltä. Toivottavasti tämä menee läpi, enkä kyllä näe mitään järjellisiä perusteita sille miksi ei menisi - mitään sopimatonta tai nimilain vastaista Tuitissa ei taatusti ole, koska se ei ole merkitykseltään sopimaton, ei ole vastakkaisen sukupuolen nimi (vaikka miellettäisiin sukupuolineutraaliksi nimeksi, senkään ei pitäisi olla este, koska niitähän nimilaki ei varsinaisesti kiellä, vaan sen, että tytölle annettaisiin vakiintunut pojan nimi tai päinvastoin) ja on kirjoitusasultaan ja muodoltaan suomalaisen nimikäytännön mukainen...

Vierailija
15/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, reipas, erikoinen mutta oikein nimimäinen.