Onko Venni mielestäsi miehen vai naisen nimi?
Sen nimisiä löytyy sekä miehistä että naisista. Kinattiin miehen kanssa tästä.
Kommentit (63)
Venni on yksi suosikkinimistäni ja sopii ehdottomasti molemmille sukupuolille.
Minusta olisi kivaa, jos Suomessa käytettäisiin enemmänkin unisex-nimiä.
Harmi kun olen jo ehtinyt antaa Vennin koiralle nimeksi, niin en taida kehdata antaa enää lapselle... :)
Tiedän yhden Vennin, pitkä ja laiha 80-luvulla syntynyt. Poika siis ja kamala juoruilemaan ja puhumaan paskaa muiden selän takana.
mutta ei kenenkään aikuisen nimi.
tankki täyteen- sarjassa.
Ainakin olen kuullut sitä käytettävän lyhenteenä Verneri-nimestä, mutta jos sitä on molemmille annettu, niin kyllä se sitten on sekä miehen että naisen nimi. Turha siitä on kinata.
Tiedän kyllä että nykyään vissiin enemmän pojan nimi, mutta mulle siitä tulee mieleen vain Venny Soldan joka kyllä oli nainen. :)
Svenin johdokseksi eli miehen nimeksi (tähän vaikuttanee se, että tunnen svenin, jota kutsutaan venniksi :))
mutta sitten kuulin etta kyse oli pikkutytosta.
nimim. tunnen kaksi Venni-poikaa, toinen on omani!
on toki käytetty tytöllä, mutta Venni-muodossa selkeästi pojan, Venny tytön..
Vennu on taas mielestäni pojannimi.
Mutta tiedän, että on annettu kummallekin sukupuolelle ja siks meilläkin jäi tytölle anatmatta, kun tuli miehen kanssa mielipide-ero aiheesta.
Oli kylläkin oikealta nimeltään Vendla. Mutta minäkin tunnen yhden pikku-Vennin, joka on tyttö. Tosin aika pitkään luulin, että poika, kun vanhemmat pukivat hänet aina äp-pakkauksen vaatteisiin:D
Ehkä koiralle voisi antaa tuollaisen nimen.
mutta ensikuulemalta Venni on ihan ilmiselvä tytön nimi!
edesmenneen mummini ystävä oli Venni-niminen ihana pappa.
Kyllä se miehen nimi on mielestäni. Ja vaikka mikään laki ei kiellä antamasta tuota nimeä tytöllekin, väestörekisterin mukaan historiallisesti 80% ja viime aikoina noin 90% Venni-nimistä lapsista on ollut poikia. Eli kyllä siitä on myös muodostumassa täysin pojan nimi.
Venni on tytön nimi. Venny Soldan-Brofeldt on eräs kuuluisa taiteilija, oikeasti oli Venni mutta taiteilijanimenä käytti hienomman kuuloista Vennyä.