Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi onnistun aina olemaan raitis vain viikon?

Vierailija
06.11.2025 |

viimeistään perjantaina tulee se "feelis" että on pakko muutama olut ottaa ja sitten tulee se "feelis" että on  haettava kori vielä ja sitten on muisti poikkki 1-2 päivää taas . ja taas raitiiiksi "lopppuelämäksi", mutta sitten meneee viikko ja taas alitajuinen minä ostaa melkein itsekseen sitä olutta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu vauvafoorumin hengestä, täältä se paska feelis tarttuuu että on pakko juoda ja keskustella ja kuunnella progemusiikkia.

Vierailija
2/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu ihan siitä että olet tottunut perjantaina örveltämään. Jos oikeasti haluaa lopettaa pitää nimenomaan taistella niitä mielitekoja vastaan, koska niitä tulee koko loppuiän ajan, jos on oikeasti addiktoitunut. Minä olen lopettanut sekä polttamisen että juomisen ja minulle tulee edelleen näitä mielitekoja ja fiiliksiä kuusi vuotta myöhemminkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu suomalaisesta masennuksesta joka tarttuu jopa ihmisten pieruista kadulla nenään ja siitä' aivoihin.

Vierailija
4/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain tottumus. Odotat perjantaita perhoset vatsassa.

jos keksisit parempaa tekemistä perjantaille, suunta voisi muuttua. Mutta yleensä kyse on koukusta ja kaikki paitsi ryyppääminen on turhaa.

Se on sellainen kupla jossa yksin fiilistelee pää sekaisin kuin kala ja elämä lipuu ohitse

Vierailija
5/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se on alkuvaiheen alkoholismi. Joka viikonloppu kunnon känät. Ennen pitkää alat ottaa keskellä viikkoakin vähän, lopulta et piittaa onko päivä vai yö, viikonloppu vai keskiviikko. Lopeta kokonaan, nyt se on vielä suhteellisen helppoa.

Vierailija
6/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota aseella uhaten sinua kauppaan. Ole menemättä. Ongelma ratkaistu. 

Vierailija
7/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on alkuvaiheen alkoholismi. Joka viikonloppu kunnon känät. Ennen pitkää alat ottaa keskellä viikkoakin vähän, lopulta et piittaa onko päivä vai yö, viikonloppu vai keskiviikko. Lopeta kokonaan, nyt se on vielä suhteellisen helppoa.

Ei mulla ainakaan ole siirtynyt viikolle juominen 30 vuoden säännöllisen viikonloppujuomisen jälkeen. Toki onhan tässä vielä aikaa, mutta ei viikolla edes tee mieli. Perjantaina taas vetää ikenistä niin, etten ole keksinyt mitään keinoa vastustaa.

Vierailija
8/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on alkoholisti.

Vierailija
9/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa tykkää kun pitää väliviikkoja. Viikko dokausta, viikko taukoa, selkeä rytmitys. Joskus voi olla hyvä pitää kaksi kuivaa viikkoa.

Vierailija
10/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa vielä olutta koreissa? Etkö juo viinaa ollenkaan? Oluttahan juotiin ennesvanhaan veden asemasta, eihän sitä edes lasketa.

Vierailija
11/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan aikuisena ollut 6 päivää pitempään selvinpäin, ja ikääkin on jo 47v.

Vierailija
12/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka saa pelkällä oluella muistin poikki 2 päiväksi? Sitähän pitäisi juoda aivan valtavia määriä ellet ole joku teini tai 45 kg nainen.

Vierailija
13/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ensimmäisen viikon ajan jokainen päivä on "uusi kokemus" selvänä. Siitä saa luultavasti hiukan adrenaliinia ja mielihyvähormoneita. Viikon jälkeen olisi kohdattava se sama viikonpäivä jo toisen kerran, eikä siinä ole enää sitä uutuudenviehätystä vaan tajuaa, että niin tällaisia nämä torstait nyt sitten selvin päin ovat. 

Eli tylsyyteen opettelu. Ekan viikon jälkeen ensin on pitkä jakso tylsää, harmaata, ei mitään järkeä missään, kunnes alkaa rakentua se omannäköinen parempi arki. Siihen saattaa kyllä tarvita apua, jos ollaan siinä tilanteessa, että viikkokaan ei onnistu. 

Itse lopetin tupakoinnin vuosia sitten ja edelleen joka viikko näen ainakin kerran painajaista, että poltan tupakkaa. Addiktioiden jäljet on pitkät ja kaikki kunnioitus niille, jotka pääse kuiville. 

Go Ap, you can do it <3

Vierailija
14/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että olet alkoholisti.

Vierailija
15/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on alkoholisti.

Tottakai on. Kyllä tuo selkeä päihderiipuvuus on. Mutta ap kysyikin siihen apua. Ei se syyttelemällä ratkea. Jos 30 vuotta jatkunut, niin varmasti on vaikea muuttaa. Yrittäisin pienillä askelilla, ensin yksi perjantai selvin päin, ja selkeä ohjelma mitä muuta tekee juomisen sijaan. Jotain, josta todella nauttii, niin että pystyy olemaan juomatta vaikka mieliteko varmasti tulee. 

Vierailija
16/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka saa pelkällä oluella muistin poikki 2 päiväksi? Sitähän pitäisi juoda aivan valtavia määriä ellet ole joku teini tai 45 kg nainen.

Kyllä minulla muisti menee kun juon joka perjantai sen 35 - 40 olutta.

Vierailija
17/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin teki mieli alkoholia aina perjantaisin työviikon päätteeksi , aina piti mennä baariin ns . yhdelle ja " ystäviä " tapaamaan . No , nyt olen lopettanut sen touhun kokonaan ja eipä niistä ystävistäkään enää ole kuulunut yhtikäs mitään ... mutta olo on parempi ja lompakko kiittää .

Vierailija
18/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisesti. Onnistut aina olemaan viikon raittiina. 

Vierailija
19/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele positiivisesti. Onnistut aina olemaan viikon raittiina. 

Jos onnistuu olemaan selvin päin kahden perjantain välisen ajan, se ei ole raittiutta, varsinkaan kun lauantai ja sunnuntai menevät morkkiksessa.

Vierailija
20/21 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lähes vuoden juomatta vakavan sairastumisen vuoksi. Oli helppoa, mutta kesällä viini hiipi ihan vaivihkaa takaisin elämääni; ensin lasillinen lauantaina, sitten toinen lasillinen ja viime lauantaina join jo koko pullon. Tänään päätin, että seuraavan kerran juon lasillisen viiniä vasta joulupöydässä. Luulen, että nyt juomisen jättäminen on vaikeampaa, sairastaessa se jäi ihan luonnollisesti pois, kun kaikki ajatukset oli tervehtymisessä. Mutta lupaan yrittää, yritä sinäkin! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän